Na to je pořád brzo, vždyť nová je pouze u XT a to od 08. Teda nevim jak je to u XTR, ty moc nesleduju.
Ale hlavně pokud nemáš i kliky XT 08, tak na ty starší XT ta nová střední placka dát nejde.
aha, tak to mam peska
potrebuju 36 z deore na krose a 32z LX na MTB - oboji je asi model 2005.
objednam teda od gebharda. sice stoji kolem 800 1ks, ale snad neco vydrzi.¨
dik
Ne abys potom zalozil vlakno "Stredni placky Gebhardt" :o)
Na jakykoli Shimano pasuji prevodniky od spousty dalsich vyrobcu, moznosti mas furu. Co se tyka samotnyho Shimana, po pravde- zajimalo by me, kolik lidi ma skutecne zkusenost s nizkou zivotnosti a kolik jenom keca o tom, ze je to blato. Mne vydrzela stredni placka u XT (model 04) snad 12 tis. km, i kdyz pravda uz tezce presluhovala. Mozna to zalezi i na kusu.
No tak to teda koukám s otevřenou pusou :-) - myslím na ten XT, co vydržel cca 12 tisíc - to se mi zdaleka nepovedlo (začínal jsem na stejném). Napoprvé mi vydržel cca 5 tisíc, pak už to nešlo zbrousit.
Středních převodníků mám poměrně velkou spotřebu, od původních XT (na jednom kole) a LX (na druhém), které jsou vyrobeny z nějaké té hliníkové slitiny, jsem ZCELA NEKOMPROMISNĚ :-) přešel na ocelové deore - váhový rozdíl zanedbatelný, cenový značný (cca 350,-), a přece jen zpočátku vydržely trochu víc - záleží na tom, jak se do toho opírám. No a protože poslední rok se snažím o co nejlepší průměry, tak vpodstatě vydrží cca stejně jako ty hliníkové (obecně můžu říct, že kazeta mi vydrží 2 - 3 řetězy, střední převodník 2 - 3, velký převodník 3 - 4, plus mínus).
Jednou jsem zkusil gebharda - vypadal sice moc hezky, cena ale vyšší a výdrž vpodstatě stejná. Totéž zkušenost s BBB. Příští rok bych rád zkusil ten z nové sady SLX, má prý nějaké karbonové vyztužení a má být mnohem odolnější, ale bude samozřejmě záležet na ceně - střední převodník za víc než 800,- nechci.
Pokud jde o velký převodník - tam jsem zatím ctil původní osazení, ale teď už mám pod postelí taky levný deore :-).
No a jinak doporučuji kupovat převodníky (krom jiného) zásadně přes e - shopy, oproti kamenným obchodům tam jsou obrovské cenové rozdíly, i když se platí cca 80 - 100,- za dopravu, ale zas když se to vezme 1 x ročně ve větším najednou - řetězy, kazety, převodníky, brzdové destičky + botky do véček - tak to dopravné je grátis.
Ten z SLX sady bude pravděpodobně stejný jako XT 08. XT 08 si můžeš koupit už teď, na kupkolo za 590.
Problém je ale v tom, že není zcela totožný a na starší XT kliky (nebo jiné, které jsou stejné jako XT 04-07) nepasuje.
Někdo už ho tam tedy dával, ale potřeboval docela dost pilování a bastelní doma aby tam šel. Nic pro mě.
To já taky teda koukám s otevřenou pusou :-) a skoro na všechny přízpěvky v této diskuzy. Já mám jen Deore a mám na nich 17660km (cca 2000 na řetěz) a ještě by tak jeden řetěz vydrželi, ale protože to už nevydrží kazeta, tak to vyměním všechno. Co s tima plackama děláte?
My na tom kole JEZDÍME! :-))
Hmm, a Ty myslíš, že těch jeho 17660km jenom tlačil ? :-)))
Ech, tady asi někdo nepochopil nadsázku... :-))
Na druhé straně - je jezdit a jezdit. Na bajkovi se mi (doslova) rozpadl řetěz po cca 1200 km. Z toho ale bylo 1100 bahnem, pískem plus závody; párkrát jsem to doslova topil několik km zabořené v bahně až po náby; rekord "utopení" mám rašeliniště - skoro až po horní trubku:-)
Deore je "poctivá" ocel, žádné blato z hlíny, takže při slušném zacházení ta životnost tam může být
Kus od kusu záleží určitě.
Jezdím pořád samé XT převodníky, tedy kupuju zvnova originální, protože výborně řadí a na experimenty typu zkusit dvakrát dražší alternativní (třeba TA specialist) nemám náladu už jen proto, že jsem zatím měnil jen střední a třeba velký nebudu měnit ještě hodně dlouho (pokud mu někde na překážce neurazím moc zubů).
A mám to následovně:
- jeden nejhorší kus (to byl z XT 06 klik) odešel hned po prvním řetězu, takže pouhých 3,5tis. km. To je při mojich hodně dlouhých výdržích všech součástek přímo katastrofální. Ale takhle hrozný byl jen ten jeden kus
- druhý kus na stejném kole má nedávno vyměněné řetěz a je zcela v pořádku a vizuálně se zdá, že ještě vydrží dost dlouho; tedy po cca 4tis. jede dál
- třetí kus na druhém kole odešel po dvou řetězech, tedy po 7tis. km
- čtvrtý kus na třetím kole má také druhý řetěz a to někde v půlce životnosti, tedy cca něco přes 5tis. km; funčně zatím bez problémů, ale už na něm známky opotřebení znát jsou a až dám třetí řetěz (tedy po 7tis. km), tak to asi nepřežije a začne se řetěz na něj lepit
- na čtvrtém kole mám XT 08 s tím novým prostředním převodníkem; tam vím zatím zcela prd, tam mám cca 1500km na něm a vypadá jak nový
Původně jsem na těch prvních dvou kolech jezdil já a většinu toho najel a tedy ke zničení převodníků sem se dostal ještě já. Teď jsou to obě kola manželky, ne že bych jezdil na 4 bikách :-)
A bláto to být musí protože řetězy mi vydrží více než většině ostatních, kazety mi vydrží snad věčně (z nových 9-kových kazet sem zatím nezničil žádnou, ale ta nejvíc jetá má jen 10tis. km a vypadá jak nová), malý a velký převodník mi také neodešel u žádných těch XT ještě žádný (velký tedy ani nemůže, pokud mu neurazim zuby, ale malý by mohl).
A proč tobě vydrží o něco déle než mě je mi jasné. Je to stylem jízdy a frekvencí. Tedy tím, že já velkou placku téměř nejezdím (tak maximálně 1%) a i když malou celkem ano, tak střední bude určitě zcela převažovat.
Ty určitě mnohem více jezdíš velkou a tím tu střední šetříš.
A pak jsem zapomněl úplně na kamaráda z naší party, který má největší spotřebu všeho (řetězy, pláště, ...).
Tomu LX střední placka odešla s prvním řetězem a to po neuvěřitelných 1200km.
Samozřejmě by se dala životnost prodloužit u všech pilníkem a to odhadem vždy o jeden řetěz, ale když vezmu kolik mi stojí náklady na kola a kolem kol, tak ty prostřední převodníky jsou v tom zcela zanedbatelné, abych měl nálodu je pilovat.
Je fakt, ze se toho hodne snazim tocit na velkou placku. Stejne tak jako stredni mi odesla prave i velka pila (ale to spis diky nekolika vylamanym zubum), stejne tak i loziska, proste jsem to dojel uplne do konce. Za vymenu vseho krome male placky bych dal vic, nez za celou sadu prevodniky/kliky/osa/loziska, takze jsem to dorasoval jeste pres zimu a ted uz mam namontovany XTR M960 (ty kratsi-172,5mm kliky mi vyhovuji vazne vic), vysly me dost levne pres Ebay.
nikdy sem nemel pocitadlo, proto ti nereknu kilometry presne, ale na 2. retezu konci zivotnost a ten prevodnik je totalne v hajzlu. Na tech nejnamahanejsich mistech - tzn. na mistech svirajicich s klikama 90 stupnu - sou zuby vymackany, jako by byly z nakyho plastu.
Pouzivam, teda vlastne pouzival jsem, poslednich par let ocelove stredni prevodniky deore. Vydrzely 5 - 7 retezu (cca 1200 - 1700 km na retez) pri systemu stridani retezu v pulce a opakovanem pouziti po obtoceni tech peti az sedmi retezu. Kazeta taky tak, Deore mi prisla stejne (zivotnosti) jako XT a mnohem lepsi nez Sram PG990. Mala placka (ocel) a velka (dural Deore) jsou tam furt, ted je na nich urcite pres 25 tis. km urcite a vypadaji docela zdrave.
Takze Gebhard nevim, ale na ten stredni prevodnik u Shimana se urcite ocel vyplati, navic je levnejsi.
on ten stredni prevodnik ocelovej je, ale stoji za hovno. je to normalni netvrzena ocel, narozdil od malyho prevodniku.
Kdyby ten stredni delali ze stejnyho materialu jako ten malej, vydrzel by vecne.
ale proc by to delali? takhle toho prodaji vic.
uz sem objednal prevodnik od gebharda, musim ale opravit cenu. Stoji 400 a ne 800. 800 stoji upravenej na CNC. tenhle nema zadny profilovani zubu a snyd vydrzi vic...
No jestli nema profilovane zuby, tak by prirozene mel vydrzet vice. A za ty penize to jde.
Ad ocel-dural u deore: V obchode se mne ptali jestli chci to nebo ono, obe Deore. Nezkoumal jsem jestli je to ocel a jaka, zitra do toho zkusim zariznout pilkou. Doufam, ze to nebude jako onehda kdy jsem rezal "ocelovy" zamek na kolo asi dvacet sekund :-)