Všelijaký budovatelé budují cyklotrasy a cyklostezky (to se musí, páne jó, rozlišovat!) a teď budují i terén (ČEMBA), časem budou budovat celou přírodu. To vše s konečným výsledkem a cílem vytlačení bikerů do těchto vybudovaných rezervací a označení všeho ostatního zákazy.
Našel jsem v této nehezké situaci jeden dobrý únik. Začalo to tím, že jsem neočekávaně vyjel uprostřed vojenského prostoru z lesa a bez vlastní viny jsem se octl (už i tam !) na cyklostezce číslo 1254 (ta čísla mne fascinují - jedu po dvanáctpadesátčtyřce a pak třeba po ..). Samozřejmě jsem koukal z cyklostezky zmizet, abych se nezkompromitoval, kdyby mne tam někdo viděl. Tak jsem to střihnul přímo na tankodrom. To je paráda! Tam je bikeři , fullisté Vaše místo! Perfektně rozježděný povrch, koleje, stoupání,klesání, louže, bahno. K tomu ty cedulky´: "Vstup zakázán, ohrožení života" Adrenalín z uší stříká. Dejte si to ! Najel jsem tam 50 km a měl jsem toho dost.
No jo...ale ne kazdej je biker jako mira. Ja teda uz pomalu opravdu ne. Od dob, kdy vozim v baglu 6kg fotovybavy se zacinam radit mezi cykloturisty na MTB. Takze ja jsem rad za krasnou, kvalitni trasu. Samozrejme, kdyz si budu chtit zabikovat, tak pojedu bez harampadi a klidne na ten tankodrom. Ale na odpoledni vyjizdku, vikendovou akci, tydeni dovolenou budu vyhledavat pohodicku, zvlaste kdyz sebou beru drahou polovicku nebo zname.
Jo a myslis, ze ta tva trans alp vznikla sama?:-)
Jo a ty cisla me taky bavi:-) Clovek se alespon muze chlubit, ze nase mala zeme ma trasy s ctyrcifernejma cislama:-) Ale ze stoji za ho..o, tim uz se moc chlubit nemuzem:-)
Čím víc číslic, tím méně důležitá (a teoreticky i horší) trasa, to bys jako motorista už dávno mohl znát :-) Ono je to totiž stejné jako značení silnic, I.třída, II.třída,... Tam také čím méně číslic je v označení silnice, tím je kvalitnější a "hlavnější" ;-)
No ja na ty cislice kaslu...jsou na nic:-) Prijde mi, ze je to jak nejake duplicitni cislovani silnic, cest a ulic:-) Kazda druha cesta v CR ma oznaceni pro cyklisty:-)
Me staci kouknout do mapy a vidim. Osobne mi staci, kdyz mam vyznacene jen paterni trasy. Zbytek jsem si vzdy nasel.
:-)) no sláva :-) už se nám vážně stýskalo :-)) no a a tankodromu, já ho nikdy nejel, jel jsem jen na motokrosové trati, takové malé, ale to salto co jsem hodil bylo docela velké :-) tak někdy zlatá dvanáctpadesátčtyřka :-)
ty víš, proč jsi si kupoval horské kolo! Spousta lidí to slovo horské v tom názvu ignoruje či nechápe a potřebuje pro sebe kavlitní cesty. Také to nechápu a připadá mi budování stezek pro horská kola zcestné... Proč si nekoupí treka? No nic třeba se jim na něm líp sedí. Ale pořád mám pocit, že horské kolo vzniklo primárně proto, aby se na něm dalo jezdit všude.
Já jezdím na lehokole, ale také nejraději mimo cyklotrasy a cyklostezky. Když do lesa, tak rád jezdím po nepoužívaných lesních cestičkách, který často i najednou skončí a člověk jede uplně bez cesty nebo se už větve okolních stromů dostaly tak nízko, že na vašich kolech je to vlastně nejetelné. Já zastrčím vlaječku a nechám se na obličeji lechtat listím.
Tankodrom by mě asi nebavil a hlavně bych na to potřeboval jinou konfiguraci lehokola, ale s cyklotrasama mám fakt blbý zkušenosti:o(
Ja si nemyslim, ze horske kolo je jen do tvrdeho terenu:-) Podivej se na nakolacke vyjizdky a srazy. Kazdej druhej fula a kde se jezdi....silnice, pohodove cesticky, upravene trate. Ne kazdy chce delat bikovani jako Mira. Kde kdo si chce jen tak zajezdit v terenu, klickovat mezi stromama zablbnout si, uzit si....a nepotrebuje k tomu sileny teren:-) Ja bych si teoreticky mohl vystacit s trekem nebo silnickou...ale to me nikdy nenapadlo, ze bych koupil:-)
Ja mam treba MTB hlavne kvuli tomu, ze mu vice verim. Kdyz uz nekdy vlezu na tankodrom (taky uz jsem tam byl, mam ho za barakem), tak vim, ze kolo vydrzi. Na cestovani mam taky horske a to z 90% jezdim po silnicich. A abych mel na kazdou cestu jine kolo (MTB, trek, silnicku....), tak to neeee....to dam radeji penize do jinych blbosti:-)
A jinak jsem zapomel. Taky jsem rad, ze je mira tady. Jeho humor mi chybel!!! Biker jeden:-)
Jak každej druhej fulla na srazu na mácháči třeba?? Když nepočítám gaučisty, tak tam byl jen jeden a jinak téměř samý trek :-))
Njn....mel bych tam obcas jet a zjistit zmeny:-)
Ja to beru podle posledni vyjizdky (s Jurimirem a s tim jeho novym blbincem na kole:-) ). Byl jsem tam snad jedinej s pevnou predni vidli:-) A diky tomu mi to vubec do toho kopce NEJELO:-)
Na neco se vymluvit musim, kdyz jsem ten kopec vyslapal jako posledni....a neodpruzena vidle je jedinej rozdil, ktery me napada...takze za to muze ona:-)))
To je docela zajímavé :-) Každý kdo má aspoň trochu slušnější vidli, tak ji do kopce právě radši zamyká, aby se mu zbytečně nehoupala a nebrala mu energii :-) Kecko :-)))
Říkám rovnou, že nezamykám ani předek, ani zadek :-)) nikdy :-) naučil jsem se s tím houpáním žít .-))
ono když se ti to daří šlapat do kulata, tak se to nehoupe ani do kopce...
Tedy netvrdím, že mi to jde vždycky a perfektně, ale snha je a když se daří, tak to jede i do kopce bez houpání a problémů. A navíc rychlejc:o)
Ty s tema svyma pidizdvihama :o) - i kdyz by se ti to houpalo skoro na maximum, moc vlivu to mit nebude. Stejne jako na mym fullikovi, ale tam to stejne vpredu zamykam a v zaberu se mi tlumic vzadu roztahuje sam (= do kopce je to +- HTcko).
Kecko...nicemu nerozumis:-)))) Tak mi rekni jeden jedinej duvot, proc jsem byl posledni:-) A mou kondici si do ust neber:-)) Ta je uzasna:-)
Moc dobře si vzpomínám, že Ti vlétlo zrnko pylu do oka a kvůli tomu jsi se nemohl soustředit na šlapání :-) vidle za to nemůže :-))) taková bestie v oku zacloní i báječnou kondici, kterou jsi na vyjížďce měl :-)))
Presne tak....:-) A navic jsem v tom kopci lulal a to taky hodne zdrzelo.
"... cesta skončí a člověk jede úplně bez cesty..." -uvědomuješ si že tohle bys neměl dělat? nejen že překračuješ meze zákona ale zavdáváš tím příčinu k dalším zákazům a nakonec by to mohlo skončit jako na slovensku. tímhle bych se teda nechlubil, to se na mě nezlob:-/
to nevím. ALe jednak, když se ta cesta ztratí, tak proto, že je tam tak hustý křoví, že jí prostě nenajdeš a kus tlačím (což se snad smí ne?) a nasednu zas až najdu další cestičku a pak on tam stejně nikdo není....
neznalost neomlouvá. jedeš teda dál nebo tlačíš? do čemby rejpeš, že staví nový cesty a jak tím škodí přírodě ale sám se nechováš nijak vzorně.
myslíš jakože tam není žádná represivní složka? nepředpokládal bych u tebe, posledního spravedlivýho, že se budeš chovat slušně jen když tě někdo vidí...
já jsem někde psal, že si myslím, že čemba škodí přírodě?
Já nejsem poslední spravedlivý a nevím, kde jsi k tomu přišel. Naopak. Já jsem anarchista a zákony a nařízeními se neřídím... :o) Chovám se podle pravidla nedělej nikomu to, co nechceš, aby dělal tobě. A co se přírody týče, tak se k ní chovám tak, aby až odejdu nebylo poznat, že jsem tam byl. Tedy kromě toho, že ubyde igelitka odpadků , který posbírám po nějakejch kreténech.
Já jenom stavbu nových singltreků nechápu a připadá mi zbytečná. To ale neznamená, že to zatracuju. Jen tomu nerozumím. ALe stejně tak nechápu, když chlap je na chlapy, ale taky ho nezatracuju. To, že něco nechápu a je mi to cizí neznamená, že to zatracuju. To jsi došel k nesprávnému závěru.
dobrý, vtipný příspěvek i slohově bezva a bez pravopisných hrubek, takový tu našinec nečte denně... když je cyklista ohleduplný k přírodě, tak se může pustit téměř kamkoliv a ničemu neubližuje, pro majitele MTB přece není náročnější terén nepřítelem, právě naopak je pro něho výzvou... kde neprojedu slezu, speciální stezky terénem k jízdě určitě nepotřebuji
Nic nového pod sluncem. Vedl jsem několik let cykloturistický kroužek při DDM Písek. Děti jsem z 80% vozil jen na místní bývalý tankodrom u Oldřichova. Učili se techniku jízdy v terénu a i když sebou občas sekli, bylo to o několik tříd bezpečnější než jízda po neuzavřených stezkách a cestách. Díky umělým teréním vlnám a překážkám které tam postavili motokrosaři a off-roaďáci (dotyční tam jezdí jen o víkendech) byl tankáč pro děti tak atraktivní že nechtěli ani večer domů.
Jsi tak dokonalý a světaznalý!