Při delší jízdě z kopce a tudíž častému přibržďování dochází k zahřívání kotoučů a brzdových destiček.Toto má za následek ,že v brzdách začíná extrémě skřípat což je zřejmě z důvodu špatné přilnavosti destiček ke kotoučům (jakoby destičky ztráceli ten správný třecí odpor).Kolo při brždění začíná nepříjemně vibrovat a přestává brzdit.Chci se zeptat jestli někdo nemá podobné zkušenosti popřípadě poradit co stím. Dík Jarda
P.S. Psal jsem o Hayes Nine
setkal, například pomohlo vyměnit destičky za jinou značku.
Pokud máš ten starší HAyes kotouč, tak by asi pomohlo vyměnit i jej za nějaký úplně jiný.
Také jsem se s tím setkal. Kotouč byl naprosto v pořádku, vyndali jsme destičky, lehce přebrousili jemným skelným papírem, pro jistotu odmastili perchloretylenem, OK!
Ahoj, cyklisti!
Rozhodujem sa medzi kotúčovými mechanickými a hydraulickými.
Aké sú výhody a nevýhody.
Napr. by ma zaujímalo ako sa robí oprava poškodených hadíc hydrauliky v teréne. Chcem to používať predovšetkým na cykloturistiku a predstava, že sa mi to pokazí niekoľko desiatok km od domu ma straší.
Ahoj. Můj názor: záleží na váze jezdce, při cca nad 90 kg (a nad 100 určitě) bych volil hydrauliku (dovolují-li to finance), jestliže to peníze nedovolují, volil bych na tuhle váhu kvalitní véčka. Při nižší hmotnosti jezdce (takových těch do cca 80 plus mínus) je bezproblémová mechanická kotoučovka.
Poškození hydrauliky - hadic - na cestě při cykloturistickém zaměření bych se vůbec neobával. Jezdím se stejným zaměřením a vůbec nevím, jak by k takovému poškození došlo. Přetržení hadice nepřipadá v úvahu, nějaké "natržení, naprasknutí" - to možná ano, ale nesetkal jsem se s tím. Loni jsem se byl podívat na jednom MTB závodě, byl jsem náhodou u toho, když kluk padnul a o ostrý kámen narušil bowden, začala rosit kapalina. Byl na to připraven - vytáhl takovou tu elektrikářskou izolační smršťují černou pásku, co se pokud vím používá pro izolaci kabelů pod vodní hladinou, omotal to, doslova to k tomu přilnulo. Jako nouzovka na cestě asi dobré.
Mno, predovšetkým cykloturistika, ale občas ma baví šlapnúť si do lesnatého kopca a potom rýchlo dolu ;)
Ja sám mám +-75kg, ale +batožina, príp. požičanie metrákovému kamošovi.
Tie brzdy by som chcel na lehociped.
V tom případě je pro Tebe obecně mechanika určitě vhodná, ušetříš tím značný peníz oproti hydře, ten kamarád je přece jen "občasný", hlavně jezdíš Ty.
Svůj dotaz na brzdy dej ale i do rubriky "Lehokola", tam Ti kluci poradí.
Nemám s tím teda zkušenosti, ale jestli máš na lehokole nějaká malá kola (třeba 20"), tak by měly stačit horší kotoučovky (jakože třeba mechaniky by mohly být lepší než véčka, i když na 26" kolech třeba nejsou). Já mám 26"26" a véčka nic moc (teda jako zastavím, ale párkrát jsem po prudkém brždění cítil smrad pálící se gumy a jednou mi vybuchla čtvrtina ráfku, protože byl probržděný a nevydržel tlak 700kPa). A zas tak moc to taky nebrzdí, na hranici adheze přední kolo na asfaltu zdaleka nedostanu. Taky uvažuju o hydr. kotoučovkách (až budou prachy:-)
Tady asi zalezi jak velky kola planujes na ten lehociped,myslim ze 20"kolo ubrzdi asi kazda mechanika i s beznym kotoucem.
Možná mu nevytekla kapalina,ale brzdit bych s tím nechtěl.Je to tlaková hadička.
To se nebóóój, na urvání hadice bys musel řádit jak černá ruka. Sou fakt dost festovní.To asi jen tak nehrozí. Na druhou stranu, ta rychlost kterou by člověk nedobrovolně dosahoval bez brždění, no to by bylo úchvatný.... :-)))))))
Ono i kdybys nějakým způsobem vyřadil jednu brzdu, tak by tě ta druhá hydra domů bezpečně dovedla, jen bys nesměl zapomenout, že v tu chvíli máš jen jednu.
Potvrzuju! Predloni na Malevilu jsem vysypal na tretim km zadni desticky (spatne nasazena zavlacka - moje chyba) a objel jsem to v pohode na predni, v relativne slusnym case a jen s jednim padem tesne pred koncem (a ze tam je kde lehnout 8-)))... To by tak hralo, vzdavat zavody! Hydras forever!!!
Přední brzda je důležitější. Pokud máš jenom přední brzdu, umíš to s ní a nejsou vyloženě špatné adhezní podmínky, tak nejsou velké problémy. Ale pokud máš jenom zadní a potřebuješ rychle zabrzdit z prudkého kopce, nevím, nevím...
Umyslně jsem postříkal přední kotouč olejem aby mi to tolik nebrzdilo. Pady pres riditka kvuli zaseklemu prednimu kolu mne prestaly bavit:-) Pro zmenu to nebrzdilo vubec. Myti cimkoliv brzdny ucinek nezlepsilo. Napadlo mne lehce pribrzdovat z tahleho kopce. Vsak ten olej shori. A taky ze jo. Uz jsou zase ty Magury Julie jedovaty jako prase. A ja se bojim dalsiho drzkopadu :-(
pekny postup :)
chlapci, ucte sa na chybach inych ;)
Postříkat kotouč olejem pokládám naprosto proti logice věci.
ALE - copak to nejde, abys brzdil nějak pomaleji - citlivěji? Asi to říkám blbě, ale když to jde u mých deoreček, proč by to nešlo u jůlií? Nebo prostě nic a pak to v dalším milimetru zablokuje?