Ahoj všichni,
prosím o dobrou radu : Mám krosové kolo, při nafukování kompresorem jsem přehustil a přišel o plášť i o duši.Obojí jsem koupil v cyklo shopu, ale teď jsem zjistil, že na plášti je velikost 700 x 38c a na duši je 700 x 32 - 35c. Mám to jít do obchodu vyměnit, nebo je to OK a nemám to řešit ?
Kupujete to přesně, nebo to neřešíte protože to ničemu nevadí ?
vadi to
duse se delaji s urcitym rozsahem, ale to neznamena, ze tam das cokoli.
ale jestlize nevydrzel ani plast, myslim, ze pricina bude jinde - asi si spatne nasadil plast.
kdyz koupis novej plast, je dobry mejdlem namazat jeho patky, aby si rovnomerne sed.
je to ok, neřeš to, duše se snadno nafoukne do většího rozměru a nevadí jí to. Naopak se tam ta duše pak lépe vkládá:-)
Konecne k veci.
Všem se omlouvám, napsal jsem to asi zmateně : 1.po zimě jsem nafukoval starou duši a starý plášť, a vlastní hloupostí obje zlikvidoval :(
2.PAK jsem koupil oboje nové, a hned po rozbalení zjistil disproporce v rozměrech a toto chci řešit - jestli NOVÉ,NEPOUŽITÉ včera koupené zboží je velikostně kompatibilní, nebo se stal přehmat a mám požádat o jinou velikost NEPOUŽITÉ duše
Rozměrově je to v pohodě. Rvi to tam:-)
Já jednou omylem při "přebalování" silničky na cyklokrosku dal "žiletkovou" duši do cyklokrosového balonu; nějak se mi pořád nezdálo, že je to jakési volné... :-)) Další sborka rozborka to vyřešila...
Vypadlo mi slovo "NOVÉ" a celý text vyzněl jinak :
Obojí jsem koupil NOVÉ v cyklo shopu, ale teď jsem zjistil,
že na plášti je velikost 700 x 38c a na duši je 700 x 32 - 35c. U NOVÉHO ZBOZI, NE U TOHO PRASKLEHO !!!!!!!
Jinak samozrejme potvrzuji to co napsal Pavel. Pokud rozdil neni "o tridu" tak neni problem.
Děkuji za odpověď a ještě jednou se omlouvám za zmatek v původní otázce.Ještě se zeptám na tip na namydlení pláště - nikdy jsem to neslyšel (ale jsem začátečník, takže jsem rád za každý tip). Rád to použiju - měním pláště poprvé, a jestli mi to půjde tak špatně jako sundávání...Ale nebude pak namoklý plášť "cestovat" po namydlené ploše ?
Plášť se "mydlí" jen při nasazování bezdušového pláště (UST, případně systémy typu NoTubes)
Mydlit plášť při "dávání" u "dušáku" dle mého nemá smysl. Občas je sice potřeba trochu více zabrat (montpákama), ale při měnění "venku" mýdlo ssebou stejně nemám:-)
dovolil bych si nesouhlasit. mydlim plášt při nazouvání aby dobře sedla patka do ráfku a plášt neházel. někdy je to utrpení když se nenamydlí. rovnat ho rukou při částečnym nahuštění je zbytečná dřina.
Já problémy s nasazováním pláště neměl, prostě to nějak "pomlátím" :-) až si to sedne. A většinou stejně měním duši "venku", kde mýdlo nemám, takže si musím nějak poradit i bez něj.
U bezdušových plášťu je mydlit potřeba právě proto, aby patka sedla do ráfku, protože jinak se plášť nenahustí...
Tím samozřejmě netvrdím, že mydlit plášť (dušový) je naprostá hloupost.
Napadl mne jeden dodatek: mám (všechny) pláště s kevlarovou patkou...
To s tím nijak nesouvisí. Rozhodující je přesný rozměr konkrétního pláště a přesný rozměr ráfku. Pokud se sejde plášť s menším průměrem v místě patky a ráfek s větším průměrem, tak teprve vznikne problém a hned to bez mýdla nemusí jít vůbec a i s mýdlem blbě. A s tím jak jdou nasadit to souvisí jen částečně, protože může být ráfek, který má jen vyšší patky a na něj může jít plášť nasadit volně rukou, ale do patek se mu pak nebude chtít zaskočit.
Ale dnes většina klasických (neUST) plášť s kevlarovou patkou jsou spíše volnější (tedy s větším průměrem) v patkách ráfku a není mýdlo třeba.
Momentíček... Nejprve píšeš, že "To s tím nijak nesouvisí" (kevlarová patka) a v posl větě "plášť s kevlarovou patkou jsou spíše volnější (tedy s větším průměrem) v patkách ráfku a není mýdlo třeba"... Takže souvisí anebo nesouvisí? ;-)
Nesouvisí to s tím, že je kevlarová ta patka. Jen mám tu zkušenost, že dnes prodávané pláště s kevlarovou patkou jsou volnější. A to že jde o kevlarové má souvislost pouze s tím, že drátové nejezdím, takže tam netuším, jestli ty jsou dnes spíš volnější nebo ne.
Ale samotný materiál patky s tím opravdu nijak nesouvisí.
Jak jsem se zmiňoval na jiném místě(bylo to ohledně užších pláštů),zjistil jsem,že mám přední záfek asi o 2mm širší.Tak jsem to prohlédl celé a vzhledem k tomu,že chci mít klid i s nábou,objednal jsem vypletení nového ráfku včetně nového náboje.Nic jsem z toho neviděl,těmto servisákům důvěřuji,ale až teď mi došlo(když čtu o nasazování plášťů),že by mi mohli dát ráfek s vyšší patkou.Nebudou problémy s nasazením stávajícího pláště?
S tím problém nebude, tady jde spíše jen o výrobní tolerance nebo desetinový rozdíl u jednotlivých ráfků. Ne že by se výráběl nějaký ráfek třeba schválně s výrazně vyšší patkou, kam by pláště nešly.
Narvat to tam půjde vždy i při náhodě té blbé kombinace. Spíš je vůbec malá pravděpodobnost, že dnes na nějakou vylože problémovou kombinaci narazíš. A pokud náhodou ano, tak v nejhorším budeš mydlit.
Také úplně nesouhlasím. Běžně se u klasiky plášť mydlit sice opravdu nemusí a na zaskočení do patek stačí většinou jen lehce přifouknout a pak zase upustit, ale už jsem se setkal s kombinací plášť/ráfek, kde to šlo blbě i namydlené a přefoukané, ale nakonec se podařilo.
Na druhou stranu u UST se to také dost často mydlit vůbec nemusí.
Crossmaxi ST + UST NN/RR 2,25 bez problémů bez mydlení a to i malou pumpičkou (u nového pláště, těžko říci, jestli půjde i časem malou pumpičkou až se lehce vytáhne patka pláště). Do patek krásně zaskočilo už kolem 40psi, takže ani nebylo potřeba moc přefukovat (oproti tlaku co jezdím, což je většinou 25/30psi).
Problém tedy není, že bys bez mydlení nedostal klasický plášť na ráfek, ale že ne vždy dobře zaskočí po nafoukání patky. Venku už to pak nebývá problém, protože se patky vždy lehce vytáhnou (pokud by to tedy nebyla nějaká extra smolná kombinace, kdy se narazí současně na blbou kombinaci plášť/ráfek a plus k tomu hned defekt po vyjetí u nového pláště).
S NoTubes jsem nadobro zkoncoval právě kvůli obtížnému nasazení, když to velkou pumpou nešlo dobře ani s namydlením.
A jsem rád, že jsem přešel na plnohodnotné UST pláště. Těch gramů navíc oproti NoTubes variantě není u NN/RR zase tak moc (130g na plášti) a díky tomu UST nejsou takové šlupky jako klasika (tedy blíží se např. alpencross verzi SS). Navíc jsou ty UST výrazně širší a mají skutečných 2,25 (56-57mm mají reálně a ne 52-53 jako klasické 2,25 Schwalbe; vše na 19mm ráfku).
Montáž oproti klasika + NoTubes parádní, žádné riziko, že při blbém dopadu by plášť náhodou vyskočil z patky.
Z NoTubes sady jsem tedy využil jen tmel, který jsem tam samozřejmě dával taky, i když UST by fungovaly i bez něj, ale to by pak ztrácelo jednu z hlavních výhod a to odolnosti proti defektům.
plášť s drátovou patkou namydlím, jednoznačně líp zaskočí a nemá tendenci házet na výšku, "skládačku" jsem nasazoval vždycky na sucho, ale uvažuji , že koupím pikslu mázy od Ferdusu a budu ji používat místo mýdla při každé montáži jakéhokoliv nového pláště
Tak přesně tohle by mi vadilo. Když kupuju duši, schválně chci, aby byla velikostně co nejblíž plášti a nemusela se roztahovat k horní hranici. Někdo to neřeší a duše mění, já radši lepím. A právě záplatám to nedělá dobře, když se musejí moc roztahovat, díra se pod nimi zvětšuje a může přesáhnout rozměr záplaty. To je pak něco špatně. Většinou až při výměně pláště zjistím, kolik je na duši záplat, toleruju 6. Při lepení totiž kolo nesundávám a nevytahuju celou duši, jenom v místě defektu. Že jsem ho vždycky našel - možná štěstí, ale prostě mi to tak funguje.
taky hodně lepím, duše mám většinou menší, ještě nikdy mi duše kvůli záplatě nepraskla, ale může to být náhoda. Je pravda, že se v místě záplaty více natahuje, ale guma to vydrží (vydrží i nafouknutí na cca trojnásobek).
Taky radeji lepim, naposledy jsem napocital 13.
To máš tak šíleně defektů nebo už máš tu duši tak hrozně dlouho?
Přes 5 defektů za rok by mě už proklatě vadilo, doufám, že letos se budu blížit k nule nebo budu mít nulu.
Stále prodlužuju svůj rekord, už mám skoro 4tis. km bez defektu (z toho necelých 3,5tis. na Albert/SS alpencross s dušemi, zbytek teď na UST NN/RR).
Ale už mám jistou jednu věc, duše už rozhodně lepit nikdy nebudu.