Zdravim, nevedel by mi niekdo poradit kde by mohol byt problem? Poslednu dobu dost casto "picham" - tak 1-2x za 100 km... stale je to zadne kolo a defekt sa nachadza na +- tom istom mieste - najprv som si myslel, ze to bude plastom, ale tym to nie je - defekt sa totiz vyskytuje na vnutornej strane duse (ta co sa dotyka rafku) myslel som, ze to bude nejakou necistotou nalepenou v zlabine rafku, ale tam som nic nenasiel - dalsia moznost bola, mam moc utiahnuty vyplet a ze sa mi to dostane az na gumu - taktiez po skonntrolovani to bolo OK - dalej uz fakt neviem cim by to mohlo byt - ten ochranny pasik v rafku normalne mam, ciste to je...nemoze byt, ze sa guma prezere prave o hranu pasku, ktory sa dava ako ochrana do vnutra rafku? Dik za akukolvek radu
To, ze pichas 2x za 100km by ti mohl kde kdo zavidet, kdyby neslo o cyklistiku:-)
Jinak staci hledat....Dva dny stare tema.
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6963
otřep na ráfku. Možná.
Vezmi zevnitř celý ráfek jemným šmirglem.
Nedávno (v kempu na Spezzi po cestě di Lucemburska) mi prasklo zadní kolo podobně. Pásek jsem tam měl, ale gumy nafoukaný hodně a duše se protlačila stejně do té prohlubně ku drátu a nevydržela to. Přelepil jsem to kobercovkou a od té doby v pohodě!!
Když je defekt z vnější strany, je dobré sundat plášť a obrátit jej „naruby” a prohledat projetím prstem, jestli z něj dovnitř něco nevyčnívá (nenápadný kousek drátku nebo špony, kamínek a pod.).
Je-li defekt zevnitř, sundat plášť, na duši si poznačit místo defektu a okolí tohoto místa na ráfku důkladně prozkoumat. Defekt (zvláště opakující se v přibližně stejném místě) může být způsoben i např. tím, že páska kryjící otvory pro niple se pod tlakem nahuštěné duše prohne dovnitř otvoru směrem k niplu a duše v tom místě nevydrží tlak.
Občas se také stává, že příčinou podivných defektů bývají zbytky materiálu ráfku z výroby (duralové špony) nebo nějaké ostřejší hrany. Někdy jsou tak velké, že při zatřesením novým ráfkem jsou slyšet, jindy jsou šikovně schovány a uvolní se až při jízdě.
Já nové ráfky vždycky protřepávám, abych se ujistil, že tam žádná špona není a pro jistotu ještě kontroluji hrany otvorů pro niple a ostřejší odjehluji.
Po dopsání jsem si uvědomil ještě jednu možnost: páska kryjící otvory pro niple se posune a otvor je alespoň částečně nekrytý. Na toto jsou náchylné pásky z umělé hmoty. Lepší jsou tradiční gumové (pro bývalé či dosavadní pracovníky gumárenského závodu SVITu: pryžové — podle těchto jsou gumové jen preservativy).
může to být i vada z výroby, myslím té duše. takhle sem chytil celou serii vadnejch duší. praskaly +- ve švu v horní části, teda ze strany ráfku.
Ve švu to může být dokonce ještě zákeřnější, nemusí ani rovnou praskat. Jsem takhle měl duši, do rána prázdné kolo, prohledám duši i ve vodě a nic, žádná díra. Nafoukám a drží a po týdnu najednou zase prázdná. A bylo to také něco se švem, co se projevovalo pouze při větším tlaku v plášti, nafoukaná mimo kolo na malý tlak pak vydržela neujít několik týdnů, pak jsem ji vyhodil.
Duše už mi naštěstí netrápí vůbec.
Klidne to muze byt i hranou ochranne pasky, pokud je ostra a ma pro dany rafek nevyhovujici sirku. Bud si sezen spravny rozmer, aby spravne zapadla, nebo klidne pouzij textilni pasku, ev. i tu zminenou kobercovku, to je vlastne totez.
Takze staci tam dat tu kobercovku a na pasek mozem zabudnut? Aka je vlastne primarna funkcia toho pasku? Dik
Funkce pásky je jediná a to krýt díry na niple. Kdyby tam nebyla, tak by to duše nepřežila a o díry na niple by po nafouknutí došlo okamžitě k defektu.
Takže lze použít cokoliv, co je dostatečné tuhé, aby udrželo tlak duše a moc se do děr na niple neprohýbalo a nepoškodilo duši.
Klasické pásky mají tu nevýhodu, že se mohou posouvat a nejsou tam napevno. Gumová širší sice dobře drží, ale zase ty gumové jsou měkčí a občas s nimi může být problém při velkém tlaku v duši. Plastová hůře drží a proto je nutné mít přesnou šířku a také snáze se na ní udělá na kraji ostrá hrana, ale zase je tvrdší a lépe udrží ty díry na niple při velkém tlaku duše.
No a kobercovka nebo elektrikářská páska (ta chce dvě vrstvy na sebe, jinak není dost pevná) má tu výhodu že lepí a tedy se sama nikam nemůže posouvat.
Jinak zlaté UST ráfeky bez děr na niple :-)
TAk som to skombinoval nasledovne - pasek som pozdlzne rozrezal na 1/2 a napasoval presne do rafku - a cez to som to prelepil kobercovkou - ako to funguje este neviem - dam vediet po par km :) Ale vyzera to dobre - vnutro rafku je teraz bez akychkolvek hran...Dik este raz vsetkych za rady
Já jsem měl kdysi defekt kvůli posunuté pásce z umělé hmoty a neměl jsem jak to spravit, tak jsem poprosil ochotné lidi, jestli by mně nedali náplast. Otočil jsem asi 4 závity a bylo to skoro navěky.
Úplně stejně poslouží elektrikářská izolačka, ale je dobré ji po navinutí jemně poprášit (v domácích podmínkách třeba hladkou moukou), aby nelepila.
V každém slušnějším lepení na duše se dnes vyskytuje kostička mastku, který se na to dá čímkoli naškrábat a poprášit ;-)
elektrikářskou pásku bych nedoporučoval. Tou jsem to právě dělal a díky tomu jsem v Gemersheimu lepil:o(
Teď je tam textilní páska či kobercovka jak říkám a myslím, že ta už se do díry k niplu neromáčkne jako ta elektrikářská.
Ale třeba nehustíš na sedm atmosfér...
Elektřikářská je nutná dávat dvě vrstvy, takhle mi držela pět let bez problémů. Ale byl to bike a i když tenkrát jsem jezdil hodně silnice a užší nabušené pláště, tak 7atm. to rozhodně nebylo, takže netuším, zda by dvojmo na 7atm. stačila.