Ahoj, Na maxovi se mi z ničeho nic pod kopcem udělala vůle na hlavovém složení. Vypadá to jako když to není dotažené, ale mám to utáhlý dost. Závit tam je a všechno do sebe zapadá. Napadá vás proč to nejde ještě víc dotáhnout? Proč je to jakoby pořád volné??? (hýbou se obě misky jak nahoře tak dole asi 1mm vůle)
Já tedy nevím, jaké tam máš hlavové složení. Jestli to lisované či klasické. To lisované se dotahuje šroubem shora, takže zkusit překontrolovat to - pozor!!!Ne přetáhnout, jinak rozmačkáš misky! Vždy zvolna o kousek dotáhnout a nadzvednout kolo a zkusit otočit vidlí. Musí se za všech podmínek otáčet lehce - takto opakovat až do zmizení vůle. To samé provést i s klasickým hlavovým složením jen s tím rozdílem, že tam k tomu neslouží středový šroub a musíš tedy povolit vrchní pojistnou matici a dotahovat zlehka tu pod ní, která slouží k dotažení vůle misek. Po odstranění vůle pak dotáhnout tu pojistnou matku nad ní na střední " fest" ne na krev, to je zbytečné. Nemusel bys to příště už taky povolit, protože ona se tak trochu dotahuje i během provozu. Jinak postup postupného dotahování a kontroly s nadzvednutým předním kolem samozřejmě platí bez výhrady rovněž i u tohoto druhu hlavového složení.
No a to je ten kámen úrazu. mám to klasické, čili matice a pojistná matice. Pojistnou mám venku, ale i když dotahuju tu spodní celkem fest, tak je tam vůle Tak 1-2mm... žádný že když to dotáhnu o trochu víc tak mačkám ložiska a řidítka jdou ztuha... Prostě to mám fest a stejně je tam vůle... Proto nechápu co s tím...
Mas tam kulicky? Ja vim, zda se to byt blbost, ale uz jsem videl jak se vysypaly a pak to pochopitelne seridit nejde.
Je take mozne, ze tam byly kulicky ve venecku a ten se po naporem pouzivani, casu a Tve jizdy prave rozpadl na kousicky, cimz se vytvorilo misto pro kulicky, kterych je tam ted malo a ukaznene se shromazdily na jedne strane misky, takze to opet nelze seridit. Koukni dovnitr, zkontroluj kulicky, pokud tam nejsou, nebo je venecek rozpadly, naprav to. Kdybys kupoval nove venecky, kup o jeden vic, kulicky z nich vyndej a dej je tam samotne, bez venecku.
Jestli jsou vsak kulicky v poradku, tak nevim cim by to mohlo byt, jedine snad praskly sloupek vidle, ale o tom pochybuji.
Tak to už může být jedině stržená ta matice - prostě stržený závit. Zkusit dát jinou a zkontrolovat oba závity anebo, jak píše kolega, rozpadlé kuličkové ložisko resp. stačí, aby se rozsypala jedna kulilčka v tom ložisku a už to nedotáhneš nikdy pořádně.
mě tohle dělalo řízení, když jsem měl ještě to starý a šlehnul s sebou na zem s naloženým kolem. Ta trubka se trošinku ohnula, ale okem to nebylo v podstatě vidět.
Nemohlo by to být to samý? Tedy, že bys to měl trochu hnutý, po nějakým nárazu?
Jsem z toho jalovej, ted sem se kouknul, kulicky i ta klec vsechno ok... nahore i dole... A ohnutý to bejt nemůže za poslední rok žádnej karambol, a tohle se stalo cestou do práce pod kopcem na hladkym asfaltu... z niceho nic sem si vsim ze mám jakoby vůli v rizeni, ale táhla byly ok, tak sem kouknul na hlavovy slozeni a ejhle... Dneska s tim pojedu do servisu, pac na mystery záhady sem krátkej... Uvidím co na to experti :-D Dám vědět...
"hýbou se obě misky" - to znamená, že misky se hýbou v rámu? To by bylo špatné, to se mi taky stalo (mám stejného Maxe) - misky do té hlavové trubky v rámu vymlátily vůli, jeden rám jsem takto reklamoval u Azubu, vyměnili, ale řekli, že to je moje chyba, že jsem asi měl málo dotažené hlavové ložisko a tím se to vymlátilo. Na novém rámu se ovšem stalo totéž. Misky jsem do rámu vlepil jakýmsi epoxidovým lepidlem s příměsí hliníku a od té doby to drží dobře.
Chybu co popisuje Jurimír mám na řidítkové hlavě taky, dělali to z nějakého měkkého materiálu, musím tam mít v tom ložisku schválně vůli, aby se to nezakusovalo. Nemyslím ale, že by se to mohlo stát i s vidlicí.
Tak sem přijel ze servisu a tam mi řekli že je to tím, že je dole u misky popraskanej rám. Tam co miska zapadá do rámu, tak tobě to vymlelo vuli, me popraskal limec a tím se rám roztáh = tak vůle... Takže to teď řeším s azubem... Zatím sem jim poslal fotky
Mám to na Azubu 4 taky, vůle co nejde dotáhnout a popraskaný lak okolo misek, čili evidentně roztažená trubka. Je to neduh těch starších Azubů (myslím do 2005), který se projevuje hlavně u mladších a dynamičtějších jezdců, co si s nějakými obrubníky nebo schody moc nelámou hlavu.
Zatím jsem to neřešil, protože teď na 4ce nejezdím, ale mám v plánu zkusit tam misku jakoby vlepit epoxidem na kovy. I když se samotná miska nechytne (protože ju přeleštím olejem aby se nechytla a šla v budoucnu vyndat), mělo by to vytvořit mezi miskou a rámem dokonale pasující vložku bez sebemenší vůle. Pokud by to fungovalo, je to oprava za 65Kč (balení modelářského epoxidu 2x12g). Ale netroufnu si odhadnout, jak dlouho to vydrží.
v pripade ze je hlavova trubka len vyvaklana, tam ten epoxid staci. ked je ale popraskana, lepidlu by som neveril ze by to dalej nepraskalo. toto by vyriesila nejaka obruc nalisovana na konce hlavovej trubky.
Popraskaný je práškový lak, hliníková trubka pod ním je dost plastická na to, aby se roztáhla ale nepraskla. Viděl jsem to i v jednom extrémním případě. Tatíkovi spadl Max ze střechy auta na dálnici, přistál na přední kolo a hlavová trubka byla roztažená na koncích do oválného trychtýřku. Nicméně praskliny v ní ani tak nebyly.
Vůli misek v rámu dost často řeším půlkou klasické žiletky. Vůle je většinou malá a "předozadní" (do šířky se hlavové trubky většinou neroztáhnou). Takže vezmu klasickou žiletku, rozpůlím ji po délce (zvládnou to v pohodě staré nůžky) a když misku lisuju do rámu, tak do místa vůle vložím tu půlku žiletky (případně žiletku trochu zkrátím). Chce to si s tím trochu pohrát. Je třeba si pohlídat, aby byla žiletka mezi miskou a trubkou po celé výšce misky a aby nezůstala část žiletky skřípnutá mezi okraj trubky a misku - pak by miska byla nakřivo.
já jsem to lepil tím lepidlem, cos mi onehdy půjčoval, někdy před dvěma lety a furt to drží.
Tak mě napadá: jak velkej by byl problém starej azub rám převrtat na větší hlavu? (tedy vyměnit celou hlavovou trubku) Jestlipak mají ten rám po svařování tepelně ošetřenej? Uvažoval jsem o tom už kvůli lepší vidlici. Ale asi by bylo jednodušší koupit novej rám:-)
Opět se potvrzuje seriozni jednani firmy AZUB... Do druheho dne me kontaktovali, a na zaruku mi nabidli opravu. Jedinej problém je jak kolo dostat z prahy k nim :-D Takže si asi dám rozborku a pošle se to PPL... Dám vědět jak vše dopadne.
Poslední aktuální zpráva je, že rám dorazil v pořádku PPL do Azubu a tam se na to během odpoledne nebo zítra v poledne kouknou a určí co s tím...
Řeknu Vám že zabalit rám maxe tak aby se dal považovat za zabalený není tak jednoduché... Pomocí kartonových papírú ze skladu jsem kolem rámu udělal provizorní obal, kterej sem polepil izolačkou tak aby to drželo a celý zafáčoval do potravinářský folie aby to bylo trochu bytelné... Práce víc než to kolo odstrojit :-)
Tak kolo mám složené, ale už sem to nestihl projet a seřídit... Nicméně to vypadá bitelně... dali tam objímku podobné eskapásce a co mě překvapilo, mám tam jiné hlavové složení... A co mě překvapilo ještě víc, že nahoře není špunt, takže od zhora skrz hlavovou trubku vidím na blatník :-D Tak nevím jestli to mám nějak zadeklovat, nebo jestli tam nechat díru...
já bych to dole zadekloval a dal do toho hlínu a pěstoval tam nějakou bylinku pro povzbuzení až ti dojdou síly. Třeba koka je prej dobrá :o)))
Ne vážně. Nevím, ale já bych tam asi fakt vymyslel uchycení něčeho. Držák na mobil nebo MP3 nebo něco takovýho...
Jak se znám já, dal bych tam asi nějaké ledky. I když nevím, kam by svítily.
no přece na blatník. Viděl by sis na něj i v noci:o)
Už si zase nějak vytunil osvětlení kola? Už se těším na sraz, až si to obhlídnu za tmy...
Teď to tuním na K24, kde stačí světla jak jsou. Ale objednám si nějaké Q5 ledky co svítí o cca 30% víc než ty P4 co mám teď a na svém novém soustruhu jim udělám mnohem vymakanější pouzdra.
Hele já už jsem viděl fotku tvýho pokoje....
Jestlis tam dal někam ještě soustruh, tak je Coperfield asi tvůj dobrej kámoš :o)
:o) http://www.youtube.com/watch?v=-ix3rRD5o6w&...