reklama

cros, treking, nebo horský?

Nazdar všichni zapálení cyklisti, mám takovej problém, nevím jaký si mám vybrat kolo, nebo spíš jakej typ víc užiju, kámoška mi radí abych si koupila krosový, že se na něm jezí líp a vydrží i horší terén. Ráda sjíždím takový ty trochu zabijácký trasy a na to by se mi jasně hodilo horský, jenže jsem z města a přemýšlím, jak často se na takovejhle terén dostanu, páč spíš asi budu jezdit po silnici, nebo po stezkách, tak nevím nevím. Abych si pro moje adrenalinový potěšení nekoupila horský a pak se s ním šlapala po silnici pomalu jak šnek a nadřela se jak vůl!!!Můžete mi prosím někdo poradit? Koukala jsem se na kola a ty horský maj skoro všechny tlustý pláště jak blázen, ale mám pocit,že ty úzký krosový bych zas v náročnějším terénu neuřídila. Děkujuuu za rady.

[ Zpět ]
Datum: 08.05.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (Mumínka)
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6901

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Doporučuji horské s "rozumnými" pláštěmi (2.0). Já mám Intense System 3 (26 x 2.0) s NoTubes, na silnici jedou docela slušně (30+ v pohodě), v terénu (šotolina, písek) skvělé (můžu podhustit), v bahnu je to pak o technice zvládání smyků a prokluzů:-))
    Bude to prostě vždycky kompromis: buďto vyjedeš "všude" (terén) anebo budeš svištět po silnici. Nicméně ty chceš něco i na "trochu zabijácký trasy":-), takže jednoznačně bajka.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Jinak teda doporučuji použít "Hledat..." v záhlaví diskuse... :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.05.2008
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Juuu, muminek :) to jsou knizky meho detstvi :D :D

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Není to o \"tlustých\" pneumatikách, ale o výběru těch správných. Tohle je takové obecně rozšířené klišé, kdy se člověk někdy svezl na kole z hypermarketu s 3 kilovýma kolama a pak mysí, že takhle jedou všechny. Tím teď nemyslím tebe, ale slyším to kolem sebe hodně často.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tomáš32)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Souhlas s předchozími příspěvky,je to trochu jako s autem, s terénním se po silnici dá jet ale opačně to nejde.A taky jde ještě o to o jaké cenové hladině kola se bavíme, protože mezi horákem a trekem zas tak velký rozdíl není a závisí více na plášti a tlaku vzduchu v něm.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: keťo
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    "Abych nejela na silnici pomalu"...jezdím na treku se super úzkými plášti a borci s horáky kolem mne sviští,že si myslím,že jsem v kamenolomu a lítají kolem mě šutry.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: jinec
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Rolling stones? :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.05.2008
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        Yes,a to nemluvím o tom,jaký svist tomu zezadu předchází.Skutečně,když jede grupa borců(namakanejch),tak to je hukot.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.05.2008
        Autor: jinec
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          JJ taky slýchám, že jim to hučí jak piliňáky (pro ty mladší, to sou kamna ve kterých se topilo pilinama :o)) , když je předjíždím na VeloGauči :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 08.05.2008
          Autor: Holfi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            Hukot může mít i jiný důvod!

            [ Zpět ]
            Datum: 08.05.2008
            Autor: jinec
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Do 20kmh v tom v podstatě není rozdíl. Se širokými, ale kvalitními terénními plášti se dá při větším nahuštění na MTB bez problémů valit po rovince přes 30kmh. Jestli je ti tohle málo, kup si silničku :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Jet po rovince 30 je opravdu málo :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.05.2008
      Autor: nooski
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        On psal PŘES 30! Tak laskavě nepič (:-)) Medvědoviny!
        :-))

        [ Zpět ]
        Datum: 08.05.2008
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          Zadrž !!! Neber jméno Medvědovo nadarmo ! Víš už přece, že má oči všude. :-)))))

          [ Zpět ]
          Datum: 11.05.2008
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Také na rovině s MTB a plášti MAXXIS 26x2.0 jedu klidně 30km/h ... doporučuji HORÁKA!

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2008
      Autor: Tom354
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Já mám horské kolo.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2008
    Autor: Johnny
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Řešil jsem podobný problém, chtěl jsem kolo na výlety, cross by se přímo nabízel. Pak jsem se svezl na opravdovém mtb a musel uznat, že se slušnejma pláštěma jede i po silnici líp než cross v obdobné ceně.
    Tak mám mtb a ještě ani sekundu jsem nelitoval svého rozhodnutí.
    Pokud se ti to bude zdát na silnici pomalý, lze zakoupit druhý pár kol a nasadit rychlejší pláště a převody. Těžký terén a silnice jsou natolik odlišné požadavky, že je lze řešit stejným obutím jen za cenu omezení a kompromisů, a pořád je levnější mít kvalitní mtb a dvoje kola než dva použitelné kompletní bicykly. Drahé sezení, rám, šlapání a řazení na více bicyklech využije málokdo...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2008
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Jestli nejsi " malý pivo" koukni na biky 29", a máš po starostech.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Janes)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Od 29" mě odrazuje cena slušných kol a vidlice a malý výběr rámů. Uvidíme, jak se trh vyvrbí, jinak by byly na mou výšku a použití ideální. Na silnici bych užil stará galusková kola, celopéro silnička s kotoučema bude masakr;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2008
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        Kua teď mě napadlo, že na stará galusková kola asi nepůjdou kotouče:-(((

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2008
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          tak použij nová galusková kola s nábou na kotouče;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.05.2008
          Autor: PavelŠ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        On to masakr je, mel jsem to skoro pred 2 lety na fullovi (28"silnicni rafky s 23 mm plasti a MTB naby na kotouce). Mrkni se mi na stranky, uz jsem to sem daval vickrat.
        Ale jde jenom o kompromis, silnicku tim z biku neudelas, takze komu nejde jenom o tu srandu, stejne si casem koupi i silnicni kolo.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.05.2008
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          Dnes jsem absolvoval na treku s těmi novými plášti(hladké,25ky nafouknuté na maximum) a absolvoval jsem štreku na silnici,která byla samý kamínek zalitý asfaltem.Žádné pohodlí,ale zvládnul jsem 94km.Teď mám ale při omaku dost bolestivé kosti na zápěstí.Je to z těch gum?Někdo mi zde sděloval,že to bude na úkor pohodlí.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.05.2008
          Autor: jinec
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            jakou tam máš vidli ?

            [ Zpět ]
            Datum: 11.05.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cros, treking, nebo horský?

                   

              Pevnou!

              [ Zpět ]
              Datum: 11.05.2008
              Autor: jinec
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cros, treking, nebo horský?

                     

                No tak to máš potom naprostou pravdu se svým předchozím předpokladem - více nafoukané pláště bez dalšího odpružení produkují více vibrací a pak bolí ručičky :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 11.05.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cros, treking, nebo horský?

                       

                  Ale snad si zvyknou????Já si to nechci moc ulehčovat.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.05.2008
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cros, treking, nebo horský?

                         

                    Nevím, nejsem lékař, ale nepřijde mi to pravděpodobné. Pokud jdou rázy přímo do zápěstího kloubu, potažmo na dotykové body karpálního tunelu, pak nevěřím, že si lze zvyknout. Odpružení není ulehčení, spíše naopak - tedy více se nadřeš, protože tlumič spolyká (zvlášť při nesprávném způsobu šlapání) dost energie. Ale samozřejmě jsou i jiné varianty, třeba změna úchopu/posezu, jiné gripy apod.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.05.2008
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: cros, treking, nebo horský?

                           

                      Ještě varianta:vrátit se k původním gumám.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.05.2008
                      Autor: jinec
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: cros, treking, nebo horský?

                             

                        Dodatek-silničky mají tuhou vidli,to tak všichni dostávají zabrat?Na galuskách to musí být ještě tvrdší.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.05.2008
                        Autor: jinec
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: cros, treking, nebo horský?

                               

                          Ze 100 km se silnickou po asfaltu jsem casto vyklepanej mnohem min, nez za polovicni vzdalenost na fullovi v terenu. Zalezi jenom na subjektivnim pocitu co je to nepohodli a na tom, cemu kdo rika teren (hodne lidi prohlasuje za teren uz jenom jiny povrch nez asfalt :o)
                          Jinak pochopitelne plati to, ze cim je kolo tuzsi, tim rychleji MUZE jet (na kvalitnim povrchu).Nepohodli je dan za rychlost, kompromisy zpomaluji. Lehokolisti me asi tradicne pouci o opaku, ale za prve se tu bavime o klasickych kolech a za druhe je to stejne nejvic o nohach :o)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 12.05.2008
                          Autor: vasek
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: cros, treking, nebo horský?

                                 

                            Mám na tom kole docela pocit,že jedu rychleji a snadněji,v některé momenty to "drnčení"dost vnímám(mohou to být i stařecké třesy),ale to mi vyvažuje ten pocit lehkosti(možná subjektivní).Zkušenost(moje)-když jsem si začal dávat větší počet km-bolel mě zadek,kdykoliv jsem měl měkkší gumy.Zkusím ještě ty gripy(mám tam molitan)-omotávku s gelem.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 12.05.2008
                            Autor: jinec
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: cros, treking, nebo horský?

                                   

                              A není to jen pocit,na mnohokrát měřených úsecích jsem si určil,že budu jezdit o 2km rychleji a tím,že je guma o 8cm na obvodu menší,musím šlapat frekvenčněji a bez problémů to zvládám.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 12.05.2008
                              Autor: jinec
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cros, treking, nebo horský?

                         

                    nezvyknou. Toto je jeden z hlavních důvodů, proč jezdím vleže.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.05.2008
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            Možná se moc opíráš rukama o řídítka; ruce mají být jen lehce položené, váha má být v sedle (zkrátka opravdu na kole sedět)...

            [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2008
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cros, treking, nebo horský?

                   

              Tak jsem to dnes absolvoval s těma bolístkama a zjistil jsem,že nejvíc mi ty otřesy dávají zabrat,když hodím ruce na rohy.Jinak s řidítky se mazlím.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2008
              Autor: jinec
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cros, treking, nebo horský?

                     

                To dává smysl. Při úchopu za rohy jsi ještě dál a držíš na rukou ještě větší váhu. Co zkusit nasadit levné pěnové gripy na ty rohy? Kdysi jsem to tak vozil a byla to paráda :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 14.05.2008
                Autor: Petrun
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cros, treking, nebo horský?

                   

              to ale zhusta u modernich geometrii ramu nejde. toto slo na starickych kolech a pak na cestovnich, jako jsou esky a liberty do roku 89. nebo dat vlastovky riditka a normalni sedlo. ne ty uzoucke "sedla" co se ted na kola davaji.

              [ Zpět ]
              Datum: 13.05.2008
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka 77)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cros, treking, nebo horský?

                     

                ehm, tak se podívej, jak na kole sedí profíci... Já mám kolo s moderní geometrií (resp dokonce zkrácenou) a jezdí se mi na něm skvěle (Ridley). A sedlo mám uzoučké... O tom to prostě není... Kdo na kole neumí sedět (a jezdit/šlapat), toho hold bolí "všechno"... ;-))

                [ Zpět ]
                Datum: 14.05.2008
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cros, treking, nebo horský?

                       

                  Na sedlo mám naprosto primitivní(a amatérský)názor.4 roky jsem pořád měnil sedla,vloni jsem si objednal gelové za cca 2.000,-Kč a na začátku sezony jsem si chtěl pořádně omlátit pr..l a koupil jsem si úzké tvrdé to nejobyčejnější sedlo za 190,-.Jezdím na něm dodnes bez jakýchkoliv problémů.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 14.05.2008
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cros, treking, nebo horský?

                         

                    ano, a udělal jsi zcela správně. Nejlepší sedlo je úzké tvrdé. Zamlada jsem jezdil na válečku obaleném hovězinou. Jak si na to prdel zvykla, tak jsem o ni nevěděl.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.05.2008
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          Tak to vypadá megaultrahyperdobře!
          Šlo mi o to najít využití pro stará galusková kola, tedy spíše kategorie pro srandu. Vzhledem k miminálnímu využití jsem archivní silničku (F1) i s galuskovýma kolama minulý týden věnoval švagrovi na vylepšení jeho citybajku - no vylepšení, na jaře mu nějak zateklo do kůlny a zjistil, že nemůže pořádně otočit kolama, pedály ani řiddítky - takže vylepšení asi skončí tak, že si na to dá svoje sedlo, kratší představec, blikny a nosič...

          [ Zpět ]
          Datum: 12.05.2008
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Mám doma crosse, žiletku i bika. Pokud bych si z nich musel vybrat jen jedno, na 100% by to byl bike. A je mi šuma fuk jestli 26" nebo 29", prostě horák :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 10.05.2008
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Také jsem k tomuto poznání jsem časem došel ... Mám oboje – cross i horské a jezdím téměř výhradně na horském. Na horském mohu na silnici, s crossem (trekem) na horší cestě končím.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.05.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        jsem na tom stejně - po nákupu MTB pře 4 měsíci jsem na crossovi včera musel jet a byl to hrozný nezvyk. Lépe se mi jezdí na MTB

        [ Zpět ]
        Datum: 11.05.2008
        Autor: ozy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        i na závodní silničce se dá jezdit po polňačkách, po štěrkocestách i po schodech.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.05.2008
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          Tak to nevím, zda je to to "právé ořechové" :-) Užij si to :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 11.05.2008
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            ano, silnička v lese není to pravé ořechové. Stejně tak jako MTB na silnici;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 11.05.2008
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cros, treking, nebo horský?

                   

              MTB na silnici To samozřejmě není nejlepší volba, ale je podstatně univerzálnější. Já třeba jezdím i na dálkové cesty už pouze s horákem a to valím z 90 % po silnici. Pak ale přijde šotolina a já neskřípu zubama jako na treku. MTB kolo pro mne znaméná volnost pohybu. Logicky nejezdím s obřími špunty na dvoupalovém plášti, ale používám "semislajky". A ještě něco ... mám volné převody na každý kopec, což třeba na crossu nebo silnici nebývá zvykem.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2008
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cros, treking, nebo horský?

                     

                když jsem jezdil dlouhé trasy po silnicích na MTB, vždycky jsem přemýšlel, jestli mi těch pár procent cesty v terénu či "terénu" za to stojí. V některých případech nastane moment, kdy i kdybych někde kolo nesl na zádech tak se vyplatí větší efektivita na silnici. Řekl bych, že 90 % po silnici je už tento případ.
                Je pravda, že na silničku dávat velký náklad a jezdit s tím po nějakých totálně rozbitých cestách rychle bych se neodvážil, navíc silnička s brašnama ztrácí (aero)dynamiku - hlavní výhodu, natěžko je asi lepší horák. (nejlepší je teda odpružené lehátko, spojuje výhody obojího..)

                [ Zpět ]
                Datum: 12.05.2008
                Autor: PavelŠ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cros, treking, nebo horský?

                       

                  Otázka je, jak moc chci jezdit po silnici. Při běžných výletech kombinuji svobodně veškerý terén, nejsem žádný biker, ale na horáku se svezu nejpohodlněji. Na velkých cestách preferuji silnici a horské kolo uplatním a) kvůli převodům do lehka a b) kvůli tomu, že je univerzálnější na servis kdekoliv a c) nemají všude silnice (http://www.cyklostranky.cz/vypravy...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.05.2008
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          Schody na žiletce? Na to bych neměl žaludek :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 12.05.2008
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            to je možný, ale kolo to vydrží

            [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2008
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cros, treking, nebo horský?

                   

              Možná párkrát vydrží, ale dříve nebo později to odnese. Další problém je, že hned silničku prorazíš jak je to trošku terén a nepojedeš krokem. Další problém je, že do terénu má geometrii úplně na h...o.
              Tedy sice se spoustou utrpení, pomalou rychlostí a s velkou opatrností se něco dá, ale je to hrůza (vlastní zkušenosti se silničkou v lehčím terénu).

              [ Zpět ]
              Datum: 12.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cros, treking, nebo horský?

                     

                Pán je nějakej rozmlsanej, ne? Víš na čem se jezdil cyklokros před 30 lety?;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 12.05.2008
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cros, treking, nebo horský?

                       

                  Cyklokrosku jsem sice nikdy neměl svojí (nevim co bych s ní dělal), ale možnost projet chvilku sem měl. To silnička prostě není, ale hlavně cyklokros se podle mě nejezdí v terénu. Může být těžký maximálně když je špatné počasí a je to na blátě, pak občas nějaké umělé překážky, které jsou dost vysoké a na skákání žádná srandna, ale jinak to terén fakt není. Ale i na cyklokrosové trati bych klasickou silničku za chvíli zničil, hlavně kvůli plášťům a ráfkům.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.05.2008
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cros, treking, nebo horský?

                       

                  A taky i dnes na cyklokrosu, když jsou horší podmínky, tak i profíci, kteří techniku mají někteří excelentní, tak i přesto se tam každou chvíli někdo válí po zemi :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.05.2008
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cros, treking, nebo horský?

                     

                no u silničky v terénu hodně záleží na způsobu pilotáže, to co na horáku jedeš hlava nehlava tak musíš dobře promyslet, ale většinou se to nějakou trochu nižší rychlostí projet dá. Takže pokud toho "terénu" máš na trase třeba jen 10 % nebo míň, klidně se to dá zvládnout.

                [ Zpět ]
                Datum: 12.05.2008
                Autor: PavelŠ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cros, treking, nebo horský?

                       

                  Ale jo, když pojedeš hodně opatrně a pomalu, tak to projedeš. Jenže tím by se to pro mě celé naprosto znechutilo a nikdy by to nevyvážilo to, že to na silnici jede trošku rychleji.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.05.2008
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cros, treking, nebo horský?

                         

                    jasně, ale ty jistě máš rád jízdu v terénu jako takovou. Pokud by šlo jen o cestovní rychlost, tak je lepší jet 10 % cesty poloviční rychlostí a 90 % cesty jet o 20 % rychleji

                    [ Zpět ]
                    Datum: 13.05.2008
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: cros, treking, nebo horský?

                           

                      Pokud budou platit ty čísla v reálu jaká píšeš, tak máš pravdu a bude to rychlejší se silničkou.

                      Ale třeba pro mě by tedy rozhodně neplatila. Už jsem to tu párkrát psal, na 100km kopcovitějším okruhu (100% asfalt) jsem na silničce dal pouze o 10% větší průměr (jeto několikrát po sobě střídavě silnička/bike a vždy s tepákem na +- stejných tepech, tedy nejobjektivnější srovnání jaké se dá bez dalších pomůcek jako měřič výkonu udělat).
                      No a pak ta poloviční rychlost je také dost optimistická, ale budiž, tam by to mohlo někdy tak být.
                      A když srovnám 90% cesty o 10% rychleji a 10% cesty poloviční rychlostí pro konkrétní případ, kde na biku dám na těch 90% průměr 22km/h (to je moje reálná hodnota z toho 100km okruhu), na silničce 24km/h (to samé z toho okruhu) a na těch 10% dejme tomu na biku 20km/h (jen o trošku pomaleji než asfalt, kdyby to bylo na biku o hodně pomaleji než asfalt, tak takový úsek bych tedy na silničce nechtěl jet vůbec) a silnička 10km/h. A dejme tomu pro vzdálenost 100km.
                      Celkový čas na biku bude 4,6h a na silničce 4,75h a tedy nebude to na silničce ani rychlejší.
                      Tohle jsou konkrétní reálná čísla, která budou platit pro mě a pro daný typ okruhu (kopcovitější), pro někoho jiného nebo pro rovinatější trasu to bude jinak. Pokud bude zdatnější a bude mít větší průměry na asfaltu, tak se zvětší rozdíl bike x silnička a už mu vyjde cestovaní rychlost celková vyšší na silničce. Pro rovinatější trasu se rozdíl na té asfaltové části také zvětší a tedy opět plus pro silničku.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.05.2008
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: cros, treking, nebo horský?

                             

                        jasněže v kopcích to vychází na silničku hůř, jednak z kopce to stejně nepouštíš na max a navíc v kopcích většinou nevanou takové větry. Je to jistě silně individuální. Ale pro drtivou většinu lidí je silnička na asfaltu rychlejší a pro leckoho může být rychlejší i mimo asfalt (třeba na známé rovné travnaté cestě za sucha proti větru). Samozřejmě navíc platí, že čím rychleji se jezdí, tím větší výhodu představuje silniční kolo.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 13.05.2008
                        Autor: PavelŠ
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    horske 29''

    [ Zpět ]
    Datum: 10.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka 77)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      cross!!!

      [ Zpět ]
      Datum: 11.05.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (kajo ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        Full :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 11.05.2008
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          JO !

          [ Zpět ]
          Datum: 11.05.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            Ne!
            ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2008
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Kdesi jsem to tu psal dříve, takže už se budu jenom opakovat.

    Mým klukovským snem byl Favorit. Abych nemohl jezdit rychle, koupil mně otec polobalonového Stadiona, který mně nikdy nepřirostl k srdci.

    Potom jsem měl desítky let přestávku v jezdění na kole a když začala éra horských kol, rozhodl jsem se pro stavbu kola svépomocí. Bylo mně jasné, že při těch pár korunách, co jsem schopen ušetřit z mizerného výdělku, budu muset kolo skládat dlouhé měsíce. Silnička byl sen, každý bájil o svém horském kole. Od jednoho kamaráda jsem si půjčil jeho horské kolo a zkusil ve Zlíně výjezd na Jižní Svahy tou nejtěžší mně známou silniční variantou po nejprudší kostkovici. Rozhodnutí? Horák nikdy.

    Dal jsem se do skládání silničky na rámu ze Stadiona. Při sjezdu s hory nad Pasovem se při (přerušovaném) brzdění tak rozpálil přední ráfek, že přední duše se roztrhla.

    Při zhoršování se stavu silnic a s potřebou mít odpovídající kolo na cesty natěžko jsem postupně přecházel z původních 19 či 20-622 až na svých oblíbených 47-622.

    Následující nová kola dostala dynamo v předním náboji, kotoučové brzdy a mým snem je mít trekového fulla. Jednoho takového jsem viděl, ale kupovat kolo za 14.500 jen kvůli rámu?!...

    Nic jsem nedal ani na divení se zkušených kamarádů, kteří závodí na horských kolech (působil jsem při nich jako spolupořadatel, takže jsem se lecčemu přiučil), ohledně převodů. Na svém zatím posledním kole mám 52-32-24/11-34.

    Protože čištění kola mě nikdy nebavilo, nemám na něm krom řetězu nic, co rezaví. Všechny šroubky, podložky a matičky i lanka jsou výhradně nerezové.

    Kolo je vybaveno pro jízdu na silnici natěžko, ale je schopno i jízdy v terénu (kvůli větší velikosti není tak obratné jako horské, ale projede), pro kterou ale nejsem žádný nadšenec.

    Používám výhradně kvalitní součástky a díly. Momentálně mám na kole pláště CST 47-622 (= Maxxis) na vysokých ráfcích (také se postupně zvyšovaly) Remerx 622×19.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.05.2008
    Autor: Bin-Laďin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Při té nostalgii-já taky snil o favoritu,jezdit jsem začal na pánském kole "pod štangló" a potom mi Ježíšek nadělil (napůl s bratrem) tříčtvrteční kolo zn.Eska.Z čehož plyne naučení-určitě jsme se s bratrem kvůli kolu moc nemilovali.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.05.2008
      Autor: jinec
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      ..."tou nejtěžší mně známou silniční variantou po nejprudší kostkovici. Rozhodnutí? Horák nikdy..."

      Jenomže dneska jsou kola trochu jinde než kdysi... To, co se tenkrát prodávalo jako "horské", by se dneska možná neprodalo ani jako corss :-)

      Také jsi mohl mít nesprávnou velikost rámu, proto Ti to do kopce, a ještě k tomu po kostkách, moc nejelo...

      [ Zpět ]
      Datum: 12.05.2008
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        ...nesprávnou velikost rámu a dost možná i pro Tebe nevhodnou geometrii...

        Jinak ty "horáky" sleduji jen posledních asi 10 let a i tak krátká doba mi stačí k tomu, abych mohl říct, že to co se tady prodávalo tenkrát byly vůči dnešku fakt hajtry... Alespoň když porovnám kola ve stejné cenové relaci do 20k Kč.
        Ono vzít obyčejný rám, dát tam až 8mi kolečko, a samozřejmě zubatější pláště, ještě nedělá z kola horáka...

        [ Zpět ]
        Datum: 12.05.2008
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        Kamarád patřil mezi naši špičku na závodech horských kol (a myslím, že se poblíž stále drží). Měl od sponzora velice solidní kolo s kompletním osazením XTR a hydraulikami Magura, takže žádného „araba”.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.05.2008
        Autor: Bin-Laďin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          O.K., myslel jsem, že mluvíš o více vzdálené minulosti ;-)

          No, ale jinak ty opravdu závodní kola na nějaké poježdění zrovna také moc nejsou ;-) Tam se na pohodlí moc nehraje a každý ze závodníků má posez přesně nastavený na svoji postavu i způsob jízdy. Takže co jemu vyhovuje na 100% druhému třeba nesedne ani trochu...

          [ Zpět ]
          Datum: 13.05.2008
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cros, treking, nebo horský?

           

      Kdo dělá nábu s dynamem na kotoučovku?
      Co tam máš za přesmyk, že zvládá vpředu rozsah 24-52?

      [ Zpět ]
      Datum: 12.05.2008
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        SON

        [ Zpět ]
        Datum: 12.05.2008
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cros, treking, nebo horský?

               

          A je to opravdu dynamo (stejnosměrný) nebo alternátor (střídavý)? Můstek není problém, ale při proudu 0,5A to budou diody jako kráva:-( Radši bych opravdové dynamo...

          [ Zpět ]
          Datum: 12.05.2008
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            Synchronni usmernovac s tranzistory MOSFET ti nic nerika ? Odpor v sepnutem stavu 5mOhm a povolenem proudu 50A :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 12.05.2008
            Autor: Radius
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            Dynamo se na kolo snad nikdy nedělalo. Ale i kdyby, alternátor je každopádně nesrovnatelně výhodnější.

            Stačí jenom si vzpomenout na stará velká, těžká a málo účinná dynama aut. Když se do aut začaly montovat alternátory místo dynam, byl to malý zázrak.

            [ Zpět ]
            Datum: 13.05.2008
            Autor: Bin-Laďin
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cros, treking, nebo horský?

                 

            je to samozřejmě alternátor (stejně jako všechna "dynama") ale originální název zní "schmidt original nabendynamo";-)

            [ Zpět ]
            Datum: 13.05.2008
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cros, treking, nebo horský?

             

        http://www.treking.cz/testy/osvetleni.htm

        Shimano DH-3D70 6V/3W
        Dynamo je to jenom podle názvu, jinak samozřejmě alternátor. Je na Center Lock, ale existuje i redukce z něj na klasické upevnění kotouče šroubky, stejně jako náboj klasický. Já mám nechaný Center Lock a jsem spokojený.

        http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle...

        O něco vyšší účinnost mají německé alternátory, ale jsou nepřiměřeně drahé. Předražené.

        Výhradním dovozcem Shimana je Paul Lange Ostrava, ale změnili stránky a už tam mají jenom obchod na přihlášení. Pokud jsem měl informace dříve, prodávali ale jenom obchodníkům. Jestli se to změnilo, nevím. Bez přihlášení si můžeš jenom stáhnout pdf:
        http://www.paul-lange.cz/rozkresy.php?dir...


        Přesmysk jsem měl dříve Shimano LX, na novém kole po ukradení předchozího mám Sram Xgen.

        Problém není s přesmykačem, ale s tím, jak spadne řetěz z prostředního talíře na nejmenší — má snahu padat dovnitř k sedlové trubce. Při posunutí dorazu více ven zase řadí nespolehlivě. Takže problém není v rozsahu, ale v seřízení, aby nepadal řetěz mimo.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.05.2008
        Autor: Bin-Laďin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cros, treking, nebo horský?

         

    Hlasuju pro MTB!

    [ Zpět ]
    Datum: 14.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (neprihlasenej HombreXXX)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

352 cyklistů (6 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024