reklama

nastavení tachometru

Ahoj,je to taková hloupost ale na pláštích mám údaje (37-622) nebo 700 X 35C ale v návodu tyto hodnoty pro nastavení obvodu kola nejsou.Je to levnej tacháč od Authora...kterej jsem dal na levnej trek od Authora...Značka Author v levném provedení je hrozná.

[ Zpět ]
Datum: 06.05.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (zbyna ([email protected]))
  • Re: nastavení tachometru

         

    Postav kolo tak, aby ventilek předního kola byl dole přímo na zemi. Místo kde je ventilek si označ. Popotlač kolo tak, aby udělalo přesně jednu otočku. Místo u ventilku si opět označ. Vzdálenost (tedy obvod kola) si změř a podle návodu zadej do compíku. Hotovo. Pro větší přesnost můžeš pokus opakovat třeba třikrát, výsledky sečteš a vydělíš třema.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.05.2008
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      Pokud měří na nezatíženém kole takhle, tak aspoň odečíst cca 0,5cm. Lépe měřit jako si popsal a na zatíženém kole.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.05.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        Měření je třeba provádět pravidelně podle úbytku vzorku behounu. Taky je třeba brát v úvahu proměnlivost tlaku v pneumatice a kolísání vlastní hmotnosti. A podle toho délku pláště, zadanou do tachometru, měnit. Jestli chceš dosíci absolutní přesnosti, čekají tě potíže. Nakonec zjistíš, že je to všechno dobrý akorát k hlídání údržby kola.;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 07.05.2008
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: nastavení tachometru

               

          jak řešíš kilometry najeté jakoby mimochodem při zavádění a vyvádění kola z/do garáže? já se s tímhle problémem vyrovnávám již dlouho a ještě se mi jej nepodařilo optimalizovat. Taky mi činí potíže zavedení kola do stojanu před restauračním zařízením, neboť toto provádím s kolem nezatíženým a tudíž s naprosto diametrálně odlišným obvodem. Jo a ještě taková drobnost ni dělá vrásky - můj tachometr se dá nastavit pouze na celé centimetry, takže když jsem poctivě odtočil 10 otáček na zatíženém kole, výsledek změřil kalibrovaným metrem z práce (navázáno na podnikový etalon certifikovaný státní zkušebnu) a vydělil 10ti, nedokážu bohužel zadat těch 196,44cm. Z toho jsem opravdu špatnej neboť výpočtem my vyšlo, že pokud zadám hodnotu nejbližší nižší ošidím se při hypotetických 3500km ročně o 7,85714km což dělá -0,224%, naopak pokud zadám hodnotu nejbližší vyšší, tak si neoprávněně přičtu při tomto hypotetickém počtu kilometrů, 9,94923km což dělá +0,284%. Tak z toho jsem fakt špatnej...

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2008
          Autor: alvp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            To asi mělo být spíš na mě. A jak jsem už napsal, tak ta přesnost mě až tak netrápí. Spíš mi vadí, že když už to měřím, tak to přeci nebudu měřit blbě. Než to měřit blbě, tak to nebudu měřit vůbec a jen to odhadnu, stejně obvody pro dost plášťů znám.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.05.2008
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: nastavení tachometru

                   

              O.K. V tom případě mám dotaz :-) Zatím jsem se nedostal k tomu abych změřil obvod předního kola. Takže jsem do tachometru naklafal nějakou odhadnutou hodnotu, samozřejmě při porovnání s pláštěm, který mám na druhém kole. A zatím jsem ve stavu, kdy mi trochu podměřuje. Na jednom výletě jsem to po 1-2km kontroloval s kolegou a přidával hodnoty obvodu kola.

              Takže, je možné, že NN 2,4" nafoukaný na 3bary, s mojí váhou 65kg (připadá mi, že plášť se pode mnou ani moc nepromáčkne) by mohl mít obvod 215-216cm ? Mně to připadá už jako docela dost ;-)
              Jestli ne, tak asi bude problém s magnetem, mám ho docela daleko od snímače...

              [ Zpět ]
              Datum: 07.05.2008
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nastavení tachometru

                     

                2,4 NN může mít na širším ráfku poměrně dost, ale 215-216 mít nebude. To by musel být o celý 1cm vyšší než ten 2,25 a to být nemůže ani náhodou. 2,25 NN má většinou kolem 2095mm, UST verze (ta je kupodivu širší a to o celé 3mm a má i nepatrně větší obvod) má 210cm.
                Viděl bych to tak na 211-212cm.

                Třeba ti ale druhé kolo ukazuje naopak moc.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.05.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nastavení tachometru

                       

                  Staré kolo mám s kamarády porovnávané průběžně už kolik let, plášť jsem tam dával ten samý model. A nikdy mi to vůči dvěma různým tachometrům (i různí výrobci) neulítlo více než 50m na 20km, spíše tak 20-30m. Mám tam Hutchinson Mosquito 2,00" a ten mám změřený 206cm... Kamarádi pláště docela střídají a vždy poctivě znovu přeměřují, teda prý...
                  Teď jsem právě porovnával s jednou Sigmou a začínal jsem na 211cm a podměřovalo mi to asi 150m na 2km, což je dost. I 214cm bylo ještě málo, takže jsem tam teď plácnul 215cm...
                  I pouhým změřením poloměru nezatíženého kola od země k osičce rychloupínáku jsem se pak dostal k obvodu 221cm. Na tom Hutchinsonu mi to tímto způsobem vychází 211cm...

                  Asi konečně vymontuju přední kolo a budu ho kutálet po zemi a snad se doberu správného čísla :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.05.2008
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nastavení tachometru

                       

                  Staré kolo mám s kamarády porovnávané průběžně už kolik let, plášť jsem tam dával ten samý model. A nikdy mi to vůči dvěma různým tachometrům (i různí výrobci) neulítlo více než 50m na 20km, spíše tak 20-30m. Mám tam Hutchinson Mosquito 2,00" a ten mám změřený 206cm... Kamarádi pláště docela střídají a vždy poctivě znovu přeměřují, teda prý...
                  Teď jsem právě porovnával s jednou Sigmou a začínal jsem na 211cm a podměřovalo mi to asi 150m na 2km, což je dost. I 214cm bylo ještě málo, takže jsem tam teď plácnul 215cm...
                  I pouhým změřením poloměru nezatíženého kola od země k osičce rychloupínáku jsem se pak dostal k obvodu 221cm. Na tom Hutchinsonu mi to tímto způsobem vychází 211cm...

                  Asi konečně vymontuju přední kolo a budu ho kutálet po zemi a snad se doberu správného čísla :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.05.2008
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nastavení tachometru

                       

                  Staré kolo mám s kamarády porovnávané průběžně už kolik let, plášť jsem tam dával ten samý model. A nikdy mi to vůči dvěma různým tachometrům (i různí výrobci) neulítlo více než 50m na 20km, spíše tak 20-30m. Mám tam Hutchinson Mosquito 2,00" a ten mám změřený 206cm... Kamarádi pláště docela střídají a vždy poctivě znovu přeměřují, teda prý...
                  Teď jsem právě porovnával s jednou Sigmou a začínal jsem na 211cm a podměřovalo mi to asi 150m na 2km, což je dost. I 214cm bylo ještě málo, takže jsem tam teď plácnul 215cm...
                  I pouhým změřením poloměru nezatíženého kola od země k osičce rychloupínáku jsem se pak dostal k obvodu 221cm. Na tom Hutchinsonu mi to tímto způsobem vychází 211cm...

                  Asi konečně vymontuju přední kolo a budu ho kutálet po zemi a snad se doberu správného čísla :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.05.2008
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    Ježííš !!! Nějak mi zablbnula síť, omlouvám se za spamování...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2008
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    Blbečkovi je to potřeba říct vícekrát, že? :-)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2008
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nastavení tachometru

                       

                  Borci,můj dotaz pro vás asi bude popuzující,ale jaký je rozdíl pokud mám ze štreky dobrý pocit,jsem příjemně unavený,něco jsem pro sebe udělal a tachometr mi ukázal po osmdesáti km o 1km méně než někomu jinému?(na kalibraci dám,ale neovlivnitelné faktory-během jízdy- mě moc nevzrušují).A co s tím,když kolo vytlačím z domu?Jedním stiskem nuluji.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.05.2008
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    rozdíl je tak zanedbatelný, že žádný není :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2008
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: nastavení tachometru

                           

                      Já jsem to nemyslel s ohledem na diferenci computeru.Když si půjdeš prohnat tělo ke své spokojenosti,je Ti určitě jedno,zda jsi ujel 100km nebo 105km.Já se ptal,zda je nějaký spec.důvod,proč borci dbají na totálně přesné vzdálenosti.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.05.2008
                      Autor: jinec
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: nastavení tachometru

                             

                        Žádný takový speciální důvod neznám, ale každý má své úchylky, že ? :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 08.05.2008
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            Bodejť bys nebyl. A to ještě neměříš sevreským etalonem! Mě navíc skličuje, že nejsou k mání tachometry, u nichž lze nastavit délku obvodu s přesností v angströmech. ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 07.05.2008
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            Zavádění a vyvádění kola z garáže (do stojanu) se dá řešit tím, že je vyneseš se zabržděnou přední brzdou (nutno eliminovat pootočení kola). Přesto , při porovnání najetých metrů do restaurace a z restaurace mi vychází zpáteční cesta delší. Původně jsem to přičítal působení slunce a zvýšení tlaku v pneumatikách - tím i zvýšení obvodu kola. Jenže když se vracím za tmy, je cesta ještě delší.. Že by měsíc ? :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 07.05.2008
            Autor: prunus
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: nastavení tachometru

                   

              Za to určo můžou slapové vlivy Měsíce... :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 07.05.2008
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nastavení tachometru

                     

                Za spolupůsobení Coriolisovy síly dokážou udělat pěknou paseku.:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 07.05.2008
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nastavení tachometru

                       

                  Hoši, hoši, vy mě děsíte! Už jsem si vygeneroval celkem slušný statistický narovnávání odchylek ve skutečně najetých kilometrech, kolo do garáže zavážím po zadním a blokuju přední kolo proti pootočení, avy teď vyrukujete s takovejma věcma jako je měsíc! To není fér! Neexistuje nějaká odborná brožura z USA o nastavení tachometru , kde by přední odborníci ze šířky shrnuli všechny aspekty týkající se této problematiky? Rád bych si v tom udělal jasno, neboť taková nepřesnost mě při vyjížďkách tak rozptyluje, že ani nejsem schopen vnímat hluboké dekolty protijedoucích cyklistek, což mě zas vylučuje z diskuze v sousedním vlákně…

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.05.2008
                  Autor: alvp
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    Tys mě teda rozlítostnil, ale málo platný, věda chce svoje a nedá se oblafnout nějakejma přesnejma součtama nepřesnejch čísel. Je mi opravdu, ale opravdu líto.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2008
                    Autor: abernathy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: nastavení tachometru

                           

                      kdybys nekecal! Udělals´to schválně, abys mi pokazil čtyřdenní cyklistiku na táborsku!!! Styď se!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.05.2008
                      Autor: alvp
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: nastavení tachometru

                             

                        No tohle! Ať ti ukradnou sedlo. :-][

                        [ Zpět ]
                        Datum: 07.05.2008
                        Autor: abernathy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    To je přece jasný, ne ? Do občerstvovny máš rovnější stopu, než zpátky, ta je klikatější ;-))))))))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2008
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    NASA prej na něčem takovym začala dělat. Jenže to jim zase zfajroval raketoplán. Tak se na to vyprdli a zůstali u zkomání, jestli by výroba raket nešla v rámci optimalizace nákladů přesunout do Číny.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2008
                    Autor: Zakarr
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: nastavení tachometru

                   

              peši je dĺžka trati podobná? :-))))))))

              [ Zpět ]
              Datum: 07.05.2008
              Autor: Neregistrovaný uživatel (joci)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            A čidlo počítače máš na předním nebo zadním kole?
            Předek přece najede víc. Nejlepší dát na každé kolo zvlášť počítač a pak to zprůměrovat ať je to opravdu přesné.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.05.2008
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            Podobným pedantem je jeden můj kamarád, který se snaží o objektivní měření průměrné rychlosti tím, že ji za jízdy stále sleduje a když dojíždí na křižovatku, kde budeme stát, vypíná computer a zapíná jej po dosažení rychlosti stejné s průměrnou.

            Výsledkem je, že po skončení několikahodinové jízdy máme každý jinou ujetou vzdálenost (rozdíl několika km), rozdílnou dobu jízdy, odlišné jízdní průměry,...

            [ Zpět ]
            Datum: 14.05.2008
            Autor: Bin-Laďin
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: nastavení tachometru

               

          To máš se vším pravdu a samozřejmě na takové věci kašlu, nutně nepotřebuju, aby to ukazovalo přesně.

          Ale pořád je tu rozdíl, pláště nenechávám sjet moc, takže tam je změna malá (ale nějaká je, to je fakt) a hlavně je průběžná, takže bez zcela zbytečného sraní se pořád se změnou obvodu by to nešlo a výsledek by nebyl o moc lepší. Hmotnost mi téměř nekolísá (+-2kg je zcela nepodstatených). Tlak vozím sice sem tam nepatrně jiný, ale opět ve velmi malém intervalu (na předním 22-30psi a to pod 25psi teď jen ojediněle nově, protože tam mam UST, tak si to můžu dovolit, s klasikou bych už cvakal).

          Kdežto měření na začátku na zatíženém kole přidělá asi tak 5s práce navíc nebo případně odečtení toho cca 0,5cm nepřidělá práci žádnou. A tedy bez jakéhokoliv úsilý (které by vyžadovaly ty další vlivy) nebudu mít už rovnou na počátku vědomně ten obvod blbě. Takže tu nejde pouze o přesnost těch 0,5cm, ale u mě také o princip toho, že nemám rád něco dělat rovnou špatně, když varianta správně není o nic náročnější.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            Snad ten můj blábol nebereš vážně, to jsem nečekal. Dyk je tam smajlík.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.05.2008
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: nastavení tachometru

                   

              Smailík jsem viděl a nebylo úplně jasné, jestli část vážně myslíš nebo ne (já ten smailík chápal spíš jen k poslední větě).

              [ Zpět ]
              Datum: 07.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nastavení tachometru

                     

                Ne, obráceně, ale kdo se má v mým blábolení vyznat.:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 07.05.2008
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: nastavení tachometru

                   

              Jakypak smajlik v tak zasadnich vecech?
              Pocet otacek kola na danou vzdalenost zalezi na jeho obvodu. A jses si opravdu jisty, ze obvod kola se zmeni pri zatezi?
              A pokud ano, kterym smerem? Zatizim-li kolo, zvysi se v nem tlak, obvod kola se zvetsi, takze spise bychom meli pri nezatizenem kole pricitat... ???

              [ Zpět ]
              Datum: 08.05.2008
              Autor: jf
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: nastavení tachometru

                     

                abernathy, dotaz:
                Už v několika vláknech se tu přetřásalo změření obvodu kola pro jeho zadání do tachometru. Proč nestačí změřit obvod nafouklého pláště svinovacím trojmetrem? Podle mě přece na délku obvodu nemá vliv jeho stlačení vahou soustavy, ale výrobní délka běhounu, který se během otáčení odvaluje celý. Ta je přece pořád stejná. Jestli se mýlím, vysvětli mi, prosím, v čem. Dík.

                Odpověď člověka, o jehož znalostech fyziky nepochybuju:
                No není to úplně jednoduchý dotaz. Pokud uvažujeme míru stlačení za podstatný rozdíl proti nestlačenému kolu, pak věc se má tak, že průměr otáčení kola po celou dobu jeho otáčení je vlastně ten stlačený poloměr a do procesu otáčení nelze započíst ekvivalentní vyboulení zbytku pláště, který zrovna není exponován stlačením. Zkus si představit extrémní případ, kdy plášť je objemný, ale vyfouklý, pak stlačení se provede až na ráfek a odjetá dráha za jednu otáčku neodpovídá obvodu pláště, ale ráfku, tj. poloměru po "stlačení".
                Takže podle mého názoru by se délka ujeté dráhy měla počítat jako 2 x PÍ x poloměr kola počítaný od středu k zemi při běžném zatížení.
                Nejsem si ovšem jist, jak přesně pracují vzorečky v tachometrech, co se tam zadává a s jakou přesností. Sám totiž tachometr nepoužívám, nezajímá mě to, kolik ujedu, ale jak moc se nadřu:-)).
                Ještě jednu poznámku: pokud půjdeme do přesnosti desetin milimetru na otáčku, pak by bylo správnější umísťovat měřič otáček na obě kola a vyhodnocovat poměrně komplikovanými vzorci. Při zatáčení se totiž přední kolo zejména v nižších rychlostech bez náklonu (to je proměnných, které ovlivňují skutečnou ujetou dráhu, co?) pohybuje po delší trajektorii a skutečná dráha jezdce je někde mezi délkou trajektorie předního a zadního kola. Mohl bych Ti poslat přesný vzoreček, ale to už je asi nad rámec Tvého dotazu:-)).
                22.07.07 23:33 abernathy
                Ahoj, položím ti dotaz a předesílám, že ho myslím zcela vážně. Už v několika vláknech se tu přetřásalo změření obvodu kola pro jeho zadání do tachometru. Proč nestačí změřit obvod nafouklého pláště svinovacím trojmetrem? Podle mě přece na délku obvodu nemá vliv jeho stlačení vahou soustavy, ale výrobní délka běhounu, který se během otáčení odvaluje celý. Ta je přece pořád stejná. Jestli se mýlím, vysvětli mi, prosím, v čem. Dík.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.05.2008
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: nastavení tachometru

                       

                  No ja si myslim, ze pri zatezi se obvod kola v podstate nezmeni.
                  Teoreticky tlak sice stoupne a dojde k deformaci plaste, ale ta bude pri normalnim tlaku zanedbatelna. Ta deformace se projevi spise do stran, kde je plast slabsi, vliv na obvod bude minimalni.
                  Myslim, ze mereni obvodu kola jakymkoliv zpusobem je spravne a melo by se merit kolo v provoznim tlaku a se zatezi si nelamat hlavu. Nepresnosti vznikajici vlivem deformace budou mensi nez nepresnosti vznikle napriklad nepresnym vedenim kola po zemi, nepresnym prilozenim metru na kolo atd.
                  Ale pro ten deformacni model by byl vhodnejsi nafukovaci balonek, zkusit ho kutalet napred bez deformace a potom znovu, stlaceny shora. Obvod by se v tomto pripade zvetsil, tam by korekce mela smysl.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.05.2008
                  Autor: jf
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    Tak si zkus to jednou změřit a hned uvidíš, že stlačení podstatné je (pokud někdo má zájem to mít přesně).

                    A je to přesně v reálu, jak je výše to vysvětlení.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.05.2008
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: nastavení tachometru

                         

                    U objebných plášťů s pořádným vzorkem foukaných na nižší tlaky (co se vozí do terénu) je ten rozdíl i hodně velký.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.05.2008
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: nastavení tachometru

               

          Jeste by bylo dobre zahrnout stav alkoholu v krvi, protoze treba ja uz po prvnim pivu jedu malinko klikate, ze strany na stranu, a to samozrejme kilometry pribyvaji mnohem rychleji. Tato vlastnost je ovsem promenliva, po tretim pivu uz zase jedu krasne rovne :-)

          Jinak naprosty souhlas s posledni vetou.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2008
          Autor: mgt
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      stejný postup, a i kdyby se člověk uťal o plusmínus centimetr, tak se dohromady nic neděje, protože se chyba projeví řádově ve stovkách metrů při ujetých 100 kilometrech

      [ Zpět ]
      Datum: 06.05.2008
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        já mám v návodu u vdo compu pro 37-622 údaj 2205 mm, uvidíš, co naměříš v reálu

        [ Zpět ]
        Datum: 06.05.2008
        Autor: vladaza
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: nastavení tachometru

               

          díky

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (vozby)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        Jak jsem už vysvětlil výše, ta přesnost není pro mě prioritou, ale proč to rovnou zadávat blbě, když tam jsou ještě i další chyby, které už bohatě stačí a se kterými se nikdo sr...t už nebude, aby je eliminoval. Pokud je někomu ta přesnost ukradená zcela úplně, tak místo měření blbě už se to nemusí měřit vůbec a klidně je tam možné plácnout od oka nějaké číslo nebo se jen někoho zeptat, kolik to přilbižně pro daný plášť je, to pak vyjde skoro nastejno.

        Chyba měření na nezatíženém kole je minimálně ten 0,5cm, někdy až celý 1cm.
        To je chyba až 1% a na 100km to už je 1km. Není to nic zásadního, ale už to také není úplně málo, když se k tomu mohou přičíst i další chyby se kterými nic neuděláme.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.05.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: nastavení tachometru

               

          Pardon, 1cm je chyba samozřejmě jen 0,5% (a tedy chyba na 100km jen 0,5km), ještě jsem nějakej rozespalej :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: nastavení tachometru

                 

            jako pointu příběhu by mohl autor příspěvku uvést naměřenou hodnotu, teoreticky už to máme zmáknuto dokonale

            [ Zpět ]
            Datum: 07.05.2008
            Autor: vladaza
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: nastavení tachometru

               

          Tak tak, chyb a nepřesností je tam víc než dost, něco naděláš tím, jak kličkuješ, otáčíš se na křižovatce či louce, když čekáš na spolujezdce. Takže tachometr beru velmi orientačně, s tím, že je to +-5%.
          Nastavuju buď podle tabulky nebo na hladkém asfaltu projedu rychle rovně malou kaluží (tak že kolo za sebou nechává stopu v podobě hrátkých mokrých čárek) a změřím vzdálenost střed-střed čárky (jak kolo osychá, čárky se zkracují). Je to nejpřesnější změření skutečného obvodu, jakého jsem schopen. Stejně je to +- 2 cm od tabulky, takže odchylka okolo 1%.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.05.2008
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: nastavení tachometru

         

    mrkni se sem
    http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/08...

    [ Zpět ]
    Datum: 06.05.2008
    Autor: Asterix
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      Myslím,že tam mají chybu.V bodě 2/ uvádějí "zjištěný poloměr krát Pí"-tam má být "průměr" ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 06.05.2008
      Autor: jinec
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        jo máš pravdu, už je to opravené :)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.05.2008
        Autor: Asterix
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      Děkuji za odpovědi, zas tak moc to nežeru abych počítal se svojí hmotností a nahuštěním:) spíš mě to utvrdilo že značka Author je v nižší kategorii na prd...

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (vozby)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        já mám třeba taky levnější řadu Authora a naprd se mi nezdá... navíc spousta výrobků "author" vyrábí jiné firmy, třeba tachometry dělal i Cateye

        [ Zpět ]
        Datum: 07.05.2008
        Autor: ozy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: nastavení tachometru

         

    Sakra, jak to tak čtu tak koukám, že nastavení tacháku neni žádná sranda :-(
    Tak znova:
    Pokud chceš měřit rychlost a nemáš tachák kde jde nastavit přesnost v angströmech, tak -
    nesmíš jezdit s podhuštěnym kolem
    nesmíš sjíždět pláště
    nesmíš dávat kolo do stojanu ani ho vytahovat z garáže
    nesmíš jezdit za úplňku
    musíš měřit obvod mikrometrem nebo alespň posuvkou
    tachák si nech zkalibrovat ve státním metronomickym ústavu
    :-)))))))))))))))))))))))))
    Akorát nevim jak je to s tim severskym etalonem, v tom neměřim, to se zeptej abyho, to já nemůžu sloužit, já to slyšim poprve.

    Tady se ale stejně člověk dozví věcí :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 07.05.2008
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      Kalibraci tachecu proveď v Českém metrologickém institutu (www.cmi.cz) - ne "státním metronomickym ústavu" :-))

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2008
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        Aha, chyba, tak vidíš že bych to měl blbě :-)))))
        Já si přesně nepamanoval, jak je to napsaný na tankovacích stojanech, tak sem to vzal od oka :-)))) a blbě.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.05.2008
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      Typickej laickej názor. Místo pneumatik se obouvají obruče z tvrzené gutaperči a obvod kola se měří odpichovátkem, nastaveným podle kalibru. Měření musí samozřejmě probíhat v klimatizovaný místnosti se stálou teplotou a vlhkostí. Jak říkám, akurátnost na kole není žádný schweinfest.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2008
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: nastavení tachometru

             

        Hele a nebuď sprostej jo! Sem snad tolik neřek!
        :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 07.05.2008
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: nastavení tachometru

         

    abychom dosáhli přesného nastavení, tak by byla za potřebí Risk analýza defektních jevů (odchylek při měření v našem případě) a potom série měření na přesné vzdálenosti s různě nafoukanými koly, s různou zátěží a vzorek aspoň 3 (5) jezdců. Z těchto dat bychom pak mohli vytáhnout průměrné ujeté vzdálenosti a provést studii reproduktivity a opakovatelnosti....
    Potom bychom mohli mít statisticky použitelná data. (klidně bych přidal i tři různé pláště)

    ted mě tak napadá že to provedu se svou sigmou :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 05.07.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (s3icc0 ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: nastavení tachometru

           

      Bude tam zádrhel, někde jsem četl, že reproduktivita u cyklistů je ohrožená... :-))

      [ Zpět ]
      Datum: 05.07.2009
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

357 cyklistů (10 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024