http://www.peloton.cz/cyklisticky-boom-si-zada...
hmmm...tak to asi těžko projde, navíc je to dost přitažené za vlasy. Cyklista musí mít za prvé rozum a pokud jej nemá, tak si prostě nabije papulu. Co se týče řidičů MOVO, trocha ohleduplnosti nikodo ještě nezabila. A pár paragrafů na papíře, prý se tomu říká zákon, těžko někoho ochrání. Nezapoměňte, že vymahatelnost práva je v českém království prachbídná.
Šlapce zdar!
Hm, vetsine nestoji za to pri predjizdeni blikat a natoz nejaky odstup, kazdou chvili neco predjizdi proti, nebo mne na posledni chvili pred kruhacem ci prechodem a najednou zabrzdi (to asi zname vsichni) a zadne "cyklo prejezdy" v okoli nemam, tak co se od toho da cekat ? ;-( ...
Od úředního šimla se dá čekat jen nějaká blbost :o)))
Třeba nechápu "tah koněm", co to jako má přinést?
Hele, jak zjišťuješ, že neblikaj? Máš zrcátko?
Ten. co minuly tyden predjížděl mě, tak ho na pravé straně nemá. Urval si ho o moje řidítka :-)
Jsem toho názoru, že když nedokážeme vymáhat tak elementární veci, jako že auto má svítit a to oběma předníma světlama, tak zbytek pravidel je tam na parádu. Nebo na H.... ??
Když to je těžký... dnes v česku běžně vyráběná auta (no auta...) nemají možnost režimu denního svícení, musí se to dělat jak u blbejch ručně, a každé opomenutí je vítaným obohacením stádní či obecní kasy. Stejně jako lékárničky, žárovky, pár km/h navíc a zapnuté pásy.
Pak halt není čas vymáhat takové podružnosti jako jízda na červenou, nebezpečné předjíždění, jízda jednosměrkou v protisměru, chybějící signalizace odbočení, nebezpečná jízda pod vlivem alkoholu, jízda po chodníku, nedostatečné osvětlení a odrazky v noci a podobné.
Tak to se musím ozvat, neb my máme v práci funglnágl nové vágny a už mají automatické rozsvěcování, což mi ušetřilo pravda nejeden problém. A to máme zcela základní výbavu, přičemž se divím a jsem současně rád, že zahrnuje alespoň volant a sedačky. :-)))
Můj prorezlý 15 let starý fiat měl světla v poloze "zapnuto" celoročně. Po vložení klíčku se světla rozsvítila, po vytažení klíčku zhasla. Prý to tak mají Fordy.
Škoda, pokud vím, nabízí service pack na svou vlastní technickou zaostalost za nemalý peníz...
JAK TEZKY? to je hloupej argument. kdo ma problemy naucit se a) nastartovat, b) zapnout svetla a c) zapnout pasy,ne nutne v tomto poradi, ale zasadne pred tim nez VYJEDE ze svyho dvorku posranyho kurem domacim je podle me kreten a nemel by mit pravo volit ani ridicsky prukaz. co je na tom sloziteho? auta tuto funkcnost maji, staci ji jen zapnout... stejne jako radio ;)
Zapomenout zapnout světla je lidské. Mimoto vliv povinného celodenního svícení na bezpečnost provozu je sporný.
Moje zapnuté pásy jsou moje soukromá věc, která na bezpečnost provozu nemá absolutné žádný vliv. Přikazovat ji je stejně zbytečné a tudíž škodlivé, jako přikazovat dětskou autosedačku nebo helmu na kolo. Správné je dělat věci proto, že je to dobré a rozumné, ne proto, že to ukládá zákon.
Dokud se budou řidiči soustředit na to, co jim ukládá zákon a ne na to, co udělat pro bezpečnost svou a ostatních, trend růstu počtu a hlavně následků nehod bude takový, jaký je dnes.
Důkazem jsou zóny bez dopravního značení v Holandsku, Polsku, neomezená rychlost na dálnicích v Německu apod. Vlivem toho, že řidič není svázán a stresován spoustou zbytečných nařízení, dělá to co má: jede tak, aby nenaboural. A to je účelem.
jako jestli te stresuje ze mas zapnout svetla, pasy a dodrzovat par pravidel tak bys asi mel vratit ridicak:-)
ad neomezena rychlost v nemecku - nevim jestli to porad plati, ale mam pocit ze tam to fungovalo nejak ze kdyz jedes rychleji nez doporucenou rychlosti a dostanes se do dopravni nehody (a nemusi byt tebou zavinena) tak se automaticky beres jako spoluvinik.
navic ta neiomezena rychlost neni vsude, na spouste dalnic ji maji omezenou.
na pasy, helmy a sedacky snad ani nebudu reagovat, prijde mne to jako dost sobecky postoj.
Seš dobrej demagog, o tom, že by mě stresovalo zapínat světla jsem nikde nepsal. Zato už jsem jednou za jasného slunečného dne platil dvě kila. Vyjel jsem od zákazníka z parkoviště, ujel 200m, a než na mě stih někdo bliknout, už mě brali orgáni zákona. Eště zkusili alkohol, lékárnu, pak usoudili, že udělali bezpečnosti provozu na svěřeném úseku zadost a dali pokoj.
S Německem máš pravdu, spoluvinu máš, až když naplníš dvě podmínky: prokážou ti vyšší rychlost než 130km/h a staneš se účastníkem nehody. To je rozumné, nikdo není povinen předpokládat Tvůj přízemní let, když jedeš na motorce tři kila, musíš předpokládat, že Tě někdo v dálce v zrcátku nezaregistruje a vjede Ti do cesty. Samotná rychlost 160km/h, v dnešních autech příjemná a bezpečná cestovní rychlost, nikomu nevadí a v reichu s ní každý počítá.
Že Ti přijde postoj ohledně bezpečnosti přijde sobecký je možné, ale jelikož se jedná o mne osobně, případně o mou rodinu, do Tvých ani jiných práv toto rozhodnutí nikdy nijak nezasahuje, tak je Ti po něm skutečně velké kulové s přehazovačkou;-)
Za tou větou byl smajlík a byla to reakce na "Vlivem toho, že řidič není svázán a stresován spoustou zbytečných nařízení, dělá to co má:"
K těm pásům a helmám - asi by se dalo úspěšně argumentovat vyššími náklady na léčbu nepřipoutaných zraněných a sociálními a finančními dopady pro stát.Takže, pokud by se jinde bezuzdně neplýtvalo, dalo by se říct, že svým nepřipoutáním riskuješ i určitou část peněz, které já vkládám do systému a které by mohly chybět buďto pro moji léčbu, nebo pro rozvoj medicíny.
Ale to ber jen jako úvahu, to nepřipoutání nepíšu na nikoho osobně.
Sobecký postoj. Souhlasím - jenom doufám, že také máš na mysli sobecký postoj někoho, kdo si sobecky ze svého pohledu zákonem vynucuje zásah do soukromé volby jednotlivce ?
Mimochodem - celodenní svícení bylo v Rakousku právě kvůli bezpečnosti (cyklistů) zrušeno.
Sobecké to je (nepoužívání pásů) kvůli tomu že případné léčení (když má ten člověk štěstí a přežije to) je placené ze "společných peněz". Kdyby se člověk mohl rozhodnout že nebude používát pásy (helmu, sedačku...) ale případné následky si zaplatí sám tak by to bylo OK.
On za to zaplatí především zraněním (namísto pouhého leknutí) nebo smrtí (namísto často i jen lehkého zranění). Finanční důsledky jsou imho podružné, základní motivace rozumného člověka je minimalizovat rizika úrazu a smrti pro sebe a svou rodinu, a blbci ať si trpí a vymírají;-)
Sobecká je v jistém slova smyslu už pouhá jízda autem, už pouhá přeprava odněkud někam, už pouhá moje existence a činnost. Pásy v autě jsou opravdu marginální záležitost.
Důležitější je jezdit tak aby se nebouralo, proto považuji kontrolu podružných věcí, jako lékárniček, žároviček, rychlosti, pásů nebo dětských sedaček na jedné straně a radikální snížení počtu vyšetřovaných nehod na druhé straně za krok zcela špatným směrem.
Pokud to bereš takovýmto nešťastným úhlem pohledu, pak by (s ohledem na vynaložené prostředky společnosti pro léčbu zdravotních postižení) bylo daleko efektivnější: zakázat coca-colu, zakázat přecházení silnic, zakázat alkohol, zakázat lyžování bez lyžařského průkazu, zakázat denní přísun masných a cukrářských výrobků, stanovit a hlídat maximální kapacity silnic, zakázat cigarety, přikázat povinné čištění zubů, zakázat nosení nízkých bot a bokových kalhot v zimním období a t.d., a t.d. Společných peněz ve zdravotnictví by zbylo neporovnatelně více, než kolik jich odebere třeba léčení těch "pár" případů úrazu hlavy, na které nebyla cyklistická helma. V porovnání třeba se zákazem kouření (dopad kouření na okolí pomíjím) se daleko lépe přikáže nosit helmu na kolo. Zvlášť, když v jednom případě jde o ztrátu byznysu a v druhém to naopak "skvělej bysnys" je.
Já vidím rozdíl v tom že když někomu přikážeš nosit helmu tak pořád může jezdit na kole, když mu zakážeš pít kolu tak ho omezíš mnohem víc.
Ale pokud by např. člověk který nezdravě jí platil vyšší pojistné tak proč ne, ať si nezdravě jí.
Zákaz přecházení silnice je nesmysl, když tak zákaz aut ne?.-)
Jak koho. Mě bys zákazem jízdy bez helmy omezil mnohem víc než zákazem pití coly. Někdo jiný to má opačně. A nikomu po tom nic není, je to moje zdraví.
S pojistným naprostý souhlas, ale to by se předně muselo platit pojistné, tj. smluvně sjednaná částka. Nikoliv další skrytá daň, tj. částka stanovená státem v závislosti na výši přijmu.
Pak bych si přirozeně vybral pojišťovnu, která mne bude zpoplatňovat podle toho, jak často a za kolik peněz jsem u lékaře na ne kolik vydělávám nebo jestli vozím helmu a používám šprcku;-)
No vida jak se nakonec skoro shodnem. jenom upřesním to s tou kolou a helmou, spíš než zákaz pití koly by bylo třeba přikázat pít kolu jenom brčkem, pak je přirovnání přesnější.
Take bych rekl, ze sporny a na kole se mi opravdu nechce vozit tolik zaloznich baterek, abych byl videt, ale stejne pochybuju, ze budu dostavat prednost na hlavnich nejak casteji, nez ted.
Ted nedavno jsem malem na kole doplatil i na to, jak jsem si na sviceni aut uz "zvykl".
Zkratka jel jsem tak spokojene z vetsiho kopce v serpentinach a nejezdim samozrejme az do protismeru, ale jak uz jsem si tak "zvykl", ze auta sviti, tak je pravda, ze v nekterych zatackach jsem byl dost blizko stredove cary, ale porad tak, abych se stacil vcas uhnout, kdyby neco jelo.
Jak u nas na Severu zapomenou nekteri Nemci rozsvitit, tak se tam proti mne najednou vyritil pekne rychle nesvitici bavorak v sedive barve a jeste navic v protismeru.
Mno pekne jsem se samozrejme lekl, ze jsem ho ani trochu necekal a pak uz radeji jel do kazde zatacky mnohem opatrneji ...
Na jedné straně je nepopiratelné, že lépe vidíš skrz porost, skla aut, a na pár pitomců, co by v šeru šetřili proudem...
Na druhé straně, jak říkáš, když mají všichni svítit, jednak nevidíš maníka, co zapomněl rozsvítit, jednak zneviditelníš všechny, kdo nesvítí, cyklisty, chodce. Krom toho je pozornost sbytečně fixována na výrazný svítící a pohybující se objekt, což může vést k přehlédnutí jiného důležitého objektu.
Já bych to nechal na každém. Kdo chce být viděn, může a má svítit.
---
Jako úplná blbost mi přijde kontrolovat povolenou rychlost, zvláště, když se při jízdě často mění (mnoho obcí a omezujících značek). Zbytečně mnoho pozornosti je odváděno na sledování tachometru. Na druhé straně si policie uvolňuje ruce tím, že nechce vyšetřovat nehody s malou škodou. V konečném důsledku chytá řidiče, kteří jezdí rychle (nesvítí, mají prošlý obvaz), ale vůbec se nedozví o řidičích, kteří ve skutečnosti způsobují nehody. Nejsem pro tvrdé tresty, ale pro to, aby byli podchyceni ti, co v reálném provozu selhávají a s nimi se pracovalo, například platili vyšší pojistné, ve vlastním zájmu absolvovali školení a kursy a hlavně příště jeli tak, aby nenabourali. Nepozornost, chyba, nehoda, se může stát každému, důležité je co udělat, aby se to neopakovalo.
Ja zastancem sviceni nejsem a kam nevidim, tak samozrejme nepredjizdim atd., at se sviti anebo ne, ale tady jak uz je jeden zvykly, ze vsichni sviti, jsem potom to auto opravdu necekal.
Vim, ze to ale byla i moje chyba, ze jsem se mel "mene kochat a vic soustredit na jizdu", tak doufam, ze jsem si z toho vzal ponauceni a priste budu v zatackach jeste opatrnejsi, i kdyz se mi bohuzel stava dost casto, ze tam na mne nekdo "vybafne az na me strane" a to at uz jedu autem, anebo na kole ;-( ...
Maji blikat i zpatky, kdyz mne predjedou a kdo blika doleva (alespon vetsinou) pak blika i doprava.
Obcas to vidim ale i kdyz jedu autem a zrovna jednou jsem jel za takovym mladym blbem v ksiltovce, za kterym uz jsem nevydrzel jet "brzda plyn", tak jsem ho konecne predjel do takoveho tahleho kopecka (Fabii Felicii, protoze konecne nic nejezdilo v protismeru) a jel zas konecne svym "kochacim a mnohem uspornejsim tempem" (60/100 km/h - tedy "normal"), coz on nemohl prezit, ze ho predjela Felicie, pak malem utrhl kola na prejezdu, jak mne na nem predjizdel, takze jsem se od nej radeji drzel dal a videl, jak za kazdym cyklistou jede do posledni chvile u kraje a najednou udela "mysku" - kdyby za nim jel nekdo nalepeny, tak mozna chudak nektery z tech cyklistu a to neni sam, koho jsem videl jet stejnym zpusobem :-( ...
Take kdyz jsem jel na kole, tak (opravdu tesne) predemne uz udelala "mysku" i treba Oktavka, ktera uhybal motorce, co ji predjizdela, ja se samozrejme malem udusil v prachu, ale kdyz si predstavim, ze jak pred tim urcite cumel do zrcatka a asi jel pri kraji mne mohl krasne sejmout, tak to take neni moc prijemna predstava.
Treba mne videl uz z dalky, ale kdovi, jestli opravdu a jestli se tak tesne predemne nestrefil opravdu jen nahodou ;-( ...
Mno ale z tech predpisu cekam ze vyleze stejne zas jen neco tak "uzitecneho" jako bylo to, kdyz se cyklista sam zrani, anebo jak ted nedavno ukazovali, jak by se ve skolach mela merit teplota u zeme a u hlavy a melo by byt 2x vic klucicich zachodku, nez holcicich ;-D ...
Tak to já v autě blikám (max. 2 bliknutí) jen vlevo před předjetím, vpravo už ne, ještě by si za mnou mysleli, že stavim (když předjíždim cyklistu, i s dostatečným odstupem, nevracim se do svého pruhu, protože z něj ani nevyjedu). Myslim, že to blikání má význam pro upozornění těch vzadu, co by třeba přeze mě toho cyklistu (nebo i chodce) neviděli. A dělá to tak hodně motoristů, myslim, že to s tim blikáním nebude tak zlý.
Tak to já mám dost děs z toho blikání. Nejednou jsem už byl svědkem nejasnosti situace, kdy dodávka nebo náklaďák na široké výpadovce bliká levým a najíždí ke středu. A protože jsou po levé straně odbočky do firem, ostatní se hrnou zprava pod něj - a ejhle, tam předjížděný cyklista... Takže když mě takhle oblokem něco předjíždí, tak radši v zrcátku juknu, jestli nemám vyklidit krajnici :-)
1. Stačí povolit, aby cyklisté směli přejíždět silnici vpravo vedle přechodu.
2. Nepovažuji za nutné vyhazovat peníze za zvláštní signály pro cyklisty. To by potom musely být i signály pro jezdce na kolečkových bruslích, atd.
pokud vím, tak přejíždět silnici vedle přechodu zakázáno není. Ono totiž myslím není zakázáno ani přejíždět silnici přímo po přechodu (již několikrát jsem to v tom zákoně hledal a nenašel a pár lidí, co to tu v diskusi tvrdili to tam taky nebyli schopni nalézt).
465/2006 Sb.
§ 2, Vymezení základních pojmů
"dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou"
Vidíš tam nějaké ježdění na kole ? ;-)
Jinak mně to také připadá jako zbytečné omezování. Třeba by se nemělo trestat přejetí přechodu když tam není žádný chodec apod. To přejíždění vozovky vedle přechodu, vpravo, mně připadá docela rozumné... Sice takový přechod občas vede jen na chodník, kam se opět na kole nesmí, ale co :-)
Pokud je mi známo, platí v našem czechabsurdistánu , že co není zakázáno, je dovoleno, tudíž je jízda po přechodu dovolena, ale s tím, že nezahrnuje jakékoli přednostní právo.
To neni zdaleka beznym jevem v tebou zatracovane domovine, ale v celem civilizovanem svete. Rika se tomu presumpce neviny.
Co si z toho vyvodi kazdy obcan a jak pruzne na jednotlive pripady reaguji prislusni cinitele/urady uz je vec druha.
Cyklista je povinen při použití přechodu vést kolo. Prostor přechodu je označen podélnými čarami, ale vymezen příčnými čarami.
a z čeho ta povinnost vyplývá?
Resp. při _použití_ přechodu (tedy chce jej použít jako chodec, tedy zejména mít přednost před vozidly) samozřejmě musí kolo vést. Nic mu ale nezakazuje přechod (jako chodec) _nepoužít_ a prostě přejet pozemní komunikaci i v místě, kde je přechod, musí se při tom samozřejmě řídit příslušnými ustanoveními zákona (tedy zejména dát přednost vozidlům jedoucím po pozemní komunikaci (protože na ni vjíždí z místa mimo p.k.) a musí dát přednost chodcům na přechodu.
Řeč není o přejetí silnice, ale o použití přechodu pro chodce cyklistou.
Povinnost cyklisty vést kolo při použití přechodu pro chodce je dána zákonem č. 361 (dříve Vyhlášky o pravidlech silničního provozu, ale v moderní době mohou být práva občanů omezena jen zákonem, proto vyhlášky už slouží jako prováděcí vyhlášky zákonů).
tak si ten zákon přečti a napiš, v kterém místě je takové ustanovení. Já jsem ho tam nenašel.
O přechodu se píše jen v souvislosti s chodci... Takže i mně z toho tak nějak logicky vyplývá, že cyklista tam může, ale pouze pěšky, čím se z něj na tu chvíli stane chodec...
Že by se to ale mohlo upravit souhlasím... Nevidím jediný problém, proč bych nemohl na kole přejet silnici po přechodu pro chodce, když tam zrovna žádný chodec nebude a ani nepojede auto, které by kvůli mně muselo zpomalit natož zastavit...
Nikoliv. To, že se o přechodu pro chodce píše pouze v souvislosti s chodci znamená, že jízda po něm není ostatním účastníkům silpr zakázána. Musí však na přechodu dodržovat 361/2000, tj. umožnit nerušeně přecházet chodcům a naopak na něm nemají přednost před ostatními vozidli. Po chodníku nesmí jezdit, takže mohou nasednout teprve poté co sejdou z chodníku a před najetím na protější chodník musí sesednout.
to není pravda, že se o přechodu píše jen v souvislosti s chodci. Například se píše, že vozidla musí na přechodu dát chodcům přednost, tedy naopak se počítá s tím, že vozidla po přechodu jezdí (a cyklista je z pohledu zákona vozidlo, nikoliv chodec).
Jasně, ale definice zní, že "přechod je určen jen pro přecházení chodců", nic jiného se tam neuvádí... Teď se nemám kam podívat, takže to upřesním až zítra přes den. Teprve jinde je to o tom jak se mají chovat ostatní účastnící silničního provozu. Ale ti tam vjíždějí jaksi už z jiného směru, ne ? :-)
Takže, přesná definice v 465/2006, §2 odst dd) zní: "přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou"
Vidíš tam někde nějakou zmínku i o jiném účastníku silničního provozu, který by ho také mohl použít pro překonání silnice ? Já teda moc ne...
To o tom jak se má kdo v blízkosti a přímo na přechodu chovat je v tom zákoně samozřejmě jinde, ale pro mne je
směrodatná ta jeho definice. A to, že přechod je jen a jen určen pouze chodcům...
viz http://www.mvcr.cz/sbirka/2006/sb152-06.pdf
Je URČEN, ale to neznamená, že po přechodu nesmí jet vozidlo, dokonce po něm zcela normálně jezdí. Obvykle ve směru vozovky, ale opět nikde není vymezen směr, kterým se musí vozidlo po přechodu pohybovat.
Obdobně vozovka je určená k jízdě vozidel, ale chodec do ní smí vstoupit.
Zákon 361/2000 Sb. říká o přechodech následující:
&2 Vymezení pojmů - odst. dd - přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou
Nikde jinde není nic o tom, že by cyklista, nebo řidič nemohli přechod přejet. Pokud by tomu tak bylo, tak by nemohl tento přechod přejet ani podélně, proč by tedy nemohl řidič přejet přechod příčně, když podélně to dovoleno je.
Fakt je ten, že to není zrovna dobře formulováno... Kdyby tam bylo ještě připsáno např. že přechod slouží chodcům k překonání vozovky, tak to asi bude jasnější.
Já to ale selským rozumem chápu tak jak jsem už několikrát psal... Pokud tam bude někdo chtít slovíčkařit, tak prosím, ale tohle není můj styl. Zákony by měly být jasně dané, a ne že co právník to jiný výklad... Ale to je bohužel problém celého našeho právního systému, to se tu řešilo už mnohokrát. Že by úmysl ? Lobbing právníků aby měli co dělat, aby se v tom obyčejný člověk dneska nevyznal a vyhledal jejich pomoc ??? No comment...
Teď budu hodně vařit z vody... Předpokládám, že přechod je pruhovaný způsobem podélným (ve směru provozu po silnici) právě proto, aby bylo vozidlům, přijíždějícím po vozovce kolmo na něj, jasné, že tamtudy mohou (za dodržení určitých pravidel) normálně jezdit. Kdyby byly pruhy kolmo, tak by to znamenalo spíš opak, a to že by tam vjet vůbec nesměli. Taková místa, a takto značená (pruhy kolmo, nebo mírně šikmo vůči směru jízdy vozidel), máš na mnoha místech, kam se opravdu správně vjet nesmí. Teď Ti neřeknu přesné názvy, ale např. řadící a odbočovací pruhy na dálnici jsou takto značeny. A do těch míst se vjíždět nemá, proto tam jsou...
Začnu od konce, s těmi pruhy šikmými a kolmými máš pravdu, ale všechny takto pruhatě označené pruhy mají okolo sebe souvislý bílý pruh, takže nejsou nikde po obvodu přerušeny a zároveň jsou vyhláškou definovány.
Souhlasím s tebou, že zákony by měly být jasně dané, což nejsou. Spoléhat na selský rozum může být ošidné, každý si to může vykládat i tak různě. Pokud cyklostezka končí na jedné straně silnice a pokračuje na druhé v místě, kde je přechod, tak selským rozumem bych předpokládal, že tam bude přejezd pro cyklisty, aby nemuseli kolo vést. Jestliže je tam pouze přechod, notabene po kterém nikdo v té chvíli co k němu přijedu nejde, tak ho přejedu. Nikoho tím neomezuji a už vůbec ohrožuji. Jestliže v tomto momentě přijde strážník, nebo policista, který mě začne peskovat za to, že jsem přechod na kole použil, tak u mně klesnul hodně nízko. On je tu pro to, aby obyvatelům pomáhal a zabezpečoval bezpečí, což peskováním cyklisty přejetvšího přechod u cyklostezky neslouží. Pokud tito státní zaměstnanci budou plnit své povinnosti a hlavně budou první, kteří budou dodržovat zákon, tak prosím, ale dokud tomu tak není, tak pokuty za nejednoznačné přestupky platit nehodlám. Jsou policisté, kteří se umějí chovat slušně, jsou schopni logického posouzení, slyší na vysvětlení a selským rozumem zváží nebezpečnost jednání, ti mají mojí úctu, protože tak se mají chovat a nikoli peskovat lidi. S takovýmito policista nemám problém se domluvit a případně za svou chybu zaplatit, ale peskovat a poučovat od někoho kdo dostal uniformu se nenechám.
Zákony mají být jednoduché, jasné a přehledné, což nyní není. Sami vykonavatelé pořádku se v tom nevyznají a je nejhorší, když arogantně vyžadují něco, co v zákoně není. Obyčejný člověk se v zákonech nevyzná, nikoli kvůli právníkům, ale kvůli zákonodárcům, kteří se naučili v případě problémů přilepit k zákonu další a další dodatky a přívěsky, který se snaží řešit každý prd občana, místo aby vymysleli normu, která bude jednoduchá, krátká a hlavně neohebná.
Jednou jsem jel po dálnici a policejní auto jelo okolo 150 km/h (bez zapnutého majáčku), v momentě, kdy jsem je předjel, tak se mě jali stíhat a začali mě peskovat, jak je možné, že jsem si dovolil předjet na dálnici policejní auto jedoucí rychlostí 150 km/h, když je povolená rychlost 130 km/h. Jsem nevěřil svým uším, když mně chtěli pokutovat za něco, co sami páchali. Je mi líto, vím, že jsem nedodržel předpisy, ale ti dva neměli jediné morální právo mně za to pokutovat.
v případě přechodů a jízdy vozidel po nich nevidím v zákoně žádnou nejednoznačnost, prostě to zakázáno není a hotovo. Dezinformace o tom, že cyklisti nesmí "používat" přechod je šířena evidentně proto, aby si cyklisti nemysleli, že na přechodu mají přednost, to ale neznamená, že je jízda po přechodu jako taková skutečně zakázána.
Najdeš to tam ne výslovně, ale vyplývá to z definice pojmů. Přechod pro chodce je určen pro přecházení chodců. Pro ně platí i světelná znamení a dopravní značky. Totéž je zvlášť pro cyklisty (Přejezd pro cyklisty). Chodníku smí jiní než chodci používat tak, že nesmí ohrozit chodce. Cyklistovi je nařízeno na chodníku vést kolo. Analogicky totéž platí i na PŘECHODU PRO CHODCE, protože je určen pro chodce.
Protože jízda na kole vedle přechodu pro chodce není zákonem ošetřena, bylo by dohadování se s policistou zajímavé.
Mě to vysvětlil v neděli poldík na světelné křižovatce v Komárově(světelná kousek od cyklostezky,kde je vysoká frekvence cyklistů).Na mě by se vykašlal,ale byly tam přede mnou dvě dámy s koly,čekaly jsme na zelenou:"tak kola tlačit přes přechod".Když jsem začal pindat a chtěl od něho něco moudrého(zdejší spor),jenom dodal-"jste účastník silničního provozu,tak přes ten přechod se chodí a ne jezdí a pokud to porušíte,je to za dva tisíce".A jsme u toho,kdo má vždy pravdu...
Taky mi to tak přijde. Z hlediska zákona jsi, když sesedneš, chodcem (osobou vedoucí jízdní kolo - upraveno pro některé věci zvlášť), jak nasedneš jsi nejen "účastník silničního provozu", ale v podstatě řidič vozidla. Vyjímky jsou popsány (podjíždění kolo zprava, cyklostezky, nemotorová vozidla atd.), pro zbytek je to stejné jako u vozidel motorových. A asi by nebylo v pořádku, kdyby auto trajdalo tam a zpátky přes přechod napříč silnicí, že ?
Jinak já tohle řeším šalamounsky - vycvaknu jednu nohu, jdu před sedlo na rámovou trubku a tou volnou nohou se odrážím od země. Princip oblečená-neoblečená ;-) ... nikdy mi takto příslušný(ík) orgán nic neřekl, s jednou vyjímkou a tehdy jsem odvětil, že na koloběžce se přes přechod smí - zasmál se a nechal to být ;-)
ani autem není zakázáno jezdit přes přechod, jenže auta většinou nesmí jezdit na konci přechodu mimo silnici (narozdíl od cyklistů, kteří po přechodu často jezdí z jednoho úseku cyklostezky na druhý), takže nemají potřebu ve směru přechodu po přechodu jezdit.
pokud máš na mysli přechod na cyklotrase č. 5, tak tam je cyklotrasa pokud vím vyznačena po chodníku, tedy bys tam správně neměl jet po chodníku, po přechodu ale v podstatě můžeš (možná si to ale pamatuju blbě a je tam "stezka pro chodce a cyklisty", ale myslím, že ne). Já bych mu pokutu rozhodně na místě nezaplatil, ledaže by mi řekl přesný citát ze zákona zakazující takové jednání.
Tedy já nevím, kolo používám pravidelně jako dopravní prostředek a důvod k nějaké úpravě pravidel natož pak nějakému zvláštnímu hájení nevidím. V silničním provozu jsem vozidlo jako jiné, jenom o něco pomalejší...
Ten "tah koněm" je pěkná ptákovina, proboha proč? Když jedu při pravém okraji a chci najet ke středu kvůli odbočení doleva tak se začnu ohlížet jestli za mnou nejede a vždycky se za mnou najde někdo kdo se mnou srovná tempo a dovolí mi abych se od krajnice odlepil. Případně v okamžiku kdy mne míjí zadek předjíždějíícího auta tak už ukazuju že budu odbočovat doleva.
Mno ja se take podivam, jestli za mnou neco nejede a kdyz ne, tak normalne ukazu a najedu ke stredu.
Mezi Mostem a Litvinovem mame ale jednu "povinnou cyklostezku" (ze ktere nejsem na silnicnim kole moc nadseny), driv tam mela auta povoleno 50, ale ted maji 80 a ze jezdi nekdy jedno za druhym, obcas v nich nekdo telefonuje atd., tak take nejsem sebevrah, protoze k tomu prostredku nekdy ani nemam sanci najet a radeji tedy pockam na pravem kraji, az nic nepojede a pak teprve bezpecne odbocim ;-( ...
"Tah konom" pri odboceni dolava sa pouziva napriklad na takmer kazdej krizovatke napriklad v Amsterdame. Ale pouziva sa vyhradne len na krizovatkach, kde je jazdny pruh pre cyklistov. Ten vedie vzdy o pravej strane cesty a pri odboceni dolava vlastne cyklista prejde najprv svojim pruhom cez celu krizovatku a potom pokracuje v cyklopruhu dolava (zase po pravej strane cesty). V cyklopruhu tento tah ma vyznam, lebo cyklista nikdy neopusti pruh urceny pre cyklistov, na inej ceste vsak vyznam nema ziaden. Dufam, ze som to napisal zrozumitelne.
Tak jak to píšeš to má smysl a logiku. Už ale vidím typického hradeckého kolaře, jak si ho sune při pravém okraji přes křižovatku a v posledním okamžiku najednou a bez výstrahy udělá "tah koněm" doleva.
Stačí ty každodenní zmatky a prudká odbočování s následným ukázáním (pokud vůbec). Tohle by u nás snad mohlo fungovat leda kdyby se cyklisté i kolaři na silnici chovali jako účastníci silničního provozu obecně.
jak kde a jak pro koho. Kdo jezdí na kole pomalu, může mít problém se dostat doprostřed vozovky přes několik jízdních pruhů plných rychle jedoucích aut.
Kdo jede na kole opravdu pomalu a není si jistý v hustém provozu a na široké silnici, může tah koněm provozovat přiměřeně už dnes. Prostě projede křižovatku rovně a zastaví si za ní u kraje. A když má situaci pod kontrolou, může buďto pokračovat napřímo do vyhlédnutého směru, nebo v krajním případě přes přímý směr kolo převést pěšky (na auta v přímém směru dobře vidí a auta odbočující mu dají přednost i mimo přechod).
Proč z toho dělat vědu a motat lidem hlavu dalšími paragrafy a poučkami...
to je sice pravda, ale na většině velkých křižovatek (zváště se světly řízeným provozem a vodorovnými značkami označujícími hranici křižovatky) - tedy tam, kde bývá největší problém odbočit vlevo - nebude takovéto chování úplně košer (zejména "zacouvávání" zpátky do správného směru).