Zdravim,
merim 192 cm a mam 87 kg. Na stavajicim kole mi pomalu dosluhuji rafky Alexrims (dosti opotrebovany a casto praskaji draty (noname nerez) v zadnim kole). Planuji teda prestavbu a rad bych poridil hydraulicke kotoucovky + nova zapletena kola. Mne osobne se libi treba neco takoveho:
http://www.remerx-rims.com/cz/cross-country...
Rad bych tedy vase nazory na dane kola (naboje, vyplet, rafky) vzhledem k me vaze atd. nebo co jineho byste doporucili?
A co ty brzdy? Mate nejaky idealni typ s rozumnym pomerem vykon/cena?
Celkova cena max do 8000 a samozrejme jde o MTB.
Kde na webu nejlevneji zakoupit?
Diky moc.
K těm kolům Ti neporadím,nejezdil jsem je,jezdím mavic crosstrail a předtím crossland a s oběma spokojenost a to vážím přibližně co ty.Brzdy bych doporučil shimano LX měl jsem je dva roky bez sebemenšího problému.Na webu http://www.bagbike.cz/?cmd=1351 už jsem od nich pár věcí bral a vše OK.
Taky jsem melv merku Shimano LX nebo Deore, ale prijde mi, ze ty Deore jsou snad i drazsi. No jeste to promyslim. Ty kola mi vrtaji hlavou.
www.kupkolo.cz/produkty/Zapletena-kola-z-DT-Swiss-dilu_205/MTB-zapletena-kola-DT-Swiss_3876.html
Ty vypadají slušně + LX tak to skoro do 8000 výjde.
A co Mavic Crossride... Nasel jsem je i za 3600 Kc, ale nevim, co si o nich mam myslet. Co jsem tady tak procital diskuse, tak je to tak pade na pade. Trochu me trapi ten pocet dratu. Nobo co myslite?
Crossridy na tvojí váhu rozhodně nebrat. Ty kola jsou prostě měkký. Pro lehčí váhy nebo šetrnější ježdění to nevadí, i když mě tedy vadily, že byly málo tuhý a to vážím 70kg (ale jen v některých specifických situacích).
Počet drátů obecně problém není, pokud je za to nějaké pevnější kostrukce jako u vyšších Maviců. Crossmaxi jsou třeba tuhý hodně.
a co ty, co jsem uvedl hned v prvnim prispevku? Naboje na prum. loziskach Novatec, rafek remerx a draty nerez ikdyz ne DT apod. Mohly by byt ok.
Ty budou funčkně určitě ok a i tuhé dost, jen jsou těžký jako prase.
Hmotnost neresim, nezavodim a neni to pro me prilis dulezity faktor. V me cenove kategorii a s ohledem na cenu kola to ani nema smysl nejak resit. Diky.
Jeste me napadlo, proc jsou ty brzdy Shimano LX na bagbike.cz tak levne? 3550 za sadu a vsude jinde minimalne 5500. To nechapu, jen me napadlo, ze nebudou napustene a odvzdusnene ale i tak...
Proč jsou tak levné nevím,ale mám do jejich kamenné prodejny 15 min na kole a dost často tam nakupuji a zatím jsem s nimi neměl žádný problém,taky si myslím,že když si tam zavoláš a dáš délky hadiček tak ti to udělají.Bral jsem u nich XT 08 a přivezl kolo a montáž i zkrácení hadiček provedli bezplatně.Ty crossridy má kolega váhově se od 87kg moc neodkulí a je spokojený,ale jezdí jen lehké terény polní lesní cesty a asfalt,šotolinu - turisticky.
Naplneny a odvzdusneny jsou snad vsechny, ale neni nad to zvednout telefon nebo napsat maila a zeptat se jich sam, pokud to potrebujes vedet. Nizka cena je predevsim diky tomu, ze jde o stary typ. Mimochodem, tahle brzdy nejsou co do brzdneho vykonu zadny zazrak, castecne se to zlepsi jinyma deskama. Osobne bych sel radsi do jinych kotoucovek nez do techhle LX, nebo bych zauvazoval aspon o vetsim kotouci dopredu. Zkus po podrobnostech zapatrat v historii, probiralo se to tu docela dopodrobna.
To je prave ono, historii si procitam. Ani bych si nedovolil zalozit nove tema bez prostudovani historie. Ale prave z historie jsem mel spis dojem, ze LX nejsou tak spatny. Jeden rika, ze je s nima spokojeny a druhy ze zase ne. Jestli ono to neni tim, ze lide srovnavaji treba LX s XTR nebo s nejakymi obecne daleko kvalitnejsimi a zaroven cenove drazsimi. Pak se samozrejme muze LX jevit jako spatne. Chtelo by to srovnavat pouze v urcite cenove relaci, jinak to snad ani nema smysl. Takze se zkusim zeptat jinak - jake jsou podle ohlasu, testu atd nej. hydry, ktere se daji nove sehnat kolem 4000? Treba v porovnani LX s Deore, Avid 3 a 5 nebo cokoliv jineho.
Tak LX špatné určitě nejsou, ale osobně bych vzal raději J5ky.
Ono přímé porovnání u brzd je hodně ošemetná záležitost. Velký rozdíl ve výkonu mezi J3, J5 a LX není, to bych nepovažoval za důležité. Rozdíl mezi o jedno větším kotoučem bude na výkonu dělat větší rozdíl než mezi těmi brzdami.
Ale chod páky a tvar páky je jiný u každých brzd (a to nejen u těhle dvou konkrétních) a nedá se říct, že jsou jedny lepší nebo horší. Prostě jiná páka a jiný chod a každému může sednou něco jiného.
Další věc je přehřívání při sjezdech, kde není možné brzdit přerušovaně. Zde je zase spousta rozporuplných zkušeností a záleží to i dost na použitých deskách a hlavně velikost kotouče.
Takže ať vezmeš LX nebo J3, J5, žádnými chybu neuděláš, ale co ti sedne lépe ti tu těžko někdo poví. A pokud chceš lepší výkon, tak určitě větší kotouče, ať už vezmeš kterékoliv. Aspoň 180/185ku dopředu (185ku mají Avidy, většina ostatních brzd má 180ku).
To jsem zapomnel uvest. Kotouce mam rozmyslene 180/160. Zatim jezdim V-cka, takze i 160/160 by bylo urcite zlepseni, ale tu 180 beru prave kvuli lepsimu chlazeni. Mam vyhlednute tyto
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Mohou byt k Shimano LX (adaptery atd je samozrejmost)? Jen jestli nejsou nejak vyrazne tenci nebo spatny material? Snad by to problem byt nemel. Nechci kupovat okrasny kotouce s trasnema :-), ale jde mi predevsim o funkcnost. Chtel jsem koupit original Shimana, ale 180tku od Shimana na 6der jsem nikde nevidel (pouze 160tky). Takze tak.
Kotouč můžeš dát jaký chceš. Jen bych upřednostňoval dvě vlastnosti. Ať je kulatý nebo co nejlbíže kulatému + ať má menší díry a těch klidně větší množství. Oboje přispívá k tomu, že nebudou žádné problém typu vibrace brzdy a pod. Samozřejmě ani s nekulatým a v velkými otvory být problémy žádné nemusí, ale riziko je větší.
Skoda, ze tento nedelaji ve verzi 180
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
O tech Aligatorech jsem cetl, ze ty vetsi diry by mohly byt problem, jak rikas. Nebo proste proste osadit 160/160 od Shimana.
Ale zase k me vaze by 180/160 bylo zrejme lepsi reseni. A ten Center Lock me omezuje ve vyberu zapletenych kol.
velka cast vyrobcu uz zapletena kola delaji jak v IS tak CL verzi...
ja mel presne opacny problem... naboje mam CL a 185mm CL se proste neda sehnat... nastesti existuji redukce, coz ale v pripade IS na nabe bude asi problem...
Nevim, proc zminujes problem s CenterLockem, kdyz chces podle vseho ty levny LX-ka z uvedenyho odkazu. Ty jsou na 6 sroubu.
To snad z dane diskuse vyplyva. Ted jsme resili velikost a druh kotoucu. Original Shimano 180tku na 6 sroubu podle me nesezenu.
Abych toto tema uzavrel, tak jsem nakonec poridil hydrauliku Shimano LX, kotouce Aligator (klasicke kulate) 180/160 a zapletena kola Fastdisc od firmy prodejrafku.cz. "Stejna" zapletena kola lze sehnat i primo u vyroce rafku (remerx.cz) s tim rozdilem, ze na prodejrafku.cz vyjdou o cca 400 Kc levneji a navic maji draty DT oproti ceskym nerez (noname) na remerx.cz.
Jinak prvni dojmy po cca 100 km. Zminena kola maji naboje Novatec a soude dle ceny levnejsi verze s dvema prum. lozisky. Vubec jsem to necekal, ale prechod z konusu na prumysly je na jizde opravdu dost znat - jako bych jel na uplne jinem kole. Samozrejme svoji roli hraje i vetsi tuhost danych rafku atd. Samozrejme neresim hmotnost zapletenych kol. Upravoval jsem bike za 18000 Kc, takze ani nemelo cenu nejak hmotnost resit a na moje nezavodni jezdeni jsem se tim nezabyval. Co se tyka brzd, tak vse v pohode. Ze zacatku nebrzdili az tak dobre, ale po zajeti se to celkem zlepsilo a jsem s nimi nadmiru spokojeny. Ke kotoucum jsem prechazel hlavne kvuli pripadnemu blatu na rafcich po projeti bahnem a snizovani jeho pevnosti pri brzdeni veckama. Kotouce Alligator taky v pohode. Nic nijak nezvoni, nevybruje, kotouce jsou rovny. Z vlastni zkusennosti z vecek vim, ze originalni brzdove spalky a v tomto pripade brzdove desticky nejsou nejkvalitnejsimi, takze cekam urcitou zmenu po jejich vymene. Ta ale neni nutna - tak jak to chodi ted mi vyhovuje.
A na konec shrnuti. Jsem nad miru spokojeny a vse predcilo me ocekavani. Za cenu 3600 Kc za zapletena kola a 3800 Kc za brzdy vcetne kotoucu, adapteru a s veskerou pripravou jsem ani vic chtit nemohl. Jeste jednou opakuju, ze jsem upravoval kolo za puvodnich 18000, takze nemelo cenu do toho davat vic. Budiz toto urcitou radou pro ty, kteri stoji pred stejnym pokusenim zbavit se vecek a konecne poridit kotouce. Bude-li konkretni dotaz, tak klidne na e-mail. Sem chodim nepravidelne az malo :-)