Ahoj, potřebuju poradit, jestli to tak někdo máte. Odešel smyk na dámském cross kole author linea osazeném 7-kazetou (sram pg730 - 12-32), řetězem pro 7-8 kolo (CS-HG70) a trojtácem shimano tuším TY22 (48-38-28). Chci ten smyk nahradit něčím kloudným. Půjde mi na to Deore 530 top swing určený pro 9-kolo, nebo to bude dělat problém??? Máte to tak někdo? Rozsah zubů by měl stačit a stejně asi dojde na výměnu klik na 42-32-22, ale spíš jestli ten přesmykač není užší = nebude dělat binec širší řetěz pro 7-8 kolo. Díky.
Přehazovačka Acera - jen pro úplnost osazení.
Biinec Ti to dělat nebude. Musíš si jen správně nastavit horní a dolní doraz a pochopitelně i lanko. Jediné - , které u toho vidím je jen v tom, že tam nemáš 9ti kolo... :) Nevím, že by v tom měl být jinak rozdíl. V každém případě si kup i nový řetěz.
To je kolo přítelkyně :-) Zcela nový řetěz HG70 tam teď je, má cca 100km... O devítikole mi nemluv, já jsem to přítulce dost agresivně rozmlouval už při koupi - neuspěl jsem :-( bylo tak krásně červené a stačí... Tak teď furt jen řeším, jak tam dostat postupně pořádný věci a lehčí převody (origo nejlehčí to mělo 28-28). Na 9kazetu bych musel vyměnit páky+řazení, trojtác, zadní náboj=přeplést kolo, řetěz... to se fakt nevyplatí (dokud něco neodejde samo). Tak tam půjde alespoň ten trojtác 42-32-22 s novým smykem. Místo původní kazety HG30 11-28 tam je teď sram 12-32 a až se sjede tak tam půjde HG50 13-34... jj. :-)
Jestli 8 nebo 9-ti kolecko je docela fuk, rozsah je +- stejny, pokud pritulka nejezdi nejak sportovne tak nepozna urcite ani jemnost odstupnovani. Casto je vazne svatecnim jezdcum prednejsi treba ta cervena barva ramu, nez komponenty kola.
Upravovat kolo tehle urovne te vyjde draz, nez koupit rovnou nove s osazenim o tech nekolik trid vys.
A jeste k tematu- pouzit muzes jakykoli presmykac. I kdyz pokud ten puvodni funguje, nevidim duvod jej menit. Konkretne zrovna presmyky jsou z hlediska funkce a v podstate i hmotnosti dostacujici uz od tech nejnizsich rad. Kdybych mel upgradovat kolo sam, presmyk by byl urcite az nekde mezi poslednimi komponenty.
Ne ne, ten přesmyk odešel (byl tam TYxx), teď jsem tam na chvíli dal nouzově ze silničky a jde mi jen o to, že tam nechci kupovat znovu TY/aceru/... když doplatek na deorečko je do stovky a cena za alivio cca stejná... Jinak samo že zrovna přesmyk není to nejdůležiteljší :) S tím co píšeš naprostý souhlas. Jak jsem psal výš i já - na devítku by znamenalo vyměnit věci za min. 1/3 ceny kola = nesmysl. Takže to řeším pouze postupným lehčím zpřevodováním tak jak odcházejí kazety a teď pomalu prostřední převodník (samozřejmě snýtované nevýměnné TY).
O tom mi něco povdej... :D Ale ony jsou ty naše holky v tomhe nějak skromější než mi. Nevím proč. Té mé stačí obyč helma a stejně jí musím stále připomínat, aby si jí brala. Já, když už ji chci mít, tak ať je co nejpříjemější. Stejně je to i s koly. Hlavně, aby mělo hezkou barvu. Jenže na osazení komponenty tu musíme být už my... :D
Hmm, helma: jen čekám, až s ní kočka někde neopatrně bouchne abych to měl jako záminku k výměně :-)))) Author škopek, který sedí tak nějak a regulace na hlavě nic moc. Jinak k té skromnosti: Z mého pohledu je to o tom, že obě naše kola mají cca 5 let a zatímco lineu komplet seřizuju 2-3x za sezónu (brzdy, řazení vpředu, vzadu, nějaké ty stržené šrouby, kompletní výměny bowdenů a lanek...) tak na své crossové meridě která ano, bratru byla o desítku víc, jsem za těch 5 let vyměnil špalky, 2x řetěz a kazetu... o tom je mé povzdechnutí :-) ....tak to plíživě potřebuju dostat alespoň na deorečko, ale pssst :-)))))))))
Já mám Kellyse Axis loňský model. Myslím, že jsem stále neudělal špatně. Svoji starou silničku jsem na Aukru pustil za skvělých 10 200,- a po odečtení provize pro webmastery jsem na nové připlail jen za výbavu cca 4 - 5 tis. Nebylo by pro Tebe podobné řešení snažší a levnější?
To asi zatím ne. Kočka má to kolo ráda a zatím na něm nebylo zase nic zásadního drahého na opravu. Nekonečné seřizování je holt úděl levnějších komponent... :) Jen prostě když něco odejde, tak tam nechci znovu cpát altus nebo aceru - výměna uzraje buď na vlastní žádost majitelky :) nebo až by cena komponent na výměnu byla v nepoměru k ceně základu kola. Jo, a silnička mi doma taky odpočívá. Už je mi trochu malá, ale na prodej asi nebude - mám k ní nostalgický vztah, stavěl jsem si ji sám a pomalu se se mnou měnila a upgradovala půlku snad ještě mladého života :), to prodat nemůžu.