Platí se za kolo a brašny jedna stejná suma,pojedu li kamkoli, nebo je to na km .
A kam se cpete s kolem, berete-li si ho s sebou do vlaku. V kupéčku bich si ještě věděl rady, ale v obyčejném vagóně... se tam to kolo prostě nevleze.
Možná je lepší vybírat spoje, které jsou přímo nachystány na přepravu kol a takto jsou i označeny. S placením nevím, ale někdo určitě poradí.
Sice to tu proběhlo, ale pro jistotu aktuální stav:
Normální vlak bez označení: přeprava pouze na prvním a posledním představku (to je to místo, kde jsou na konci vagónu dveře ven) - není na to nárok. vlakvedoucí/průvodčí nemusí přepravu povolit. (kolo se přepravuje v režimu spoluzavazadlo)
Vlak, který má v jízdním řádu kolo - naložíš si ho sám, hlídáš si ho sám. (spoluzavazadlo)
Vlak, který má v jídním řádu kufr - naložíš si ho sám, hlídá ti ho personál (úschova během přepravy), brašny z něj musíš sundat.
Pokud symboly jsou v kolečku - lze si rezervovat místo pro kolo.
Pokud symboly jsou ve čtverečku - musíš si rezervovat místo pro kolo.
Ceny: jsou buď na jeden vlak nebo na celý den
pouze spoluzavazadlo 25 Kč/vlak, 50 Kč/den
spoluzavzadlo+úschova během přepravy 50 Kč/vlak, 60 Kč/den
Jenom pro upřesnění, vše potřebné najdete tady http://www.cd.cz/index.php?action=article&...
mrkni se sem
http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloinformace...
myslím, zže tam najdeš co potřebuješ
novinky ke konci roku 2007
http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/07...
Když budeš přepravovat kolo ve vlaku označeném symbolem kola (spoliuzavazadlo), zaplatíš 25 Kč, vlak označený symbolem kufr (úschova během přepravy) zaplatíš za jeden vlak 30 Kč, pokud budeš přesedat můžeš zakoupit jednodenní jízdenka za 50 Kč či 60 Kč (první a druhá možnost)
Kola ti můžou odmítnout v případě vyčerpání volné kapacity vlaku nebo vozu. V neoznačených vozech můžeš přepravovat kola pouze na prvním a posledním představku soupravy nejvýše dvě jízdní kola.
Pokud bude plno, máš prostě smůlu, pokud se teda "nějak" nedomluvíš s průvodčím
Dík za pomoc, tak to vidím na tu úschovu během přepravy.Vláčet se s osobákem a každou stanici pouštet lidi, mě příjde tak trochu praštěný.Zajimalo by mne kolik lidí takhle jezdí, neřeknu na tři zastávky, ale na větší vzdálenost je to holý nesmysl.
Dneska jsem se vracel vlakem a cena za jednu jízdu se zvedla z 26ti na 30 kč. Celodenní 50 kč zůstala.
Cena se nezvedla, za 30 je to vlak se symbolem kufr, nebo tě průvodčí ošidil. Kdyby se zvedla, muselo by to být v Tarifu (předpis TR10), a tam to není.
Viz http://www.cd.cz/static/tr10/9.12.2007/tr10_22.pdf
strana 66.
Ještě bych chtěl doplnit, že tandem (a asi také lehokolo) lze oficiálně přepravovat pouze vlakem se symbolem kufr.
Lehokolo není vyjmenované (narozdíl od dvojkola), takže bych se dohadoval, ale spíš bych snad ukecal :o))
Máš pravdu, lehokolo není vyjmenované, spletl jsem si to s Německem, Deutsche Bahn zmiňuje vždycky tandem a lehokolo pohromadě. Mimochodem, zdá se, že tam přeprava těchto strojů není omezena.
http://www.bahn.de/p/view/mobilitaet/fahrrad...
http://www.bahn.de/p/view/mobilitaet/fahrrad...