Prosím o radu. Chtěl bych si na Felicii koupit střešní nosič na kola. Může mi někdo poradit, zda je nejdříve nutné koupit zahrádku na střechu, nebo se kupují přímo nosiče. Nemám s tímto vůbec žádné zkušenosti. Budu rád za každou radu i za nabídku ke koupi tohoto nosiče. Potřebuji nosič na dvě kola. Všem děkuji.
Nevím, jak je na tom konkrétně felicie, ale zahrádku podle mne rozhodně nepotřebuješ. Stačí Ti dva příčníky, které se přidělají do střechy u některých aut, do připravených otvorů, ale u felicie pravděpodobně budeš muset dát podélné lyžiny jestli je nemáš a příčníky přidělat na ně. A pak na příčníky už instaluješ libovolný počet jednotlivých držáků na kola (max4, někdo i 5). A ty držáky můžeš koupit od těch supermarketových za pár stovek, až po lepší (já mám Thule pro ride 591 tuším) za čásku přes dva tisíce za jeden. A můj názor je, moc nešetřit. nabídka solidní třeba mimo jiné i tady http://www.neumax.cz/
Tak asi před měsícem jsem takový nosič na filcku kupoval. Je to asi ta nejlevnější verze co se dá pořídit. Bez zamykání. Jsou to dva nosníky které se namontují napříč střechy - šířka je volitelná a na ty se koupí dva nosiče na kola. Ty se pak na ty nosníky přimontují. Celkem to vyšlo asi na 15 stovek. Když přijdeš do prodejny autodílů, tak ti určitě poradí. Zatím jsem to ještě nemontoval, ale prodavač říkal že je to na ty kola v pohodě.
Ja by som dal prednost skor nosicu na zadne dvere, zvlast, ked chces vozit len dva bicykle. Bicykle sa jednoduchsie nakladaju a vykladaju (nemusis ich dvihat tak vysoko) a aj odpor vzduchu pri jazde je iste nizsi. Nevyhodou nosica na zadne devre je, ze je maximalne na tri bicykle (niektore len na dva) a niekedy byva problem otvorit zadne dvere s nalozenymi bicyklami.
Nevim jak to má Filcka řešený, ale podívej se na střechu a - buď máš na krajích střechy takové zámky na upevnění příčníků ( můžou bejt krytý gumou - takhle to má třeba starší WV Polo) Pokud úchyty na příčníky na střeše nemáš, musíš zvolit ty, které se montují jakoby "pod dveře". Já to mám na Meganu pod dveře, což je možná méně elegantní řešení, ale nedá se svítit. Když si nebudeš vědět rady jak to tam dát, mysllim, že prodejce by ti měl poradit, případně to sám nainstalovat jako v mém případě. To ovšem mluvim o střeše, která není vybavená tkzv. hagusama - podelnejma nosičema - to ovšem nemůžu sloužit, neb sem to na vágnu nikdy neměl.
Pokud jde o držáky, mám zkušenost s dvouma. První byly od f. Neumann. Hrůza. Pokud nepočítám to, že po dvou sezonách byly rezavý jak liška a oprejskala z nich barva (a to je sundavám kvůli zlodějům) tak montáž na střechu byla díky šroubkům se snad nekonečným závitem nepředstavitelnej opruz na min. půl hodiny. Na druhou stranu Thule pro Ride co zmiňuje wert je jednim slovem paráda. Jsou řešený tak, že na příčníky je zacvakneš takřka okamžitě pomocí tří patek a kolo upevníš 3x otočením jednoho kolečka. To už vůbec nemluvim o kvalitě zpracování. Pravda - jsou dražší. Ale to už záleží na vkusu každého jednoho soudruha, jakej komfort si vybere.
V každém případě ale zvol výrobek kvalitní, schválený a testovaný, protože když by se ti to někde za jízdy urvalo (nedejbože na dálnici) tak je to jednim slovem průser na entou.
Moc krsně jsi to tu vysvětlil. Sám bych to lépe nezvládl. Já mám hagusy a na ně dávám pak zamykatelné příčníky. Záležitost asi na 3 min. Na 2 kola bych se nebál zainvestovat rovnou do těch Thule držáků. Je fakt, že jeden koštuje tak 2,5 - 3 litry, ale za to pohodlí a jistotu to stojí. Ovšem dělají i ten držák na zadek. Pokud hodláš vozit jen ty kola, jdi raději do něj. Ušetříš na spotřebě.
No já už mám dva Thule. Takže přepravu vyřešenou. Držák na zadek sice taky přišel do úvahy, ale nakonec vyhrálo klasické řešení. A to z následujících důvodů. Předesílám, že ne všechno musí být problémem pro každého. Za prve. Mám Megana "hečbeka", takže s držákem na zadku bych nemohl otvírat kufr. Pro někoho možná nepodstatné, pro mě velice zásadní omezení. Za druhé, slyšel jsem, že je tam potom nějakej problém s SPZetkou. Tři se nevydávaj a tak se ta zadní musí přendavat. Nevim, asi jak u kterýho toho držáku. A za třetí, když se takhle po dešti podívám na zadek auta, na ten sajrajt, tak si nedovedu představit že bych podobně jeté kolo sundal a sednul na něj. Sice nejsem cimprlich, ale čeho je moc, toho je příliš.:-))) No a v neposlední řadě je to montáž. Osobně jsem to nezkoušel, ale ty na střechu prakticky párkrát zacvaknu a je hotovo. U toho zadního se mi to zdá složitější. Prostě po zvážení všech pro a proti byly vybrány ty střešní. Každý to řešení má svoje plusy a mínusy a záleží na tom čemu člověk dá přednost, co je pro jeho potřeby výhodnější a co třeba oželí. V každym případě je perfektní, že si každej může vybrat ze spousty výrobků a značek.
Co se týká bezpečnosti, i když Thule věřim, i když si sem jistej že jsem to dotáhnul, i když vim že jsem to všechno zacvaknul a zajistil, stejně vždycky po pár kilákách zastavim a ještě to jednou obejdu. Jistota je jistota a minutový zdržení za tu bezpečnost stojí.