Nejsu odborník, ale ne všechny stavby se bourají, některé se musí rozebírat, například kvůli svému okolí.
BTW jak chceš bourat kovovou konstrukci? Odpálit na koncích a zbytek, třeba stometrovou železnou konstrukci nechat ležet v řece?
Snášejí se ale také tunely (železniční) a tam už to tak jasné není. Odborník přes tunely tu občes býval ...
ahoj, takze u zeleznicnich trati se pouziva slovni spojeni "svrsek byl snesen". duvodem je ze kolejnice
/prip. prazce/ se pouziji pro stavbu jine trati. Takze - rozpojis spoje koleji, vytrhas koleje z prazcu a odneses je na vagon. dle stavu udelas totez s prazci. pouzijes ruce nebo jerab dle dane situace. U uzkorozchodnych trati byla stavba docasnych odbocek obvyklou praxi.
Dokonce pro stavebni drahy existovali kolejove pole = koleje+ prazce jako dodavany "katalogovy" dil. Po ukonceni napr vykopu zakladu se prenesli /snesli/ z puvodniho umisteni na misto dalsiho pouziti - napr dovoz cihel od normalnerozchodne drahy na misto stavby.
Abych se vratil k puvodnimu tematu ....Logicky se domnivam ze most byl snesen jerabem z piliru na zem a tam se ho ujali srotaci. Rozpalovat konstrukci ve vysce by nebylo nic moc....
V Rusku maj taky zajimavou metodu:-)
http://www.novinky.cz/clanek/138452-rus-ukradl...
Mosty, mostky, můstky....hmmm, téma prodiskutováno a klesá dolu. Co to trochu změnit a udělat z toho téma kam by zde přítomní posílali odkazy na fotky zajímavých nebo pěkných (nebo obojí) mostu, můstku a lávek co kdy na svých cestách potkali a přejeli. Taková fotodatabáze "naše mosty". Nebo je to na založení samotného téma? Co vy na to?
Nekde tu na foru je odkaz na seznam mostu. Bylo jich tam pozehnane.
Mostiky jsou krasne a jsem pro:-) A takove ty klasicke, kamenne ve skotsku a walesu...to je nadhera....
http://www.libri.cz/databaze/mosty/rejstrik.php...
Nevím jestli tento most -http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/509560... byl dost odborně snesen, ale byl přemístěn a slouží dál a nedávno prodělal generální opravu mostovky... Do šrotu by ho byla škoda.