Jelikoz "postizeny" trpi slucem a destem vice nez bezny cyklista, ryhcle jsem zacal uvazovat o pristresku a nezakapotovany by byl kotrporduktivni. Napadlo mne prodlouzit jeklikovou sedacku nakoru a od ni pak vest dratenou kostru dopredu. Nevim ale jaky material pouzit na pruhlednou oblast, nebo vlastne vim ale nevim jak se jmenuje a zda je dostupny v potrebne plose. Pripadala by mi vhodna folie jaka je treba u okenek stanu (vhodne napnuta by jiste nedelala kraval), ale nevim kde ji sehnat v dostatecne plose. Starsi diskusi jsem procahzel, ale zatim nahlizel tez ale zatim nenasel reseni. pustte se do mne. diky za pomoc.
"Okna" z takového materiálu se všívala do plachet na windsurf. Takže se zkus poptat v "plachtárně".
Domnívám se ale, že při jízdě by se ti ta folie promačkla do tvaru lavoru a brzdila víc než značně. Windshield by byl zřejmě výhodnější.
Diky za info. takze kontaktovat nejakeho vyrobce plachet do ws? (vlastne i jakykoliv vyrobce stanů by mohl vedet o jaky material se jedna) . Ze bych za vetru do zad vztycoval kapotu jako plachtu a ziskal tak dalsi funkcnost? :)
Techto nezadoucich deformaci jsem si vedom. Muj kolega si mysli ze pri radnem napnuti materialu by nemel byt problem. POkud by ale brzdenim vznikle deformacema presne kompenzovala aerodynamicky ziska a ve vysledku by se rychlost nemenila, stale bych to jeste diky efektu slunecniku a a destniku povazoval za zisk. Napada vas jeste nejaky vhodny platnovofoliovy material, ktery by pripadne eliminoval deformace?
Cca před půl rokem (nebo dřív?) tu problém windshieldu řešil jeden gaučista. Takže hledat v ranku lehocipedistů.
Mimochodem, existuje firma, která vyrábí střešní světlíky (okna?), takové ty "bubliny" z polykarbonátu, které by se po oříznutí daly také užít. Nevím ale jak to vychází pevnostně ...
8-)
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=5883...
Kolega Papji přišel s myšlenkou, že by se natáhla nepromokavá "plachta" zezadu ze sedadla směrem dopředu (tam by se v příslušné poloze uchytila na nějaký držák), ale plachta by nešla přes hlavu, ale hlava by z plachty koukala ven (límec zapínaný na sucháč nebo zip). Tudíž není třeba žádné okno. Za sucha by se plachta srolovala nahoru na sedadlo. Hlava déšť snese a rychle uschne a zbytek těla je (relativně) v suchu. Podotýkám ale, že kolega Papji má LWB, tudíž má nízko šlapání. U jiných typů leháčů by se asi plachta musela nějak napnout na ohebné pruty, které by se táhly zepředu nahoru na horní část sedadla. Hlavní myšlenka je ale to, že hlava kouká ven z plachty. Nemusí se tedy řešit nějaké okno, které stejně v dešti zneprůhlední (jedině že by si tam člověk dal i stěrače).
Kdysi jsem byl v Jugošce a vysklil u dvanáctsettrosky čelní šajbu. Sehnal jsem tam celuloidovou, asi 1 mm tlustou folii a tou to čelní sklo nahradil. Bylo tam několik výztuží, ale za jízdy to přesto "lavorovatělo" dovniř. Moc rychle se s tím jet nedalo, ale aspoň na nás nefučelo. U kola bych to asi neušlapal.
Ten jihra co neví, to nevykecá!?????, ale vážně,jedná se jen o plachtu, která povede šikmo nahoru od hlavové trubky, uchycena na elektrikářské trubce cca 70 cm dlouhé,po opěradlo, takže čistě teoreticky by mohla zmenšit odpor a působit částečně jako spoiler. A jelikož ji hodlám používat výhradně proti dešti, kdy stejně jezdím pomaleji,tak nemám strach že budu jezdit extra pomalu a krom toho se raději kochám okolím, než bych se někam honil. Člověk toho za život stihne stejně strašně málo, takže raději míň a kvalitně, než kolem všeho jen prolétnout a vidět vše jako z rychlíku.
KOlik ta konstrukce trubek vazi a kolik vazi ta plachta? Nejlepe aerodynamicka je kapka. Cili predni ploch kulova a zadek protazeny na eliminaci brzdicich vírů. POkud by nebyly v ceste nohy dal by se do konstrukce vyuzit nahusteny gymnasticky balon a ten pak pri prestavkach vyuzivat i jinak. Nasikmena vetrem se deformujici plocha muze z rychlosti klidne i ubirat, nicmene maji z ni koukat hlava tak bude vertikalne pomerne nizka, to by mohl byt plus.
TOhle nezni marne. Mam take LWB. kapota by byla nizsi takze aerodynamictejsi. Ovsem hlava bude v necasu nebo se pekne opalovat. Nevim jak hodne je zavazna absence steraců za jizdy destem.. Ale proti slunci by musel zustat ksilt do cela = zvyseny odpor.
Gde tě lze na silnice potkat, který rajon je tvůj?
Na jih od Prahy, dolni Posazavi. Ten dotaz byla asi narazka na polskou prezdivku. Inu Slezsko mam celkem rad zrovna vyhledavam trasy jak se v tom smeru vydat vleze.
jo ale nejak mi to neudalalo tecku na pokryti.wz.cz. Mam jen zaznam v tabulce a na mape se jen pri prejeti meho neviditelneho zvyrazni kurzor. Ale vic mne samozrejme trapi ta aerodynamicka zalezitost:)
Jinak co se týká materiálu na nějaký plexikryt nebo windshield - v Hornbachu jsem zahlíd něco jako plechi, ale ohebnější, netříštivé, relativně levné. Říkají tomu "plastové sklo". Mají to tam ale jen v malých tabulích (cca 0,5 x 1 m). Ale snad by se to dalo sehnat i větší. je to prý určeno kutilům, dá se to prý dobře opracovávat a tvarovat údajně už při teplotě 70 stupňů.
ohebne netristive? tam se budu muset zajit podivat! neco bliz igelitu by bylo zpracovatelnejsi. Tot otazka jaka plocha je treba aby bylo videt akorat a nebyl z toho sklenik:)
Já koupil v Řempu 1 mm polykarbonát , je netřítivý a ohebný. dělaj ho od 0,75 mm . Budu ho dávat na průhled velomobilu . Rozměr tabule 2x1,25 m cena kolem 700,-Kč .
A dá se formovat až deformovat teplem?
to jsem ještě nezkoušel.
plexi neni zcela jednoduche tvaret teplem je treba jej predsouset aby se pri ohrati nevratne nezamlzilo
vivak pouzity na windshieldy tohle nedela,
kapotaz nebo spis plastenka o ktere byla rec vyse je k videni treba tady
http://www.radnabel.com/de/var.php
Kdysi jsem měl kus "role" materiálu nazvaného "astralon". Tloušťka byla cca 0,5mm. Dal se stříhat nůžkami, do plachty by určitě šel zašít. Byl to ale starý, dost poškrábaný kus. K tomu uzavření hlavy - mám obavu, že víc než od deště, by se viditelnost zhoršila i zamlžením od pocení, pokud by to bylo příliš utěsněné.