Koupil jsem si silniční kolo, které se má hustit na 8 atm.. Má to takový tenký ventilky. Můžu to hustit u benzinové pumpy, kde je hadice na autoventilky ?
Bez redukce ne.
8 atm jde slušnou pumpou nafecat během chvilky, jen člověk nesmí být zhnilý... :-))
Při defektu těch 8 atm stejně budeš muset nabušit malou pumpičkou...
Ono to nejde ani s tou redukcí - pakliže máš vůbec stěstí a narazíš na pumpu, kde je u kompresoru koncovka = není ukradená, tak do těch koncovek ta redukce většinou nejde upnout, a když jde, tak to syčí různě kolem....
Ta redukce vypadá v podstatě jako autoventilek, který našroubuješ na ten galuskáč a dál postupuješ stejně jako při huštění auta, jenom nesmíš před našroubováním redukce zapomenout ten galuskáč povolit /jako bys ho chtěl vypustit/, jinak nic nenafoukáš.
U většiny pump to jde bez problémů, výjimky samozřejmě jsou, jak píše Airline - mám s tím bohatou praxi, neb na svém horském Scottovi mám kupodivu duše s galuskovým ventilkem a když jsem ho chtěl poprvé dohustit, čuměl jsem na to jak klacek z bahna :-))
Nak nevidm rozdil mezi koncovkou na kole od auta a koncovkou redukce. Proste nasadis a pumpujes. Obcas je naka autopumta asmozrejme ponekud polamana, ale v drtive vetsine pripadu to bezproblemu facha.. (Jediny co teda akorat obcas pres redukcu nefacha je manometr)
Nabuším, ale jak to změřím u těch tenkých ventilků. Manometrem co je na auta to asi nepůjde. To se prodávají manometry i na silniční kola ?
Silniční kola se hustí co to dá, dokud nemáš modráky na ruce. Pokud na tom někomu náhodou záleží, koupí si servisní pumpu s manometrem, já jsem si ho k mtb koupil. Když hustím venku po defektu, nafoukám to tak nějak odhadem abych dojel a dlabu na to vozit s sebou manometr.
To není moc dobrá rada, pokud máš dobrou dílenskou pumpu. Je tedy fakt, že taková je stejně s manometrem, ale jinak třeba moje velká pumpa umí až 16 barů. Tolik jsem nikdy neověřoval, ale přes 10 barů fouká zcela bez problémů a nějaké větší námahy a už tahle hodnota je pro dost silničních plášťů moc a pro některé ráfky taky.
Malou pumpičkou při defektu, tam problém není, tou to většinou ani s větším úsilím nejde na dostatečný tlak (takže tam vždy co to dá). Víc než 7 barů jsem nikdy z malé pumpičky při defektu nevytlačil a to jsem se vždy snažil, co to šlo.
Na silničku patří galuska a na galusku galusková pumpa do rámu. Galuska něco vydrží, pumpa tlačí do dlaně, takže to de facto nejde nafecat moc...
Foukat servisní pumpou silničku by mne nenapadlo, to než našteluju a stoupnu si k tomu, mám to nafoukaný tou do rámu. Vlastně servisní pumpu s manometrem jsem pořídil až kvůli mtb a širokým plášťům, kde univerzální tlak "co to dá" přestal fungovat.
Takže omluva, narvat silniční pláště servisní pumpou "co to dá" není dobrý nápad...
Mno tu "pumpu do ramu" uz jsem na silnicku radeji zavrhl, i kdyz se mi libilo, ze mi tak necumela na kole do boku (proti vetru), jako ta mala, ktera se opravdu vejde nejlepe do drzaku vedle kosiku, kdyz nemam zadne kapsy.
Mel jsem totiz po koupi noveho kola strah, jestli jej zvladnu napumpovat i na silnici (byl jsem zvykly pumpovat jen Favorita s autoventilky a jeste pumpou, co se dala oprit o zem) a chtel si to (cvicne) doma radeji zkusit nove koupenou pumpou "do ramu".
Samozrejme to nebyl dobry napad, protoze pumpa byla z umele hmoty a kolo naprane servisni pumpou na 120PSI, takze to dopadlo tak, ze se pumpa nafoukla a roztrhla na dve pulky a jak jsem pri tom malem "hodil drzku" a tim jsem jeste vytrhl z duse ventilek - v krame ze mne meli radost, protoze jsem hned radeji koupil malou pumpu z hliniku, ale za to "poradnou" (samozrejme nouzovku na cestu) a na doma jeste radeji poradnou servisni pumpu s manometrem, kterou pumpuju presne na tech 120 az 130 PSI ;-D ...
Jak tady take pisu, stejne jsem si na cesty k te male pumpe radeji vyrobil slahounek, abych to pri pumpovani mohl radejalespon oprit o zem, protoze mam precejen obavy, abych ten ventilek nekde na ceste opet nevytrhl, i kdyz radeji vozim lepeni a jeste nahradni dusi.
Galusková pumpa je jenom grif, když se umí držet, ničí ventilek možná méně než šroubování a vyšroubovávání šlauchu.
Ventilky jsem neničil ani tou malou pumpičkou při nouzovém použití, kterou to šlo výrazně hůře než tou galuskovou trošku větší pumpou.
Ale o komfortu huštění nemůže být řeč (a to myslím i tou galuskovou trošku větší, sám jsem ji nevozil, ale párkrát použil když někdo měl místo té mojí malinké).
Já bych takovou velkou krávu do rámu nechtěl (na silničce jsem téměř nikdy defekty neměl, takže o vyjímečné trápené malou lehounkou pumpičkou jednou do roka mi nevadilo). A rozhodně to dá mnohem více práce než velkou servisní. A hlavně si myslím, že pro pořádné pláště nebo galusky, které umožňují velké tlaky to tou pumpou nenafoukneš vůbec, tedy já bych s tím měl problém. Tím myslím tlaky kolem 10 barů (které ale ne každý plášť zvládne).
Ale hlavně bych naprosto netušil jaký tlak tam je a to by mi vadilo nejvíce. Rukou nepoznám vůbec nic při velkých tlacích, to je prostě tvrdý a pak atmosféra sem atmosféra tam není žádná míra a přitom v reálu v chování velký rozdíl.
Tehdy jsme to tak neřešili. Tréninkový tufo snese hodně, nafoukáš co zvládneš a hotovo. Na silničce v rámu ničemu nepřekáží, ale na mtb by to byl o*eb, to jo.
Na minipumpu jsem si nikdy nezvykl, na rámu chytá blato, překáží a bojím se, že ji ztratím - občas někde bloudím, pak hážu kolo přes plot a podobně. V kapse tlačí, v tašce se drtí tatranky, občas ji někde zapomínám.
To máš jako se vším, každému vyhovuje něco...
Měl už jsem několik různých silniček a pořádně bych ji nedostal do žádného rámu. Vždy jsem vozil dva košíky na láhev na silničci a pokud jsem tam narval 2 x 0,75 láhev, tak už i bez pumpy byl trošku problém.
Ztrácení minipumpy na rámu na biku, to je jen špatný výběr pumpy a uchycení. Na fullu dostává pumpa záběr slušný a když je dobrý držák + pojistný stahovací pásek, tak je nemožné ji ztratit. Bláto je už horší, ale také to není takový problém (otvor pro ventilek je krytý), s překážením si nedovedu představit jak by mohla (vhodná pumpa na rámu).
Zapomínání je přeci stejné ať máš takovou nebo makovou.
Ale je jasné, že každému sedí něco jiného.
Však taky každý můj silniční rám hned dostal na hlavovou trubku zezadu navařený čudlík, aby pumpa pěkně držela podél horní rámové trubky. Ne na každém rámu to jde, ale já jsem měl F12 a F1 většinou 60cm. Tam není problém ani s litrovýma flaškama.
Pumpu, kterou mám nafurt v rámu a po použití automaticky do rámu cvaknu nikde nezapomenu. Pumpu, kterou mám většinou v tašce, ale občas tašku neberu, přeskládám vybavení v ní, nebo ji vysypu a suším, občas zapomenu doma.
Fuj, to mi přeběh mráz po zádech při představě vaření čudlíku na rámy, které jsem napsledy měl. Jednak všechno hlína, takže nějaké vaření velmi problematické a pak bych takovou brutalitu rámu nikdy neudělal :-).
A rám jsem míval 56cm většinou, ale ty poslední menší kvůli slopingu.
S tím zapomínáním, když ji máš někde volně to je jasné, já myslel při uchycení na rámu.
Ja mam hlavne pocit, ze takovy ty velky bedny s kompresorama ani 8atm nedaji... Ja kdyz jsem foukal plast na horaku na pres 4atm, tak mi pripadlo, ze uz vic ani moc nenafuni.. Neco jinyho asi budou takovy ty maly prenosny, maji asi vetsi tlak, ale ty uz se moc nevidi, pac se kradli.
Já jezdím k Aralce a ta má kompresory do 10 atm. Je to na dva knoflíky plus a mínus. Před tím jsem si to foukal doma nožní pumpou s manometrem. Po roce se mně polámaly písty.
No k Aralce uz asi ne.
Připojuju se, mám zkušenost asi se 6 benzinkovýma kompresorama v mým okolí, a kromě jedinýho, kterej dá 6, všechny končí někde na 4 atm a funí, jako by se měly rozpadnout...
To jsou galuskovy ventilky a redukce (na autoventilky) opravdu existuje.
Te to takovy maly valecek z jedne strany na ventilek a z druhe strany nasroubujej normalni slahounek na auto a pred pul rokem jsem ho koupil asi za 45Kc.
Ja to pumpuju na 120PSI, ale na to uz je lepsi (na doma) poradna pumpa na 2 ruce se zabudovanym manometrem, kterou jsem si koupil.
Tesil jsem se, ze ji vyuziju i na auto (abych porad nemusel vyndavat pumpu z kufru auta), ale v aute je moc maly tlak a blbe se to na tom manometru rozeznava - jde s ni tedy pumpovat i auto, ale kvuli presnosti radeji merit jinym manometrem a na kolo je uplne super, ze to narves za chvili.
Take nemam rad ta mala "siditka", ktere na silnicce take vozim (skoda, ze tam nepasuje Favoritacka pumpa, protoze ta je sikovna prave s tou redukci), ale abych to mohl alespon oprit o zem jsem urizl stary slahounek z motorky, na jednu stranu dal tu redukci na autoventilky a na druhou stranu autokoncovku s kusem ventilku, ze muzu na ceste pouzit i alespon slahounek k tomu "siditku" a oprit to o zem - existuje ale od autora pumpa, ktera ten slahounek uz ma.
Na defekt na silnici stejne nejakou pumpu potrebujes, vetsinou clovek nepichne zrovna pred benzinkou.
Jak na silnicku, tak i na bike vozim minipumpicku s CO2 bombickama. V pripade defektu na ceste se nenadru a tech 7,5-8 baru tam narvu v okamziku. Nevim, co tu resite :o)
Na silničce v pohodě, ale na biku je to s pořádně objemným pláštěm bída i s 16g bombičkou. Na závody tedy ano, ale normálně bych ji na bike nevozil nebo minimálně by musela být kombinovaná, ale pak je zase zbytečně těžká a ty bombičky navíc.
Ale ty asi tak moc hodně objemové pláště nevozíš, tak to máš v pohodě i tak.
Jaké jsou vlastně převody mezi psi a atm? Ani v obchodě mi to neřekli.
http://www.jednotky.cz/tlak/
Jinak PSI je libra na čtvereční palec, Pa je Newton na metr čtvereční. Na VŠ jsme měli nějakého poděs asistenta, který nám zadání zásadně zadával v anglických mírách a řešení chtěl v SI a vice versa.