máte někdo zkušenosti s životností vylepšených plášťů na crossová kola. Mám na mysli speciální zpevnění boků, proti průrazný běhouny atp. Je takový plášť u crossu skutečně o tolik životnější (nebo je zde jiná taková výhoda), která by odpovídala trojnásobné ceně?
Mám s Rubenou Flash. Najel jsem na nich 4000 km převážně na těžko a na každé 5 defektů. Teď používám úplně obyčejné Kendy Klaw XT 2.1x29 za 360 kč bez vylepšení a po zhruba 3000 km ani jeden defekt a to jezdim momentálně po Brněnských ulicích plných střepů.
ale, ale, tak to je zajímavé, že by v katalozích byla chyba :-)
Rubena 47-622 asi 11 km po výměně v servisu (zdarma za to, že jsem tam plášť koupil — abych se nemusel špinit) ve Svidníku se roztrhl v délce poctivého 1/4 metru. Naštěstí jsem jej neměnil sám, takže reklamace byla uznána a cena toho zmetku odpočítána od ceny nového pláště.
Od té doby plášť Rubena na mé „letní” kolo nesmí. Ten zmetek měl v patce jen jeden drát a žádný kord(!!!).
Jediné Rubeny mám na „zimním” kole: 28-622.
Takový plášt Rubena vyrobit neumí (možná umí, ale já jsem ještě nikdy neviděl):
http://www.volny.cz/ovl/patka.jpg
Ono je to asi hlavně o ceně, Rubena je Low-end. Známý koupil ty neodolnější Schwalbe Marathony za 1500 kč/ks a najel na nich 10 000 km bez jediného defektu. I když já bych je nechtěl ani zadarmo protože ten plášť váží celé 1 kg !!!
Na cestě není nad spolehlivost a těch pár deka se snadno uveze. Navíc při rotaci má těžší otáčející se kolo větší setrvačnost i stabilitu. Navíc to není celé kilo ani u největšího pláště: http://www.volny.cz/ovl/Schwalbe_50-622.jpg
Jediný důvod, proč tyto pláště, na které jsem se tak těšil, nemám dosud na kole je ten, že nemohu sehnat dostatečně široké blatníky žádaného tvaru a barvy.
Na tom co jsem viděl bylo 960 gramů. Ta setrvačnost to je pravda, jenže ta doba než to roztočíš ... :-)))
Já teď používám na cykloturistiku čistokrevné MTB 29" balony. Drží i bez výstuh a jsou bezkorunečně nejkomfortnější. Blatníky upravuju ty nejlevnější MTB 26" za kilo. Někde to uřízneš jinde nastavíš, přitáhneš eletrikářskými pásky, naohýbáš svářečský drát jako vzpěru atd .....
Blatníky 28"/60mm jsem viděl v době, kdy jsem je nepotřeboval. Když je potřebuju, nedají se sehnat. Jediný rozdíl je ten, že viděné byly stříbřité a já sháním „petrolejové”. Nic jiného než originál neberu. Na čekání jsem zvyklý; takovým způsobem vznikají moje kola (všecko skládačky podle mých představ).
Setrvačnost ale není výhoda téměř žádná a nevýhoda těžkých kol je velká.
Je to vidět u profíků. Ani na rovinaté časovky nikdo nevozí schválně těžší ráfky. Vozí se sice buď hodně vysoké ráfky nebo i jedno kolo diskové kvůli aerodynamice, ale vždy co nejlehčí a ty jejich kola s hodně vysokými ráfky jsou krásně lehounká.
Jediný případ, kdy kdo vezl schválně těžší zadní kolo byl Sosenka při té jeho rekordní hodinovce a i on po dojetí si nebyl jistý, jestli neměl jet normálně na lehkém (samozřejmě tam to byl váhový extrém to zadní kolo ale i tak).
Před pár lety jsem jezdil na silničce zkoušel vysoké levné ráfky. Díky tomu, že to byly jedny z nejlevnějších výrazně vyšších ráfků, tak byly dost těžké.
Ani jejich lepší aerodynamika nevyrovnala tu váhu navíc. Tedy v některých situacích to jelo trošku lépe než nízké lehké ráfky, ale celkově to jelo jasně hůře. Hodnoceno na zvlněných tratích s kopci, úplné roviny nejezdím nikdy (tam by byly lepší než ty nízké lehčí ráfky).
Setrvačnost navíc mi nepřinesla výhodu žádnou, třeba v kratičkých pár metrů dlouhých houpáčcích, kde jsem si myslel, že to může být výhoda, že pomohou udržet tempo bez přehození, tak tam rozdíl nebyl téměř žádný.
Jinak takhle těžká váha u 2" pláště opravdu opodstatněná není. Samozřejmě mírně váhy navíc za odolnost pláště se dá přežít a i já to tak volím, ale nesmí se to přehánět.
Vozím teď Albert/SS oboje v alpencross verzi. Oboje jsou ve 2,25, takže širší než ty Marathony. A za šířku je větší nárůst váhy než za větší průměr (tohle jsem vzal dle Schwalbe plášťů, které se dělají v obou průměrech a více šířkách a je to i logické, protože průměr ráfku je větší o menší poměr než ta šířka).
A oba váží do 700g a jsou opravdu hodně odolné. V těžším terénu včetně ostrých šutrů už jsem přes 3tis. km bez defektu.
U odolného pláště bez vzorku bych si představoval vynikající odolnost v váhou někde kolem 650-700g, ne při váze 900g.
Jezdím pláště šíře 28mm, označení Conti Top Touring 2000
ani nevím výrobce. U nás v cykloobchodě jsem je koupil za 200Kč kus.Jsou to hladké silniční, už točím druhou sadu. Vydrželi mi na zadním kole přes 4000km a přední asi 7000km.
Za málo peněz uplně super.
Borcikdyž jsem zde oxydoval ohledně rozměrů ráfků a pláštů,žádám o pomoc(rychlou,poněvadž si chci okamžitě obout nové pláště a vyrazit).Jak jsem výše uváděl,stávající pláště jsem měl 700x35C(622-37),hodil jsem tam ty Continentaly stejný rozměr(na což jsem přišel až doma).Tyto mají vzorek a jsou značně těžké a tak mi to nedalo a obešel jsem prodejny.V jedné z nich mi nabídl(hladký povrch jako galuska-silniční) buď Maxxis nebo CST,ale oboje rozměru 700x25(622-25).jistěže mi doporučíte Maxxis(asi bych mu dal přednost),ale co ten rozměr?Bude mně ta pětadvacítka držet na tom mém ráfku?A co je to vůbec za značku CST?Díky!
Schwalbe Marathon za 450 Kč mi vydržely vždycky něco přes 10 tis. km než se zadní sjel, celkově vypadaly dost opotřebovaně, vzorek polámaný a na bocích začaly praskat. A to jsem je nikdy nefoukal na maximum. Ale defeků minimum ve srovnání s levnými před tím. Pak jsem zkusil Maxxis Overdrive o něco levnější, tam vydržel zadní asi 6000 km. I když byl vzorek úplně sjetý, k žádnému defektu nedošlo, protože tam bylo pořád snad půl cm gumy, plné zapíchaných špon a ostrých kamínků. Pro snížení váhy měly ale moc tenké boky a jednou jsem štípl na šutrech duši o ráfek. A byly hodně přilnavé, dobré na zimu.
Teď mám zas zpátky ty Marathony, mají o tolik menší valivý odpor, že je to opravdu poznat a stojí to za to.
Mám dtto tu samou zkušenost co radek - od maxxisů overdrive jsem po jejich ojetí (ale spíš popraskání boků v místě, kde "šly" do ráfků) přešel na ty marathony (u nás za 390,-) - perfektní :-)
ja mam WTB Allterainsaurus. najeto asi 4000 km a ziadny defekt. vraj to ma daku kevlarovu vlozku ci ako sa to vola. no zatial spokojnost. aj dezen je fajn. predtym som jazdil na acrobatoch / hutchinson / a tiez velka spokojnost.
Hele, Vláďo, fakt by mě zajímalo, co to kupuješ za Marathonky za tu cenu 390,--. Podíváš-li se sem:
http://www.imexpo.cz/index.php?cnt=ctl&...
..., tak přece jen ty ceny jsou trochu někde jinde.
Ceny u imexpo jsou ale zcela mimo.
Takový pěkný příklad. Imexpo má u NN 1100Kč, přitom je běžně k sehnání za 690Kč.
Alberty a SS v alpencross verzi jsem bral teď dokonce raději z Německa. Imexpo je má uvedené hodně přes 1000, těsně pod 900 bych je sehnal, ale levněji už ne, protože je nikdo moc nemá.
A z Německa byl jeden za 25euro. Trošičku to narostlo poštovným, ale pod 700 jeden stále nakonec byl.
Já jsem ty pláště koupil v normálním maloobchodu. V prodejně jsem je objednal (jsem jediný, kdo je za celou existenci prodejny chtěl) a počkal si na ně asi 1/4 roku.
Já je koupil taky v normálním kameňáku, akorát jsem na ně nečekal, ale prostě mi byly sundány z háku a fertig. Ale cena se pohybovala kolem 520 - 530 Kč, včil už nevim, páč jsem na ně dostal lehkou slevu a za dva jsem platil tuším 980,--.
celá rodinka maratónů je prostě podařená a všichni členové "famílije" jedou jak svinja, to je prostě nezvratný fakt /akorát bych vynechal provedení Plus s protiprůrazovou vložkou s elastického kaučuku/
Když jsem se vyznával z toho,jaké jsem pomalé kopyto,někdo z vás mi radil,abych si dal silniční pláště.Vzhledem k tomu,že chci přidat na rychlosti,je tento faktor skutečně tak důležitý?Dle výše uvedených příspěvků asi ano.Takže-co mám obout na treka(95% jízda na silnici) a pokud prší,nevyjíždím.Kvůli odporu-jaký nejužší rozměr na 28ráfek smím dá?Stávající má rozměr(opisuji celý údaj)37-622(28x1 5/8x1 3/8-700x35C) a výrobce IMPAC.Takže co mám na toho raka dát gumy,abych musel jenom brzdit a ne šlapat?
Maxxis Dettonator 28x622 a máš z toho raketu :-)
http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/98...
http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/98...
Říkal jsi raketa?Já ten pocit teď mám-viz níže a navíc,tím že mají o 7cm menší obvod,musím pro zachování rychlosti více šlapat a to já potřebuji.
Tréninkové galusky do plášťového ráfku:
http://www.galusky.cz/silnicni-cyklistika...
Zkratku polňačkou 5 kiláků ze sta přežijou, na silnici nepřekonatelné ve všech směrech. Odlehčíš rotující hmotu, nahustíš na pořádný tlak, rozdíl poznáš na první šlápnutí. Jediný problém může být příliš široký trekový ráfek, na který by nešly nasadit.
Odolné proti defektu, za na mokrém asfaltu parádně drží, pocit lehké jízdy na galuskách je prostě nepřekonatelný...
Jak je to s patkama?Vycházím z toho,že u mého původního rozměru mohu dávat plášť užší,ale kam až mohu jít?Možná říkám ptákovinu,ale vím jaké akce jsem dělal u auta.
Silniční ráfky jsou užší, podle mně to na crossové nepůjde.
Pravda, většina silničních ráfků je kolem 14mm, treky 19mm... plášťovka je na 13-15mm, tak to nejspíš nepůjde. Já jsem sice dlouho vozil na silničním ráfku asi 37mm slick, ale to bude spíš výjimka, která se jinca netýká.
Kua to jsou starosti, zlatý nalepovací galusky, tam nějaký milimetr nikoho netrápí;-)
Ptáš se velmi správně, tady může nastat problém. Každý ráfek má nějaký rozměr, každý plášť by měl mít uvedeno (když ne na papírku, tak na webu výrobce), na jaké rozměry ráfku je určen. U mnou odkazované plášťovky výrobce uvádí rozměr ráfku 622x(13-15).
Tento rozměr je obvyklý pro silniční ráfky, zrovna trekové bývají velmi různých šířek. V Brně ani nevím, co ti doporučit, nikde jsem velký moc výběr plášťů neviděl.
Borci .díky,ale vše je již příliš pozdě.Před chvílí jsem si donesl Continentaly a tak je tam teď vrazím.Ještě dotaz-na původních pláštích je hejno rozměrů(37-622 dále 700x35c a ještě 28x1 5/8).Co udává rozměr patky?A navíc jsem se zhrozil,když jsem si prohlížel ráfky,tak jsem šáhl po šupleře a šířka předního je o 2mm větší(vpředu 24,5mm,vzadu 22,5mm).Co to je?Na zadním ráfku je originál štítek 622x17.
Koukni třeba sem :
http://www.remerx.cz/cz/rafky-pro-mtb-trekking...
Tak jsem se tam juknul a vypadá to,že mám jeden crossový a jeden trek.Teď už to mám na háku,těším se až na nových plaštích povalím jako blesk(Petrun říkal raketa).A když to tak budu mydlit,co zastavit?V žádném katalogu jsem nenašel brzdící padák.
622 je výška ráfku v mm. Rozměr u 622 (v tomto případě 37) je šířka pláště v mm měřená podle nějaký normy E.R.T.E.P.L.E.
700 je vnější průměr ráfku (smluvní číslo, v reálu naměříš něco jiného), 35c je asi představa výrobce o skutečné šířce pláště na normálním ráfku. Zhruba lze říci že v rámci jednoho výrobce větší číslo = možná širší plášť. 28x1 5/8 je pak totéž v palcích.
622x17 na ráfku je rozměr ráfku (průměr a vnitřní šířka). Jak jsem psal už jinde, ráfek není gumový, takže tyhle čísla by snad měly sedět.
Odhadem ti na to bude sedět plášť 622x28, možná i 25, a širší.
Psal jsi,že nevíš,co v Brně doporučit.Tak já dnes navštívil Hanáka na Křenové,výběr velký,ale pro mě měli pouze šíři 28 a pouze od CST.Pak jsem byl v Cyklosu na Vodní a tam právě mi nabídli Maxxise a CST-622-25Výběr tam byl dost slušný.Navíc mi jednoznačně řekli,že tu pětadvacítku na trek nebo cross určitě dostanu.Proto jsem mazal domů a ptal se na této stránce,zda ty 25 koupit(také ohledně značky).Odpověděl mi pouze Jarda,že ty CST jsou skoro jako Maxxise,tak jsem mazal do Cyklosu vzal na zkoušku ty CST a když mi budou vyhovovat,koupím si Maxxise.Jinak pro všechny-dám(daruji) nové Continentaly(ujel jsem na nich jednu štreku 80km) silniční a ten rozměr je 622-37.Určitě budete mít někoho,kdo není bušič jako vy a ušetří tím přes pět kilo.Jinak díky všem za rady,teď mám gumy podle svých představ(nechci s nimi teď vyrazit,vypadá to na déšť a na nich bych se na morku přerazil),navíc-jestli se osvědčí,koupím ty Maxxise,ty jsou ještě o něco lehčí.
Dík za tip, já chodím pro drobnosti ke Kočařovi (bývalý Tvrdík), jiný drobnosti mají u Rauschera na Jiráskově. V obou jsou příjemní, ochotní, ale jen pokud chceš to co mají, případně to co berou hromadně furt dokola. Běda chtít konkrétní plášť v konkrétním provedení. Jinde mám pocit, že obtěžuju už tím, že lezu do dveří:-/
Co je to přesně za gumy? Staroušci jezdí na trekách, švagr se švico na "citibajkách" (favorit s bliknama, tlustýma gumama a nosičem), zeptám se jich a když tak ti za ně pár kil dám, ať si nenadáváš moc...
Byl bych se ozval, ale nic moc bych ti neřek, bo s těma značkama nemám zkušenosti, a 25mm plášť na 17mm ráfek bych si fakt nedokázal tipnout, esi jo nebo ne;-)
Já bych to tipoval na toho citybika-i když jsou silniční.Žádný tlustý buřty-tím jsem se nechal zlomit a dezén žádný špalky.Jinak název mají "TourRIDE".Když jsem chtěl úzký plášť,tak právě Ty jsi spekuloval mezi 23 a 25,pochyboval jsi však o té dřiadvacítce,že by se dostala na ráfek.A vzhledem k tomu,že jsem nedočkavý magor,tak samozřejmě gumy už jsou na kole.To víš,že všude v krámě obtěžuješ,ale dobří jsou u toho Hanáka(Velohanák),protože je tam hejno prodavačů a předhánějí se v obsluhování.Já mám kousek od baráku Nakládala,ten mi 4 roky dělal veškerý servis i prodej dílů,ale zjistil jsem,že vždy udělal něco navíc a stovky lítaly.Dobrý byl i Pavka(on osobně ne,ten byl akorát furt nalitej),za pultem měl manželku a dva profíky na servis(a bleskový).No prodejnu kousek je ten zmiňovaný Atrex.Tam mají z drobností vše.Ale to jsou všechno kšefty v Šimicích.Tady v Brně to počasí je nijaký,tak nevím,zda mám vyrazit,protože se na těch novejch hladkejch gumách bojím vjet na vodu.A mimo jiné-ti borci od Pavky se před měsícem trhli(asi i s Pavkovou manželkou) a otevřeli si na Táborské "Profibike".
Jo Pavka, od toho jsem měl první tretry a vůbec mi tenkrát hodně poradil a pomoh s kolem, špicove borec. Že pak začal chlastat jsem už jen slyšel.
Jestli ty pláště nikdo jiný nechce, tak je vezmu, já myslím, že naši je užijou. Teď balím, v pondělí se ozvu. Hezký víkend všem.
Tak gumičky jsou od včerejška na kole,jsou to CST 622-25.Sedí dokonale,vzorek sotva znatelný,při prvním pohledu vypadají jak slike(není na nich žádné pojmenování).Po prvním projetí mám dojem,že jsou dokonalé,teď mi ještě řekněte jaká ta Čína je kvalita-jak se chovaní dle testů a jak dlouho vydrží.Ve stejném provedení a rozměru mají ty Maxxise.Dík!
Na crosový ráfek klidně nasadíš i 23, ale optimum bych viděl tak na 28.
Taky je teď budu zkoušet. Dneska jsem koupil Continentali 28-622 , při ceně 220,- vypadají dobře, doufám že tak i pojedou.
http://www.conti-online.com/generator/www/de/de...
Na krosu jsem měl i 622-19, ale postupem doby, jak se zhoršovaly gottwaldovsko-zlínské silnice za primátorování lidovce Schneidera, ale především za ODSáka Daťky (kdy místní komunikace byly vhodné spíš pro terénní auta a horská kola), jsem postupně přecházel na širší a širší pláště a nakonec i na odolnější ráfky, protože jsem co měsíc až dva vyměňoval zničené ráfky. Krom toho jsem za jízdy také trpěl značnou samomluvou, v níž převažovala na adresu zmíněných ta nejsprostší slova, jakých jsem byl schopen.
Nakonec jsem jako své optimum na zdejší silnice zjistil pláště 622-28 na ráfcích Remerx Grand Rock 622-19. Jiní ale mohou mít jiné zkušenosti.
Myslím, že už se tu o tom někdo zmínil: údajně je to Maxxis v levnějším provedení (řekl mně prodejce).
Momentálně mám na kole dva CST 700×420 (velikostně 47-622) s terénním vzorkem, ale nemohu nic napsat o výdrži, protože jsem je nasadil před půl rokem, ale jak se zhoršilo počasí, už jsem na „letní kolo” nesedl. Jinak jsem s nimi byl zatím spokojen včetně záběru v terénu.
Tufo dělá pláště pro profesionální cyklisty, takže nespokojenost s nimi by byla podezřelá.
Tufo dělá všecko jen ne pláště;-) Že bych byl profesionální cyklista?:-D Svýho času jsem se za závodníka považoval, všeci měl tehdy galdy Vittorie, pláště Micheliny, staromilci PBW, všichni nad mýma tehdy lowendovýma moravskýma tufama ohrnovali nos.
Navíc jsem do nich preventivně nacmrndal tufo tmel, na závodech nevozil pumpu a rezervu a ještě ke všemu jsem měl defekt jen na jediném triatlonu - a ty tři kiláky dojel do cíle kola na dobře nalepené prázdné galusce. Za takové rouhání mě málem nevzali autem zpátky:-D
Z toho plyne poučení - nevěřit radám, a používat to, co vyhovuje mně.
Až budeš vážným konkurentem Petra Vabrouška, možná začnu uvažovat o tom, jestli Ti věřit:
http://www.petrvabrousek.eu/cz/kategorie...
Najdeš tam toto:
Galusky TUFO
www.tufo.com
- nejlepší a současně nejlehčí galusky na světě, používám novou řadu Elite pod 160g pro kvalitní povrchy a Elite Road nebo Giro Twix pro "tankodromy", dělají i galusky pro plášťové ráfky a dokonce MTB karbonová kola i s MTB galuskami (světový unikát).
Tohle info je ale zcela o ničem, když ho Tufo sponzoruje. To tam napíše takové věci o čemkoliv, když ho sponzorují, ať to bude dobré nebo ne.
Mýlíš se. On si sponzory vybírá sám, protože chce podávat co nejlepší výkony a ne se zbytečně dřít nebo nechat něčím omezovat. Taky několik firem vyměnil, když nebyl spokojený. Má testovánu kdejakou zdánlivou maličkost — tedy pro jiného — třeba brýle.
Na rozdíl ode mne nebo Tebe, kteří bysme byli rádi, kdyby nás někdo sponzoroval, v tomto případě je pro firmu čest, když může sponzorovat jeho, protože on dělá reklamu firmě.
Mimochodem: s Petrem Vabrouškem se známe dost dobře už od dob, kdy jako školák s námi běhal při zlínských závodech a nikdo, ani on, ještě neměl tušení, kam to jednou dotáhne. Tehdy mě lichotilo, když se mladíci po závodu chlubili jeden druhému, jak dlouho se mě při závodu dokázali držet. Takový svůj cíl, se kterým jsme se porovnávali, jsme ale měli všichni. Každý, i první s druhým, jsme věděli (víme), kdo je v přibližně stejné formě, kdo je lepší, kdo horší.
Už dávno je ale všecko jinak. Ale to je v pořádku, mladí mají být lepší, v tom je pokrok.
O jeho sportovních úspěších samozřejmě nepolemizuju, ty jsou jasné.
Že by jezdil něco vyloženě špatného, to je také jasné, že jezdit nebude.
S tou reklamou je to trošku sporné, mám poměrně zkušenosti se scháněním sponzorů a trošku vím, jak to v reklamě funguje a pokud se nejedná o masově sledovaný sport typu fotbal, hokej, tenis, tak se reklama obecně sponzorům moc nevyplatí a téměř ve všech případech při trošku větší sponzorování je to dané tím, že někdo ve firmě, která to sponzoruje se zajímá o daný sport a chce ty peníze/materiál věnovat.
U těch drobných sponzorský věcí třeba jako u Tufa, tam se jim to možná i vyplatí, protože je to zas tak moc nestojí, i když tady těžko říct. Silničářů znám také poměrně hodně, co závodí a nikdo z nich Tufo nejezdí. Nikdo z nich tedy není na takové úrovni jako on a sponzory nemá, takže si vybírají za své zcela co chtějí.
Konkrétně o Tufo nic netvrdím, protože s ním nemám žádné zkušenosti, nejezdil jsem.
To že si on snaží vybrat nejlepší materiál, to je možné a když ho znáš, tak máš lepší informace.
A když mu něco nevyhovuje, tak je jasné že to vymění. Ale i tak to nemá tak jednoduché. Nemůže 20x po sobě změnit sponzora plášťů, navíc hodně velkovýrobců plášťů by ho ani nesponzorovalo (mají už svých reklamních jezdců dost).
Ale také si nemyslím jednu věc a to, že by byl zrovna ideální tester, který má hodně vyzkoušeno a může srovnávat extrémně různých výrobků, což je třeba právě na to, aby se dalo říct, jak na tom Tufo skutečně je. To závodníci téměř nikdy nejsou, protože musí hodně času trénovat, zvlášť na jeho úrovni a ještě navíc on má ty disciplíny tři.
A ono testovat hodně věcí stojí hrozně moc času a práce a není myslitelné při tom pořádně trénovat, protože je nutné jezdit kratší testovací jízdy a hned zase štelovat a prohazovat nebo ještě lépe mít vždy na test sebou více kol a ty několikrát do kola prohazovat. Vždy je nutné testovat těsně po sobě pro přímé srovnání, protože s odstupem času není šance poznat drobné rozdíly mezi kvalitními výrobky.
A tohle prostě pro závodníky není. Já teda osobně znám závodníků docela dost a ani jediný z nich není moc přes techniku a testování, všichni pořád jen trénují a závodí.
Může být sice vyjímka, ale dost o tom pochybuju. On tedy vymění věc, když je nespokojený, to je jasné, proč by na ní dál jezdil, to už by byl masochismus. Ale pokud je spokojený, tak to jezdí, ale přitom určitě nevyzkoušel dalších 20 jiných výrobků, z kterých by třeba mohl některý být lepší.
Já se u některých věcí na testování hodně zaměřuju a je to můj koníček, ale i tak se tomu věnuju především přes chladnější část roku, kdy jezdím méně, mám na to více času a hlavně mi nevadí jezdit krátké testovací vyjížďky.
V teplé části roku už si chci ježdění užít na celodenních výletech a tam už není pro testování prostor.
Takže možná jsem to trošku přehnal s tím předchozím příspěvkem, ale stejně si pořád stojím za tím, že i přesto, že je závoník jeho kvalit, tak tester ideální určitě není a být nemůže.
Vím o tom, že několik firem vyměnil.
Jako jeden z nejlepších triatlonistů na světě je samozřejmě sledovaný někým úplně jiným než jsou naše sdělovací prostředky zaměřené téměř výhradně na fotbal a hokej.
Navíc za situace, kdy málokdo rozumí jiným sportům než je těch pár oblíbených. Kolik je u nás odborníků ve sdělovacích prostředcích třeba na námořní jachting, na dálkové létání na větroních, atd.? Prakticky informačně nedotčený je v Českomoravě celý veteránský sport (např. máme dlouholetého mistra světa ve vzpírání veteránů).
Dalším problémem našeho sportu je tendenčnost sdělovacích prostředků spočívající i v tom, že preferují určitého sportovce, přestože jiný je lepší (např. v Závodech míru před lety bylo pořád slyšet o jednom Slovákovi, kdežto o lepším Moravanovi téměř nemluvili a když ten jako jediný se po černobylském neštěstí odmítl zúčastnit závodu Míru v SSSR, jeho profesionální cyklistická kariéra skončila. Podobně nedávno zemřelý motocyklový závodník byl preferován před jiným, lepším, přestože na závodech vyhrál jen párkrát – jinak většinou skončil po pádu...
Pozice takové sponzorské firmy na světovém trhu je potom úplně jiná. Že je u nás (téměř) neznámá, není pro ni v tomto případě vůbec důležité. Je něco jiného prodávat za koruny a za světové ceny.
S tristní situací v našich médiích naprostý souhlas. Bohužel od mas diváků není moc poptávka po změně, takže se to asi nikdy nezlepší.
A s tou reklamou a světovým trhem máš také pravdu, ty moje zkušenosti jsou pouze pro český trh a jaké má dopady reklama na akcích, které jsou sledovány celosvětově a následný prodej do zahraničí, to nedokážu posoudit.
Diváci stejně nic nenadělají, ani kdyby chtěli sebevíc. Zájemci o tyto opomíjené sporty í jsou většinou také jiného založení než pasivní konzumenti kolektivních sportů a když už sami aktivně nezávodí, alespoň se osobně dostaví na závody, takže televizní přenosy by je zajímaly jen z míst, kam se nemohou dostat.
Když má televize (o rozhlasu asi nemá cenu se zmiňovat) odborníky na několik státem preferovaných kolektivních sportů, těžko po ní lze chtít, aby se věnovala tomu, čemu tam nikdo nerozumí.
Velice mě štve i ona preference fotbalu a hokeje do té míry, že kvůli přenosům těchto sportů odpadají pořady na ČT2 buď bez náhrady, nebo jsou přesunuty na dobu, kdy je nemohu sledovat, pravidelně však bez omluvy a předchozího včasného upozornění. Je to podobné, jako pravidelné zpožďování začátku hlavního vysílání na ČT1 kvůli reklamě, přičemž na ČT povinně platíme všichni.
V několika kolektivních sportech se „točí” takové sumy peněz, že přes všechny proklamace sdělovací prostředky o atletiku a o individuální sporty projevují zájem minimální a i ten zpravidla jen při dlouhodobém světovém prvenství atleta, kdy už by i ten největší zabedněnec v televizu považoval za ústup konkurenci, kdyby se aspoň větou nezmínil.
Je to v podstatě bulvární přístup ke sportu. Tištěnému bulváru také jde jsem o senzace, nic jiného jej nezajímá.
Jaký vliv má reklama na prodej v cizině se dá zjistit celkem jednoduše z rozboru prodeje firmy po zveřejnění hospodářských výsledků (výroční zprávy).
Problém, že se média věnují v drtivé většině sportům, které jsou nejoblíbenější je všude na světě, netýká se to vůbec jen ČR a je to naprosto pochopitelné.
A k odpadávání pořadům kvůli fotbalu a hokeji, bez včasného varování jen tolik, že snad není těžké se dovtípit proč to tak je. Těžko ti někdo řekne týden dopředu, že se bude hrát prodloužení...
„Vážení diváci, pro pokračování ve sledování Otázek si laskavě přepněte na zpravodajský kanál ČT24.” — zhruba tolik v případě Otázek Václava Moravce.
Jestliže má Česká televize také sportovní kanál ČT Sport, mělo by příslušné hlášení znít například následovně:
„Vážení diváci! Abychom nezasahovali do programové skladby veřejnoprávní televize, ve vysílání přímého přenosu pokračujeme na sportovním kanálu ČT Sport. Děkujeme za pochopení.”
Demokracie spočívá v tom, že práva jednoho končí tam, kde začínají práva druhého. Právo koncesionáře, kterého vysílaný pořad nezajímá, je mít možnost sledovat v oznámené době to, o co má zájem.
ČT2 je určena divákům se zájmem o tzv. „menšinové pořady”. Je to něco podobného, jako svého času kina měla zvláštní „Kino náročného diváka”. Fotbal a hokej určitě nepatří do kategorie pořadů, pro které je určeno vysílání ČT2. Navíc má ČT pro tuto skupinu diváků zvláštní sportovní kanál. Ať si tedy tito diváci vymohou, aby ČT Sport nebyl vysílán jen digitálně.
Mě skutečně nezajímá ani to, že ČT chce co nejvýce vytěžit z reklamy. Jednou má v programu napsáno (a ve svém vysílání rovněž několik dnů dopředu upozorňuje na pořady, že budou vysílány ve 20:00, ale běžně bývá vysílání zpožděno až o 7 minut. Ať si tedy televize prodlouží vysílání reklamy třeba o 15 minut, ale jestliže oznámí, že pořad bude vysílán ve 20:15, nebude jeho vysílání zahájeno ani o vteřinu později.
Za toto je veřejnoprávní diváky placená. Diváci mají za své peníze právo na to, aby pořady byly vysílány přesně podle programového plánu a nerušeny reklamou. Až bude ČT soukromá, živená výhradně reklamou, ať reklamu vysílá třeba 24 hodin denně. Dokonce ať si vysílá, co chce, jakýkoli nesmysl.
Jenomže ČT se celkově bulvarizuje, aby oblíbeností (o tu jde kvůli reklamě, o nic jiného) konkurovala především Nově. Jediné, co tím dokázala je ale to, že je tím stejně trapná, jako Prima, která už neví, kdy by měla vysílat zprávy, aby přebrala diváky jak ČT, tak Nově.
Z výše napsaného ´s snad pochopil, že nejsem žádný nedovtipa. Kdyby stejným způsobem jako VEŘEJNOPRÁVNÍ ČT postupovala Nova či Prima, ani bych nepípl, protože tyto ode mne nemají ani haléř (ve skutečnosti je platím zvýšenou cenou případně kupovaného zboží), jenomže určitá skupina koncesionářů ČT je preferována před těmi, pro které je deklarováno vysílání ČT2, přičemž tito diváci navíc platí televizi za to, že poškozuje jejich právo na sledování vybraného pořadu..
Pořád nechápu o co ti jde? Že začne pořad o 5 minut později? No tak to seš buď člověk co má nalinkovaný diář na minuty nebo prudič. Ano koncesionářské poplatky platíš, to máš pravdu, ale stejně tak je platí ti ostatní které to zajímá. Buď rád, že platíš díky tomu spoždění jen 130 korun nebo kolik to je, myslím že 99,9% lidí raději 5 minut počká než by platila 260 Kč. Doba kdy bylo vše zadarmo je již pryč, dneska ti nikdo nic zadarmo nedá..
Jde mně o to, že tady je podvod na divácích, na kterém vydělává tzv. veřejnoprávní televize. Máš tušení, kolik vydělají na reklamě za tu dobu, o kterou je pořad opožděn? Kdyby se to stalo ojediněle, nic bych nenamítal, jenže jde o pravidlo. Takže ať z nás státní peníze nevytahuje peníze a protáhne si reklamu třeba do půl deváté, ale pak ať začne pořad, který je ohlášen. Přesně v tu dobu, ani o vteřinu později. Doufám, že sis všiml, že nekritizuji ani Novu, ani Primu. Ty jsou živy z reklamy.
Stejně tak se dívám na vysílání ČT2. Jestliže je tam vysílán fotbal nebo hokej v době, kdy má být už dávno vysíláno něco jiného, že to sprostota nejvyššího stupně. Ani tady mě nezajímá žádné prodloužení. Když už tam tedy má ten fotbal nebo hokej být, ať přidají čas i na prodloužení a když k němu nedojde, ať tam dají třeba hrající si koťata.
Představ si, že přijdeš na nádraží a uvidíš strojvedoucího, jak si kecá s kamarádem , když už měl být půl hodiny vlak pryč. Oni si jenom potřebovali dopovědět něco důležitého. To by ses asi hned ozval, k čemu je jízdní řád.
Ještě jsem zapomněl doplnit Tvůj trhovecký blábol o 260 korunách.
Není to tak dlouho, co jsem se v jiné diskusi na jiném serveru dohadoval s těmi, kteří hájili tzv. FUP, tedy limity pro datové přenosy při internetovém připojení. Dotyční také hájili telekomunikační společnosti. Jací jsou to chudáci, jaké mají náklady na provoz, atd. Jenom je zajímavé, že zaměstnanci týchž společnosti patří mezi královsky placené a tito operátoři vykazují silně nadprůměrné čisté zisky.
Podobně státní televize. Myslíš si, že tam dělají zaměstnanci za minimální mzdu jako třeba pokladní v supermarketech? Tato firma vesele rozhazuje peníze na všechny strany a když se jí zdá, že na rozhazování je málo, zažádá o zvýšení přídělu. Poslanci zvednou ruce a poplatníci platí. Tak je to ve všech úřadech. Úředník natáhne ruku, řekne, že potřebuje dalšího úředníka — a stát přidá úředníka i peníze.
Až budu vědět, že státní televize pracuje hospodárně a finance využívá účelně, potom ať si klidně přidá třeba 15 minut reklamy v hlavním vysílacím čase. Přesto ale budu trvat na tom, že ve přesně 20:15 musí začít pořad, který v tu dobu má být vysílán.
Když tvrdíš, že mně zadarmo nikdo nic nedá, proč mně tedy televize nedá i za mé peníze zaplacený pořad v době, kterou mi oznámila jako čas jeho vysílání? Proč mě okrádá o můj volný čas, který jsem chtěl věnovat něčemu jinému, když náhodou zjistím náhradní vysílací dobu tohoto pořadu?
Myslím si, že takové firmy, jako Microsoft, telekomunikační firmy i ČT nepotřebují žádné samozvané advokáty, takže nevím, proč jim ho děláš zdarma a tím popíráš to, cos výše napsal...
To máš těžký. Jeden divák bude tvrdit, že si platí nehorázné prachy (potud snad nejsme ve sporu) za fotbal, tak mu to nemůžou ukončit na začátku prodloužení, protože je to jediné, co jej z TV zajímá, druhý oprávněně očekává v udanou hodinu chvilku poezie. Jediné spravedlivé řešení je zrušit koncesionářské poplatky i příspěvky se stádního rozpočtu, a pak ať si televize na přidělené frekvenci dělá co chce.
Pak bude buď vysílat zajímavé pořady a nás to nebude nic stát, nebo může vysílat na kódovaném kanálu, a zájemce si to zaplatí, nebo zkrachuje a nás nebude stát ani korunu. Všechny varianty mi přijdou lepší, než když mne dle zákona pokládají za podvodníka a vymáhají po mně "koncesionářské" poplatky (čeho jsem jako koncesionář?). Přitom jsem jim již před dvěma roky jejich vlastním formulářem sdělil, kdo a z jakého SIPO platí za dané odběrné místo.
S takovýmto pořádkem v hospodaření bych to tipnul na poslední variantu z předminulého odstavce;-)
Problém je, že nevíš o čem mluvíš. Oni když nebudou vysílat ty reklamy tak ty peníze jim budou chybět a kde je tedy vezmou? Samozřejmě, že od lidí. Takže se tě ptám není lepší prodát reklamu než ty peníze nuceně vybrat? Další věc je příklad s úředníky. Proč tady vydáváš své pocity za nějaká fakta. To, že si někdo řekne, že nestíhá a chce dalšího uředníka a dostane ho je nesmysl. Jde vidět, že se na všechno díváš selským rozumem, ale s praxí to nemá nic společného. Těžko můžeš své pocity vydávat za fakta a ještě potom podle nich utvářet své názory, ty jsou potom zcela jasně zcestné.
A nechápu proč by měli dělat lidé v TV za minimání mzdy? ti lidé jsou snad profesionálové a musí být za to adekvátně zaplaceni. Pokud se ti to zdá jako blábol, tak potom ty tvoje názory jsou jak s minulého režimu.
To tvoje "a máš tušení kolik dostanou za tu dobu za reklamu a z nás tahají peníze" je opravdu k popukání. Ty si snad myslíš, že ty peníze si tam pak na konci směny rozdělí nebo co. Očividně ti nedochází, že kdyby ty peníze nedostaly z reklamy tak jim v rozpočtu budou chybět a musí je vytáhnout jinde.
můžeš mi říct co bys dělal těch pět minut o které tě televize tou prodlouženou reklamou okradla? Upřímně si první člověk v mém životě co znám, kterého vytáčí opoždění pořadu v řádech minut. A čím popírám to co sem řekl výše?
"Když tvrdíš, že mně zadarmo nikdo nic nedá, proč mně tedy televize nedá i za mé peníze zaplacený pořad v době, kterou mi oznámila jako čas jeho vysílání? " - To jsou demagogie až hrůza. Takže můžem na to jinak, proč by mělo 99% lidí platit víc aby se nedávala reklama a doplácet tak na ten zbytek, proč by měli prerušovat výdělečné pořad typu sportovní přenos a dávat tam třeba ten tvůj ztrátové pořad? Vidím, že ty bys chtěl za cenu chatky na vesnici, vilu v Praze.
A ještě k tomu opoždění, to že to někdo hlásí měsíc dopředu, že začne pořad 20.05 a potom začne 20.12 je díky tomu, že nikdo neví kolik se těch reklam prodá, proto je ta doba pružná. Opravdu zírám, nad čím vším se lidi dokáží pozastavovatg.
A pořad Otázky VM je takto plánován i s tím přesunem a není to řešeno operativně, takže toto srování je naprosto mimo. Už vidím, jak nějaká pořád kvůli tomu že se spozdí přesunou někam jinam. Jenom aby se skladba pořadu neposunul. :-))
A jak bys to teda řešil? Dával všechno na čtvrthodiny a pak ten zbytek vyplňoval opičárnama? To bys pak kvůli cca 15 minutám spoždění během celého dne vysílál 2 hodiny nesmyslů. To by mi připadlo víc než ujetý. Pokud tady řešíš to, že pouští napapouškovaný upoutávky i když už jsou 5 minut po funuse, tak zřejmě by ti připadlo ekonomičtější přetáčet to několikrát deně přetáčet podle aktuálního stavu. Co by to kromě dobrého pocitu pár vyvolených přineslo mi není jasné.
Kolik let se díváš na televizi?Když ČT se začala chovat komerčně a vysílala reklamy,stačila dodržovat harmonogram.Něco jiného je,pokud dojde k neplánované záležitosti(prodloužení sport.utkání,nutná aktuální informace.Tohle už jednou trapně vysvětloval Železný-nejde prý dodržovat časové termíny,reklamu vkládá aktuálně počítač.
Aha. Takže čím jsou tato opoždění způsobena. Lajdáctvím? Rád bych znal tvé fundované vysvětlení.
Můj názor je, že to pro nic za nic není to za prvé a za druhé v tom už nevidím, problém takových rozměrů aby vůbec stál za řeč. Mimochodem neříkal pan Železný, že tohle je běžné ve všech televizích (tím nemyslím českých)? Tak nevím jestli všichni nechcou nebo to fakt bude trochu problém..
Dost mě překvapuje,že píšeš,že se nejedná o problém,který stojí za řeč.Ta diskuze probíhala mezi Mlokem a (Bin)Laďinem o tom,že díky komerci jsou protlačovány t.zv.velké sporty.A pak jsi se tam navez Ty a otočil jsi to úplně někam jinam.A s těmi sporty?Porovnej si třeba mistrvství světa v cyklistice a sraz mančaftu k přátelskému utkání.O té cyklistice pípnou něco na konci zpráv(v novinách to není hlavní aktuální událost..etc).A fotbal?Tam cintají jaké kdo má bebíčko,jak se komu daří v ligách(přestože je průběžně ventilováno každý den) etc..O tom mluvili ti borci -o nevyváženosti zpravodajství.A k Železnému?Zaklínadlo typu "ve vyspělých západních státech.."používali všichni zahraniční šíbři,kteří chtěli něco prosazovat ve vlastní prospěch.Vždy to na mě dělalo dojem,že přijeli do země,kde lidé teprve slezli ze stromu:Zde je tolik inteligentních a chytrých lidí,že si to neuvědomujeme pouze my.A jak je možné(ohledně reklamy,která nejde urejdovat),že zprávy byly vždy na vteřinu přesně?
Navezl já? Všimni si na co jsem reagoval. Nejspíš špatně čteš. K prezentaci sportu jsem se nijak nevyjadřoval. S tím jak je sport prezentovaný nic neuděláš a o tom sem se vůbec nepřel. U nás jsou sporty oblívený takový jaký jsou, takže mají takový prostor jaký mají, ať už se ti to líbí nebo ne. Fotbalem a hokejem žije celý národ, kdežto cyklistikou opravdu jenom skalní fanoušci. Takže říkáš že to není běžné ve všech televizích a je to jenom v naší kotlině? Opravdu? :-) Možná ti nejsou jasné základy ekonomie, proto tomu nerozumíš. Ono nejde o to, že by to nešlo tchnicky udělat, ale o to, že k tomu není sebemenší důvod. Ono by těch x milionů korun někde chybělo..
Jsem rád,že jsi mi sdělil,kam se mám obrátit,když budu mít problém s ekonomií.A reklama(důvod časových posunů v programu)?Ta mě zajímá jenom z toho hlediska,co Rada pro vysílání bude dělat s každou tou ženskou,která má orgasmus,protože když uvidí prací prášek,nějaký krém,deodorant,vysavač etc.,má určitě mokrý textil.A přečti si po sobě příspěvky(pozorně)a sděl mi,zda jsi na něco anomálního nepřišel.
Tak to bylo opravdu věcné s těmi orgasmy, pokud na to mají všichni tak kvalifikovaný pohled tak potom je radost diskutovat. Nevím na co narážíš v mých příspěvcích, ale klidně mi to sděl, rád se dozvím co se ti nezdá.
JInak to určitě všechny ženy velmi potěší, že si z nich udělal nemyslící slepice. :-(
To, že má někdo při sledování reklam orgasmus si snad můžeš myslet jen ty. Primární význam reklamy je naprosto jiný, čímž nemůžu vyloučit, že to někomu udělá i takovou radost. Nevím jestli to je vlastní zkušenost nebo kde si na to přišel. :-)) Opravdu nechápu co si tím máš na mysli. To jako, že jistá skupina žen tyto reklamy sleduje z radostí a proto je tam cpou nebo co si tím chtěl vůbec říct?
Dobře. uznávám, že sem to vůbec nepochopil. Můžeš mi teda vysvětlit o čem mluvíš. Původně to vypadalo, že o konzumentech reklman teď to vypadá, že o někom z TV. Prosím polopatě. :-(
Ty snad narážíš na obsah reklam? No já sem jejich kvalitu snad nikde neobhajoval, takže nějak nerozumím. A co má obsah společného s tím, že se posune o pár minut nějaký pořat tomu nerozumím už vůbec.
Ty snad narážíš na obsah reklam? No já sem jejich kvalitu snad nikde neobhajoval, takže nějak nerozumím. A co má obsah společného s tím, že se posune o pár minut nějaký pořat tomu nerozumím už vůbec.
Tobě se zdá příliš osobní když se tě zeptám co si chtěl říct, podle mě naprosto zcestným vyhlášením o orgasmech? Jestli to mělo nějaký fylozofický podtext tak jsem opravdu nepochopil. Nebylo by lepší to říct v jednom příspěvku a narovinu než tady pást už x-tý za sebou a pořád nezodpovědět? pokud je to příliš osobní a nechceš to říct nahlas tak promiň. :-(
Řekl jsi si o to.Nechtěl jsem to tady ventilovat,protože je mně tě líto a nemám ve zvyku veřejně někoho peskovat.Když jsem tě poprve žádal,aby jsi svoje texty přečetl(zda tam najdeš nějakou anomálii-nenašel jsi-tvůj problém) a tys dotíral,tak jsem nereagoval.Tak se tě ptám teď:já jsem totiž hlupák,který nemá takový slovník jako ty,proto buď tak laskav a sděl mi význam slov:"spoždění","spozdí","deně" .Źe jsi osobní?Už (Bin)Ládinovi podsouváš,že je prudič,mně jsi sdělil,že mně nejsou známy základy ekonomie a byl jsi to ty,kdo řekl:"že má někdo při sledování orgasmus si snad můžeš myslet jenom ty.."To je také osobní a navíc,pane přechytrý,to tvoje nepochopení ukazuje právě tato tvoje věta...."někdo při sledování reklam..etc"...kdo se zmiňuje o orgasmech při sledování reklam?No ty a z toho právě čiší ta tvoje nechápavost.Ale to jsou tvoje problémy,napsal jsem ti,že proto může být mnoho důvodů,vyber si sám(samozřejmě to může být něco jiného):jseš zhulenej,paříš,jsi zastydlý puberťák,máš komplexy,jsi ve stresu,protože se musíš vrátit z vycházky,sedí vedle tebe někdo,kdo ti do toho kecá....vyber si,nebo dosaď něco svého.
Ok. Mám v příspěvcích několik gramatických chyb. Uznávám, je to ostuda. A teď se konečně vyjádři k těm orgasmům těch žen v reklmamách. Co mají společného s délkou reklam, posunutím pořadů atd. To, že není z tvého příspěvku patrné jak to bylo míněno, dělá z někoho něchápavého? Tomu kdo to píše se to může jevit naprosto jasně, ale člověkovi co to čte se kolikrát pravého významu nedostane. Když o někom řeknu, že v případě stížnosti na opoždění pořadu má buď natřískaný diiář na minutu nebo je prudič, tak je to osobní urážka? Proč mluvíš za druhé? Tebe sem ničím neurazil, zato tvé výroků o hulení apod. jsou více než osobní. Příspěvků desítky, ale nic věcného co je tak tragického na té televizi sem se stejně nedozvěděl.
Když se vyjadřuješ stylem jakým se vyjadřuješ tak se nediv, že sem ti řekl, že zřejmě nechápeš základy eko, ale jestli je toto důvod označit několik huličem, puberťákem apod., no pro tebe zřejmě jednoduší než nahodit nějakou věcnou připomínku. Díky za opravení gramatických chyb, ty v této debatě byly naprosto zásadní a tímto si celou věc rozslouskl. Gratuluju.
A když si to přečtu znovu, tak to nepochopení vychází právě z toho, že si při mluvenín o voze, začal mluvit o koze (orgasmu v reklamě). Člověk těžko může vidět do tvojí hlavičky, že se to tam štosuje podle toho jak to přijde a ne podle toho, co je k tématu. Asi tak.
Zase jsi nepochopil,já tě tím neoznačil(ani jsem to nemyslel jako nadávku),já tě tím omlouval.Dle tebe reklamy nemají vliv na dodržování časových termínů?A že jsi nepochopil,jak je to s tou reklamou.Polopaticky-když se díváš(pokud máš silný žaludek) na ty reklamy,kde ty ženské(v těch reklamách) uvidí(výše zmiňované)výrobky-dle tebe se chovají normálně?Ženská,která vyšiluje u Persilu(třeba),zapatlá prádlo dítěte vším možným sajrajtem,aby to dítě mělo radost(a poučení,že je radost se zaprasit) a pak je znovu v transu,když vytahuje prádlo z pračky-to by jsi chtěl mít doma?Řekl bych,že by jsi s ní nechtěl bydlet ani v dvojdomku na konci vesnice.A to jsme zpětně zase u těch financí....jsi si vědom toho,že na ty reklamy přispíváš v ceně?Je to však stav daný a nic s tím nenaděláme,ale konstatovat to snad smíme.
Proč bys mě měl omlouvat? To spíš sebe, že mluvíš naprosto mimo téma a nejsi schopen kloudné odpovědi. Já jsem nikde ani náznakem neřekl, že reklamy nemají vliv na dodržování termínů. Říkám pravý opak. Buď nechápeš nebo záměrně fabuluješ. A druhá věc? Přečti si můj příspěvek a potom svůj s reakcí o orgasmech. Nepřipadne ti zcestné na polemiku o oblíbenosti sportu a o důvodů proč se zařazují reklamy, odpovědět polemikou o orgasmu žen v reklamě? A potom jsem dokonce já ten nechápavý. :-)) Proč se mě ptáš jestli bych chtěl mít někoho z reklamy doma a proč se mě ptáš, jestli vím, že na reklamy přispívám už nechápu vůbec. Má to nějaký podtext nebo si se v tom zamotal a už ani nevíš o čem to vlastně celé bylo?
Takže abychom to nějak ukončili a k něčemu se dobrali, tak bych se tě zeptal co je pro tebe nepochopitelného na tom, že se dává drtivá většina času nejpopulárnějším sportům a na tom, že se pořady posouvají podle množství nabrané reklamy.
Já neříkám,že je to nepochopitelné,já říkám,že je to nespravedlivé.Vezmi si to jednoduše,hráč fotbalu,který je zde ligový a ve světě by byl v nějakém pomyslném žebříčku na stém místě je středem pozornosti více než mistr světa v t.zv.malém sportu.
Hmm, ale já sem přece nikde neřekl, že je to fér. O tom jsem vůbec nepolemizoval. :-(( Ono je to těžký když kdejaký přátelák v čutání má x násobnou sledovanost než MS v menšinovém sportě. Tak to prostě je. Také už jsem se x krát dočetl někde mimo hlavní zpravodajství o nějakém medailistovi z mistrovstí a divil se, že se o tom nikde nemluví. S tím se nic nenadělá. :-(
1) S ním nejsem ve sporu, popisuji rovněž kladnou zkušenost s tufem.
2) Nestojím o to, abys mi věřil, naopak píšu, že se mi osvědčilo nedat na "zaručené" pravdy a rady, a používat to co mi vyhovuje.
Tyto dvě informace lze dohledat při elementárním porozumnění psanému textu;-)
3) Tehdy jsem měl kolo za veškeré své úspory na vkladní knížce a na galusky, boty, bazén a cestování na závody padlo vše, co jsem si vydělal po brigádách, takže prvním požadavkem bylo, aby galusky hodně vydržely. Člověku v takové situaci jsou nejlehčí galusky na světě platné jak mrtvému zimník.
„Normálnímu” člověku může podle mne být jedno, jestli má kolo o kilo víc. Profesionál to vidí jinak. Proto taky jsem výše napsal, že podle mne na váze pláště nezáleží. No, tak má kilo – a co? Rozdíl ve váze je menší než rozdíl váhy plné a prázdné láhve na rámu.
Tady si dovolím zcela nesouhlasit. Příklad s láhvý na rámu platí pouze pro silnici, kde je jedno kde hmotnost vezeš. V technickém terénu je to něco úplně jiného a tam je proklatý rozdíl i jen to, jestli mám 2l pití na rámu v lahvích nebo v camejlu.
V obou případech to táhnu, takže energii ve výjezdu musím vidat stejnou, ale pro ovladatelnost kola v technických pasážíš to má zcela zásadní význam. Váha na zádech je "srostlá s tělem" a téměř jako by tam nebyla (pro ovládání kola, práci s těžištěm, skoky a další technické prvky).
A váha kola je v terénu také proklatě znát a kol zvlášť. Samozřejmě pár gramů rozdílu podstatných není, ale ono se to nasčítá. A kilo rozdílu už je znát dost. Opět mluvím o terénu a to především technických výjezdech.
Prudký technický výjezd je o neustálém zrychlování, tedy minimálně pro mě ano. Naprosto nemám fyzičku na to, abych takový úsek jel třeba 10km/h+ a tedy měl stálou dostatečnou rychlost pro přejetí i větších překážek (tu fyzičku nemá vůbec nikdo, jen pro každého to platí pro různě těžký a prudký technický výjezd), které se v tom výjezdu vyskytnou.
Takže musím jet co nejpomaleji to jde, abych šetřil síly a na každou objevivší překážku zrychlit.
A pro zrychlení je znát hmotnost pláště dvojnásobně než hmotnost jinde na kole, takže skoro kilo na obou pláštích navíc je strašně moc a poznám ho v terénu okamžitě (osobně poznám rozdíl od zhruba 150g na plášti - když se vymění současně oba s takovým rozdílem).
Na silničce jsem rozdíl v hmotnosti vždy vnímal mnohem méně a tam 1kg ještě není nic hrozného a moc se nepozná. Ale opět to máš kilo tady a další hmotnost tady a ono se to nasčítá.
Ale vždyť se mnou ve skutečnosti souhlasíš!
»„Normálnímu” člověku může podle mne být jedno, jestli má kolo o kilo víc. Profesionál to vidí jinak.«
„Normální” cyklista je u mne ten, kdo necítí potřebu závodit. Když závodíš, je jasné, že chceš mít všecko co nejlehčí. Takže v tom si rozumíme, jde jen o to, že já jsem se nevyjádřil tak přesně, abys mně správně porozumněl.
Mně vůbec nevadí nějaké to kilo navíc, protože tím si „jen” udržím nebo zdokonalím kondici. Při závodu nejde o zvýšení kondice, ale naopak o její uplatnění, aby výsledek byl co nejlepší.
Já ale jsem 100% turista a na závod by mě nikdo nedostal a vše co jsem napsal jsem právě myslel z pohledu nezávodníka, že i tam to má v mnoha situacích smysl.
U závodníků je to ještě něco jiného, tam to jde často až do přehnaných extrémů na úkor spousty jiných věcí.
Podle textu jsem usoudil, že píšeš o závodění, takže když jsi turista, nevím, proč si to chceš tak usnadňovat. V tomto případě je mně skutečně jedno, jestli má kolo víc o 1 nebo o 3 kila. Převodů mám dost a na rychlosti mně až tak nezáleží. Aspoň budu v lepší kondici.
Protože Ti to už psal - někde je potřeba kolo poponést, přenést přes padlé stromy apod. To samé jsou některé "takycyklotrasy", kde je člověk rád, že se tam nepřizabije pěšky bez kola, natož tam ještě v jedné ruce držet 15kg kolo a druhou rukou se držet, já nevím, třeba zábradlí, pokud tam vůbec nějaké je... I takové cesty "pro cyklisty" jsem už v našich krajích viděl... V těchto případech, sice ojedinělých, je už znát každé půlkilo...
Jasně, kolo je je především na ježdění :-) Ale když máš MTB, a jezdíš s ním převážně terénem, tak někdy narazíš na nejetelný úsek a musíš kolo nést...
Taky se mi už párkrát stalo, že nejel výtah a nesl jsem kolo do 5. patra...
To je pak znát každé deko.
Já bydlím v 3. patře bez výtahu... běžný cykloturista a ocenil bych kolo kolem osmi kilo;-)
Bydlím v 8-mém a jestli až se bude výtah upravovat se nezvolí varianta s větší kabinou (která je výrazně dražší), tak po dodělání vnitřních dveří budu v háji a kolo se mi tam nevejde.
A moc dobře vím, jaké to je nosit, dříve když jsem ještě před xx lety bydlel u rodičů, tak tam se mi do výtahu nevešlo (už tenkrát tam byla malá kabina + vnitřní dveře a to blbé jen dvoudílné a s kolem nešly zavřít) a bylo to páté patro.
Do osmého už by to byl opravdu porod nosit.
Je vidět, že si asi nikdy nejezdil žádné technické výjezdy v terénu. Kdyby ano, tak bys to viděl hned jinak.
První věc je jak už reagoval Jarda s tím nošením, přendaváním v místech, které se nedají jet vůbec a to se stává i při výběru trasy lehčím terénem. Takové popadané stromy, to se stává každou chvíli i na pěkné lehké cestě.
A pak když je výjezd extrémně náročný a nedá se vyjet, tak pak většinou i to tlačení stojí za to a mají toho všichni plné zuby. A občas se stane i extrém, že je vůbec problém se do krpálu s kolem vyškrábat, když je i blbě schůdný bez kola.
Ale hlavně tu jde o technické těžší výjezdy. I přes celkem lehké kolo (moje kolo má 12,5kg, což je na 140/140mm fulla hodně slušná váha a jakékoliv další odlehčování by stálo už šílené prachy) nevyjedu 95% technických výjezdů kvůli fyzičce (95% z těch co nevyjedu, ne že bych nevyjel 95% všech technických výjezdů co jezdím) a jen tak 5% nedám kvůli technice.
Kdybych měl výrazně těžší kolo, tak bych toho nevyjel ještě mnohem více. A u těch, co vyjedu bych jel nadoraz mnohem častěji. A to je oboje zcela nežádoucí, chci v klidu dojíždět delší výlety a ne se pokaždě zcela odrovnat. Hlavně bych pak musel vždy mít několik dnů pauzu a nemohl bych jezdit.
V lepší kondici díky tomu rozhodně nebudu, protože pro zlepšování kondice bych potřeboval naopak mnohem víc jezdit jen základní vytrvalost, i takhle pro zlepšování mám těch vysokých intenzit příliš. Ale nezávodím a nebudu se kvůli tomu, abych se o trošku více zlepšoval vyhýbat pěkných technickým výjezdům, které mám rád, takže na základní vytrvalost prdím.
Takže to co píšeš, tak to platí pro silnici (tam když je dost převodů, tak je vždy možné zpomalit), ale v terénu vůbec.
Potřebuji poradit,když jsem ty nové pláště hodil na ráfky,nejsem schopen je usadit tak,aby absolutně na milimetr seděli na patce(stejnoměrně).Mám obavy,aby horizontálně neházeli.V dřevních dobách u auta jsem to řešil tak,že jsem gumy nahustil asi zpola,vyválel a pak teprve dohustil.Jaký je recept u cykloprezervativů?
Ještě jedno:poněvadž mi zůstaly pláště(28),na kterých je na jeto pár kilometrů,absolutně nepoškozené,nesjeté,pokud budete o někom vědět(nejlépe Brno a okolí-kvůli předání)-protože vy bouchači používáte jiný materiál-t.zn.manželky,děti atp.dejte mail nebo zavolejte.Dám je zdarma.P.S.Vzorek drobný-nazval bych ho "city".
První nejsnažší metoda je přefoukat pláště na velký tlak, klidně i nepatrně přes povolené maximum (na chvíli bez zatíženého kola to nevadí).
Pokud tohle nepomůže, tak je to horší a je třeba nějaká pracnější metoda, tedy např. plášť namydlit (tedy pouze kolem patek a stačí na to roztok s rozpuštěným mýdlem).
A pokud všechny metody selžou, tak může být křivý špatný plášť a nic s tím neuděláš.
U klasických plášťů jsem vždy zaskočil patky jen tím foukáním na velký tlak, ale už jsem viděl případ, kdy to nestačilo.
To mydlení se běžně používá pro nasazování UST plášťů nebo NoTubes sady, kde je třeba aby plášť zaskočil do patek hned na začátku a snadno, protože bez toho vzduch utíká okolo a tedy možnost použít na zaskočení velký tlak nepřipadá v úvahu, když to bez zaskočení nejde nafouknout vůbec.
Tak se mi to podařilo zvládnou(to nasazení-na mm).A s tím foukáním-já jsem nikdy neměřil tlak(na těch nových Continentalech je uvedeno 5.0bar),peru to,až je guma tvrdá jako šutr.Vycházím z toho,že to má menší valivý odpor.Co mě překvapilo(musel jsem překalibrovat computer),že ty nové gumy mají větší obvod a že jsou těžší než moje původní šunky.
Tak na to foukání pozor, záleží tedy čím foukáš. Ale od určitého tlaku se to zdá jako šutr a pohmatem poznáš prd. A slušná velká pumpa dá tlak hodně přes 10barů (často umí ty slušně 16barů). Takže s pořádnou pumpou bys to snadno přefoukal až ke katastrofickému závěru. Už by byla otázka jen, zda by to dřív nevydržel plášť nebo ráfek.
Normální mobilní pumpičkou,kterou vozím na rámu(ten dvoupístový prcek).Ještě bych měl k Tobě dotaz-vjel jsem do historie stránek,kde jsi odborně popisoval chování gum s ohledem na odpory etc.Usoudil jsem z toho správně,že při mém ježdění(t.j.22-25km/hod.,ovšem když se nekochám a myslím na jízdu,jedu asi 27-30km/hod.,ale touto rychlostí bych nevydržel celou štreku) nerozhoduje šířka gumy?Já totiž pořád koukal do katalogů a našel Micheliny superúzké sliky i Maxxisy.
Zhruba od 20km/h začíná rapidně narůstat odpor vzduchu. Tedy kolem rychlostí od 25km/h výše už začíná převažovat výrazně negativum šířky plášťů, tedy jejich vysoký odpor vzduchu.
Takže záleží o co se ti jedná. Pokud o maximální celkový průměr, tak odhaduju, že v tvojem případě na tom budeš celkově lépe s širším pláštěm (pokud umožní srovnatelný tlak jako ten užší).
Ale na těch rychlejších úsecích, kde pojedeš okolo 30ti bys jel na užších už určitě rychleji (ale na celkový průměr má mnohem větší vliv ty úseky, co jedeš pomaleji, protože je jedeš déle).
Znovu se hodím odkaz, kde je to pro nějaký konkrétní plášť pěkně srovnané, v jaké rychlosti se kolik který odpor projeví:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/tech_info...
A tady ještě jedno moc pěkné srovnání, které jsem tam předtím nedával:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/tech_info...
Tam je pěkně vidět, že valivý odpor stejného typu pláště s větší šířkou může být i při o něco nižším tlaku stále menší než u toho užšího.
Konkrétní případ, co tam srovnávají:
60mm široký plášť nafoukaný na 2bary má stejný valivý odpor jako 37mm široký plášť nafoukaný na 4bary.
Na úzkých pláštích bych jezdil pouze v případě hodně vysokých průměrů typu 30km/h, jinak to nemá smysl a jen to bude méně pohodlné.
Tak to jsi mě potěšil,žádné úzké gumy nemusím kupovat.Průměr 30km/hod.pojedu,až budu ležet v penálu a u volantu bude černej pták z pohřebáku.Těch 25 jedu na rovině,celkový průměr mám 20-takže v pořádku.Ale,když jsi uváděl všechny faktory,zapoměl jsi na jeden důležitý:habrový vanilky.
P.S.A to huštění s tím malým kriplem je v pořádku?
To se říct nedá, záleží na konkrétní pumpičce a jak moc se snažíš to s ní nabušit. Některou malou pumpičkou to přes 5baru už vůbec nejde, takže tam problém být nemůže. Některou ale ještě ano, měl jsem malou pumpičku, kterou jsem dokázal kolem 7-8barů (i když od cca 6,5 baru to byl hrozný porod).
Tak já ke konci již nemůžu(obrovský odpor),ale ta pumpa není žádný zázrak a já nejsem mamut,který skály přenáší.Budu se řídit filozofií-mám tam tu nejlepší gumu,nafouknutou tak,že má skorožádný odpor a jsem king.Takové malé placebo do mozku.