Zjistil jsem, že na mém kole má řetěz v trubkách poměrně velký odpor. Trochu pomůže čerstvé namazání, ale moc dlouho to nevydrží. Možná jsou trubky zanesené nějakým bordelem, možná jsou staré opotřebované..? Mám trubky od Azubu. Co s tím?
mám orig. azubáka a trubky jsou na stroji třetí sezonu, řekl bych 5000-6000 km, žádný problém, žádný odpor. při výměně řetězu jsem se snažil trubky vyčistit tak, že jsem na řetěz namotal provázek . kupodivu moc sajrajtu jsem z trubek nevydoloval. podotýkám, že řetěz čistím před každou jízdou hadrou na kterou stříknu olej /WD nebo jiný řídký, nelepivý!/, řetěz je pořád vzhledově jako nový a nezanáší do trubek svinstvo
Řetěz občas otřu hadrem a pak namažu a pak zas otřu lehce hadrem, aby se na něj z vně moc sajrajtu nelepilo. Občas šroubovákem s hadrem vyčistím i kazetu. Nikdy jsem to více neřešil - více na žádném ležáku. Je fakt, že i přeesto po čase se občas nějaké to svinstvo z trubky vyhrnulo, ale překvapivě nepocit´uji žádné drhnutí. Prostě jezdím, mažu, občas čistím řetěz. Trubky jsem v životě nečistil.
Řetěz peru každý týden,protože na své posteli jezdím každý den do práce. Nejdříve ho očistím hadrem, pak benzínem. Do řetězu vsunu mezi články starý hadřík asi 3 x 5 cm a několikrát projedu řetěz kolem dokola, včetně přehazovačky.Špína je všude na silnicích,při ježdění v terénu se taky něco nachytá.Tímto jednoduchým způsobem jsou trubky stále čisté. Pak klasicky mažu pomocí WD 40.
Dělám to s hadříkem stejně, jen ne tak často. Mažu konkorem a teď jsem koupil nějakou drahou kravinku s teflonem, tak se uvidí.
Mám spray,který určitě obsahuje teflon.Okamžitě schne a nechává na řetězu slabou,nelepivou,ale kluzkou vrstvičku.Vysadil jsem však jeho používání,poněvadž nevím,zda vytěsňuje vlhkost a zda vzlíná do nepřístupných míst.Co uvádí na té Tvé "kravince"?
Ta má "kravinka" se zove Finish line teflon plus. Je velice řídká, rychle vzlíná a vysychá. Použil jsem už asi polovinu lahvičky, ale to bylo v rámci dovolené na kolech, tak jsem zvědavý, jak se osvědčí v běžném provozu.
Jsem na tom podobně, jen to nedělám jednou týdně. Když je každý den slejvák, tak třeba i jednou za dva dny. Když je furt hezky, vydrží to i pět šest týdnů ve špičkovém stavu. Určuju to tak, že rukou protočím pedály dozadu a podle pocitu kolik bylo potřeba síly a jak dlouho se to točí se mě to buď zdá "ještě dobrý" nebo "snese se" (čili su línej něco s tím dělat) nebo "chtělo by to". Používám obvykle natrhaný papírový kapesník omotaný kolem řetězu na protažení trubek a pak hadr na očištění řetězu. V létě mažu jakýmsi čímsi s teflonem (zelenej sprej) a v zimě se víc osvědčilo WD40, i když to původně není mazivo.
Já mám na řetězu černé plastové trubky, které se používají pro tlakový vzduch v náklaďácích - bude to asi to samé nebo podobné co používá Azub. Najeto cca 3000 a nepozoruji zádné drhnutí - a to na čištění řetězu celkem kašlu.
Když tak trubky vyměň, stojí pár kaček.
Narazil jsem na to samé. Můj Azub 4 to začal dělat asi po 10000km. Vyčistím trubky papírovým kapesníkem namotaným na řetězu, namažu ho, otřu, chvíli je to lepší, i když ne perfektní, po 100km zas nic moc.
Řešení se ukázalo být ne v trubkách ale řetězu. Asi je v něm bordel uvnitř pod kroužky nebo co. Rozpojil jsem ho a vyndal, vypral v kyblu se saponátem, prolil olejem, znovu namontoval a kolo jede jako nový.
Později jsem zkoušel na oceláči řetěz jen prohnat pračkou bez demontáže a zdá se, že by to bylo bývalo zabralo i tehdy na tom Azubu. Pokud se ti vejde pračka mezi kladku přehazky a konec trubky, můžeš to zkusit. Já neměl petrolej nebo benzín a nechtěl s tím dělat, tak jsem pračku plnil WD40 ze spreja. A fungovalo to.
Nejspis to tu na netu nekde je, ale benzin ne. Vysusi uplne a olej pak ma problem provzlinat vsude. Do pracky je nejlepsi ta draha vodicka pro to urcena, nebo nafta - ta totiz cisti i trosku maze. Benzin bych pouzil leda v pripade, kdybych byl v zapeti ochoten vyplytvat cely spray teflonoveho oleje.
Já jsem ty trubky sundal úplně, kromě krátkého očka pro zachycení volné dolní části řetězu nad přední vidlicí. Řetěz jsem namazal parafínem, aby nešpinil. Celkem to jde, i když sem tam si ten řetěz cvakne o uchycení sedla, třeba když do toho prudce šlápnu takže je to trochu hlučnější.
já trubky sundávat nechci, naopak je mám trošku delší jako ochranu řetězu před bahnem.
Už jsem si před časem koupil kladku, že bych ji dal na netahovou stranu řetězu (tahová jde přímo), ale pak jsem zjistil, že řetěz v trubce drhne i když jde přímo.
Otvírám tohle téma, abych nemusel zakládat nové.
Konečně jsem sehnal a vyměnil trubky, původní od Azubu byly těsně před prodřením, viz foto. Byla to nějaká no-name trubka s vnějším průměrem 16 mm. Nová polyamidová trubka je víc lesklá, má jenom 15 mm a je potištěná nějakým logem a dalšími víceméně nečitelnými nápisy.
Řetěz jsem vypral v naftě. Po snýtování jsem ho musel ještě dvakrát rozdělávat - poprvé jsem si vzpomněl, že jsem ho chtěl o dva články zkrátit. Pak jsem si vzpomněl, že jsem chtěl před dalším snýtováním zkontrolovat, jestli není přetočený. Pozdě. Jak jsem tomu nechtěl věřit, tak jde přetočit úplně lehce. Potřetí už to vyšlo. Už nastává ten čas, že co bleskne hlavou a nezapíše se, to je další vteřinu pryč.
Že by teď šlo točit lehčeji, to ani náhodou, přece jenom ten menší průměr má asi vliv. Doufám, že to aspoň nebude dál dělat takové pazvuky jako ty staré trubky. Jak se řetěz na tahové straně při záběru napnul, trubka začala skákat a rozdrnčela se.
Mám v záloze náhradní trubky, který jsem si nechal poslat s pár jinejma věcma přímo z Azubu. Brácha po výměně trubek (opět za nové z Azubu) prohlásil, že to drhne ještě víc a pustil se do konstrukční úpravy, kterou prakticky trubky zrušil úplně. Já s jejich výměnou nakonec (kvůli tomuto) zatím stále váhám - staré ještě drží...
Tak že po vyměně trubek to zase drhne a ještě skáče?Já sem měl u první leha klasickou vodovodní trubku tu béžovou, a to bylo naprosto v pořádku.Mazal jsem jen když bylo potřeba .Ted mám tříkolo a tam jsou černé ale docela v poho.Sice mám 4 metrovej řetěz,ale i tak v pohodě .Podle mě musí bejt ty s větším průměrem,ale zase nesmí bejt vše kryte aby se to nekřížilo.Přehazovačka s krátkem ramínkem která vypne řetěz a zaroven je jako napínák např. Sora nebo Tiagra a potom nejni problém ani přez hrboly.Nepadá nemlátí řetěz prostě klid :-)
koukám ta trubka je prodřená jenom na jednom kousíčku.
Co takhle trubku z kola sundat, prolít vařící vodou, ohnout na jinou stranu aby řetez žvýkal neopotřebovanou vnitřní část trubky?
taková trubka musí vydržet navěky :)
Proc sundavat a polevat? Proste ji pevne uchopis a malinko protocis v uchytu. Ani povolovat to nejspis nebude potreba. 8-)
Omyl a zase omyl. Trubka nebyla úplně rovná, takže řetěz se dotýkal na úplně stejných místech, ať se otočila jakkoliv. Nová už rovná je. Rovnal jsem ji nad plynovým hořákem. Záleží, jak dlouho to vydrží, předpokládám, že Azub to taky nějak rovnal a je z toho luk. Pokud jde o spodní trubku, tu jsem taky natvaroval předem, jinak by se to řetězu moc nelíbilo.
Nevim, retez se dotyka v odstupu 90 stupnu. Kdyz trubku otocis o 45, proste se nemuze dotykat tam, kde predtim. Takhle jsem to pootocil ja. A trubka se nejak sama prizpusobila pootoceni a srovnala se s retezem OK. Kratke nahrati nad zapalovacem v ohybu by IMHO melo vic nez stacit...
Pokud chceš trubku zlikvidovat, tak bude zapalovač stačit, to je fakt ;-p
A pokud s nim jsi zvykly pracovat a dotvarovavat treba plasty, jako je ten integral na prilbe zde http://mur.rajce.idnes.cz/2001-10-20_Botic/... a lepit k sobe zapalovacem ruzne druhy PE, zjistis, ze to je brnkacka. Malilinko zahrat a z druhe strany na to zaroven tlacit rukou. Trubku nespalis, to bys nevydrzel rukou. 8-)
A jak myslis, ze treba rozsiris konec trubky? Nahrejes zapalovacem a napichnes na konus. 8-b
Zdravím, jen něco málo co provozuji já, singl,tandem,lehokolo.......olej PP80, zůstal mi z mladých let, neprosto spolehlivý, po čase vyčistím-odstraním a mažu znovu.NEVÍM CO BYCH MĚL HLEDAT ZA PROBLÉMY.. VĚEM PŘEJI MNOHO TIS.KM. M.