Prosím pomozte jsou na krose, lepší rovná řidítka nebo zahnutý(vlačtovky).
Dík moc
Já bych byl na krossu pro rovná, ale záleží jednoznačně na tom, co bude více vyhovovat Tobě.
Pravě jsem řešil tento problém. Mám AUTHORa STRATOSe koupeného před měsícem a nechám si vyměnit vlaštovky za rovné. A to z důvodu uchycení brašny na řidítka KLIK-FIX. Vyhneš se pak problémům s výběrem brašny. Tak tohle je můj postřeh.
Maj vůbec jednotlivý typy řidítek nějaký výhody??Proč se dělaj vlaštovky??
No, vlašťovky bejvaj širší (třeba až 70cm oproti běžným 58cm u rovnejch), což může být výhoda v těžkém terénu. Dávaj se myslím na sjezdový kola. Proč se dávaj na krosový kola, to prodavači sami netušili. Prý to montujou jak kterej rok, asi je to věc marketingu. Že se to třeba někomu zalíbí víc, než rovný. Mě teda neuchvátily, tak jsem si je rovnou nechal vyměnit za rovný. (Ale stejně už tam mam jiný, taky rovný.)
Klidně si tam dej (nebo nech dát) rovný, máš-li vlašťovky. A při delší jízdě to porovnej, třeba se zas vrátíš k vlašťovkám. Tím, jak nejsou tolik prohnutý, budou posazený trochu jinde. Řidítka se daj sehnat levně. Ale jsi-li z Prahy, klidně ti jedny rovný dám, černý (viz.mejl). Nejsem sběratel. :')
to mě docela překvapilo! doposud jsem žil v domění, že širší řidítka = pohodlnější (lépe se dejchá) x úzký řidítka = lepší průchodnost v terénu (lese) a samozřejmě užší posed = menší odpor vzducu...
to ne, v terénu je větší jistota řízení a stabilita diky širším řidítkám prioritou, aspoň tedy u mě. A stromy nerostou zase tak blízko u sebe, abych se mezi ně nevlezl se 71cm řidítky. No a to, že se širšími řidíkty se člověk cítí tak nějak volněji , to potvrzuju.
Taky ZDENĚK o tom má zajímavé informace v dotazu ohledně bolesti zad.
Víte, co je zajímavé? Na krossu mám rovná řidítka ritchey + takové ty autorácké gripy s "područkami", nemohu si to vynachválit, dokážu na nich jet i dlouhou cestu. Na horské meridě mám rovněž rovná (výrobce ike, vzhledově zcela stejná), stejně široká, gripy gumové ritchey - naprosto nepohodlné, jezdím tak, že to držím za rohy. Zřejmě to je v těch gripech.
Ty gripy od Authora bych chtěl taky... Má je přítelkyně na Stratosu a je to paráda. Jinak řidítka mám taky vlaštovky a jejich výhoda je to, že si můžeš nastavovat posez jejich natočením.
Zkoušel jsem různá nastavení - mám i stavitelné uchycení řidítek - a myslím, že je to jen o zvyku.
Možná bude problém s tou brašnou na řidítka, jak zde bylo zmiňováno, ale jinak žádný podstatný rozdíl nevidím... Alespoň ne na sobě...
Možná taky v rozích. Mě poučili, že za rohy to nemám držet z kopce a na šutrech. Kvůli brzdám. A bez rohů je přec jen víc místa na jistější držení. Ono, jak jsem se koukal, některej výrobce si na rohy potrpí, jinej hledá eleganci jinde. Ale doladit si to nakonec každej může sám. :')
Naskýtá se otázka, zda muži našeho věku mají vůbec zapotřebí nějak řešit problém elegance na kole - ať už rohama nebo něčím jiným. Osobně se domnívám, že my bychom zdobili i když bychom vyjeli jenom na ukrajině.
To se nad sebou budu muset zamyslet. Dosud mě to totiž nenapadlo, že hlavní ozdobou kola jsem vlastně já. Že bych se začal aspoň taky mejt a mazat?
Ostatně, neteče v Říčanech Rokytka? (Mě totiž mapa končí před Říčanama.) Podél Rokytky to z Libně to umím, ale nejdál do Počernic. :')
Teče, teče. Mohl by sis koupit mapu o kousek dál a jestližes tam nebyl, udělej si trasu Jevany - Stříbrná Skalice - Sázava - Rataje - Č. Šternberk. Pár kopců, ale nic moc namáhavého, většinou dobrý asfalt, atraktivní krásná příroda a ve Šternberku v kiosku na železniční zastávce prodává pití hezká holka.
Rovné riadidlá sú citlivejšie na manévrovanie, to znamená, že technickí menej zruční cyklista urobí s bicyklom skôr neželaný manéver ako s vlaštovkami. Potom je to už len vec zvyku. Neznamená to však, že s vlaštovkami jazdia len menej technicky zruční cyklisti. Športu zdar, cyklistike zvlášť.
Až ma zamrazilo ! Neviem odkiaľ sa ta vzali tie hrubky v texte ... Samozrejme to má byť : ..."technicky menej zručný cyklista"...
Já myslím, že zahnutý jsou lepší, protože pohodlnější, a na krosu asi nebudeš jezdit nějak moc drsně, aby ti to nějak vadilo.
Na krose k vůli pohodlí preferuji vlaštovky.
Důvod:Vyšší posed jezdce ,menší namáhání krční páteře nedochází k bolení za krkem při delší jízdě.
Na MTB jednoznačně rovná řídítka.
Důvod:Lepší manévrovatelnost kola v obtížných pasážích,kolo z důvodu nižšího posedu se ve výjezdech nestaví,menší torzní páka na vidlici v členitém terénu.
P.S.Jestliže jezdíš na kole jen tak občas 10 km tak je to úplně jedno.
aha, tak proto jezdci v náročnějším terénu, kde potřebují hodně manévrovat (DH, FR, Enduro, atd) většinou nepoužívají krátká ani rovná ridítka :-)
Jardův názor jednoznačně potvrzuje, že co je ideální pro jednoho, nemusí vyhovovat druhému: já na krosse výhradně rovná (jezdím delší štreky, jsem více natažený), na horském bych preferoval širší vlaštovky pro jízdu převážně v "tvrdším" terénu (podle mě citlivější na manévrovatelnost), naopak rovná bych tam dal opět pro delší cesty v takovém tom středně obtížném terénu (dlouhé lesní a polní cesty, horské cestičky - ale ne ty z balvanů...). Je to individuální. Zrovna o řidítkách si myslím, že ty si lze poměrně snadno vyzkoušet, protože se seženou už za málo peněz (třeba Ike za cca 180,-), takže to není díra do rozpočtu.
ja som mal najprv na bicykli rovne, ale neskor som ich vymenil za lastovicky. apropo cez vikend mi zase ukradli bicykel takze teraz mozem zase akurat tak behat po kseftoch a zhanat nejaky bicykel z nimi. apropo authory sa u nas na slovensku vseobecne dost kradnu a to som si myslel, ze o dakeho classica nebude velky zaujem. no nic du makat na novy.
No tos mi dal ránu, a hned dopoledne.