Zdravim mohli byste mi trochu poradit i s vyberem cyklocomputeru ?
pozadavky :
sakra.......
pozadavky: bezdratovy , fce :okamzita rychlost, celkova ujeta vzdalenost,okamzita vzdalenost, max. rychlost,popr cas.....neco levneho a kvalitniho :)....diky
no nesplňuje akorát podmínku levný :-( jinak ale maximální spokojenost.. http://www.cykloexpert.cz/tachometry/cateye... hledal jsem jen ten typ, na něj je odkaz, cena bude určitě třeba k sehnání lepší.
ono asi spojit levný a bezdrátový může být riziko..
VDO C2 DS
http://www.progresscycle.cz/firma.asp?ID=210
Na rozdíl od bezdrát Sigmy je tenhle naprosto v pohodě.
Možná jenom ten způsob připevnění na řidítka mi připadá takovej trochu divnej, tam by VDO mohlo trochu zapracovat, ale jinak se mi osvědčil.
Levnej asi neni.
Garmin nebo Mio. Mimo všechny požadované funkce navíc diktuje odbočky;-)
jeste jeden kandidat : Sigma Computer Topline BC 1106....co myslite pomer cena / vykon
tj divny nekde jsem videl ze ta 1106-tka je bezdratova a ted zas vidim ze dratova
Mno a k cemu je vlastne dobry ten "bezdrat" ?
Sam jsem mel zatim za cely zivot jen 2 compy a vzdy s dratem a ted mam take neco levneho z Lidlu nebo z Plusu - zakladni funkce + teplomer s max. a min. teplotou (akorat mne stve, ze neukazuje pod nulou, ale asi je pro "normlani cyklisty" ;-)...) a jsem plne spokojeny, i kdyz nejaka ta funkce navic (treba frekvence slapani) by se jeste hodila, ale to uz je zase dalsi cidlo.
Akorat mne stve, ze kdyz stojim trochu dyl a vypne se, tak se vzdy prepne na hodiny a ne na funkci, co jsem tam mel naposled.
Take uz jsem premyslel o bezdratu, kdyz jsem videl treba ty solarni, ale kdyz jsem si pak uvedomil, ze v cidle stejne musi byt baterka a treba jak memu pulsmetru vadi PDA (navigace), ze nemohou byt na riditkach u sebe, kdyz je slabsi jedna baterek (nekdy jsou i u compu baterky ve vysilaci a jeste v prijimaci), tak potom vadi i troleje a VN, tak jsem nakonec dosel k tomu, ze tam radeji mam ten kousek dratu, ale za to je to spolehlive ....
Pro tebe je na silnici dobrý dráťák, ale když se prodírám křovím, mám raději bezdrát (přetržený kablík u starýho jsem pájel snad 10x). Už asi 8 let mi funguje celkem spolehlivě noname z Makra za pár stovek, jen vloni potřeboval přihnout (napružit) kontakty. A jednou za rok obě baterky. Rušení jsem nikdy nezaznamenal.
Já mám HAC4 pro a když ho dám poblíž blikačky, tak ti najednou nejedu pod 60 km/h. Jak ta blikna blinká, tak to snímá frkvenci té blikačky a né frekvenci vysílače. Stačilo ale dát computer ke gripu a je klid.
To máš z toho, že kupuješ čínský šmejdy za stovku :o)))
Včera večer mi to nedalo, roztočil sem přední kolo a kroužil okolo compu třema různejma bliknama - a nic, žádný rušení. Zkoušel sem, co bylo po ruce a jediný co fungovalo jako rušička byl piezoelektrický zapalovač, ale hodně nablízko (on ten muj comp za pětikilo má asi hodně malou citlivost) :o)
Tak tak, bezdráťák jsem měl týden a šel pryč. Už bych ho nechtěl ani zadarmo. Zlatý drát - jedna baterka min na sezonu, žádné rušení atd.
Drátový Cateye mám přes 10 let a zatím jsem měnil baterku jen 1x (předloni). Je už omlácený, přežil hodně pádů na asfalt a v pohodě funguje...jak v mrazu, tak v lijáku neselhává
Ještě bych dodal že stál tehdy cca 500 Kč. Je na něm jasně vidět, že se nevyplatí kupovat laciné věci, ale rovnou si zaplatit za pořádné.
Jak jsem psal, jinak mi na silnici staci ten dratovy (asi z Plusu za max. 200 Kc) vyhovuje a do terenu uz ten bezdrat chapu (ted jsem tedy ucpal na silnicce nekolikrat v bahne vidle a mel strach, aby mi to cidlo neutrhlo a jestli jej radeji neposunout niz, ale silnicka samozrejme neni do terenu a bahna stavena celkove...), akorat mne ted nastval, ze jsem na nem mel ODO 9999 a tesil se, ze az prijedu domu, tak tam bude 10000 a ono porad 9999, takze jsem ho musel vynulovat.
Ale to mozna i nektere drazsi mohou treba mit takto male ODO ;-( ..
a co GPS? odpada kalibrace obvodu, montaz na vidlici...
taky rychlost to meri okamzite, pri brzdeni to ukazuje porad a ne po skocich.
Doplním VladuS na základě praxe a srovnání s více cyklocompy a více různých gpsek.
Většina cyklocompů reaguje na změnu rychlosti opravdu mnohem rychleji, ale pomalejší vyjímky se také najdou.
Okamžitá rychlost pokud je pod určitou hodnotu, tak je na gpsce sakra nepřesná, pod 10km/h už naprosté bludy.
Na místě to opravdu načítá něco navíc, ale je to dost závislé od gpsky a na některých to není nijak hrozné.
Na okamžitou rychlost tedy rozhodně lepší slušný cyklocomp než gpska (trvale vozím obojí, cyklocomp pouze kvůli tepáku, jinak je mi aktuální rychlost ukradená, takže to že ji cyklocomp měří výrazně lépe je mi jedno).
Maximální rychlost je z gpsky také skoro vždy blbě, tedy pokud někoho zajímá, tak opět jednoznačně cyklocomp.
Jakmile je špatný příjem signálu, tak se vše kolem aktuální rychlosti u gpsky zhoršuje. Mám 60CSxku, takže k úplným ztrátám signálu nedochází, na gpsce s horším přijímačem ale klidně ano (opět zkušenosti z praxe).
Na gpsce se pořád musí řešit baterky, na cyklocompu ne.
Takže pokud by to mělo být jen jako náhrada cyklocompu a nebylo by to pořizováno kvůli primárnímu účelu gpsky, tak já jsem rozhodně pro cyklocomp. Navíc cena je mnohem nižší.
Na druhou stranu pokud někdo gpsku chce stejně a nezáleží mu na přesnosti aktuální rychlosti a maximální rychlosti, tak je cyklocomp zase už zbytečný (pokud to není kvůli tepáku, jako to mám já).
Jo, treba kdyz GPS "nabiha", nebo ztrati signal, tak naskoci "z uplne nesmyslne" pozice a objevi se tam chvilkova max. rychlost treba 200km/h, takze pak treba vyresetovat a teprve pak zacit zaznamenavat, ci to v PC poupravit.
Jinak je zase vyhoda, ze treba v OziExploreru (ted vysla nova verze, co jeste nemam nainstalovanou, tak doufam, ze to tam take pujde) jsem si udelal, ze za jizdy vidim krome mapy grafy se zaznamenanymi rychlostmi a nadmorkou vyskou krome zaznamenane projekte trasy.
Je to samozrejme priblizne a pak se to da zobrazit presneji v PC ze zaznamenaneho logu, ale jen tak "orientacne" je na to nekdy uz za jizdy docela zajimavy pohled a baterky samozrejme musim (alespon do PDA s integrovanou GPS) vozit nahradni, protoze asi 4h s puvodni baterii by mi na vylet nestacilo.
mam modul evolve go traxx a ten aktualizuje polohu (z ktere je potazmo pocitana rychlost) 5* do sekundy a musim rict, ze pri brzdeni se mi skutecne rychlost neskutecne presne zacala snizovat. hranice nizke rychlosti, kdy to ztraci smysl je tak rychlost pomalejsi chuze, cca 2-3km/h
Ale zas tam musis pocitat s vetsi chybou. Treba kdyz stojis na miste, tak to porad "lita sem a tam", cimz se ti pridava vzdalenost, pokud zapnes tzv. "statickou navigaci" (ktera by tu asi byla vhodna), tak to zas meri od urcite rychlosti vys (tusim asi od 4km/h, ale tak pomalu se vetsinou nejezdi) a na zmeny rychlosti to reaguje rekl pomaleji pomaleji, nez comp (asi jak ktery)
http://www.kupkolo.cz/produkty/Computery_96...
Nevím jestli je to vlákno ještě aktu... vozím 5 let Sigmy, z toho dva roky drátové, po té co jsem opakovaně serval kabeláž, tak bezdráty. nejdřív Topline 1200 - 2 ks a jak psal Zakarr nahoře, samé problémy, oba velmi rychle odešly. Teď mám kvůli využití původní DTSky model 1600, spokojenost. Další tři kola jsem vybavil tímto http://www.koloshop.cz/tachometry-85/computer... Myslím, že Tvé požadavky bohatě splňuje. A ad odkaz výše, vyšší model 1606 bezdrát je tak také za cca stejnou cenu.