Mohli by ste mi doporucit kvalitni zamek na kolo.....(ne moc drahy:) cca do 500,- ).Zitra si jdu pro Meridu Matss tfs 500 a rad bych ho aspon nejak uchranil pred kradezi, diky za info
Já mám tenhle zámek a jsem s ním spokojený: http://eshop.skiservis.cz/Citadel/Zamek-na-kolo...
Citadel je levnější značka firmy Abus. Zámky jsou podobně kvalitní jako Abus, ale jsou výrazně levnější.
Zámkem v pohodě lze obepnout dvě kola a sloup nebo zábradlí. Je docela lehký a hlavně není na klíček, což je pro mne hodně důležité, protože klíče rád ztrácím :-))
Výběr zámku ale závisí na spoustě dalších věcí. Jestli budeš zamykat jen svoje kolo, nebo dvě či více kol? Jestli je pro Tebe lepší zámek na klíček nebo na kód apod? Budeš chtít vozit ten zámek na rámu kola, nebo ho dáš do batohu? Je důležitější váha nebo bezpečnost? Podle toho se dá teprve vybírat. Máš nějakou přesnější představu co by měl zámek ještě splňovat?
Spousta zámků na kód jde otevřít během pár sekund. Za dob divokého mládí jsme se bavili tím, že jsme zámek třeba otevřeli a donesli majiteli kola dovnitř do hospody, jestli je to jeho kolo, že ho neměl zamčený. Jeden týpek nás pozval na pivo, tak jsme mu i poradili, jak zamykat: koupit si opravdový zámek;-)
V podstatě stačí, když má planetový nebo podobný mechanismus (fabku lze otevřít šroubovákem a sichrhajckou), zvenku je dostupné jen těleso zámku a lanko. A je na pohled tlustší, než ostatní zámky, kterými patrně budou zamčena okolní kola. Já jsem takový zakoupil tuším v tesku za dvě kila.
Pokud bude po Tvém kole toužit nepřekonatelně, doveze si pákové nůžky nebo flexu. Průměrně opálený pravicový zbohatlický zloděj jde cestou nejmenšího odporu od hospody do zastavárny.
Já používám zámek s klíčem s oboustranným profilem. Vlastní tlusté lano je z houževnaté oceli, takže přefiknout jde blbě, muselo by se pochladit dusíkem a přepilovat lze také hodně blbě, protože kolem něj jsou válečky z tvrdého materiálu, které se při přeřezávání protážejí, takže bez svěráku ani prd a pak, je to údajně materiál, který je fakt na přeříznutí flexou, pilka nemá šanci. Už vidím, jak někde "u hradu" někdo nebo v noci v kempu zápasí se zámkem, flexou, ručním svěrákem a tekutým dusíkem. Jinde kolo nenechávám (to je nejlepčí ochrana).
A máš na něco takového odkaz nebo je to vlastní výroba?
Já mám konkrétně typ "ABUS BUFFO 880" (starší typ), ale dělají se i mnohem bezpečnější. Na stránkách výrobce se lze inspirovat i na další podobné: http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us... Doporučuji prostudovat i sekci zámků na motorky.
U nás třeba na stránce http://www.e-kovarna.cz/index.php?subk=AB200.
Tak
Ty U-zámky mají ve velké oblibě Němci. Jenomže jsem taky viděl v Berlíně rámy kol, přimknuté tímto zámkem k zábradlí. Rám bylo to jediné, co zůstalo. Ostatní včetně sedlovky se sedlem bylo pryč.
Takže když už chci mít jakousi jistotu, je potřeba zajistit nejen rám, ale co nejvíc z toho, co se dá odmontovat: přední i zadní kolo i sedlo.
Jednou jsem viděl před prodejnou stát kolo bez sedlové trubky včetně sedla (nevím, proč jsou v takové oblibě rychloupínáky sedlové trubky, když na kole obvykle jezdí stále tentýž cyklista), jednou přišla do prodejny slečna, že jí právě někdo ukradl sedlovku i se sedlem, jestli nemají něco levného, na čem by mohla aspoň dojet domů.
Rychloupínak je na sedlovce proto, aby se často mohlo dávat sedlo dolů na sjezdy. Jediné kde tohle nemá smysl je silnička a tam také častěji rychloupínáky nejsou.
Ano, v tom máš pravdu, ale většina lidí si jednou nastaví sedlovku a protože na kole nikdo jiný nejezdí, už na ni nikdo (krom případného zloděje) nechytne. Dokud nemají kolo bez sedlovky i sedla, ani je nenapadne rychloupínák vyměnit za šroub. Pravda ale je, že takových krádeží moc není.
Toto jsem měl na mysli. Rychloupínáky také obvykle vypadají pěkně a navíc bývají na kolech už v prodejně.
Rychloupínák je na sedlovce dobrý proto, aby se dalo sedlo rychle sundat :-)
Tak například já sedlo sundavám při tom, když ho dávám do kufru Octavie (se sedlem se nevleze, bez něj ano). A nebo na střešní nosič (do sedlovky dám záslepku, aby nepršelo do trubky). Ze sedla se totiž nachytané mušky fakt blbě stírají ... (nemusím ho alespoň balit do igelitu). I kdyby ne, když je na nosiči více kol vedle sebe a dávají se cik-cak, občas je nutné nějaké sedlo dát víš či níž, protože je ve stejné výšce s řídítky. Ještě mě napadají servisy, existují i stojany, kde se kolo upíná místo sedla. Můj servisák zrovna takový má. Občas mají některé věci i skrytý smysl. :-)
Základní zásada je, kolo raději nikde bez dozoru nenechávat. I jkdyž budu mít sedlovku bez rychloupínáku, tak pořád mám na kole X jiných věcí,m které je možné odnést (lahev, pumpa, podsedlová brašna apod.). Kdo tyhle věci má pořád tahat? Zámek je především psychologická ochrana před těmi, kdo by chtěli na kolo sednout a jet. A pak ho používám v kempu přes noc.
A kdo kolo neukradne cele nebo aspon nejakou cast, i v cizine se po nem s chuti aspon projde a ponici ho- minimalne v okoli nadrazi, v centrech mest apod.
Kde si nemuzu vzit kolo sebou, tam z nej neslezu (jsou vyjimky, ale clovek to tam musi znat a mit odhad).
Kde si nemuzu vzit kolo sebou, tam z nej neslezu (jsou vyjimky, ale clovek to tam musi znat a mit odhad). = souhlas
Já mám tento s alarmem http://run.to/alarmy. Lanko a zámek je asi stejně naprd jako u ostatních (kdo chce ukrást ukradne). Ale houká to a tedy plaší a upozorňuje. Dobře má zpracováno http://www.cyklistikakrnov.com/Bezpecnost...
Já mám tento zámek s alarmem už 5 let, v něm teprve druhou baterku, pracuje stoprocentně spolehlivě v dešti, mrazu a již třikrát mi zachránil kolo. Tento alarm má totiž výhodu v tom, že je tam i otřesové čidlo, které alarm spustí i při manipulaci s kolem. Což zloděje (zatím) překvapí a odradí. Alarm mi spustil, i když jsem sundavala pumpičku z kola nebo mi na zem vedle kola (1 m daleko ) spadlo cca 1,5 kg těžké poleno. Možná mám štěstí na kus, ale od té doby, co mám zámek s alarmem, mám například v kempech o hodně klidnější spaní.
Koupil jsem 4 zámky s alarmem, po dvou letech funguje jako alarm už jen jeden. Když ti někdo bude chtít ukrást kolo, tak ti ho ukradne. Takže jakýkoliv zámek se silným lankem, abys mu to trochu ztížil. Slabé lanko jsem hravě přestřihl malýma pákovýma kleštičkama do kapsy. A včíl mudruj.
Také jsem se kdysi napálil ... Klakson je na houby. Jak jsem uvedl: ABUS BUFFO je můj typ. :-)
Tak jest. A proto jsem na cestách kolo nikdy nezamykal. Opřel jsem naložené kolo o výlohu supermarketu, na představec položil helmu, do ní dal brýle, na ně rukavice a šel na 3-4 hodiny na průzkum Po návratu vždycky všecko bylo na svém místě. Doma mně totéž kolo ukradli v noci ze sklepa v zamčeném domě.
Mám stejnou zkušenost z cest. Rakousko, Švýcarsko, Francie, Řecko, Norsko (c toho ,co jsem projel) tam všude nechám kolo (i bagáží) stát před supermarketem celkem v klidu. U nás a nebo na Slovensku bych si to nelajznul.
Ja mel v anglii oprene kolo 2 mesice jen tak pred barakem, pred supermarketem (pravda byl to krap) a nikdo o nej ani nezavadil pohledem. V CR kdyz uz bez zamku tak kolo do peti metru od sebe + vyhodit brzdy at ho muzu seskrabat na nejblizsi krizovatce :-)