Musim si postezovat kamaradi, opet mi praskl ram. Tedy zatim jeste nepraskl, ale brzy by to ruplo. Uz tedy vim, proc mam cca od podzimu pocit jakoby to obcas "plavalo". Chjo. Zajimave je, ze to prasklo presne v tom miste jak minule, u zadni patky. Vypada to na spatne tepelne zpracovani po svareni. Pritom jsou ty ramy jiny rok vyroby, jiny model, jina velikost....Tak se to chystam odstrojit a reklamovat :-(
Je tohle normalni? Taky musite menit ramy tak casto? A pak se nekdo divi, ze touzim po obycejnem ocelovem ramu.
Jeste doplnim pro ty co mne neznaji, ze vazim cca 84 kg a jezdim docela mirne, jen tak abych si vyrobil prijemnou zizen, zadny hardcore. Fotky toho prvniho praskleho ramu...
http://www.damika.cz/foto/2006_09_11/index.html
GT? Zkus jinyho vyrobce.
Jinýho výrobce? Jinej nick? :-)) no jak by to třeba vypadalo jako "mcanyon", nebo "mmerida" nebo "mktm" no i když to poslední je hezký :-))))
Nemůžeš přece za to "m" hned nacpat souhlásku ... to se nedá vyslovit. Ale takový "molpran" - to je jiný kafe :-)))
Ale k tomu rámu - Michale, jseš si jistý, žes na něm neskočil? Tady v mém okolí se známému stalo totéž, v tom samém místě - a to ten dopad prý vůbec nebyl tak zlý.
Já ji tam necpal páč ji tam necpal ani MGT :-)
Já, kus hovězího... — že jsem si to nevyfotil...
Před pár dny jsem z autobusu na zastávce viděl postaršího muže v dokonalém cyklistickém oblečení včetně helmy na hlavě, an vedl podivně poskakující kolo. Při bližším pohledu jsem zjistil, že je to full s ukázkově prasklým duralovým rámem (spodní trubka) asi 30 cm nad ložiskem klik, jakoby byla trubka kolmo přeřezána.
Kolo na první pohled vypadalo jako supermarketové, ale překvapil mě ten dural.
Třeba neměl pákový nůžky na zámek, jen pilku na železo a právě ukrad kolo:-D
To by asi neměl cyklodres...
A nepřetahuješ nějak extrémně rychloupínáky? To rámům moc nesvědčí.
Jinak ocelový nevím jestli ti pomůže, tedy pokud to nebude nějaký 3kg ingot.
Mě rám neprasklul nikdy a v mém okolí moc rámu neprasklo, ale všechny 3 případy, co si pamatuju byly CrMo rámy. Samozřejmě to byla spíš náhoda, ale materiál na praskání nebude mít témeř žádný vliv, vždy je o konstrukci konkrétního rámu.
Myslim, ze nepretahuji, na kolech s rychloupinaky jezdim pres dvacet let, predtim jsem mel "motylky" (kdo jeste pamatuje :-), nemam pocit, ze by toto mohlo byt na vine.
Kdyz bude mit ocelak 2,5 kila, nebude mi to vadit. Uz mam kontakt...
Proč by při přetažení rychloupínáku měl praskat rám? Když už něco, pak oska na rychloupínáku, ale ne rám.
Zrovna dneska jak jsem jel rano (potupne VLAKEM!) do prace jsem nad tim premyslel, ze budu muset Mlokovi napsat, ze je to asi blbost. Tim by to opravdu byt nemohlo, teoreticky bych mohl rozmackat patky, ale to by samozrejme drive povolil ten upinak.
Jine by to bylo, kdyby treba dosedaci plochy matic naboje nebyly presne rovnobezne, to by pak pritazeni rychloupinaku mohlo zpusobovat pnuti, ktere by mohlo tu patku zlomit, ale primarnim duvodem by i tak byla ta nerovnobeznost dosedacich ploch naboje.
No ale právě dosedací plochy náboje nejsou rovnoběžné nikdy. Jde jen o to kolik jsou křivé. Nebo naopak je křivý mírně rám, ale nikdy tam nedosedá rovná plocha na druhou rovnoběžnou plochu. Úplně stejně u vidlice.
To je také důvod, proč u kotoučovek, když se vloží kolo pootočené, tak v 90% případů je nutné znovu seřídit brzdu.
Tu nerovnoběžnost beru tedy jako samozřejmost. U rámů jsem se s tím zatím v praxi ještě nesetkal (tedy s přímým poškozením kvůli přetaženým upínákům), u vidlic ale už ano.
Je-li tomu tak, pak je to mozne, ale myslim si, ze patky by mely byt rovnobezne a pokud nejsou, je ten vyrobek spatny. Pak jeste muzeme podiskutovat o tom, jak hodne rovnobezne, resp. nerovnobezne patky bezne u ramu jsou :-)
Za predpokladu, ze to prasklo kvuli nerovnobeznosti patek bychom pak mohli generalizovat, ze to ceka vsechny ramy GT Avalanche po cca 10 - 20 kkm. Tomu moc neverim, takze se v tomto mem konkretnim pripade dvou prasklych ramu stejneho typu a znacky priklanim k tomu, ze to je nahoda. Blba, ale nahoda.
Určitě to k prasknutí může přispět jen malinko. Ono se to s mírnou nerovnoběžností určitě vyrovná. To by jinak prasknul po chvilce každý rám.
Posuzuju dle kol s kotouči a tam už mám poměrně slušnou statistiku (díky spoustě dalších kol v mojem okolí o kterých to vím).
A z cca 25 kol se najde tak maximálně 1-2, kde když vložíš kola pootočená, že nebudeš muset seřizovat brzdy (tedy těch zbylých 23 kol má křivě rám nebo dosedací plochy náboje nebo obojí).
Jen jsem myslel, že kdyby se sešla kombinace trošku více křivé kombinace + přetahované upínáky, že by to k prasknutí mohlo přispět.
A taky o tom , jak s tím kdo pořádně práskne...
Koukam, v posledni dobe praska co muze...
Normalni mi to neprijde... Merida mi za 3 roky nepraskla a to jsem ji osadil vidlici s o 50mm vetsim zdvihem nez byla puvodni a v terenu ji nesetril.
Zkusil bych jinou znacku.
Normální to není!
Upřímnou soustrast. Přeju rychlou reklamaci, alre doufám, že máš ještě jiný kolo, protože ať to dopadne jak to dopadne asi se stejně na tomhle měsíc nesvezeš:o(
Jinak co se mě týče, tak rám s emi za tech pár let co ho mám ani nehnul a kromě bovdenů, brzdovejch špalků jsem nic neměnil ani neseřizoval. Tedy kromě té výměny za rohlofa letos v zimě...
Jak zjistujes, ze je ram praskly? Nejake tukani do ramu? Tahani? Mam taky obcas pocit, ze pode mnou zadni stavba klouze. Ale obavam se, ze bych prasklinu nevidela nez by byla siroka radove v centrimetrech :)
:-))) wewe - když čekám v Uhříněvsi na vlak, tak nádražáci poťukávaj do náprav takovým hóóódně dlouhým kladívkem, jestli tam není závada - poznaj to po zvuku. Ty kladívka maj pověšený na stěně u svý boudy...tak kdybys chtěla, já bych Ti jedno vzal :-)))
Koloťuk jsme mu řikali:-)
Jenže oni ťukají do ocele. Nevím, jak by zněl dural nebo nějaký kompozit.
Poklepeš-li třeba na talířs prasklinou, zní jinak, než neprasklý. Poklepem jsme zkoušeli i nepoškozenost dílů před montáží.
8-)
Ono takový poklepání nemusí bejt někdy na škodu. Můžeš zjistit, jestli je někdo za dveřma, poklepem na svoje čelo se paradoxně někoho dotknout, poklepem se nechá ve zdi objevit dutina s pokladem nebo kostlivcem, bylo by toho dost.:-)
Ee. Obcas jakoby ti to pod zadkem zaplavalo, vzdy jen chvilku. Vlastne se mi ani nezda, ze by to clovek byl schopen citit, ale neco takoveho jsem uz par mesicu pocitoval. Nevim. Vzdycky jsem koukl jestli jsou pneu ok, tlak, draty. Samozrejme nic. Tak koukam jestli neuvidim prasklinku v okoli nektereho svaru. Pochopitelne to misto kde to prasklo minule bylo pod mnohem castejsim dohledem a tentokrat jsem ji tam proste videl. Paradoxne, diky vrstve blata jsem ji videl driv nez bych si ji vsiml na cistem kole. Obcas do ramu dovnitr vsemi otvory striknu cokoliv mastneho ve spreji. Vetsina hned vytece a oschne, ale kdyz pak po case najednou nekde jen tak bez priciny vzlina olej, je to jasne - presne tohle se stalo - na vrstvicce uschleho blata byla ryska navzlinaneho oleje. Jsem to otrel prstem a bylo mi jasne cim budu travit dnesni vecer. Chjo.
Příjmi ode mne upřímnou soustrast. Doufám že ti uznají reklamaci.
Asi je na čase změnit značku...
Dik. Ooooo jak Ti zavidim Tveho oceloveho Marina.
:-) slyšel jsem že se daj ještě sehnat, taky KONA a KHS dělaj CrMo pěkný kousky. Tak neváhej a jdi do toho :-)
Ja vim, sleduji to uz dele, praskani nebyl priarni duvod. O kone vim, to je paradni ram, ale ohlizim se spise v domacich vodach, Černošice...
To je jasný. Nicméně když výrobce zprasí technologický postup tak praskne i ta ocel.
Jinak ten tvuj zdroj asi neznam.... čekal jsem mrázka nebo bareše...
Mrázek bydlí (a vaří) v Černošicích :-) Zatim to je otevrene, ale jestli neco budus shanet, rozhodne se preptam u nej.
jen pozor, neni mrazek jako mrazek :) ve skutecnosti jsou totiz dva... jeden dela "garazovky" v cernosicich, a druhy je svetove znama firma varici napr z titanu ( http://www.mrazek.com )
A pak je jeste jeden a ten uz nezije, ze ano. Ale z tech zijicich jsou oba svymi vytvory zajimavi, ja jsem mel na mysli toho z Cernosic, ten druhy ma firmu v USA, myslim, ze tak 1/2 na 1/2 tam i zije a vyrabi take moc pekna kola, ovsem nejenom z oceli.
Na B-F se taky řešil Mrázek :-)
http://www.bike-forum.cz/forum/duratec-nebo...
Anebo nechat postavit od Franty Mrázka - což je totéž jako byla značka Sphinx - svařovalo se to ve stejné firmě...
Má pravdu přecedo... Ocelovou Koňu nebo GT bych bral taky... Zatím mám jen Heavy Tools a navíc je mi malej :-) ale šikovnej :-)
Stačí si vybrat :-)))
http://bicycle-frame.bicyclenet.com.tw/MTB...
Cau take preji uprimnou soustrast,ale ja jezdim na GT tri roky nesetrim ho a da se rict ze hodne mich kamosu take jezdi na GT a opravdu je nesetri nikdo a zadna prasklina. Jaky mas model ZASKAR?
Avalanche - masovka. Ten prvni byl 0.0 model 2003, tenhle z reklamace 1.0 model 2005. Je to jedno, 0.0 1.0 2.0 i 3.0 jsou stejne ramy. Zaskara jsem si chtel poridit, ted uz jaksi nee.
Nebylo tam odlišná ta verze "Pro" ? ... tuším že byla z jiného materiálu .....
Jo, myslim, ze nektery rok tam bylo i neco "Pro", take byla jeden rok verze 0.5, tu ma myslim Radka. Jestli bylo "Pro" z jineho materialu jine nevim. Mel jsem v ruce Zaskara Team, mohl byt za 13 kKc, ale to je hodne, tolik jsem tehdy za ram dat nechctel. A ted uz tedy urcite ne. Ale bylo to lehoucke jak pirko :-)
Už jsem to našel ... byla to 7005ka, takže nejspíš měkčí, ale ne tak křehká. Tam bych se možná tolik nebál. Zaskara naopak při tvé váze a stylu jízdy (jak někde píšeš že i "hopsáš") spíš ne-e ;-)
Tak pratele, dekuji za prizen. Kondolence byly prikladne a procitene :-))))))
Dnes jsem to odstrojil, zitra jdu reklamovat. Hodim sem nejake foto...
Tady...
http://www.damika.cz/foto/2008_04_09/index.php
Dle mých zkušeností při delším používání praskne každý rám vlivem únavy materiálu a nezáleží na značce, ani na druhu materiálu. Mě osobně v uplynulých letech praskly tyto rámy: 1991 Favorit - ocel, 1994 Scott Sawtooth - ocel, 1997 Marin Bear Valey - ocel, 2000 Marin Eldridge Grade - ocel, 2002 Marin Nail Trail - dural, 2002 Eska Treking zimák ocel, 2006 Marin Palisades Trail - dural, 2006 Favorit zimák ocel, 2008 Schauf zimák ocel.
Tak todle mi nepříjde jako normální stav....
V naší rodině jeden favorit složil 30let pak jsem ho přeosadil ,někomu věnoval a on na něm jezdil ale nekřupnul, druhej F4 mě složil 15let a dal jsem ho pryč jenom proto že jsem na něj nechtěl dávat nový komponenty...
To je sila, ja mam spise zkusenost podobnou Radiusovi - prvni ocelovy bike jezdi dodnes a ze jsem se na nem vyblbnul :-) Silnicka taky prezila leta nez mi ji nejaky hnup ukradl. To co popisujes je asi fakt extrem, to jsem na tom vlastne jeste dobre :-)
Tohle už nemůže být náhoda. Sice prasknout může občas úplně cokoliv, ale rozhodně si nemyslím, že dříve nebo později praskne všechno.
V rodině jsme měli x kol starých x desítek let, ještě nedávno jsem měl doma hliníkového Hot Rocka cca z roku 93 (to byla ale těžký možná zcela nezeslabovaný rám) a hliníkový Rock Machine Perfekt 98 ročník (a to byl ultralehký chrtí rám) a neprasklo ani jedno z těch kol. Na obou těch bikách stále někdo ještě teď jezdí.
A v mém okolí lidem rámy také moc nepraskají. Vzpomínám si pouze na tři případy (a čistě náhodou vše CrMo rámy, ale to byla asi náhoda). Hliníkový si nevybavuju žádný a to mám v mojem okolí cyklistů dost.
A pár z těch rámů vím (teď si vybavuju 2 případy 40tis.+ a jeden cca 30tis. - to byl ten Rock Machine Perfekt), že mají najeto více než 40tis. km. Samozřejmě větší množství má těch km výrazně méně a proto také tolik nepraskají, protože nebyly tak dlouho ježděny.
Podle mě především záleží, co s tím kolem kdo dělá, kolik k tomu váží, jak moc odlehčený rám to je a pak samozřejmě i kolik na tom najel.
Nevím zda-li je to náhoda. Lidem v mém okolí také občas praskl rám, ale nikomu koho znám nepraskl tak často jako mně. Možná má na tom podíl velikost rámů, protože měřím přes 190 a používám velké rámy, někde jsem četl, že jsou k praskání náchylnější. Jinak s kopce jezdím spíše k materiálu ohleduplně a do kopce a po rovině jezdím hodně lehké převody. Počet najetých km do prasknutí se u horských kol pohyboval od 12 000 do 40 000, u zimáků jsem to neměřil.
Tak jsem to vcera predal k reklamaci - maji 30 dnu, budou se snazit rychleji... Verim, minule jim to trvalo cca 14 dnu a i to jen proto, ze prvni ram, ktery mi nahradou poslali pri preprave DHL poskodili.
Trochu ted jeste premyslim o jine veci: To prvni GT jsem koupil v dubnu 2003. Pak ta reklamace v roce 2006 - dostal jsem novy ram, model 2005. Ted znova, tipuji, ze dostanu novy ram model 2007 nebo 2006. Zaruka na ram pro prvniho majitele je pet let. Tech pet let v podstate prave dobehlo, dost dobre jsem si na tech kolech pojezdil, proste jsem je vyuzival a ted presto dostanu uplne novy ram.
Je to v poradku? Kdyby se me vcera ten prodavac zeptal jestli mi to neni blby, asi bych trval na svem, na opravnenosti reklamace, ale blby by mi to bylo.
Trochu :-)
Co vy na to?
Mě by to blbé nebylo, pokud by to nebyl případ, že bych za zlomení sám mohl (tedy třeba pád nebo náraz do něčeho).
Ale to není tvůj případ, takže nevidím důvod mít špatný pocit.
Oni tak stanovili podmínky záruky na 5 let u rámu. Pokud jejich rámy příliš praskají a nevyplatí se jim ta 5-letá záruka, tak je nikdo nenutí ji mít a nebo je to pro ně signál, že je s rámy něco špatně (a pokud je to jen ojedinělý případ, neznám přesnou statistiku praskání GT, tak jim to zase může být úplně jedno). Na druhou stranu jim zase zvyšuje prodej, mě jako zákazníka zajímá, že je 5-letá záruka na rám.
nebylo. Když mi prodávají špatný výrobek tak nebylo. Jo a jen mimochodem, tu záruku máš na každý ten rám znova ;o)
Těma pěti rokama na každý rám znova bych si nebyl tak jistý. Jelikož jde o záruku nad rámec zákona, řídí se jen a pouze obchodními podmínkami prodávajícího.
Příkladně pakliže nikde v záručáku nebo odkazovaném dokumentu nenajdeš jinou formulaci, než "5 let od data prodeje zákazníkovi", tak "5 let od data prodeje zákazníkovi" je jednoznačně formulované datum, kdy končí záruka.
Jinak souhlas. Prodejce nabízí záruku, já jsem za ni zaplatil, tak ji využívám. Nevím, co by mi na tom mělo připadat blbý.
no právě. Od data prodeje zákazníkovi, ale toho rámu...
Dělám v jiném oboru, ale je to všude stejný. Když máš záruku jen z ezákona, a vyměníš v tom výrobku díl, pak ta záruka je na ten díl od toho data, kdy ti ho tam dali. Jestli nabízíš na rám delší záruku tak platí delší záruka, to je podle mne jedno. Každopádně až mu vyprší ta doba záruky na celé kolo, tak poří¨ád bude mít v záruce ten vyměněný díl.
Jenže kolo bylo prodáno (například) 15.4.2003. 5 let od prodeje je 15.4.2008 (+ dny, kdy bylo zboží v opravě). Záruční oprava byla provedena výměnou vadného dílu = rámu.
Maximálně se lze domáhat záruky na opravu, ale rozhodně ne pětileté, pokud to dodavatel výslovně neuvádí.
Že v jiných oborech si zákazníci nenechávají tak $rát na hlavu a požadují diametrálně jiné záruční podmínky je věc jiná.
Je to tak jak pise Jurimir, i v tom obchode mi to rekli. Takze ja ted teoreticky dostanu novy ram a ode dne prevzeti pobezi zaruka znova. Je mozne, ze uz to nebude pet let, treba predloni prodavali GT s triletou zarukou, ale pobezi znova, minimalne dva roky. To je prave to co mi prislo trochu hloupe - pokud by ty ramy praskaly primerene casto (a ja se pri tom nekdy nekde neprizabil) tak muzu teoreticky treba jeste v roce 2020 jezdit na novem ramu z reklamace kola zakoupeneho v roce 2003. Je to trochu pritazene za vlasy, ale mozne to v podstate je, prave tim popsanym mechanismem "zaruka bezi znova od zacatku".
Jj, psal jsem, že se to řídí podmínkami prodávajícího. Pokud je takto uvádí a sám výslovně interpretuje, hurá! Třeba se za tu dobu naučí dělat pořádné rámy;-)
Ta zaruka prodlouzena nad ramec bezne zaruky je urcite jenom na ram (byva to tak u vsech kol). Pokud ram praskne a zakaznik dostane novy, potom mu bezi nova plna zaruka (tedy opet nad ramec bezne zar. doby) na ram novy znovu, jako na ten predesly- novy ram = nova zaruka na ram. Pochopitelne se nebude tykat zbytku kola, ostatni dily nemaji zdaleka takovou zivotnost.
Presne tak. Ale prece jenom z toho puvodniho kola mam jeste par dilu - riditka, predstavec, komplet brzdy, kliky i s dvemi krajnimi prevodniky. Obcas se trochu bojim o riditka, protoze ty kdyby prdly tak by to byla tlama jak svina, ale obcas je podrobuji testu pevnosti a zatim drzi. Brzdy maji trochu vakl - Deore "V", kliky (Deore) nemaj chybu, zlatej ctyrhran. Vlastne jsem prekvapeny kolik takove "obycejne" dily vydrzi. Ale rafky, stredova osa a naboje to je jina, uz treti - ctvrte oblozeni.
Bratranek ma takhle uz 3. ram. Dozivotni zaruka od Specialized.
To ma docela stesti, ze mu ty ramy krupou tak brzo. Ta "dozivotni" zaruka totiz nebyva do smrti majitele, ale vetsinou clovek zjisti, ze do konce zivotnosti ramu, udavanou vyrobcem. Uz nevim u ktere znacky to bylo, ale slovo "dozivotni" znamenalo v pripade reklamace 5 let od data prodeje.
do pozornosti §627 (2) OZ
§ 627
§627 (1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
§627 (2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
§627 (3) Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná.
Zdravim. Nebyl to náhodou nějakej novější rám s moderníma, odlehčovanýma patkama? V poslední době se kola dělají pod heslem "Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě..." Když vidím jak blbě se skládají trubky u hlavy - (spodní trubka je vyhnaná nahoru a dohání se to výztuhama) a zadní patky to jsou někdy tvary a odlehčení, která si přímo koledují o malér a že jsem jich taky už pár ruplých viděl...
Nemůžu si pomoci...skoro bych prohlásil. "Čím starší kolo, tím trvanlivější..." Michodem. Rámy se na www.bazarech nabízejí za pakatel, nahažte díly na jinej (k)rám a jedém. Kolo je stavebnice jak Lego. všechno se dá namontovat na všechno.Držím palec
JD
Jety ram? Ee, neberu, nevis co na tom kdo provadel.
Jinak ten zbytek bych snad zvladl. I kdyz bych si dovolil polemizovat o tom, zda jde skutecne vsechno namontovat na vsechno. Jde, ale obcas to chce vetsi kladivo... :-)
Ostatne, uz mam nove kolo, az bude chvilka casu udelat fotky, hodim sem info.
Jo, pro neinformovane: mgt-gt=>m
Tak, abych to uzavrel...
V reklamacnim rizeni jsem dostal tento ram:
http://www.bikecentrum.cz/images/img.php?id...
Sel hned na pudu kde pocka az Jakub do nej doroste (coz asi nebude dlouho trvat).
Mezitim jsem nelenil a zatimco jsem jezdil na jinem kole, pracoval jsem na konecnem reseni. Jak dopadlo muzete shlednout na http://www.damika.cz/foto/2008_06_01/index.php .
Vsechno zle je k necemu dobre - kdyby ten ram nepraskl, asi by mi trvalo mnohem dele nez bych si poridil to co mam ted.
Pěkné, moc pěkné.
Jenom nevim, jak pořešíš nicknáme.
Uz se stalo...
Nebo jsi myslel nick kola?
Hmm, hezkej dárek ke dni dětí :-)) podledata fotek soudě :-)))))
Moc pekne kolecko, jen mi prijde, ze na fotkach mas trochu provesenej retez :)
Jo, kombinace prevodniku 38 z a excentru vysla tak tak. Musim retez jeste asi o milimetr vytahat abych mohl ubrat cely clanek. Nebo mozna poridim pulclankovy retez, nevim, neresim to, protoze mi to zatim nikdy nespadlo :-)
Pěkné.
A proč jsi nepoužil na vyvážení momentu Rohloffa tu speciální prodlouženou patku? Ta mi připadá ještě trošičku elegantnější, než toto.
Myslis takove to rameno, asi 15 cm dlouhe? To se mi ale vubec nelibi, naopak, tohle mi pripada lepsi. Jestli tedy nemyslis neco jineho, protoze ty desticky - axle plate jim rikaji, se dodavaji defaultne v provedeni pro dlouhe patky, ja jsem si musel koupit jinou, pro pouziti s cepem zadni kotoucovky. Stala 8 ecek :-( Kus hliniku.
to, co myslím, označují to jako OEM, viz
http://www.rohloff.de/en/products/speedhub...
Se divím, že když sis nechal dělat rám speciálně na Rohloff, že jsi to neřešil spíš speciální patkou než speciálním šroubkem na OEM2. Máš pro to nějaký důvod?
No. Specialni patky by nutne musely byt vetsi (delsi) a kdyz uz jsem na kole mel vymysleny excentr, bylo by zbytecne delat cokoliv jineho nez kratke, "klasicke" patky. Na strance, kterou odkazujes, u posledniho naboje v cerne barve je ten typ axle plate, ktery jsem pouzil. K tomuto typu je ten sroub primo dodavan, akorat se ma pouzit otvor pro montaz kotoucove brzdy. Misto toho Franta vymyslel otvor jinde, protoze s kotoucovkou vzadu nepocitam a zbytecne by to tam vycuhovalo. Takze tak :-)
Tak to je velmi šikovné. Chválím. Jak se ale vyndavá kolo třeba při defektu ? To se musí rozpojit ty dvě lanka, kde ?
Pak jak se asi takto sundavá řetěz ze zadního převodníku na rohlíku když je řetěz bez napínáku stále vypnut excentrem ? Zdá se mit o být hororové.., ale třeba to jde v pohodě, netuším. :-)
Rohlíkům zdar !
http://www.zlatka.myslenka.net/
Tebe jsem tady necekal :-)
Vyndavani kola je snadne, odpojis razeni jako u vsech jinych rohloffu a kolo vyndas smerem dolu. Neni v tom zadna komplikace.
Retez z pastorku, resp. prevodniku bez povoleni excentru nebo vyndani zadniho kola nesundas. Nebo mozna ano, ale jen velkou silou kdyz si pomuzes pootocenim klik. Nevim vsak proc bych ho potreboval sundat. Mazat i otrit od prachu to jde i nasazene.
Tak přece při sundavání celého kola při defektu potřebuješ také stáhnout řetěz z pastorku.. :-)
Tam vidím problém, teda pokud nepraktikuješ něco jako plášť vycpaný slámou nebo vylitý kaučukem..., nepíchnutelné.
Ale nedávno jsem viděla borce který lepí kdekoliv píchlou duši bez toho aby jí vyndal. Já to jednoduše vytáhnu tak, že řetěz povolím napínákem, který mi dovolí 2-3cm povolit pnutí řetězu.. Bohužel díky tomu mi také občas v drsnějším terénu prostě spadne, ale naštěstí ven a točí okolo úzké osičky sh pd540. Vše má své pro a proti, a do klasiky bych už nikdy na fullu nešla, co říkáš mločku :-P
No prece kdyz vysunes zadni kolo z patek tak s nim pohnes kam potrebujes, napeti retezu se uvolni a retez sundas :-)
Ale joo :-) jasně, asi tam nemáš takový balón jako já. Který mi při sundavání prostě chytne o rám za středovou mufnou a já se s tím pak přetahuji. No pokud je kolo píchlé tak baló samo je prázný :-D
Budu to tu sledovat a můžete se mne taky na něco zeptat, tak mám na dvou nábách a třech rámech 13800km rohlíkových...
Třeba co se týče skoku ze sedmičky na osmičku atáááááááák.. .-) pětka, šestka jde to ztuha, tak zaber ať už osmička řachtá, nejsme přece z másla. :-)
A jak tak na to koukam, Ty jsi asi myslel tu patku co je u cerveneho naboje, ze ano? Ta se skutecne dava do prodluzenych patek a nic dalsiho (sroub) uz nepotrebuje. Co se vsak dlouhych patek tyce jsem jiz napsal vyse.
neslo mu nahodou o tohle vedeni radicich lanek? http://www.rohloff.cz/fotogalerie/25_6955.jpg
Da se to kombinovat s OEM uchytem (ktery mas ty) a vzhledem k tomu, ze je to na fotce pouzito na epiku, tak s patkama imho taky problem nebude...
kdepak, to s tím nijak nesouvisí
no zabredl jsem do toho trochu vic a uz chapu rozdil mezi ome a ome2...
ale celkem chapu Michalovo rozhodnuti pro pouziti OEM2 verze...
já to právě nechápu:-)
Jen aby bylo jasno, tak to tady tak nerozpitvávám kvůli tomu, že bych chtěl nějak kritizovat, ale proto, že mě to opravdu zajímá, s rohloffem mě zanedlouho čeká první výměna oleje (5000 km) a nic jiného bych si už na jakékoliv vážně míněné kolo nedal. Tak proto mě zajímají i případné slabiny některých variant. A když si někdo dělá speciální rám na rohloff, tak se divím, proč tam nemá oem verzi a místo toho tam dá oem2, která je dělaná jako jakýsi kompromis pro rámy, které nejsou dělané na rohloff.
Ddvodu muze byt nekolik, me se napr treba dlouhe patky nelibi, hur se z nich vyndava kolo v pripade, kdy to potrebujes (defekt, preprava, vymena desticek - v pripade Michala desticky neplati:)). Reseni, ktere navrhl Franta mi prijde hodne elegantni. Jako varianta pro ramy, ktere na rohlika nejsou mi prijde spis ta jejich obdoba torpeda
o rohlikovi taky trochu premyslim, ale celkem me odrazuje cena. Ciste naboj, novej kotouc (protoze 4 diry), redukce na brzdu, oem2 uchyt... cely by me to prislo pres 30k :(
právě mám pocit, že ten oem2 se nandává hůř, než oem, ale v ruce jsem to neměl (mám tu dlouhou konzolu, anžto nemám zadní vidli ani na kotouč) a proto se na to ptám. Ta patka je delší cca o 2 cm, to na obtížnost nandávání kola nemůže mít podstatný vliv.
po pravde, dlouhe patky jsem na kole uz pekne dlouho nemel, takze nemuzu presne soudit, priznavam.
Kazdopadne vychazim trochu z toho, jak mam kolo ted. Patku mam kratkou, ale hak prehazky mi defakt ona jedne strane dotahuje patku do velikosti te velke, s tim rozdilem, ze je otevrenejsi. Vyndat zadni kolo je ale peknej orisek a bez kompletni demontaze rychloupinaku kolo temer nevindam. Na druhou stranu je pravda, ze tam tomu trochu vadi prehazovacka, ktera by na ramu primo na rohlika nebyla (ani v podani napinaku)
ale kdyz koukam tady na ty patky, tak se mi ta velka proste nelibi :)
http://www.rohloff.cz/pictures/rohloff_cd...
a ad vyndani OEM2 - pokud to dobre chapu z fotek, co jsem videl, tak je to resene jen cepem, do ktereho zapadne ten OEM2 nastavec. Tudiz jedine, na co je potreba si dat pozor pri nandani je spravne natoceni "ucka" na ten cep. Coz je stejna operace, jako si u OEM ohlidat spravne natoceni zoubku
No a Pavle, kdyz mas zadni vidli zcela bez moznostii uchytit rohloffa jinak nez na dlouhe rameno, nestalo by za to zvazit navareni podobneho trojuhelnicku dovnitr leveho ramene vidlice? Pokud je tedy tve kolo z oceli, myslim, ze lehace tu zadni kyvku maji ocelovou... Nebo nee?
Clovece, vis, ze jsem o tomto webu nevedel? Mam prolezly http://www.rohloff.de snad i pozpatku, vse co bylo mozne zjistit a procist jsem si z nemeckych stranek zjistil, ale netusil jsem, ze chlapci od Rebelu se takhle pochlapili. Ten web musi byt pomerne mlady, tipuji max pul roku mesice. A je docela prehledny, vse o cem zde hovorime je tam mozne najit.
no ja ho nasel dneska nahodou.... o rohlikovi uvazuju, ale kdyz jsem si cenu naboje a potrebnych soucastek vypocital na 31.100 (bez rafku a vypletu), tak me presla chut :(
Rafek muzes nechat stary a vypletu Ti to klidne sam. Stahni si cenik ze stranek rohloff.de a prepocitej ceny podle aktualniho kurzu eura. Vyjde Ti jine cislo. Ne, ze by to byla polovina, to ne, ale o par tisicovek min to bude. Ja mel vyhodu, ze jsem porizoval v podstate zakladni verzi, bez napinaku, bez dalsich dilu pro kotouce. Kdyz jsem koukal na web ceskeho zastoupeni, mel jsem dojem, ze porad prepocitavaji kurzem 1:30, prestoze v te dobe jsem ecka kupoval za 25. Tak jsem si udelal pekny vylet do Nemecka a Rohloffa koupil tam. Pravda, pomohl mi nikoliv nevyznamne Jenda, ktery v nemecku casto pracuje a dovolenkuje a zna perfektne jazyk. Ja umim jen trochu anglicky takze by to bylo o neco slozitejsi. Presto, pri vsi ucte k tem klukum, kteri rohloffa v CR propaguji, davat jim pres 2 tisice za to, ze mi privezou krabici je trochu dost. Takhle me to vyslo nastejno a udelal jsem si pekny vylet a budu si pamatovat, jak jsem jel do Plauen kupovat Rohlica :-)))
Jedine negativum to ma, ze v te krabici byl nemecky manual. Taky jsem jim mohl rici o anglicky, ale je to jedno, mam ho elektronicky.
hmm v pripade cerneho provedeni me to vychazi o cca 3500 levneji... ale i tak je to palka :( hmm ze bych prehodnotil priority a misto Talase poridil rohlika? :)
A stribrnnej je jeste levnejsi a ted co palej logo laserem vyypada dost dobre. Ale pravda, kdyz uz clovek vyhodi takove prachy, tak je lepsi aby si koupil to co se mu libi nejvice, rozdil tisicikoruny prestava hrat roli.
rohlika uz jsem zkousel. Sice ne na MTB, ale na greenspeedu. Chodilo to moc pekne a hodne se mi zamlouvalo jak to radilo pekne potichu bez preskakovani... V zaberu jsem to moc nezkousel, protoze nebyla prilezitost. Kevzemu uz nejakou dobu uvazuju o zruseni presmyku. Ram je delanej na shimanackej a ten se mi tam davat nechce. Na ten co mam drhne lanko o navarek a nebavi me dlouhej krok packy... 98% casu stejne jezdim na prostredni pilu a rohloff by byl dalsi stupen (ke zlepseni z 9 prevodu na 14).
Stribrnej je levnejsi o 38Euro, coz neni tak moc. Na druhou stranu, ted mam naboje taky stribrne, takze nakonec by sel stejne asi stribrnej.
S tim razenim mas pravdu i kdyz zase az tak ruzove to neni. Chci o tom vice napsat v tom clanku tak jen kratce: Radit z 8 na sedm v tahu prakticky nejde bez toho aby ti tam nespadla 14. Kdyz "vyvesis nohy" jen na okamzik razeni - cca pul sekundy - vse je v pohode. Prevod 7 opravdu je ponekud hlucnejsi, uz si zvykam a pozoruji, ze se mi to vrneni zacina libit. (Jak malej Jarda. Pamatuji se jak jsme si jako maly kluci zasunovalii do ramena od torpeda na pionyru kousek umele hmoty z kelimku od termixu tak aby to delalo rachot jako motorka :-)
Dale, mam pocit, ale opravdu jen pocit a nejsem schopen posoudit nakolik je spravny, ze na prevodech 5,6,7 prece jenom nejaka energie mizi v prevodovce. S pribyvajicimi kilometry se mi to vsak zda cim dal mene casteji. A mezi 3 a 4 to razeni v tahu taky nejde uplne hladce. O tom vsem jsem vedel, takze mi to nijak nevadi, ale nechtel bych vytvorit dalsi famu, tentokrat pozitivne ladenou, o tom jak je Rohloff uzasny a naprosto dokonaly. Neni, ale pozitiva (u mne) jednoznacne prevazuji.
Ostatne privital bych, jestli tyto moje prvni poznatky mohou Pavel nebo Jurimir potvrdit ci vyvratit.
o hlucnosti nekterych prevodu uz jsem zaslechl, stejne tak o pocitu ztraty energie v prevodovce.
co se ale tyce razeni v tahu. Je mi jasne, ze to extremne hladce nejde. Na druhou stranu to co popisujes je stale lepsi oproti razeni presmykacem. Pokud se clovek dostane do kopce, kde je nucen pouzit jeste lehci prevod, tak u presmykace je to uz problem, clovek musi kolo rozslapat na vetsi rychlost, aby mohl retez nasledne povolit... takze tady vidim u rohlika prinos, ikdyz ne k uplne idealnimu stavu.
a rachtani... jsem na to zvedavej... me prehazovacka taky cas od casu dela peknej rachot a o presmykaci ani nemluve
Jo, to mas pravdu - kdyz dojde v nejake stojce s klasikou na razeni na prevodnicich, muze to skoncit i ohnutym prevodnikem. Vetsinou to ale nejde a tady tedy rohloff vede jednoznacne, protoze i v tom nejprudsim kopci to tam proste narves. Navic, razeni mezi 5,6,7 a 8,9 a 11, 12, 13,14 jde naprosto skvele i v tahu, pres drive zminovane nectnosti na jinych kombinacich.
Ted tak koukam na ten graf efektivity co je na tom ceskem webu a prijde mi to docela dost realne - presne takhle to pocituji i ja - napriklad, ze na jedenactce je ten odpor urcite nejnizsi, pak desitka o neco horsi a pak zas v pohode. To same v okoli ctyrky. Asi zacnu vice verit svym pocitum :-)
4lověče já ti nevím, jestli nějaká energie mizí nebo nemizí v převodovce. Převod 7 je trochu hlučnější, ale je mi to jedno. 12, 13, 14 tak mi zas tak jakoby cvrdliká na volnoběh, ale je mi to taky jedno. Prostě si to trochu povídá a ujistili mě, že je to u rohlíka a vůbec převodovek normál. U některýho kusu víc, u některýho míň.... DUal drive jsem měl dost tichej, ale kolega měj povídavej a fungovali oba stejně. Mě na tom nijak moc nesejde. Pořád vítr v uších a hukot plášťů na asfaltu je podle mne větší hluk...
Řadit v záběru jsem nezkoušel, takže nevím. Výrobce předtím varuje, takže to nedělám. Prostě na chvilku přestanu zabírat. Ta chvilka je cca desetina času co s přehazovačkou. Je to tam hned a je to tam přesně.
Já jsem z Rohloffa naprosto nadšenej. Ale je fakt, že přemýšlím o tom, že zvýším rozsah převodů řazením v klikách. Teď jsem si to zkoušel o víkendu a bylo to super, takže mám asi zase na na co šetřit:o)) Jinak pro neznalé není to tím, že by Rohloff měl malej rozsah. Mám teď to samý co předtím, když jsem měl 3x9. Uplně stejný počet rychlostí a stejný rozsah. Dal jsem si to posunout dost do horskejch převodů, ale nějak se mi na cestě s Václavem rozjely nohy a chtělo by to ještě alespoň dva tři težší převody, aby se dalo šlapat i při rychlostech přes čtyřicet pro mě příjemnější frekvencí.
Jen k tomu rozsahu převodů, ten se mi moc nezdá. Pokud nemám pravdu, tak mi oprav:
- rohlík má rozsah 526%
- 44/32/22 x 11/32, to je klasická 9ka s menším rozsahem a ta má rozsah 582%
- 44/32/22 x 11/34, to je klasická 9ka s větším rozsahem a ta má rozsah 618%
Pořád mi tedy rohlík vychází, že má rozsah znatelně menší a třeba mě by nestačil (sotva mi stačí 44/32/22 x 11/34).
A není mi jasné, jak si s 9kou mohl mít tedy rozsah stejný.
Samozřejmě jsou tu další aspekty jako že rohlík má ty převody odstuňované zcela plynule, to klasika nemá. A je samozřejmě možné rohlík kombinovat s dvojplackou nebo řazením v klikách nebo ve středu a pak najednou s dvěma převody vepředu má rohlík hned rozsah třeba kolem 1000% a je to bezkonkureční, ale už se zase při té kombinaci trošku ztrácí ta jeho krása.
Kdybych nejezdil fulla, tak bych o rohlíku také uvažoval. Na fullu to má ale spoustu komplikací a nevýhod navíc, tam to nemá smysl.
nepočítal jsem. Mám to pocitově. Tedy při jakých rychlostech a jakou frekvencí šlapu. Na kole s trojtácem jsem nejel cca 20 let, takže to fakt nevím. Místo trojtácu jsem měl předtím Dual drive, tedy trojstupňovou převodovku v nábě. Mohl jsem šlapat ještě v cca 50ti km/h, ale u 7km/h už jsem byl pod svou frekvencí. K Rohlíkovi jsem si nechal dát menší tác dopředu a posunulo se to tak cca o dva převody "do lehka" takže svojí optimální frekvencí můžu šlapat i při rychlosti 5km/h, ale od cca 38-40ti km/h musím zvyšovat frekvenci nad svoje optimum.
Tak asi tak.
Jejich graf viz tady: http://www.rohloff.cz/pictures/rohloff_cd...
Jo a mám taky fulla. Jaký to má komplikace a nevýhody a proč to nemá smysl????
Nevýhod je pro full a pořádný terén více:
- řazení, gripshift je pro technické úseky a technické disciplíny nepoužitelný; není možno jet těžký úsek, pevně držet 100% času řídítka a přitom řadit
- větší hmota na neodpružené části kola, posun těžiště kola více dozadu
- je třeba řešit stejně napínání řetězu kvůli protažení řetězu při pružení
- mě by nestačil rozsah, v podstatě bych uvítal ještě větší než je u 44/32/22 x 11/34; a řešit na fullu kombinaci rohlíku ještě s něčím dalším už je opravdu divný
- výhoda optimalizace fullu díky pevně danému převodu tu trošku je, ale to je potřebné hlavně u některých jednočepů, ale hlavně téhle výhody stejně nevyužiju, protože žádné dobré fully pro rohlík optimalizované nejsou (ono je jen minimum klasických fullů, který by mě vyhovovali a tam ani nevím, jestli by vůbec rohlík šel, pokud je varianta, která jde na každé kolo, tak by šel).
U leháče ty nevýhody, které uvádím ale v podstatě nejsou. Třeba skákat na leháči asi nebudeš, to je situace, kde je u bunny hopu nepříjemné, že bude váha přenesená na zadní kolo, které se zvedá při skoku nejhůře.
Gripshift na leháči taky asi vadit nebude, že bys jezdil nějaký terén, kde by to mohl být problém (já gripshitf jezdil delší dobu a teď bych ho na kole mít nemohl z toho uvedeného důvodu, na technické disciplíny ho také nevozí nikdo).
A ten rozsah, to odpovídá. Stejný ho tam mají proto, že tam použili kazetu od 12 zubů, což je kazeta, která se skoro nedá sehnat. Jedině XTR nebo sestavit z více kazet. Normálně je vždy od 11 zubů.
A převodník dali 24 zubů, ten sehnat lze bez problémů, ale opět není důvod ho používat a standardně je vždy 22.
Já naopak uvažuju už delší dobu, že bych si tam hodil 20ku.
Jen k poslednimu odstavci... Prave na fullu se projevi jedna velka vyhoda. Tou je jediny prevodnik - prubeh pruzeni zadni stavby pak lze dokonale optimalizovat pro konkretni velikost prevodniku a nedochazi tak k "tahani" za retez vlivem pruzeni. Soucasna reseni pruzeni s trojplackou jsou vzdycky jakymsi kompromisem udelanym tak aby pruzeni uspokojive fungovalo nejen na prostredni placce, ale i na male a velke.
A ještě k té výhodě, lze pouze využít toho, že tam bude jeden převodník a to je třeba pouze pro některé jednočepy. Pro systém, co jezdím je to úplně jedno.
A zpětné tahání za kliky, tedy pedalkick tam bude úplně stejný, tam žádný rozdíl nebude. Pro tohle je úplně jedno jestli je to spřevodované na převodníku nebo uvnitř náboje, tam je rozhodující jediné a to jaký je aktuálně zařazený převod.
Tedy k samotnému tahání docházet bude úplně stejně, jen lze lépe ovlivnit pozici hlavního čepu vůči převodníku (to je pro ty jednočepy, kde to má nějaký význam).
Tohle se mi ale stejně netýká, jednočep bych nikdy nejezdil, protože mi prostě nikdy nemůže nabídnout vlastnosti, které požaduju.
Můžu potvrdit. Nevidím na polohovátor, takže nevím přesně, co mám zařazeno. 7/8 poznám spolehlivě podle zvuku a podle zřetelného cvaknutí při přeřazení, ale i někde mezi lehkými převody tam skutečně občas zaskočí nějakej těžší, zejména při rychlém rozjezdu. Ta hlučnost: Mě vrčí všech 7 lehčích převodů zhruba stejně nahlas (jakože celkem dost) i po 5000 km, prvních tak 50 to bylo skutečně hodně otravné. Naopak 7 těžších má dost hlasitej volnoběh (cvrk). Skoro jak starý favority. Z dlouhých kopců občas řadím něco lehčího, abych to nemusel poslouchat:-)
Jo, je to lepší než přehazka. Problém toho 7/8 je v tom, že když nevím, co mám zařazeno, zkouším řadit pod záběrem (což u ostatních přechodů lze bez problémů). Zkouším točit řadičem a nic. Trochu povolím a furt nic. Ztrácím rychlost. Pak to tam samozřejmě vždycky nějak narvu. Při řazení táců vím, že musím povolit záběr, tady to často nevím a přeřazení trvá o to dýl. Ale i tak bych už neměnil.
Tak to jsem rad, ze je to u vsech podobne. Kdyby nebylo prechodu z 8 na 7 (opacne je to v pohode) tak bych ani ty cisilka na shiftu nepotreboval, protoze uz nemusim hlidat krizeni retezu jako s klasikou a tak kdyz potrebuji lehci nebo tezsi prevod, proste otocim shiftem zadanym smerem (obcas to jeste popletu) a pokracuji v krasojizde. Kdyz se dostanu na konec rozsahu prevodovky tak bud prestanu slapat, nebo slezu :-) .....Neni kopec jaky by cyklista nevysel.
ta speciální patka na čudlík na vyrovnání momentu nijak nesouvisí s napínáním řetězu, ten čudlík má směřovat dolů, nikoliv dozadu. Je to nakreslené v příručce od rohloffa, kterou jistě máš.
Heh, pekne jsme to tady zamotali :-) Ctenar, ktery alespon jednou necetl "montage.pdf" z toho ted musi byt jelen nebo laň, nebo co to rika Radka.
Pokusim se jeste jednou... Ta patka s tim "cudlikem" je skutecne asi nejlepsi reseni zachyceni krouticiho momentu. Nejjednodussi, proto nejlepsi. A nesouvisi nijak s nutnosti napinani retezu jak spravne Pavel rika. Ale ja kdyz jsem po prvnim telefonatu s Frantou vedel, ze umi udelat excentr a premyslel jsem jak ten ram postavit, vedel jsem, ze (diky excentru) nemusim resit posuvne patky, ktere by samy o sobe, pri vhodnem tvaru, resily jak zachyceni krouticiho momentu, tak i napinani retezu.. Napinani retezu jsem vsak mel vyreseno a nechtel jsem davat na kolo postavene z tenkych ocelovych trubek patky velke jak na BMX :-) Proste se mi jen ty velke patky nelibily a prislo mi zbytecne je tam mit jen kvuli tomu, ze nejlelegantnejsi reseni zachyceni krouticiho momentu resi prave tento typ patek. Proto jsem chtel male patky bez moznosti pouziti axle plate s "cudlikem", za to mnohem mensi (udajne uz velke, ruzne CNC frezovane patky vychazeji z mody :-) a proto jsem musel pouzit OEM2 verzi desticky se sroubem. Dlouhe rameno jsem vyloucil hned na zacatku.
Uff. Nevim jestli jsem to vysvetlil tak aby to slo pochopit, ale snazil jsem se :-) Mozna udelam nejake vyrezy z fotek ktere mam na disku a jednotliva reseni sem v ramci osvety hodim.
Este posledni vec, mam na tom ted cca 600 km, pristi dva tydny jsem na dovolene a snad tam napisu nejaky clanecek na tema Rohloffu, protoze jak jsem tak studoval cesky web pred tim nez jsem ho koupil, myslim, ze kolem te veci panuje spousta nejasnosti, kusych informaci a fam od lidi, kteri na tom nikdy nesedeli.
díky za vyčerpávající vysvětlení:-) Jak se tak nad tím zamýšlím, tak ten šroubek vetknutý do trojúhelníku zadní vidle je opravdu ještě elegantnější, než dlouhá patka. Hmotnost ani složitost nandávání kola asi nebude nijak extrémně odlišná a navíc kolo se tak často nevyndává. Mě to zajímalo hlavně z toho důvodu, jestli s tou "oem axle plate" není nějaký problém, o kterém nevím - takže asi není.
Ne, to urcite ne. Ostatne, prvni moje myslenky ohledne noveho ramu se ubiraly prave cestou tech dlouhych, posuvnych patek, kde by byla pouzita OEM desticka s cudlikem a posouvanim patek by se napinal retez. Ale moznost udelat to s excentrem vse zmenila ...
Ad slozitost vyndavani kola...... Jo chvilku jsem dumal nad tim proc mi nejde zadni kolo ven i kdyz jsem uz celisti vecek z lanka vyhakl... a pak jsem si odpojil i ty lanka od razeni a uz to slo :-)))
Jo , to jsem si taky uvědomil až za chvilku:o))
Ja vim, pamatuji se na to jak jsem koukal na Tvoji opravu defektu... Pak jsi jeste vyjel s odpojenym razenim, ze jo? :-) Tehdy mi dosla dalsi vyhoda, kterou ten system ma: I pri totalni destrukci lanek a razeni, treba pri padu, je mozne vse odpojit, kousky lanka couhajici z naboje prichytit nejak k ramu aby neplandaly a radit nouzove tim, ze pod kopcem vzdycky zastavim a potahnu za spravne lanko, tim zvolim vhodny prevod a tak dale az domu.
jen tak pro podívání, co se tam uvnitř vlastně děje....
http://www.youtube.com/watch?v=7USVMrg5phY&...
:-) Ten ČZ řetěz je moc volný jak na převodníku tak na pastorku a padal dolů častěji, teď jezdím HG93.
Jinak kolikátku tam máš pastorek, originál 16ti zubový ?
http://tinyurl.com/4tm8od
Patnáctka je o dost lepčí..
No, to jestli je retez vony nebo ne neni zpusobeno typem retezu, ale tim jak je (nebo neni) napnuty. Jestli to padalo, bylo to spatnym napnutim retezu. Pastorek mam defaultni 16 z.
Hele, a proc je patnactka o dost lepci?
Tak je krásnější :-) , svět je hnedle hezčí :D
No když jezdila 16tku tak jsem vpředu musela mít 48z. Teď mám 15tku a jezdila jsem 46pilu, ale teď mám 44z protože jsem musela dříve řadit do kopečků tu spropadenou sedmičku rohlíčkovou a teď je to i vzhledově ok se 44z. pilou.
Kalkulačka (pro všechny) převodů zde:
http://www.zlatka.myslenka.net/K_Gear.zip
Jo a volný jsem myslela do stran.., široká oka řetězu s velkou vůlí v článcích. Suchý také chrastil jako chřestýš, po 100km tento ČZ letěl do popelnice.
Tak nový kolo, jó ? :-))
Hezký, jednoduchý a funkční.
Jen bych tam dal kotoučouvky.....
Pote co jsem zakoupil v cyklisticke prodejne v Revnicich dve nove trubicky do "V" brzd, bratru 22 Kc za kus, opet mohu krasne jezdit po prednim a moje chmury ohledne porizeni kotoucovek se rozptylily :-)
Jinak, i Tvoje kolo bylo jednim z "presvedcovadel", ktere na mne pusobily. V dobe mych horskych zacatku byl ocelovy Marin modla. Dnes tomu tak uz neni, ale nevadi, Marin County zustane pojmem vzdycky.