Jak dlouho vám vydrží zadní tlumič, než přestane tlumit? Případně vzducháč než začne neúnosně netěsnit. A co s tím pak. Samozřejmě mě zajímá i to, o jaký typ se konkrétně jedná.
Za odpovědi do ankety předem děkuji:-)
(mně zatím dva tlumiče, co jsem měl (levné pružinové DNM) po roce úplně přestaly tlumit, náhradu jsem zatím nevybral, jedno z kritérií je i poměr trvanlivosti a ceny, http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6246 )
Dobrý tlumič pokud ho někde nepoškodíš mechanicky vydrží hrozně dlouho.
Samozřejmě předpokládám pravidelnou údržbu, tedy servis 1 ročně. U vzduchové části buď s každým servisem nebo ob jeden rok vyměnit všechna těsnění.
Do tlumící části se nemusí sahat tak často, tam stačí také tak jednou za dva roky.
Já zatím nemůžu nic říct o svojich tlumičích. Žadný nemá najeto ještě ani 10tis., takže je brzy.
Jedná se o dva Foxe RP23 a jeden RS MC 3.R
U dvou z nich co mají už aspoň nějakých 5-6tis. najeto zatím jen jeden servis vzduchové části a bez výměny těsnění.
Ale co vím o starších tlumičích (opět mám na mysli kvalitnější tlumiče, u Foxe ze starších třeba RP3), tak s pravidelným servisem vydrží skoro věčně, tedy myslím tím hodně přes 20tis. km a i klidně hodně přes 5let.
a kdo takový servis poskytuje? Nepodařilo se mi v Brně najít žádný servis na tlumiče.
Např. Fox bys měl správně poslat do jediného autorizovaného servisu v ČR, který je v Písku... Ceny ale podle toho pak také vypadají...
Ok, jedině do autorizovaného servisu. Ten fox možno i do Vlašimi, mají tam zastoupení (Cyklošvec).
Tohle ještě doplním. Mimo Švece pár servisů Fox tlumič také plně odservisuje, ale je jich hrozně málo. Tuším, že třeba Bikelive v Praze.
No a pak je větší množství servisů, které zvládnou jen vzduchovou část (tu mi třeba můj servis udělá jako stálemu zákazníkovi téměř zadarmo), ta se dá servisovat případně i doma.
U Švece ale ta cena zas tak strašná není, protože vždy servisují komplet celý tlumič a mění všechna těsnění.
U tlumící části prostě skoro nikdo nemá vybavení na záverčné natlakování dusíkem na ty ohromné tlaky, které v tlumící části jsou.
a jak ty ceny vypadají? Můžeš to upřesnit aspoň trochu číselně?
Servis RP23 u Švece stojí myslim někde kolem 1500 (ale nejsem si jistý, tak ať mě případně někdo opraví). Ale nevím to přesně, já tam žádný tlumič neservisoval a asi ani nikdy nebudu.
Když mi u Švece nechtějí ani změnit vnitřní nastavení tlumiče a přitom díly by na to měli a umět by to také uměli, tak je to těžké s nimi.
Mam OEM tlumic NRS pro Giant NRS, najeto pres 10.000 km a pracuje dobre. Servis se zatim (2x) skladal jenom z promazani, protoze se nedostali dovnitr :o) ale zase se jedna o jednoduchy system propojeni 2 vzduchovych komor a bez nejakych "inteligentnich" vymozenosti (to obstarava prepakovani zadni stavby), takze se na nem nema co podelat.
ještě mě tak napadá: může trvanlivost tlumiče souviset se zatížením? Mám na kole zadní nosič (na odpružené části) s velkou nosností (30 kg i více není problém). U toho tlumiče, co jsem měl doteď, jsem pro jízdu s nákladem měnil pružinu až na skoro dvakrát tvrdší, než nalehko. Může mít toto vliv na trvanlivost tlumící části?
Nějaký vliv větší zatížení mít asi může, ale nebude to stěžejní. Ono je také podstatné, jak to máš přesně přepákované. Pokud je velký pákový poměr, tak klidně tlumič může mít mnohem vyšší zatížení (a potřebu většího tlaku vzduch nebo tvrdosti pružiny).
A nějaké velké problémy jsem neviděl ani u kombinace kol s větším pákový poměrem (přes 3) a současně těžším jezdcem. Tam maximálně bývá ve vzduchové části, že se v takové kombinaci blíží maximálnímu povolenému tlaku, což je u Fox 290 nebo 300psi, teď nevim přesně.