Nějak se mi nedaří úplně oživit ten přístroj na vytváření vlastních tras, který je součástí těchto stránek. Závěrečná fáze, vložení automaticky vygenerovaného odkazu do prohlížeče, nepřináší avizovaný výsledek. Mapa už se nikdy nezobrazí v mnou vytvořené podobě. Má někdo podobné zkušenosti nebo rady jak a to..?! Díky
Lobow
odkaz na mapu: třeba:
http://nakole.cz/regiony/mapa.php3?centerX... (Rakovník),,CZ_1660,Lubná (Rakovník),,CZ_6621,Senec (Rakovník),,CZ_6582,Malinová (Rakovník),,CZ_6522,Krakovec (Rakovník),,3403170;5543217,GPS (3403170‚ 5543217),,3402645;5542642,GPS (3402645‚ 5542642),,3402695;5541692,GPS (3402695‚ 5541692),,3403720;5541642,GPS (3403720‚ 5541642),,3404370;5541092,GPS (3404370‚ 5541092),,3404745;5539917,GPS (3404745‚ 5539917),,3405295;5539142,GPS (3405295‚ 5539142),,3406245;5539017,GPS (3406245‚ 5539017),,3406570;5538192,GPS (3406570‚ 5538192),,3407245;5537867,GPS (3407245‚ 5537867),,CZ_6369,Hradiště (Rokycany),,3408795;5538217,GPS (3408795‚ 5538217),,3409770;5537917,GPS (3409770‚ 5537917),,3410970;5538592,GPS (3410970‚ 5538592),,3412245;5538442,GPS (3412245‚ 5538442),undefined,CZ_2316,Skryje (Rakovník),,CZ_1663,Křivoklát (Rakovník),,CZ_6586,Městečko (Rakovník),,CZ_6594,Pustověty (Rakovník),,CZ_0646,Rakovník (Rakovník),&routeBikeType=2
Taky mám tuto zkušenost. Trasy před nějakou dobou vytvořené a uložené ze začátku fungovaly - teď ale už znovu "vyvolat" nejdou... Taky se při zvětšování měřítka ztratí fialové linie cyklostezek...
nemám zkušenost s vytvářením tras tady, ale pokud můžu poradit, tak dobře jdou plánovat cyklotrasy na mapy.idnes.cz, stačí tam v plánovači tras zaškrtnout, že jsi cyklista :-)
Já jsem začal bikemap.net používat a moc odvázaný z toho nejsem. 1. Nějak se mi nedaří přidat svoje "Route collection" do "training log", jako kdybych měl trénovat na max X okruzích a pak už nic. 2. Docela často musím hledat nějakou polní či lesní cestu jen z leteckého snímku, protože na mapě není, a to nejezdím žádnými pěšinkami, nedokážu si představit jak bych to dělal někde v Čechách, když tam jsou jen snímky satelitní.
Jinak mi to ale vyhovuje ze všeho, co jsem viděl nejvíc.
Bohužel Googlle mapa ČR je slabá, takže pro polní a lesní cesty moc vhodná není. Jinak Čeština do programu se již blíží
To myslíš češtinu do bikemap?
jo, ale ted mi zase poslali nějaké změny, takže než to napsuji do té jejich šablony tak to bude chvíli trvat
jak to vypadá s tou češtinou?? :O)
no...ted jsem se jaksi zasekl...nebyl čas, ješte k tomu mi poslali program, kde se to bude zapisovat, kvůli možným dalším verzím. Většinu mám přeloženou, první to musím dopřeložit a pak to ještě nějak napasovat do toho programu.
Tak zkus TrekView na http://trekview.ic.cz - používá mapy ze Seznam.cz, takže je tam každá pěšinka. Jinak co se funkcí týká je na tom podobně jako Bikamap
Tak k tomu není co dodat....prostě fantazie!!! Když si z odstupem vzpomenu, jak jsem na sraz na Mácháč vyráběl výškový profily tras několik dní......a tady za řádově desítky minut hotovo, a to ještě navíc včetně nastoupanejch metrů!
Ten TrekView je vážně dobrej v tom zobrazení profilu a tím, že si člověk může vybrat mezi mapou seznamu a googlu. Bikemap zase pro ty, co jezdí často po silnicích má pěkné "magnetické klikátko", to jsem zatím nikde jinde neviděl a tím jde trasa naklikat fakt rychle. Takže trasu naklikám na bikemap, exportuji, importuji do trekview a vytisknu profil. To mě zase tolik neobtěžuje a jsem všeobecně spokojen.
Jó, magnet je výborný. A pro jízdu mimo silnice se hodí fotomapa, někdy od srpna nová, ve vyšším rozlišení. Navíc v GoogluEarth teď opravili polohu 3d terénu vůči fotomapě, takže vrcholy kopců jsou skutečně na vrcholu a řeky netečou po úbočí traverzem :o), tak budou líp odpovídat i profily tras.
Hele, ten Training log, slouží k tomu, aby sis zaznamenával svý časy na konkrétní trati (trase), ne?
Jo přesně k tomu. Mám pocit, že autor programu se k tomu stavěl tak, že si budeš pár tras projíždět kolem dokola, takže si jednou uděláš pár tras a pak si je budeš přiřazovat do training logu. Pro turistické ježdění, kdy každou cestu jedeš jinudy, je to trochu nešikovné.
No a proč neklikáš trasu přímo v TrekView?
Pokud nechceš, tak vstupní soubory (prohlížený, editovaný) nemusíš vůbec zadávat, hned klikneš na Pokračovat a potom Funkce >> Editace cesty a můžeš plánovat naprosto libovolně klikáním do mapy (pro první bod cesty se nastaví \"přidání bodu na konec cesty\"). Současně je samozřejmě možno prohlížet výškový profil právě editované cesty a její souhrnné údaje (vzdálensoti, may-min výška, stoupání, klesání,...)
V TrekView to neklikám kvůli tomu "magnetickému nástroji" Vzhledem k tomu, jak často jezdím po silnici, mi pak naklikání jde děsně rychle, obvykle nemusím klikat častěji než cca 1x za 10 km. Zatímco řešit nějaké zatáčky prokládáním přímkami, to je na dlouhé lokte.
Nějak jsem nepřišel na podstatné rozdíly vůči "Crempovi", který se tu v diskuzi objevuje už pěkně dlouho... Hlavně ty statistiky mi u něj připadají mnohem podrobnější.
http://utrack.crempa.net/index_cz.php
No rozdílů je několik. Crempa používá mapy z Atlasu, které nejsou tak kvalitní jako na Seznamu; Crempa umožnuje pouze prohlížení už jednou projeté trasy, kdežto TrekView umožňuje její plánování a následné uložení do GPX souboru a do GPS. Potom je tam takový detail týkající se prohlížení v TrekView je zavedený jakýsi nastavitelný činitel tlumení náhlých změn výšky u projetých tras - jednak se tím eliminují případné výpadky nebo chyby GPS a kromě toho se tím eliminují i náhlé minimální změny výšky, které sice nejsou pozorovatelné ve výškovém profilu, ale údaj o celkovém stoupání a klesání naprosto nepoužitelně zkreslí (zvláště je-li porovnáván s barometrickým výškoměrem) - celkové stoupání a klesání u Crempy někdy nabývá naprosto astronomických rozměrů - všechny tyhle chyby umí TrekView eliminovat. No a kromě toho má TrekView i třeba archiv tras, možnost práce s více trasami nebo soubory najednou (prohlížená, editovaná, archivní),...
Crempa umí mapy i od Google, které mi dnes přijdou už mnohem lepší než na Seznamu.
S plánováním uznávám, že někomu to přijde výhodné. Sám to ale radši dělám přímo v PC v mapovém programu, který byl dodán ke GPS. Asi ale hodně záleží na přesnosti těchto map, což může být pro dost lidí problém když nemají nějakou slušnou.
Crempa tam má také zabudovanou nějakou korekci chybových údajů, ale jak moc dobře to funguje si netroufám říci.
Ale koukám, že Trekview dělá výškový profil z hodnot po 120 sekundách. To je podle mne děsně málo, výsledek bude asi dost nepřesný. Když někdo jezdí po rovinkách, tak to nevadí. Ale my co se občas podíváme i do zvlněného, skoro každou vteřinu se měnícího terénu, tak tady už asi bude problém, 2 minuty je v tomto případě hrozně dlouhá doba. Sice ne tolik podstatný, ale na celodenním výletu v takovém prostředí už ty hodnoty budou také mimo realitu.
Jak to ale provést aby se tam nezanesly chyby z GPS a přitom mít co nejpřesnější hodnoty, to bohužel netuším :-)
S těmi funkcemi navíc máš pravdu, to Crempa neumí. To by se mi někdy hodilo.
Jinak Crempa mi už loni v létě sliboval, že někdy v budoucnu se pokusí udělat offline verzi (program) abysme nebyli závislí na funkčnosti (a hlavně pomalosti výpočtu) jeho webu ;-) No, zatím se nic neděje :-)
No těch 120 sec tam není napevno, lze tam (v úvodní obrazovce) nastavit libovolnou hodnotu 1-999 sec, těch 120 sec se mi, ale osvědčilo nejlíp (určitě je to individuální, záleží na terénu, rychlosti,...) - hodnoty celkového stoupání a klesání se nejvíce podobají údajům z barometrického výškoměru (který krátkodobé změny taky neřeší) a ty zase většinou souhlasí s údaji v různých průvodcích, popisech tras atd. Jestliže tlumení zruším (nastavím 1), vychází tyto údaje nesmyslně veliké (i když mohou být oběktivně i správné) a navíc zkreslené i o náhodné chyby a výpadky GPS - i když stojím na místě nebo se pohybuji v ideální rovině, údaj z GPS může více-či méně kolísat a všechny tyto změny se zaznamenávají. Metr k metru a ono se to nasčítá :-) Je fakt, že když jedeš na kole po silnici, tak jsou ty chyby méně znát než když jedeš v terénu nebo ještě lépe jdeš pěšky a přelézaš při tom nějaké malé skalky. Jinak samozřejmě, jestli jezdíš pouze po silnici, tam mapy z Googlu bohatě stačí - TrekView má smysl především v terénu, na polních a lesních cestách atd.
K tem mapam a "planovani".
Mam tu novou TOPO. Byl jsem tyden na Sumave a zkousel GPS dost pouzivat. Chtel jsem si ji proste poradne proverit. A proverit aj TOPO mapu (v tech jsem si naplanoval dve trasy a pak podle nich "sel"...nesel, nedalo se).
Vysledek? Bida bidouci, hruza hruzouci. Ty carecky (barevne oznaceni tur. cest:-) ) dost casto neodpovidali skutecnosti. Takova naucna stezka, co vede kousek od Zadova je uplne nekde jinde, nez na te TOPO. A i spousta jinych (cervene, zlute) byly v nekterych mistech uplne mimo.
Siroka sotolinova silnice byla na nekolika mistech vyznacena carkovane (pesinka). Naopak sotva pruchozi pesinky byly oznacene silnou carou. A podobne silenosti. Na krizovatce uprostred lesu, to docela matlo.
Takze ja se zase vracim k papirove mape a GPS pouzivam jen na geocaching a na navigaci k bodu.
A pokavad ten program pouziva na planovani mapy ze seznamu, tak je to oproti mapam TOPO dost velka vyhoda....podklad SHOCartu.
To máš TOPO Czech 2 PRO ? Je výrazně lepší než předchozí vezrze TOPO Czech 1,2. Má pár drobných chybiček, a už výrazně míň proti předchozí verzi.
Pro cestování je papírová mapa nepostradatelná a nenahraditelná.
GPS slušně vede (krom několika chyb), ale jen po routovatelných cestách, na ostatnách je to slabší.
Jojo, je to dvojka.
S tou papirovou souhlasim. Ale obcas se setkam s lidma, kteri bezhlave jezdi jen dle GPS a me se divi, ze jeste pouzivam neco jako papirovou mapu:-)) Maji me za blbce:-) Tak jsem to vyzkousel.
Routovatelne silnice jsou OK. Turisticke trasy ulitavaji...zvlaste zlute a zelene. Ta poznavaci turisticka (bilo-zelena vedouci pres Klostermannovu skalu) vedla v nekterych mistech uplne nekde jinde (co si tak pamatuji, tak u "Noveho mostu" byla uplne v pr...:-) )...
A co me opravdu prekvapilo....ty sotoliny a cesticky. Ja ti sel po krasne siroke sotolinove ceste a dle TOPO jsem sel po nejake pesince. Pak jsem sel po pesince lesem a TOPO mi ukazovala, ze jdu po silnici.
Široká cesta a pěšina, tak to ještě jde, ale znám horší když ti GPS hlásí místo vlevo rovně, protože po cestě vlevo prostě nevede, no a pak se bez paměti a dobré mapy neobejdeš nebo se najezdíš a na takových 130 km máš pak večeři k snídani :-)
Taky stále vozím podrobnmé mapy, nejde to bez nich a kdo tvrdí, že jo, tak kecá, pokud nejde po nějaké přímé dálkové štráse.
No ted jsem si vzpomel. Nekdy pred tydnem jsem sel pro kesku v Hornich pocernicich. GPS mi ukazovala, ze tam je normalni silnice. A ejhle....stal jsem pred vratama baraku. Pres pozemek mela byt ta silnice. No nevim, barak to byl postarsi a bud tam nikdy ta silnice nevedla, nebo uz je to strasne davno:-) Ted koukam na googlemaps a na mapy.cz a ta silnice na nich uz neni.
Ale budme radi za nasi TOPO. Kdyz to porovnam s TOPO UK, tak je to otres. Podle te UK se neda chodit vubec:-) Ta je jen orientacni a nemit tam sve orientacni body, tak je na prd:-)
Kdybych chtěl jet po asfaltové silnici, navede mě to mimo dálnici, rychl.silnice a placené úseky ?
Ano, když správě zadáš pořadavek a průjezdní body.
Taky znám takovou "silnici", která tam kdysi byla, pak někdy před 50 lety na ni postavili fabriku a novou silnici okolo, ale GPS tě neomyslně vede skrz fabríku, a aby to nebylo tak jednoduché, tak jen jedním směrem, obráceně to je dobře. To jsou jen takové malé humorné vložky aby cesta nebyla tak fádní a bylo chvíli o čem přemýšlet :-)
Mohl bys ses podívat na to, zda Vilémov u Šluknova Loc: 50°59'32.371"N, 14°19'54.01"E
je v TOPO 2 v největším přiblížení už pod názvem Vilémov nebo stále jako Mikulášovice, jak je tomu na TOPO Czech 1.2?
Asi tě nepotěším, všude samé Mikulášovice, i ve Vilémově jsou Mikulášovice, trochu chaos a nepovedený místopis.
Ono těch chyb nebo chybějících dat je tam celkem požehnaně :-( Přitom třeba starší Atlas 7, který má defakto stejná data, to má v pořádku... Nějak to nechápu...
To samé třeba výškové body, v TOPO 1.20 jsou skoro všechny významnější i s názvem. V TOPO 2 i TOPO 2Pro preventivně některé nejsou vůbec :-(
Zahoď Garmina a koukni se na http://www.trekbuddy.net - stačí mobilní telefon (prakticky jakýkoliv podporující Javu) a GPS adaptér cca za 1kKc. Osobně jsem podle této kombinace nachodil-najezdil (na kole) cca 3000km převážně v ČR mimo silnice.
Naprosté nadšení :-))
Uz jsem nekolikrat psal, proc to nepouzivam....ten mobilek by nevydrzel:-) Muj Garmin uz je takhle omlacenej dost:-)
Kdyz jsem se vracel z Horske Kvildy vecer, tak bylo -21C. Garmin to tak nejak udejchal, ikdyz lapal po dechu, ale mobil v kapse (v bunde) zdechnul a doma mu chvilku trvalo, nez se z toho dostal.
Normálně se nemůžu zbavit toho úvodního okna "bíle s logem TrekView". Klikám na křížek jak zběsilý, tak nic....Je chyba u mne nebo někde jinde.
Určitě používáš FF, já nechal vymazat komplet historii včetně vyrovnávací paměti, cookies apod a najednou zase fungovalo to zavření.
Pouzivam strejce Googla. Zkusim to....
řešili to i v diskuzi na trekbuddy, dělalo to i v IE )-:
Už to funguje. Vyžral jsem všechny sušenky a je to OK.:-)))