Ahoj, muzete mi nekdo poradit s computerem sigma 1200 rds - bezdrat. Nemam k nemu navod a vubec nereaguje na otaceni kola, nemeri rychlost. Nevi nekdo, zda neni potreba to nejak aktivovat? Prosim...
ano, musí se aktivovat stisknutím jednoho z bočních tlačítek
A proč to tak udělali - není to nepraktický?
myslim, ze to bude z duvodu uspory energie v dobe, kdy neni potreba, aby computer prenasel data. Pokud by neudelali aktivaci prenosu signalu az po stisknuti tlacitka, zbytecne by se plytvalo energii pro pravidelne vysilani a prijimani dat z vysilace do computeru i v dobe, kdy kolo odpociva.
No dobře, ale copak by se to nemohlo vypnout samo hned po nějaké chvíli potom co se kolo zastaví a pak zase po rozjetí zapnout?
Jestli to dobře chápu, tak to přenáší data i v době, kdy neni kolo v pohybu a to tak, že naprosto zbytečně. To ovšem neřeší naší otázku, proč se to neumí zapnout a tím i aktivovat samo, když u drátu to jde. :-(
Protože vypnutím se přeruší bezdrátový přenos a nemá co ten computr nakopnout. Na rozdíl od drátu, kterej je nafest.
Tak už to taky chápu, ale to nic nemění na tom, že to musí být pěkná otrava to věčně zapínat. Když k tomu přičtu další mínusy bezdráťáků, tak mi logicky vychází si nejspíš pořídit drátovou Sigmu.
Bezdrátový Atech mi tady ještě leží v šuplíku, já spokojeně jezdím s drátovou Sigmou.
A jaké jsou vlastně nevýhody bezdrátových computerů?
Třeba, že potřebuješ tři baterie (cena až 60,-kč za jednu).
3??
Ja jezdim microwireless od cateye a v prijimaci i vysilaci mam po jedne za 25kc. Vydrzi zhruba 10 000km (pokud ji nerusis 3W luxeonem, to se pak snizi jen na 500km).
přesně o tom jsem psal .. tyhle wirelessy ruší skoro cokoliv :(
Kdyz dam Luxeon o 15cm doprava, tak nerusi nic. Rusi me to v Praze na 3 mistech a z toho na jednom jen o pulnoci.
Bezdrat se nezaparuje, nezkratuje jako spousta drataku. Viz treba Airline s jeho pytlikem a gumickou pres kdyz prselo.
No vidíš, tak to přihoď dolů k mému výčtu kladů a záporů (já tedy se svojí Sigmou tenhle problém nikdy neměl)
Taky jsem byl spokojenej s dratovou Sigmou, tusim BC 1600 nebo nejak podobne, jeste jsem vlastne ani neslysel nejakou negativni reakci na to, ze by se nekomu zaparila Sigma, nebo do ni dokonce natekla voda, u jinych vyrobcu uz jsem toho byl parkrat svedkem :o) .
Jinak neni bezdrat jako bezdrat, nektery maji mizerny vysilace, nektery naopak vyborny, ze je neovlivni vazne skoro nic.
mno, jestli víš o nějakém s takto dobrým vysílačem a parametry vůbec, tak ho můžeš doporučit tazateli ze zadání tohoto vlákna, já jsem obecně bezdráťáky dost sepsnul (viz. můj příspěvek níže) a to bohužel z vlastní zkušenosti i zkušenosti osob mě blízkých ... ale je pravda, že všechno to byly modely do cca. 900 Kč ...
O jednom takovym jsem zrovna neco napsal do svych stranek http://kolostranky.blog.cz/0704/cyklotester... ale to uz jde o uplne jinou kategorii bezdratu. Nicmene treba Mlok tu nekde psal taky o podobnych zkusenostech se spolehlivosti Polaru i z tech zakladnejsich rad.
Docela by mne zajímalo, jak fungují ty základní bezdrátové Trelocky. http://www.trelock.de/trelock/t2/en/info...
U nás se dají sehnat např. zde http://www.bike4u.cz/index.php?pid=50&id...
Prý to má být super-duper kódované a má to umět i probudit základní jednotku...
Jo, tohle už dle specifikace vypadá na mašinku jiné kategorie. Ale jestli funguje takhle dobře i v nižších řadách, tak by to mohlo stát za to.
Asi by vážně bylo na čase, jak už se to tu někde ostatně už párkrát v poslední době objevilo, obnovit "život" v sekci recenzí. Ostatně viz. můj thread na téma Suntourek, to by to také řešilo. Dříve bych na to nesázel, ale účast se tu potěšeně rozrůstá a zkušeností potencionálních recenzentů jakbysmet.
- potřeba více baterií a jejich vyšší spotřeba
- různorodé rušení, způsobující buďto přerušení přenosu, nebo jen nepatrné zkreslení skutečných dat
- většinou malý dosah ... já například uvažuji, že přesunu cyklocomputer na rámovou trubku (jakožto záložní řešení), abych si uvolnil místo na řídítkách pro GPSku. Bezdrát mi už cca. 15cm dozadu za řidítka nebral, signál byl moc slabý.
- většinou vyšší cena
samozřejmě mají bezdráty i svoje výhody, např. u specifických staveb rámů (lehokola např.), kde se pak nemusí bojovat s vedením drátů. Rozdíl ve váze ve skutečnosti výhodou není, protože ten tenký drátek od normálního cyklocomputeru váží cirka stejně, jako váha navíc v bezdrátovém cyklocomputeru a především jeho snímači na vidli.
Zkrátka a dobře, je to na každém. Pokud preferuješ pohodlí, to jest nemuset někde složitě obtáčet drátek (aby neplandal, ale zase nebyl moc krátký vůči zdvihu vidle a také nepřekážel), tzn. jen namontovat čidlo, magnet, tacháč a jet, a zároveň ti nevadí že ti někde může dojít baterie ve snímači (který narozdíl od computeru nehlásí slabou baterii dopředu) a musíš tedy vozit náhradní, nebo případné zkreslení či výpadky a máš to hlavně orientačně, pak klidně bezdrát .... pokud chceš spolehlivý zdroj údajů v každém okamžiku, pak rozhodně dráťák.
http://www.zemebajku.cz/db/files/g6_Navod_Sigma...
tady máš návod v pdf jestli to je on