http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/STEREO_id...
nebo
http://www.mojekolo.cz/pics/ghost%202008%20amr...
nebo klasiku?
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/index...
je to čistě hypotetické, ale z těchto se mě osobně nejvíc líbí ten černej karbonovej ghost :-)) začínám být nevěrný canyonu, páč si myslím, že z něj se fakt stává ta masovka :-))) jinak tip mloka, a to http://www.ghost-bikes.cz/2008/index.php?match... je taky nádhernej, i když ne černej, ale ten šedivej přechod z vidle na rám je dost dobrej, ale už je malinko mimo relaci .-) nakoláci zasněte se a projevte se .-)
http://www.maxcursor.cz/index.php?id=567... a ještě dokonce něco i ušetřím... :-) škoda, že už bajka mám; do tohodle bych šel...
...anebo spíše http://www.maxcursor.cz/index.php?id=563 ?
jábych ještě musela něco přidat a zůstala bych věrná své značce http://www.trek-bikes.cz/index.php?&show...
akorát barva mi nesedí :-)
měl to být tenhle http://www.trek-bikes.cz/index.php?&show...
Tohle jsem viděl naživo v trochu jiné barvě, ale dostalo mne i tak...
http://www.santacruzbikes.com/nomad/nomad_large...
Pridal bych jeste 200 €
http://www.s-tec-sports.de/media/cases/isaac...
:o)
Těch 200 € je za šlapky co tam zatím nejsou, jo ? :-)))
...stačí i jen polovina... http://www.ridley-bikes.com/2008/lang/en/bikes...
Jsem zrovna vdechl flasku vina a v opilecke pýše si vybiram silnici .. Zustanu asi verny znacce.. Co vy na to??? Nejake lepsi navrhy???
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/index.html...
Joo a kazdopadne chci trojpilu a velikost 64 by mohla vyhovet... Takze expres bike.. Mohlo by to byt za tyden doma...
Me varovali, ze ortodoxni silnicari budou proti :)
Muzete byt konkretnejsi???
Predne je vic nez problem vystelovat razeni tak, aby vsechno radilo spravne a bez problemu a aby porad nedrhl retez. Pokud se to nekomu podari a hlavne jestli mu to takhle serizeny vydrzi delsi dobu jak par dni, smeknu.
Rozsah razeni je jinak u kompaktu skoro stejny, 53/11 nevyuzijes, takze 50/11 je na tom podobne jako 53/12 a to se toci stejne vzacne. Chybi mozna ty uplne nejlehci prevody, ale pokud jezdis sportovne (a ty jsi navic stejne spis silovy nez svihovy typ), vyuzijes je snad jenom v horach (tam bych jel stejne radeji s bikem :o) 34/23 nebo 25 je podle me dostatecnych, vylozene do hor se da uvazovat i o kratkodobe prohozeni ev. i za MTB kazetu.
Vasek to presne vystihl. Kompakt je spravna volba. Navic, Ty mas sily dost, takze bys ty nejlehci prevody, ktere by ti nabidl trojtac (a i to jen o kousek) ani nevyuzil. Spis se ale bojim, jestli to pri svem pojeti jizdy (furt rovne) nerozlames :-) Fakt to myslis vazne?
Teďkonc nevím, jestli tu silničku myslíš v legraci nebo fakticky...:-)
Jednoznačně - stejně jako tady kluci okolo - Ti doporučuji kompakt, trojpřevodník né. Mimochodem - koncem loňskýho roku jsem čet, že trojpřevodníky jsou na ústupu a jsou nahrazovány kompakty. A ruku na srdce, Meduzo - chceš snad být na ústupu? :-)))
Kaslal bych na podobnehoupaci kramy:-) Kolo mam, tak bych tech sto litru na tom kole procestoval:-)
Zasnívám se, zasnívám se ... kola, po kterých jsem toužil, mám, a po jiných už nejdu ... víš, že fakt nevím, za co bych to v cyklistice utratil?
No ale jedno bych udělal, na to myslívám - část těch peněz bych si nechal vyplatit v nových zlatých desetikorunách, nasypal bych je do vany a rochnil bych se v nich :-)
Tak jestli Ti nebudou vadit dvacky a padesátky v kovu, tak než je budu směňovat v bance za papírový, tak je klidně směním s Tebou aby jsi se mohl vykoupat .-) Připrav si ale balík :-))))))
Bohate staci kolo za 40. Vic za nej davat jen uz zbytecnost.
Z nabizenych nic, asi mozna Cuba AMS nebo podobny.
//OT
Jinak kdybyste nekdy nekde videli moji Kóňu pod nekym jinym, tak verte, ze neni kradena. Uz mam jen 1 kolo :D
Mne by bylo líto vyhodit 100 litrů za kolo. Docela by mi stačilo tohle za $2150:
http://bacchettabikes.com/recumbents/bikes... :-))
Mě by to bylo líto taky, ale když by šlo o život, někdo by Ti dal sto táců a to kolo jsi si koupit musel .-))) Tak to bylo myšleno :-)
Přidal bych ještě padesát a měl bych velomobil do špatného počasí na ježdění do práce:
http://www.flevobike.nl/content/view/25/55/lang...
Lepší než smradlavý auto.
To je potvora.... ta Versatilka, ani se nechce nechat zviditelnit ...tak ještě jednou:
http://www.flevobike.nl/content/view/25/55/lang...
Tak nevím, nějak to nechce brát. prostě najdete to v Products - Versatile
Alespoň jsem si prohlédl rolfa zevnitř :-) http://www.flevobike.nl/index2.php?option=com...
Furt nic, ale v galerii jsou tam krásný kousky .-)
http://www.flevobike.nl/content/view/25/55/lang...
tak ještě jeden pokus
http://www.flevobike.nl/content/view/28/57/
Juuuuu.....Tak tohle je fakt nadhera.!!!!!!!
viď! Až mi dojede stavební spoření....
Az mi dojede stavebni sporeni, tak z nej nekoupim ani obycejne kolo:-) Nejak tam v posledni dobe nic nedavam:-)
Kazdopadne tohle se mi libi. A kdybych mel zbytecnych sto litru, premyslel bych o tom...jde o to, zda by tech sto Frantu Palachu stacilo:-(
Tak prvně k ceně, na Stereo i Canyona stačí mnohem méně peněz.
Stereo ve variantě K24 s Crossmaxi, což není z těch variant co nabízí ta nejlevnější mě vyšlo výrazně pod 80tis. Při současném kurzu z Německa by šlo ještě možná levněji než jsem ho měl já (před 3/4 rokem byl ale kurz bohužel mnohem horší, takže jsem bral v ČR za velmi dobrou cenu - z Německa v té době byl dražší díky kurzu).
Můžu říct, že dvě z těch kol jsem měl ve výběru na podzim. U Ghosta jsem tam měl to, co jsi psal jako můj typ.
Ten Ghost, co jsi tam dal do výběju je také super kolo. Funkčně je to naprosto totéž co Cube AMS 125ka, ten Ghost se mi líbí dokonce o malinko více. Bohužel letos tohoto Ghost zabíjí vidlice, když tam není Talas. Nejenže tím chybí snižování zdvihu, ale také Float má je progresivnější, já bych ho rozhodně nechtěl. Být tam Talas, tak moc pěkné kolo.
Canyon je výborný, ale v téhle vyšší cenové hladině s lepším osazením už není tak cenově výhodný oproti konkurenci jako nižší modely, takže u AM8čky jsem už výrazně kritičtější, protože je z čeho vybírat i jinde.
A tedy co mám za výhrady ke Canyonu. Ta stavba je na můj vkus už trošku moc progresivní a zcela to nedokáže kompenzovat ani tlumič s high volume komorou (ale super, že tam je, takže už to s tou progresivitou celkem jde). Pro někoho, kdo by provozoval větší skoky na tom kole je to ale naopak dobře. Takže to není chyba kola, jen že pro mě by to nebylo úplně ono.
Ten Ghost, co jsi vybral je v podstatě nejméně progresivní stavba z dobře fungujících kol, co lze koupit, což pro mě třeba super. Pro někoho, kdo by chtěl provádět větší skoky je to už nevhodné kolo a s malou progresivitou bude mít naopak problém.
A právě ten Ghost AMR Plus je sice stejný systém jako Canyon, ale díky trošku jinému přepákovaní než u Canyonu je méně progresivní, takže řeší právě ten detail, co mi mě úplně neseděl u Canyonu.
U mě se do finálního výběru dostal právě Ghost AMR Plus a Stereo.
Stereo má takový celkem specifický průběh, který je pro moje požadavky přesně co hledám a je to nejlepší pro moje požadavky na trhu. Tím ale netvrdím, že pro každého bude nejlepší, ale myslím, že mnoho lidem bude tenhle průběh stavby hodně vyhovovat.
U Sterea za tu perfektní funci zadní stavby jsou ale i negativa, která jsou i některá na první pohled vidět a to:
- hůře dostupná páčka propedalu
- tlumič na ráně bordelu (pokud nejsou extra bahenní lázně, kterým já se vyhýbám ale bahno nějaké je, tak to ten malý originální blatníček zvládne v pohodě pochytat a není třeba žádné další řešení jako neoprén na tlumič)
- zadní stavba nepatří mezi nejtužší (Canyon i oba ty Ghosty jsou tužší), pro mojí menší váhu to není problém a pocitově to nevnímám ale přesné měření bike magazinu to jasně prokazuje a u těžšího jezdce v hodně těžkém terénu to může být trochu znát (ale pořád ta tuhost nepatří k nejhorším, takže žádná katastrofa)
U těch Ghostů je pak problém trošku s cenou, což byl hlavní důvod pro mě pro vyřazení AMS Plus 9000 loni na podzim.
Kdybych měl na výběr Stereo K24 variantu x Ghost AMR Plus 9000 za zcela totožné peníze, tak by výběr byl těžší. Osazení zcela totožné až na brzdy (ty jsou pro mě oboje vyhovující a oboje jsou super) a přesně podle mojich požadavků.
Takže by rozhodovala pouze zadní stavba. A tady má malinko navrch Stereo, ale zase s těmi uvedenými nevýhodami výše. Takže by to byla těžká volba, jestli volit pro mě o chlup lepší průběh za ty nevýhody nebo ne.
Nedokážu teď říct, co bych zvolil. Naštěstí mě výběr zjednudušila cena, která byla v době koupení o více než 15tis. lepší pro Stereo. Teď už při daném kurzu by při koupení Ghosta z Německa byl rozdíl cen menší (ale pořád je Stereo levnější).
Jestě Stereo má v této kategorii kol díky průběhu zadní stavby největší zdvihovou kapacitu, tím myslím největší reálně chodící zdvih (tedy ze sagu do zdvihu kam běžně chodí), takže ve sjezdech je to prostě paráda.
A přitom současně jde super za pedálem, třeba o malý chlup lépe než Canyon.
Toho Ghosta v odkazu bych tedy osobně na podzim při výběru určitě nevolil i kdyby byl s Talasem a to z jednoduchého důvodu, protože mám Cuba AMS 125ku (a chtěljsem jít do malinko větší zdvihu - ale reálně chodícího, AMS 125ka a tedy ten Ghost v odkazu díky lineární zadní stavbě využívá trvale celý zdvih a je často pohodlnější než jiné 140mm fully), jinak bych o něm také uvažoval.
Ale jinak pro Ghosta v odkazu nevidím důvod, když za levnější peníze je Cube AMS 125ka a ten je navíc pořád s Talasem, takže tady bych to viděl jednoznačně na Cuba (K24 varianta Cuba AMS 125ky se dá koupit pod 60tis.).
A ten Ghost AMR Plus 9000 i když je ze všech nejdražší není mimo relaci. Za 3200euro ho maj v každém německém shopu (to je těsně přes 80tis. při dnešním kurzu) a určitě kolem 3000 euro by se někde sehnal.
V téhle cenové relaci pokud by někdo vybíral by ale měl vědět přesně co chce a proč to chce, jinak to mohou být trošku vyhozené peníze.
A pokud bych vybíral teď znovu pro sebe kolo, tak po pár stech km na Stereo můžu říct, že bych do něj šel 100% zvovu.
Jinak jsem zapomněl na jednu podstatnou problematickou věc, která se netýká jednoho z těch kol, ale téměř celým spektrem fullu pro rok 08.
A to použité verze tlumičů u RP23, tedy tím myslím jejich vnitřní nastavení. To si výrobce může sám říct jaké chce a bohužel nechápu, kam pro letošní modely na to nastavení přišli.
95% výrobců (u Ghostu to zatím nevim, ale Cube, Canyon, Giant a pár dalších už mám ověřeno) dává na všechny kola s RP23 verzi s compression tune max.
Loni stejní výrobci dávali na stejná kola verzi s propedal tune min. (propedal tune je jen jiné označení téhož; propedal tune=compression tune).
A to má zásadní vliv na chování těch kol. Stručně řečeno jsou teď ty 08 modely (které mají compression tune na max) v poloze otevřeného tlumiče stejné jako ty loňské s propedalem zapnutým na jedničce.
Tedy zcela se ztratila ta nejaktivnější poloha open a všechny ty kola hůře žehlí s otevřeným tlumičem.
Nechápu proč to tak je a proč tolik výrobců vybralo tuhle verzi tlumiče a je to velká škoda.
Ale nějak to asi sousovisí s navyšováním comprese u Foxu obecně, což se týká bohužel i vidlic.
Tam je to ale jednoduší, Talase 08 už mám upraveného a kompresi sníženou (tam konkrétně je to 5-15kg kvůli kompresi k odtrhu navíc dle nastavení kolečka komprese na korunce - já to mám upraveno na rozsah 0-5kg a jezdím to pořád s maximálně otevřenou tedy s tou přidanou 0kg, tedy žádné omezení citlivosti kompresí), takže už žehlí parádně.
Na Stereu už na tlumiči pracuju, úprava tlumiče v ČR je téměř nemožná (u Švece to dělat nechtějí) a koupit se jiná verze samostatně než s compression tune max také nedá.
Bohužel jediná možnost je úprava nebo nový tlumič u TF tuned:
http://www.tftunedshox.com/index.php
a to není úplně nejlevnější. Zase kromě vnitřního nastavení je možné u nich nechat rovnou předělat celou tlumící část na jejich platformu Push, která je mnohem lepší než propedal (současně tlumič nastaví přesně dle požadavků).
Úprava Push stojí ale 100 liber, s poštovným tam a zpět to tedy vyjde skoro na 4tis., což není zrovna málo.
Ten problém s interním nastavením tlumiče bude o to větší, čím je lehčí jezdec. Pro výrazně těžší (tím myslím ale až tak od 100kg výše) verze s compression tune na max nemusí být v podstatě problém vůbec a může být dokonce celkem vhodná.
Pro 70kg jako já je to ale bída.
Ohledně tlumičů RP23, tady je fotka nového přírůstku a vidím, že tam je naopak compression tune min.
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/10847...
Tak oprava, a jsem z toho jelen... Které označení tohoto nastavení je správné ? Ta červená samolepka, nebo modrá ???
Je to schválně barevně, aby to sedělo k ovládacím prvkům. Tedy rebound tune je červeně, stejně jako štelování odskoku a compression tune je modře stejně jako nastavení úrovně propedalu a páčka propedalu (protože nastavení comprese má i přímý vliv na nastavení propedalu - také loni se to samé vnitřní nastavení jmenovalo propedal tune)
A když už jsi nakousnul i to druhé nastavení, tak jen doplním, že jediná verze RP23 samostatně v prodeji je:
- rebound tune střed
- compression tune max
Tedy ještě nevhodnější než tu co výrobci většinou osazují (já i při rebound tune na minimu mám odskok skoro na nejrychlejší; na rebound tune na střed už by mi nejrychlejší nestačil).
Prostě u Foxe je rok 08 navyšování komprese kam se podívám a pořád nemůžu pochopit proč.
Ono to není dobře vidět, ale to bohužel není označní compression tune, to je z druhé strany tlumiče.
Tohle je označení rebound tune (které na 07 tlumičích nebylo vůbec). A rebound tune co jsem zatím viděl, tak je na téměř všech kolech na minimu (tam to ale není tak kritické, to jen pousouvá celý rozsah nastavení odskoku).
Já mám na Stereu také rebound tune min + compression tune max. (tedy doufám už dlouho mít nebudu).
Tušil jsem to...
Tady je ale už ta správná strana tlumiče ;-)
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/10847...
Jedná se o to samé kolo.
A když už jsem to tak podrobně rozepsal, tak ještě jedna velmi důležitá věc, kterou jsem nezmínil a to geometrie kola.
Ta je vždy velmi důležitá a normálně ji do žádný srovnání neuvádím, protože každý potřebuje jinou dle svojich proporcí.
Ale u Sterea je třeba tohle zdůraznit, tam je to díky konstrukci komplikace a velikost musí obzvlášť přesně padnout a pro ty co jsou někde na hranici velikostí to může být velký problém.
Stereo nedoporučuju kupovat nikomu, kdo přesně neví, jakou potřebuje geometrii a přesně si ji nesrovná nebo je třeba minimálně vyzkoušet, ale u Stereo obvzlášť důkladně hlavně včetně předozadního nastavení sedla.
No ted se mi prave stalo ze mi necekane pribehl temer dvojnasobek teto smumicky, ktery jsem uz ani necekal (trosku rizikova investice, krtera nakonec klapla).
Nejdriv jsem si rekl, ze to naspu do kol a koupim si dobrou silnicku a full. Zacal jsem vybirat a nakonec jsem kopil Canona za 30tis a silnicku ted kupuju z druhe ruky za cca 10tis. Zbytek jsem nacpal do bezedne diry zvane rekonstrukce domu ;-)
Takze ja bych 100tis za kolo nedal.
i když mi to tady nikdo neschválí ;-)
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/2008/bikes...
Tahle verze Spešlu chodí dobře a v jiné verzi by šel. Tím myslím se standardní vidlicí a tlumičem, tu jejich dvoukorunku bych rozhodně nechtěl. Tedy:
http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
A Pitch není ani až tak předražený jako jiné modely Spešlu. Pokud by někdo chtěl koupit Pitche, tak bych mu to nerozmlouval.
Do toho se v té žlutozlaté zamiloval kolega, už od loňska na něj šetří ;-)
Bicyklom moc nerozumiem a na to moje premiestňovanie mi stačí aj Stratos. Mať však 100 litrov, tak zoberiem bandu deciek (z rodiny, zo susedstva) cez prázdniny na poriadny cyklovander (asi aj s nejakým servisným doprovodom). Ak by som aspoň jedného krpca takto odlákala od PC (TV) a priviedla k cykloturistike, tie prachy by mi za to stáli.
Sto litrů neni mnogo, to je s bídou na víkend :)
http://st.blog.cz/p/pivniliga.blog.cz/obrazky...