Mohl byste mi někdo poradit, jaký správný tlak má být v zadním tlumiči Rock Shox 2,1 Bar při mých 90 kg. Když sem to hledal, nikde jsem hodnotu tlaku nenašel, jenom takovýto jednoduchý návod .Díky
# Ujistěte se, že tlumič není uzamčen
# Opatrně vypusťte vzduch (jako z duše)
# Jelikož je každé kolo jiné, doporučená výchozí hodnota (psi) pro nafoukání, je POLOVINA VAŠÍ VÁHY PŘEPOČTENÁ NA LIBRY
# Přesuňte (pokud zde již není) indikační gumový kroužek na pístnici těsně k černé polovině tlumiče (ta, kde je ventilek)
# Zlehka a plynule dosedněte na kolo
# Následně změřte, o kolik se tlumič pod Vaší vahou stlačil
# Spočítejte, kolik procent z celkového zdvihu tlumiče (u tlumiče 165x38mm je zdvih 38mm atd.) bylo po zatížení využito
# Výsledná hodnota stlačení po zatížení kola Vaší vahou měla pohybovat v rozmezí 15-25% (pro výše uvedený tlumič s 38mm zdvihu by to tedy mělo být od 5,7mm do 9,5mm
# Pokud se hodnoty od těch doporučených liší, upravujte tlak vzduchu do té doby, než budou správné - NEZAPOMÍNEJTE VŠAK NA MAXIMÁLNÍ PŘÍPUSTNÝ TLAK 250psi !
To ti nikdo říct nemůže ani přibližně, protože pro různá kola se to diametrálně liší a pro různé tlumiče ještě více.
Vozil jsem na různých fullech a různých tlumičích od 60psi až do 200psi.
Fouká se vždy dle sagu, ten zkus na začátku v rozsahu 20-25% a pak dolaď dle pocitů a využití zdvihu. Přes 30% sagu bych nepřekračoval (ani kdybys i na těch 30% nevyužíval celý zdvih - pak je problém ve vybrané kombinaci rám + tlumič a ještě menší tlak a tedy větší sag nic neřeší).
A pod 15% (až na pár vyjímek rámů jako Sting) by také sag být neměl. Pokud ano a je třeba menší sag než 15% aby tlumič nechodil na doraz, tak opět bylo vybráno kolo včetně tlumiče na daný styl jízdy špatně.
Takže začni třeba na cca 8mm sagu tlumiče a pak uvidíš.
Těch 8mm pro začátek platí, pokud máš tlumič s chodem 38mm. Pokud máš s jiným chodem, tak odpovídající hodnotu, tedy např. pro tlumič s chodem 50mm bych začal někde na 10-11mm sagu.
Podle toho návodu mi to vychází na základní hodnotu 99 Psi a s tím tedy začít experimentovat. Jedná se o VeloGauč :o)) tzn. žádné těžké terény max. lehký terén, akorát u mě pokud to ještě nepředělám , je problém se špatně umístěným kloubem, takže tah řetězu mi působí na stlačení tlumiče. Na rovině v tom není problém, jezdím frekvenčně, ale v kopci na nejlehčí převody to asi bude znát.
Jinak děkuji, i když chvílema pro mě mluvíš nějakou záhadnou řečí :o)) , ale snad sem to pochopil správně .