dnes už druhý dotaz do fora. Občas by se mi hodil / záchranné akce, kdy požádám manželku o odvoz - nečekaná změna počasí, opilost, unavenost,.../ nosič na střechu auta, který by mi bezpečně odvezl Azubáčka 5. Prosím o nějaký konkrétní tip, případně cennou zkušenost.Děkuji.
Osobně používám na Azub 4 a v budoucnu i na Azub HardCore nosič THULE, Super G 807. Je na něm výhoda, že se nemusí sundavat kolo a lehokolo se dá uchytit vždy za 26´kolo - bud´ za zadní nebo přední. Nevýhodou tohoto nosiče je to, že vám připadá, že kolo se v tom moc kymácí, jelikož uchycení vychází z uchycení za měkký obvodový plášt´ uchyceného kola. Je tedy potřeba vždy uchycené kolo předem pořádně nafoukat na tvrdo, aby to co nejméně v nosiči propružovalo a nosič mít vždy uchyceným kolem dopředu - ve směru jízdy. Ale nikdy mi to ze střechy ještě nespadlo. Jelikož mám spodní řízení, tak pro sichr to vždy ještě uváži k haugusům pomocí silné prádelní šňůry za řídítka a drží to pak celkem fajn. Na atypický rám Azub Cé jsem si vyrobil střešní nosič sám spárováním dvou obyčejných plechových nosičů z Tesca s kolejnicí. Musím říci, že ten můj nosič drží kolo naprosto festovně a ani loni na Šumavě při převozu kol rozhodně nezklamal. Kolo se v něm nehlo ani v prudkých výjezdech či sjezdech ani v serpentinách.
Bezne doporucujeme nosic na strechu, kam se lehokolo uchytava bez predniho kola. http://www.neumax.cz/obchod/nosic-jizdnich-kol...
pripadne nosic na zadni kouli, ten je ale opravdu dosti drahy.
Lada Blaha pouziva i nektere nosice na zadni dvere, ale pry je to hodne velka drsarna.
Funguje to jak na kola s dvacitkou v predu, tak i na Maxe, o kterem se zminuje Martis vyse.
Máte někdo konkrétní zkušenosti s těmi nosiči, které nejsou přidělány na závěsném zařízení, ale na zadních dveřích, resp i kufru, protože jsem viděl v obchodě nabídku i tohoto způsobu přidělání? Díky!
Ten muj mi zpusobil nasledujici:
- otluk skrz lak od pedalu na spatne upevnene klice ktera se protocila, zatrel jsem to original opravnym lakem koupenym v servisu
- lehounce promacknuty plech zadnich dveri v miste doteku ohybu trubky s dvermi, na felicii to nedelal, fabie je zrejme z jeste slabsi hliny, jak se v zatacce kola zhoupnou opre se to v podstate bodove, asi by to resila nejaka plosne vetsi penova podlozka rozvadejici zatizeni do vetsi plochy, je taky fakt ze ho vozim zatizeny dvama dospelymi koly, jednim detskym, odrazedlem a detskou zidlickou z ikea k tomu
- spalena pojistka v zadnim steraci, ktery jsem z blbosti pustil, ted ho mam odpojeny prave tou vyndanou pojistkou
oderky na kolech nepocitam ty mi nevadi
Je to zcela zakladni noname polozeny na okno a dvere a upevneny popruhy s hacky.
Presto ho mam rad a nedam na nej dopustit. Lepsi typy napr Thule maji vyreseny uchyty tak ze se nic z vyse uvedeneho nestane, ale stoji cca stejne jako ty nove zadni dvere, a je vetsi takze ho neni mozne mit jen tak pohozeny v kufru pro prilezitost ktera jen tak prijde.
videl jsem jednou fotku, plne nalozene ladovy fabci a fakt to stoji za to. Hod to nekam na web a link sem, at je sranda.
Nechlastej a jezdi i v dešti a nosič nepotřebuješ :-))))))
Mně tam hlavně fascinuje ta opilost :-) To jako pojedu na kole na výlet a nepředpokládaně se cestou ožeru ??? :-))) Asi by si lemrokolisti teda měli ujasnit priority ;-)
máš naprostou pravdu, pitný režim je moje priorita č.1, proto se rád opíjím ať již plánovaně či neplánovaně
Hehe :-) Neber to nijak osobně, já si také cestou dávám nějaké to orosené. Ale ne tolik, abych se opil a pak sháněl někoho s autem ;-)
nesmíš pokaždé stoprocentně věřit všemu, co vladaza napíše neb má smysl pro lehkou nadsázku, pravdou je, že nedávno mně manželka expedovala od Helfštýna - poněkud se rozpršelo a sama mi to nabídnula, no a já v těch padesáti nemám nějakou potřebu překonávat přírodní živly, ležáčka jsme nacpali do auta, ale bylo to pracné, nosič bude elegantnější
Ano ,máš pravdu.Např. v loni jsme potkali svatbu,dame jen 1 pivo, ....... žena pak pronás dojela Transitem
mám nějakej obyčejnej a starej na klasický kolo. účko ve kterým stojí kola a dvě trubky, které se uchytí k rámu. Inspiroval a poradil mi Jerguš a ty dvě trubičky jsem vyměnil za delší a uchycuju to za ten rychloupínák, kterým se normálně uchytí spodek sedadla. Když pak vezmu řemínkama ještě každý kolo k tomu účku, tak to nemá šanci se pohnout. Doporučuju!
Ahoj,mám také pětku a vozím ji na třeše s tím nejobyčejnějším držákem na kola co existuje. Kolo dám na střechu obráceně, než by se k poloze nosiče dalo normální kolo. Do svěrky nosiče sevřu hlavici spodního řízení a pro jistotu to zajistím provázkem k řídítkům, aby držák nemohl při uvolnění šroubu spadnout dolů a uvolnit kolo.
Stovky najetých kilometrů, bez problému. Na kratší cesty ani nesundávám sedačku. Ahoj.
Provázek pro jistotu mi na tváři přináší jisté pousmátí :-)) v dnešní době?? njn, když to hold nejde jinak, nedá se tedy jinak. A když ta šňůrka povolí???? Raději nedomýšlet :-((
Tvoji reakci nějak nerozumím. Provázek použitý na zavětrování je jistota. S takovým pojištěním ti kola nemůžou nikdy spadnout. Nevím, proč by měl povolit, pokud použiješ kvalitní a umíš udělat vhodnej uzel. Už sem na vlastní oči viděl jak kola z držáků padají. Od té doby, co spadly i švagrovi, bez zavětrování provázkem nejezdí. A právě, že v dnešní době, kdy ta kvalita výrobků je nějak až na druhém místě.
Myslel jsem nahradit třeba elektrikářskou páskou na jedno použití, nebo tou na víc použití :-) Ten provázek myslím tolik nevydrží oproti pásce..
Rozumím kam míříš - jednoduchost, rychlost. Ale tyto mat. nejsou určeny pro namáhání v tahu. By ses divil kolik vydrží kvalitní provázek v tahu. Jsem jachtař, takže nějaký zkušenosti s provázky, lany a uzly mám a ani na té nejmenší plachetnici bych nepoužil elektrikářskou pásku. Ty el. pásky jsou výborná věc, ale mají poněkud jiné určení.
souhlas, moderní materiály a technologie nejsou na všechno. Někdy je lepší použít klasiku, i když se to mnohým zdý staromódní. Třeba takovým horolezcům visí na provázcích celý život a to nejen na těch dynamických lanech o průměru 11, či 9 mm, ale i na malinkých repkách...
Jj, jak se řeklo provázek, představil jsem si ten umělej roztřepenej sisal .-)))
A ty jejich horolezecký lana určitě nebsahují žádné moderní materiály nebo technologii...
Jen doplním že je třeba umět vázat uzly, a použít pro danou věc ten správný, jinak je i nejlepší provaz na nic.
To by mě nenapadlo, rád se nechám poučit - budu pilovat vázání uzlů, určitě mám ještě velké rezervy.
Prosím, jak je libo. Něco málo uzlů je třeba tady:
http://gord.gringo.cz/Uzly/index.html
Bať bať moje řeč:
Není situace se kterou by si dvojitej Chalupář neporadil.
Přemýšlím o nosiči "na kouli", ale ty jsou dost drahy. Přemýšlím o tom, že bych si ho nechal udělat, ale háček je požadovaná homologace. Máte někddo zkušenosti s postihy, respektive pokud budu mít na nosiči druhou značku i funkční světla, jak velká je šance na problémy s příslušníky?
Co se značek týče, tak v tom nemá jasno snad nikdo ;-) Podle předpisů ji správně nesmíš libovolně sundávat, přendávat. Přitom na takovém nosiči nějaká být musí, protože by ta co je na autě byla zakrytá nosičem. No a další, třetí, pro tyto účely Ti inspektorát neudělá a ani nepovolí... V Německu to prý ale jde...
no značku na ten nosič prendat můžeš, to jsem dokonce našel v nějakém oficiálním návodu. Našel jsem na netu inzerát firmy, která ti udělá refleční značku jako samolepku, tak tím by to snad šlo vyřešit. Spíš by mě zajímalo, jestli když mě zastavěj na kontrolu, tak se budou schánět po štítku a tak.
předpokládám že ten štítek najdou tam co má bejt tj. na značce na autě :-)
mám nosič na tažné zařízení již dva roky - absolutní spokojenost. Půjčuji to i přátelům - ti předalávají značku a zatím s tím neměli žádný problém. Já mám udělanou třetí plastovou (předělávání by asi po mě nebylo) a zatím mě příslušníci nezastavili (a doufá, že nezastaví).
To, že vás kvůli tomu nikdo zatím nepokutoval ještě neznamená, že je to povoleno ;-)
Mne už párkrát policajti viděli jet po chodníku na kole a nezastavili mne, a přesto si z toho neodvozuji, že je to tedy povolené :-)
Je ale fakt, že když už, tak si lidé hodně dělají tu náhradní značku z plastu apod.
V budoucnu by tento problém mohl odpadnout. Na ministerstvu dopravy se připravuje změna zákona, která by umožnila vydat i značku třetí, která je stejná jako dvě původní." Snažíme tím vyjít vstříc hlavně řidičům, kteří vozí kola na nosiči za autem. Ti dnes značku musí přehazovat. Je ale pravda, že by si o ni mohli zažádat i ti, kteří by ji chtěli mít v záloze jen pro případ ztráty," uvažuje Karel Hanzelka. To ale bude možné nejdřív v roce 2009.
Padl jsem na akci servisu A.T.U. nosič na 2 kola na kouli za 2650 Kč. Neviděl jsem ho, a nevim jestli je to i v jiných městech mimo HK, pro někoho to může být zajímavá nabídka. http://www.autotechnikunger.cz/pdf/CZ_Beilage...
Dík za tip. V sobotu jsem ho koupil a v neděli vyzkoušel, akorát se musí vyměnit zástrčka, má jiný kolíky, jinak perfekt.
Koupil jsem ten nosič TMK 01 - prodávají ho bez světelné rampy jako náhradní díl za 1000 Kč :-) - světla si udělám sám. první dojmy - jednoduché, rychlé, skladné, lehké, spokojenost. Vyzkouším, nafotím, ukážu.
O tom, kdybych věděl, tak to taky tak udělám. Je někde na netu? Sem se chtěl ze zvědavosti podívat, ale nenašel sem. Našel sem jen TMK 11.
www.nosic-kol.com