NA stránke Azubu so našiel toto SCHLUMPF Speed drive - řazení v klikách. Pri pohľade na tú cenu ma až myklo, myslíte, že ísť do toho je to pravé. MYslím, že pri tej cene ktovie akú to má životnosť v porovnaní s obyčajným prevodom. Tada konkrétne ročne najazdím po cestách prevažne asfaltové asi 10.000 km na mojom treku som už po cca 20.000 km menil stred, kľuky aj pedále investícia to nebola drahá. Tak by ma zaujímalo koľko asi vydrží toto.
Už tady na tohle někdo dával odkaz, je to pěkný, technicky na úrovni. Ne že bych přemýšlel o koupi, na to jsem moc velký škudlil :o) , ale zkusil jsem si ten řadící pohyb patou a zjistil, že při každým řazení bych se vycvak. Musí se s tim jezdit v obyčejných "keckách" :o(
To snad ne, opravdu hrozí vycvaknutí z espédéček? To by mě neskutečně štvalo a jestli to opravdu hrozí i při dost na tuho seřízených espédéčkách, tak budu muset hledat jiné řešení. Lidi pomoooc, jak se Vám na tom schlumpfu řadí v nášlapech?
myslím, že kdo to fakt potřebuje (například využije těch klasickými převodníky někdy těžko dosažitelných 260 % rozsahu) to jistě ocení. Další výhoda je to, že není třeba řešit napínání řetězu (je to myšleno hlavně jako příslušenství k převodovkám v náboji). Ale je to trochu drahá sranda:-)
Ale například pokud bych měl hnané kolo na tříkolce 20" tak bych o tom v souvislosti s rohloffem rozhodně uvažoval, jiná rozumná možnost na velký rozsah převodů bez použití dvou řetězů totiž prakticky neexistuje.
jen pozor na dosazeni limitniho lehkeho prevodu pro rohloff
http://www.youtube.com/watch?v=OZoXbfccW6U
si myslím že má něco sram a ovládá se to páčkou na řidítkách a je to letošní novinka
je to truvativ ve 3 variantách viděl sem to v brně
Tohle řešení převodů mi připadá mimořádně nešťastné, protože násobí sílu přenášenou řetězem. Jestli jsem dobře sledoval video tak v poměru 3:1 Představte si, jak na tenoučké zuby současných pastorků působí trojnásobná síla. Hrůza. Na kolik myslíte že se jim zkrátí životnost? Na desetinu? Nebude to spíš na setinu, protože se začnou rovnou vylamovat? A ještě si představte jaký síly musí vznikat v maličké převodovečce napasované do středové mufny. Jestli je planetová, tak její satelity budou velikosti koleček v náramkových hodinkách.
Tak tohle teda NE! Když převodovku, tak dozadu, aby se síla zvětšovala až za řetězem. Ikdybyste měli místo řetězu kardanovou tyč, tak bude jedině správné aby se motala rychle. Takový řešení by pak mohlo vypadat následovně:
Ve středu na klikách bude kuželové soukolí s převodem do rychla, klidně až 1:20, přes kardanovou tyč se to povede dozadu na kuželový soukolí do pomala 2:1 a o další snížení otáček se bude starat planetová převodovka v náboji. Všechna ozubená kola můžou být zapouzdřená, v olejové lázni, takže narozdíl od zabahněnýho řetězu tohle řešení může naběhat statisíce kilometrů. No, může být něco lepšího?
Je zajímavé že si nikdo na životnost nestěžuje, spíše na opak. Opravdu dám raději na lidi kteří mají osobní zkušenost, než na rejpavici otřesnou. :-))
A kdo to je, ti lidi? To by mě zajímalo. Tady se zatím nenašel nikdo.
Ale i pri beznem trojtacu se pri razeni dopomala zvysuje tah na retez, ne? I kdyz 3:1 to neni. A jake by mel ten kardanovy system ztraty?
veliká MTB placka mívá 44-48 zubů, malá placka 28 zubů. Největší poměr mezi nimi je teda 1,6 až 1,7 Pokud jsi poctivě odjezdil aspoň jednu sezónu, musel sis všimnout že právě na nejmenší se nejvíc opotřebovávají zuby, řetěz dostává největší záhul. Trojnásobnou sílu by prostě nemohl vydržet.
Nevýhoda převodu s kardanem nebude ve ztrátách, ale hmotnosti soukolí. Kuželový kola kvůli axiálnímu zatížení musí být dost masivní. Jistou cestu vidím v použití hydromotoru, tvůj výkon se pak bude dozadu vést hadičkama. Jednou to bude, uvidíš. Už si začni spořit :-)
Ten druhy odstavec je ok, ale v tom prvnim jses vedle. Na MTB maly prevodnik nema 28 zubu. To tak mozna na treku. A ze by se opotreboval nejvic taky neni pravda, akorat v tomto pripade je to proto, ze ten nejmensi je zpravidla ocelovy. Nejvice se tedy opotrebovava stredni prevodnik.
Fajn, takže ze stejného důvodu má i Schlumpf pilu z oceli. Nebo se zase pletu?
Ve standardu hliníková pila 34-53 zubů, hliníkové kliky 152-175 mm, efektivita řazení 95-97 %, minimální životnost řadícího systému 20 000 mil=32 000 km zhruba, životnost převodníku podle počtu zubů, řetězu a jeho včasných výměn atd, to už si snad domyslíš. Používají se na lehotříkolkách greenspeed na kterých dáš takovou sílu do pedálů o které se tobě na klasickém kole může jenom zdát, takže to s tou kvalitou nebude tak jak si myslíš. :-))
jde sice reklamní údaje, ale proti tomu se nedá nic namítat. Tak jak je to napsané, v tom lež nebude. Zapouzdřená utěsněná převodovka s evolventními zuby namáhaná pod mezí únavy může vydržet věčně. Ničí ji jen řazení v záběru, rázy, případné havárie. Jenže já tady nějakou kvalitu koleček vevnitř nehodnotím, když o ní nic nevím, jde mi o ty kolečka venku, víš? Všimni si že s životností pily už tak konkrétní nejsou. A o tom já tady OD ZAČÁTKU mluvím. Že totiž redukce je příšerně vysoká. Když ti ve stoupání už nebude stačit největší pastorek a zapneš tu redukci, tak abys zachoval kadenci šlapání, budeš muset hodit řetěz na nejmenší pastorek, čímž tahová síla v řetězu vzroste jako prase!!! Nad tím se bobánci moji natvrdlí zamyslete!
Ale víš co, kup si to. Moje prachy to nejsou. Kup si to a sleduj jak rychle budou odcházet zuby a články řetězovýho převodu. Sleduj jak rychle ti budou odcházet z kapsy prachy za nový. Po roce hodíme řeč a když ti vyjde jejich spotřeba menší než na klasickým trojtácu, já sklopím uši a ty mě můžeš omrdat do kterýkoliv díry.
Chci to na tříkolku greenspeed gto (poháněné kolo má 20"), kombinace schlumpf mountain drive (48 zubý převodník, délka klik 152 mm) a sturmey archer (osmirychlostní nábojová převodovka, 25 zubý pastorek). Řetěz se používá o dost silnější než na klasické řazení, řetězová linka je stále rovná a samotný řetěz je o hodně delší, zhruba 2,5 řetězu na klasiku. Z délky klik ti musí být jasné že chci šlapat frekvenčně, takže žádné rvaní silou, rozsah převodů je dostatečný do Alp i do Holandska. Když mi tahle sestava vydrží 32 000 km tak budu spokojený, ona mi totiž ta bezúdržbovost a spolehlivost za to stojí. Momentálně jezdím na silničce a výdrž kazety, řetězu a převodníků je necelých 10 000 km, to znamená že jednou za rok všechno vyměním a hotovo. Pro mě je signál až střílí řetěz, jsem zvědavý po kolika tisících mi bude střílet na tříkolce s tou výše zmiňovanou sestavou, jak to zjistím dám ti vědět. Jo a o tvé otvory opravdu zájem nemám. :-))
všecky tydle argumenty se kterejma jsi tak najednou přišel -rychlý šlapání, odolnější řetěz, stabilní řetězová linka,... ale nic nemění na skutečnosti, že by klasickej trojtác vydržel dýl (ve stejným režimu) Už jen z toho jednoduchýho důvodu, že má jaxi víc zoubečků, který se o práci podělí :-) Jediný plus pro tebe vidím v menším q-faktoru. Ale o tom ses nezmínil. Dáš si ho do své obhajoby taky až dodatečně?
Nic si obhajovat nemusím, koupím si co chci a tobě je do toho h.... . :-))
Ze začátku jsem měl dojem že už jsi dospělý, ale teď jsi se projevil jako trucovité děcko. Kolik ti vůbec je? Každopádně to nemáš ještě v hlavě urovnaný, když jdeš do diskuze, aniž by ses chtěl zamyslet nad názorama ostatních.
Přečti si jak výše reaguješ, shazuješ něco co jsi v praxi sám nikdy nevyzkoušel a na takové teoretiky jsem opravdu alergický. Pokud budeš své názory podávat takto jako dosud, to znamená že pravda je jen na tvé straně a všichni ostatní jsou blbci, tak dítětem jsi na opak ty. Nemusím se tě ptát kolik máš let, někteří lidé totiž nedospějí ani do důchodu. Už na tebe nebudu reagovat, klidně si měj poslední slovo.
co to je ten qfaktor?asi jsem blbej
Moc se o to nezajímám, rejpavice otřesná by ti to vysvětlila určitě lépe. V podstatě jde o to, že čím máš nohy při šlapání blíže k sobě, tím podáváš větší výkon. Takže kratší osa šlapacího středu plus nášlapné pedály co nejblíže ke klice ti zvýší výkon, o kolik fakt nevím. :-)
To jsi nemohl vymyslet nějaký lepší jméno? Já si pořád říkám, kdo u nás na vsi řádí a protože se na to často odpovídá, tak je to pořád nahoře.
Jinak se mi ty řazení v klikách i v náboji moc líbí, až si jednou postavim městské kolo, budu o tom uvažovat.... Za těch pár let to určitě zlevní a zlepší se i parametry :-)