Tak jsem se rozhodl koupit fulla a vybral jsem si Canyona a jsem stále nerozhodnutý, jestli AM, nebo XC.
XC řada je s tlumičem Fox RP23 na 115 mm a vidlí FOX 32 F 100 RLC, nebo RS Reba Race 100. Byl jsem již pro XC rozhodnutý, ale Canyon nenabízí možnost objednání tohoto modelu s vidlí o zdvihu aspoň 120 mm, což mě vrátilo zpět do uvažování o AM. Nyní jezdím HT se 100 mm vpředu (tora) a nemám s tím větší problém, ale...
AM je též s RP23 ve verzi big Airchamber se zdvihem 140 mm, doplněná vpředu o Talase 100 - 140, který mě velice láká pro jeho možnost rychlého snížení zdvihu.
Co se týče jezdeckých preferencí, tak neuvažuji o ježdění nějakých velice drsných pasážích a považuji se za více XC jezdce, i když se ani těžším pasážím nevyhýbám, nicméně není to základ mého ježdění. Hodně km mi také zabere přejíždění, kde je určitá potřeba vyšších průměrů, takže bych nerad, aby mě to AM moc nebrzdilo. Takže, pokud by AM bylo rychlostně podobné, tak proč nemít vyšší zdvih k dispozici, robustnost AM rámu bude také o trochu vyšší, takže by i lépe odolával mým lehce nad 100 kg. Rozdíl v hmotnosti okolo kilogramu také není drastický, i když jsem doufal v hmotnosti pod 12 kg.
Když to shrnu, tak na AM mě láká ten Talas, kde se dá využít snížení zdvihu do výjezdů a větší robusnost, na XC mě zase láká více XC zaměření a nižší hmotnost.
A teď babo raď.
Jak pojede AM x XC nebude velký rozdíl. Tady dělají mnohem větší rozdíl pláště a ty pokud budou dané stejné, tak ten rozdíl v tom jak ty kola pojedou bude malý. Výraznější rozdíl bude při jízdě ze sedla, tam se AMko bude houpat výrazně více (vyšší zdvihy nejsou k častému ježdění ze sedla). V sedle pak pohoda, zvlášť když tam je propedal.
Pokud jde o vidlici, tak na XCčku když ho vemeš s Rebou, tak tu necháš přehodit na 115mm a tak se podle mě i hodí k tomu kolu lépe (i kvůli geometrii). Jel jsem na XC jak s Rebou na 100, tak na 115mm.
Hmotnost pod 12kg je sakra optimistický požadavek. Tam se za rozumné prachy není šance dostat. Já mám třeba Stereo hodně lehké a má 12,5kg komplet a to jsme cenově už dost vysoko. A rám Canyonu XC je jen o pár gramů lehčí než rám Sterea.
Osobně bych vzal určitě AMko a pokud chceš, aby dobře jelo, tak bych časem uvažoval o lehkých dražších kolech (a samozřejmě hned vyměnil pláště, ty NN 2,4 jsou super, ale rychlostni moc nepobraly).
Já třeba sám sebe považuju za vyloženě XC jezdce, technicky toho zas tak moc těžšího nedám a těch 140/140mm je paráda a přesně akorát.
Nemám vůbec dojem, že bych na tom zdvihu měl třeba menší dojezd než kdysi na HT nebo mě to nějak výrazně více unavilo na delší vyjížďce. Naopak když je to terénem, tak je to mnohem více na pohodu oproti HT.
Stejně je tu jedna nevýhoda, která se ovšem netýká vůbec jen Canyonu, ale téměř všech značek až na pár vyjímek.
Téměř všichni na 08 modelech dali RP23 tlumič ve verzi compression tune max i když loňské modely měly skoro u všech značek (včetně Cubu a Canyonu) RP23 ve verzi propedal tune na minimu (to je jen jiné označení téhož).
A použití téhle verze tlumiče znamená vyšší kompresi, což v praxi znamená, že kolo o něco hůře žehlí a o to lépe jede.
Asi by se to zjednodušeně dalo přirovnat k tomu, že se tlumič s compression/propedal tune na max chová v poloze vypnutého propedalu stejně jako tlumič s comression/propedal tune na minimu v poloze 1 zapnutého propedalu.
A to je bohužel špatně, pokud chci aby to jelo, tak si propedal zapnu a nechci aby to bylo omezované v poloze open.
A s touhle kombinací tlumiče pak XCčko už nežehlí nic moc.
A není žádná úplně jednoduchá cesta jak to pořešit, v ČR není možno změnit nastavení tlumiče, Švec to odmítá dělat.
Jediné řešení je nechat upravit tlumič u TF tuned v anglii, ale to samozřejmě není zrovna nejlevnější a ne každý bude chtít posílat hned tlumič na úpravu do Anglie.
Mě osobně ten tlumič na Stereu už naštval a objednal jsem druhý nový upravený od TF tuned (abych mohl porovnávat se stávajícím a pak časem jeden prodám).
Ale samozřejmě pokud to bude tvůj první full, tak tohle vůbec nemusíš zatím řešit a budeš nadšený i s tou verzí compression tune na maximu.
Ono problém navýšení komprese je u celé nabídky Foxu, tedy týká se i vidlic. Talase mám ale už upraveného od Milana a kompresi sníženou na minimu, takže teď žehlí Talas perfektně (v originálním stavu nastavení kolečka komprese na korunce přidává k odtrhu 5-15kg dle nastavení kolečka - tedy i při nastavení komprese na minimum přidává zbytečných 5kg k odtrhu a zhoršuje citlivost; upraveno na rozsah 0-5kg).
A ještě je tu jedna věc ohledně rámů. AMko má velký sloping a v tomhle ohledu výborně uděláný rám a to i ve Lku a XLku. XCčko ho mám malý a v XLku je to šílená koza a v Lku už taky nic moc.
A u fullů je to důležité, protože mají v nezatíženém stavu střed dost vysoko a pak se výrazně zmenšuje prostor na horní rámovou trubkou.
Ohledně toho nastavení RP23, tak to je na mě moc brzo, abych takovéto věci byl schopen ocenit, full to bude první, takže budu nejspíše spokojen i tak a takovéto drobné niance nebudu schopen ocenit, to možná později až bych měl mnohem více zkušeností. Nechtěl jsem RP2 právě kvůli té možnosti nastavení 3 úrovní propedalu.
Těch 12 kg bylo takové přání, to XC se k němu blíží, ale zase to není nic, těch 13 - 13,5 kg AM je také celkem v pohodě. Ty lehčí kola bych posléze asi koupil, tím se ta svižnost určitě upraví a hmotnost by se mohla dostat pod 13.
Škoda, že nedělají Spectrala v hliníku, ale jenom k carbonu, 70 se mi zakolo dát nechce. Těch 120/120 bych bral bez váhání.
Na ten sloping jsem také koukal, nicméně v XL je to 780 vs. 845, já mám v rozkrotu 920, takže bych měl mít u obou dostatečnou rezervu.
Co se týče gum, tak teď zkouším NN RR, ale asi se vrátím k SS, které mi vyhovovaly včetně výdrže.
Jestli tvrdíš, že XC i AM bude na stejných gumách skoro stejně rychlé, tak by to bylo + pro koupi AM. Další velké + je ten Talas, přece jenom by to při výjezdech pomáhalo snížit zdvih.
Toho zvýšení zdvihu na Rebě u XC na 115 se trochu bojím právě kvůli prudkým výjezdům, kdy teď kolikrát končím nikoli kvůli nohou, ale kvůli technice, kdy buďto zadní kolo podklouzne, nebo začnu přepadávat. Když jsem dotazoval Canyon ohledně možnosti výměny, tak jsem uvažoval o Talasu, kterýho bych jezdil na 120 s možností snížení do kopců na 100. Jaké máš ty porovnání těch dvou vidlí na XC?
Jak je to u objednávky Canyona s platbou, podle nich by měly být další kola na konci května, takže když ho objednám nyní, tak budou chtt celou platbu, nebo až před dodáním?
nechci ti do toho nijak moc kecat ani se tě dotknout ale pokud máš něco přes 100kg a to kolo nebudeš nějak víc nosit (což předpokládám) tak je lepší 2kg zhubnout než se sápat po lehčím kole. lehčí kola pomůžou výrazně víc díky setrvačnosti při rozjezdu, jinak bych to neřešil
S tou hmotností máš určitě pravdu, urážlivý nejsem, něco dolů by mohlo a určitě půjde, nicméně mám 195 cm a celkem mohutnou kostru, takže se moc pod 100 nedostanu, jako ideální mi spočítali mezi 100 - 105 kg při současném množství svalové hmoty. Tu hmotnost kola jako celku a kol beru jako doplňkovou informaci, nikoli něco, co je rozhodující a hlavní důvod pro koupi.
Platíš až ve chvíli, kdy je tebou objednané kolo připravené k expedici.
Z vidlic jsem určitě pro Talase. Taky aby ne, když mam Talase na obou svojich kolech :-)
Ale teď vážně. Reba bez u-turnu není zrovna ideální vidlice v originálním stavu. Citlivost bude podobná v originálním stavu u obou, možná Reba o malý chloupek lepší (teď srovnávám u Talase pro nastavení komprese na minimu, pokud by to byla RL verze, tak to bude ještě o něco horší, protože tam je to nastavené na střed toho intervalu nastavení RLC).
Problém Reby v originálním stavu je ten, že je hrozně progresivní. A zvlášť na fullu to vadí ještě víc (prostě nebudeš využívat celý zdvih, což u toho nižšího zdvihu už sakra vadí).
Snižování na Talasu je bezva věc, já to používám pořád. Nejen na prudké výjezdy abych je vyjel, ale i na delší výjezdy mírnější, abych měl pohodlnější polohu.
U fullu je ve výjezdech obecný problém v tom, že tím jak se přenese váha více dozadu, tak se zvětší sag na tlumiči a sníží na vidlici a když k tomu přičteš ještě to, že se to nakloní díky kopci, tak to nedělá geometrii dobře.
Proto používám snižování i v těch delších mírnějších (a tam třeba jen na 120).
Dále má Talas high speed expanzi, což Reba nemá. To stručně řečeno umožní vidlici se současně velmi rychle vracet ze zdvihu a na konci vracení přitlumit aby nekopnula (první část pustí méně přitlumená high speed expanze, konec přitlumí více přitažená low speed). Má to i další pozitivní dopady, ale to je na delší rozebrání.
Pokud by se obě vidlice nechali upravit u Milana, tak Reba může být už hodně super. Dostane se na maximální citlivost, co je u vzduchových vidlic vůbec možný, tedy na odtrh někde kolem 5kg a současně se při úpravě sníží ta přílišná progresivita.
Tedy už pak chybí té vidlici pouze dvě věci k ideální vidlici a to snižování zdvihu a high speed expanze.
Talas se po úpravě dostane na skoro stejně skvělou hodnotu citlivosti jako Reba, jen o nepatrný koušíček horší (cca o 1kg odtrhu). To je dané Talas systémem snižování zdvihu, přeci jen je to nepatrně odporů navíc.
Upravenému Talasu k ideální vidlici nechybí snad už nic (tedy možná někomu pevná osa u tohoto zdvihu).
Jezdit Talas trvale na 120 není dobrý nápad. AMko má ideální geometrii při plném zdvihu Talase.
Snižování je pouze do výjezdů.
RP2 tlumič takový problém ani není, stejně se nejčastěji na RP23 používá střední hodnota propedalu.
Na Talasu sníženém na 100mm toho vyjedu úplně nejvíc, co jsem na kterém kole vyjel, protože v tu chvíli geometrie (kvůli zvedání předního kola) je lepší než jsem míval na HT s chrtím posezem a vidlicí s minimálním zdvihem a současně díky fullu je mnohem lepší kontakt zadního kola s terénem (to zase pomůže s hrabáním zadního).
Tedy dnes mi limituje ve výjezdech téměř výhradně fyzička (ne že by to na fullu nejelo, ale dávám mnohem prudší a těžší věci než dříve na HT).
Těch 140mm se vůbec neboj, při rychlých přesunech se zapnutým propedalem je ten zdvih úplně fuk. V tu chvíli se kolo vůbec nehoupe, ztráty kvůli zdvihu tedy žádné a rozhodují pouze ty další faktory jako pláště, hmotnost kola, geometrie (geometrie tedy až při extra vysokých rychlostech, tohle se mě třeba vůbec netýká).
Při otevřeném tlumiči pak malinký rozdíl jak ty kola jedou je, ale ani tam není velký (i když tady už záleží jak moc šlapeš slušně do kruhu).
U gum já skončil u Albert/SS a přijde mi to taková rozumná kombinace, kdy to dost slušně drží v terénu a pořád ještě rozumně jede i na asfaltu. NN/SS by bylo také dobré. RR dozadu už bych si nedal.
Úžasné informace, díky moc.
Toho Talase na 120 jsem myslel, kdyby ho v Canyonu byly ochotni ho dát na to XC, vím, že AM má vpředu 140 jako základ.
Šlapání do kruhu, to je kapitola sama pro sebe. Musím se ještě dost hlídat, ale stále se to zlepšuje, aspoň si to myslím :-))
Začíná převažovat to AM, to snižování Talase asi rozhodne. HT si nechám ještě chvíli doma, třeba ho budu využívat na rychlé přesuny, i když při pohodlí fulla pochybuji už teď, že ho vytáhnu jindy, než s holkou na tyč. Jsem celkem zvědavý jak se poperu s reversní přehazkou na jednom kole a Sramem na druhém. Trochu se těch páček obávám, nikdy mi moc nevyhovovaly.
Alberty jsem ještě nezkoušel. Co mám teď to RR, tak to mizí jako kdybych jezdil po šmirgl papíru a přitom se mi zdá, že proti SS to není až takový rozdíl. Ty SS mě překvapily svojí výdrží, kdy jsem na nich dal 3 200 km a ještě by daly více, ale odcházela patka a přitom to nebyly vyložené brzdy.
Navíc pro 08 jsou Alberty i SS už dvousměsové, takže SS by mohly mít na krajích měkčí směs než dříve a tedy ještě lépe držet.
Už tu mám připravené a tentokrát jsem bral i Albert v alpencross kombinaci a doufám, chystám se letos na 0 defektů :-)
Už teď od loňského sprna jsem bez defektu (na Albert/SS zatím pouze jedno proražení za které jsem si moh pouze sám a nepřežil by to žádný plášť).
Tak jsem si byl prvne projet Canyon XC 4 a mohu jen potvrdit Tvoji vetu:
"Ale samozřejmě pokud to bude tvůj první full, tak tohle vůbec nemusíš zatím řešit a budeš nadšený ..."
Predtim jsem mel slusnyho hardtaila, ale tohle mne fakt mile prekvapilo. Jediny co mne nepotesilo jsou plaste. Bylo lehky blaticko a prislo mi ze dost klouzou.
Myslim, ze Meduza jedno z tech kol ma a take hmotnostne je to podobna kategorie jako Ty, mozna poradi. Na prvni (i druhy) pohled je dost spokojeny.
Vím vím, má teď nové AM, ale myslím si, že Meduza je více do terénu.
Souhlasim. Ty jsi vice chrt, i kdyz pres 100 kg. Proto mne take trochu prekvapuje, ze jsi zatouzil po fullu, ale ono to ma jiste neco do sebe.
Jinak, dle meho, jak jsem Te videl tak myslim, ze kolem 105 kg je naprosto optimalni vzhledem k typu postavy.
A právě proto, mám obrovské dilema mezi tím XC, které je mi bližší určením a AM, kde mě láká ten Talas.
Navíc to XC v 6.0 mají ještě v express bikách, takž by bylo co by nevidět.
Proč mi nemůžou poslat obě a já bych jim jedno po čtvrt roce vrátil :-((
Někdo to udělal jako by jsi chtěl Ty :-) objednal si jich víc, vybere to nejlepší a ostatní jim asi vrátí .-))))))) http://www.bike-forum.cz/forum/foto_big.php?typ...
Nene, to jsme jenom s kamarady setrili poplatek za dopravu a zkouseli uhadat slevu. Jedno z nich je moje ;-)
Teď jsi zkazil Pro pamu radost :-) to jsem měl vědět, tak jsem si AMko taky vzal :-)))
Třeba by na mě zrovna vyšlo - a to šestý je zadarmo .-))))
To XC ma ted nove Martin od nasi Anci, taky je spokojeny. Kdyz tak se ho muzu na konkretni vec preptat, nebo ho sem nasmerovat.
Díky, každý názor dobrý, nejvíce mě zajímá, jaké s tím má zkušenosti v těžším terénu, jestli má pocit, že mu těch 100/115 dostačuje i tam.
Ahoj, mám XC 6. Je to můj první full, takže mohu těžko porovnávat rozdíl mezi různými zdvihy u fullů, ale jen obecně HT vs. xc full.
Docela jsem se bál, že se to bude houpat atd., ale dost mě překvapilo, že to má opravdu velmi rychlou odezvu při záběru a houpání je natolik minimální, že ho vůbec nevnímám.
Co se týká pohodlí v terénu, mám na něm najeto zatím jen asi 150km, takže jsem moc do detailu neřešil rozdíly při různých tlacích ve vidlici a v tlumiči, s doporučené tlaky mi zatím vyhovují. Specifikace "těžký terén" je dost subjektivní, takže těžko říct jestli 100/115 by ti stačilo. Zatím jsem ale nenarazil na žádný terén, i teď o víkendu v Brdech, kde by mi tento zdvih nestačil. Faktem ale je, že jsem spíš jezdec, který upřednostňuje rychlost před 100% pohodlím.
Muzem zopakovat trestnou vypravyu na Plesivec za Martinovy pritomnosti a muze si oboje vyzkouset..
Teda jestli se nebojis :o)
Ehm, vidim to v nedeli na nejakou poradnou Brdskou vyjizdku... Pocasi slibujou pekny...
Lumpe! :-) Bojim, od minuleho zajezdu. S tim vyletem na Kokorin se to nedalo srovnat :-))) Ale taky uvazuji o vylete v So nebo Ne nebo v SoNe, ma byt (konecne) hezceji nez je ted. Martina pripadne poinformuji.
ja mam volno So i Ne, takze pokud by ti nevadila brzda tak se pridam :)
Predpokladam, ze to patrilo Jirkovi, ze ano? :-) Bo pro toho jsem brzda i ja.
Jinak jeste uvidim, protoze opet hrozi navsteva (proc nas maji proboha vsichni tak radi?!!!) Proste muze se stat, ze jeden z tech dnu nebudu moci, zatim nevim. Darinka dela dane, takze je zcela mimo sanci zucastnit se cehokoliv co nesouvisi s klavesnici a papirama. Ale uz to konci :-)
patrilo to tobe. Nejak nemuzu chytit "slynu" po zime a trochu me omezuje narazenej bok + zvykani na nove kolo... ale myslim ze horsi nez posledne to se mnou nebude :)
a dane nezavidim... nastesti je mam uz vypocitane, jen s nima zajit na psotu :)
Asi to bude tim, ze je D. sqela kucharka :o))))
Hm, taky jsem ji podezrival, ze za to muze, ale nejsem si jisty. Je to mozna taky tim, ze mame vzdycky v lednici pivo, nebo ja nevim co. (Jsem uuuzasnej? :-))))))))
Jinak ted sis docela splhnul, Mandarinka to tady obcas lustruje.
No myslím, že bych se taky přidal :-) Bikersky se dopravím na čtyřech kolech někam na trasu a přidám se :-))) Páč když jsem slyšel Michala, jak jsi ho utavil minule :-) tak říkám rovnou, že z domova do Brd a zpět prostě těch cca. min 150km prostě nedám :-( Prdel prostě letos nemám ještě řádně otlačenou :-)
Ano, jedine tak mas sanci na preziti :-) Vuz muzes nechat u nas na dvorku, budes-li mit zajem.
Jj :-) a nebo jsem si to chtěl ještě ulehčit tím, že by mě sezobli v Černošicích :-)) přímo na trase :-) tam se myslím, u nádražíčka a v přilehlých uličkách nechá taky zaparkovat :-)) a je to ještě blíž :-))))))))))
Nebud vystresovanej, muzem dat start z Revnice.. ;o)
Jinak souhlas, v Cernosicich se u nadrazi parkuje f poho..
Vystresovanej??? Už teď se klepu jak drahej pes :-)))
Jinak kdyz uz je to tak uzasne naplanovany, tak jsem zvedav jestli dorazi i mesijeee pro pa :o)
Jak naplanovany, dyk este ani nevim gdy?
No predpovidaji slunecnou nedeli, tak asi v nedeli..
Jeste taky pisni tomu mladymu, docela rad bych se na XC taky svezl.. Co ma vlastne za velikost....?
Pokud nepovezete pumpičku na tlumič/vidlic a bude rozdíl vah větší, tak nic neotestuješ. To je pak zcela zkreslené chování, nehledě na to, že pokud je extrémní rozdíl typu 65kg x 100kg+, tak na to ten těžší vleze a okamžitě to půjde na doraz, až hrozí i poničení tlumiče.
Proti tomu je mírně jiná velikost rámu zanedbatelný problém, tedy pokud bys třeba ty neměl testova Sko :-)
Přecík v neděli s odjezdem v 9,15 od mostu a v 10 v Černošicích :-))) tak si to domýšlím já :-)
Myslim ze se akorat meni cas, takze bych to ale dal co nejdrive rano, abychom Plesivec zdolali co nejdrive a nemuseli pak davat zadny kudly po silnici domu, ale pekne zase terenem po hrebeni..
Navrhoval bych start tak 9:00 na moste mezi Revnicema a Letama a to podle Zimniho, tedy soucasneho casu... Furt si nejsem schopen vybavit, jestli to bude 10:00 nebo 8:00 letniho :o)
Tak jsem si to myslel spravne, ale nechtel jsem byt za troubu :o)
A´t se do toho nezamotáte a nezmatete mě. V neděli je jen jeden čas, letní tedy tak prostě řekněte jasně v kolik v neděli a kde .-)
Jeste k te trase - smer souhlasi, ale vyhlasuji sekci "klidni a rozumni" alias "HT GROUP", kteri, pokud to trasa bude umoznovat, zvoli misto terenu lesni cesty s tim, ze se pak nekde srazime.
(Diky tomuto opatreni patrne preziju a vylet bude mozny i pro slabci kousky jako jsem ja.)
Mj to znamena, ze pivo na Skalce BUDE. howgh.
Já věděl, že se jede s rozumně uvažujícími lidmi :-)))))
takze bude sekce HT GROUP, sekce "mladi, neklidni a pomalsi" a pak sekce meduza? :)
Jj, medůza, jestli si nevezme sebou nějakýho chrta, tak prostě chvílema pojede sám :-)))
I když, když o sobě říkáš že jsi slabci kousek, tak hold kategorii pro mě ještě nevymysleli :-((
neboj... muj prumer za posledni vyjizdku byl 13km/h... myslim ze pomalsi nebudes :) (pravda, byla z 99% rozbahnenym terenem s prevysenim cca 1800m/100km)
Hmm, koukám, taky slabci kousek :-))))))) já byl letos nejdýl 90 a byl jsem z toho tři dny mrtvej
To by bylo celkem ideální, kdyby to šlo, tak bych určitě nepohrdl. V neděli to zatím vypadá, že bych mohl.
Musím se podívat, jestli někde najdu své staré botky s SPD, protože jestli ne, tak to padá, páč jezdím šlehače.
I kdyby Martin od Michala nemohl, tak bych si rád vyzkoušel to AMko.
Na víkend už mám nějakou vyjížďku domluvenou, zkusím to nějak zkoordinovat, pokud to klapne, rád se samozřejmě připojím a bike na testování poskytnu, žádný problém.
Co vlastně jezdíš za velikost?
Mám 186cm a 85kg, po docela dlouhém rozmýšlení mezi velikostí M a L jsem se přiklonil k L. Ty bys samozřejmě potřeboval tu největší velikost.
Ještě jsem chtěl napsat, že při tvé váze by asi byla lepší modelová řada AM s větším zdvihem. Původně jsem přemýšlel i o zdvihu 80/80, právě kvůli obavě o houpání, rychlosti atd. Teď ale můžu říct, že bych se nebál i vyššího zdvihu než 100/115.
Dík, uvidíme v neděli, jestli ti to vyjde :-)
jj, budu se snažit, Brdy jsou lákavé. :)
To zas bude výlet, samá mořská příšera :-)))))
Doufám, že trochu zaprší, aby se mi líp jelo. :))))
Hmm, tak na tom netrvám :-( můj sjetej RR vzadu s bahnem nebyl kamarád i když byl zánovní :-) a na neděli déšť nehlásaj :-)
No, popravdě zrovna přemýšlím, že RR na zadní kolo asi budu muset rychle sehnat a na neděli nasadit, protože mám vepředu i vzdadu nobby nic a přesuny po asfaltu teda rozhodně nic moc.
No ten NN ještě jde, ale na jedinej závod jsem si koupil bahnitýho michelina kterej v bahýnku fakt suuupr, ale na silnici??? to bylo jak když mě někdo drží za prdel((( takže ten plášť za 1200,- jsem měl na kole jen jednou a hned po závodě jsem přezouval a úplně mám strach ho tam dát :-) ale prej je dobrej i na zimu do sněhu a toho jsem si tedy taky neužil :-)
Už mě to nechtělo pustit dál...
Taky jsem se těšil, že si pojezdím ve sněhu, ale jediný den, kdy v Praze napadlo a hned to neslezlo bylo těsně po novém roce a to jsem si zrovna přivezl z hor nějaký zákeřený bacil, takže jsem stejně nevyjel. :( Jinak to byl spíš takový lehký poprašek.
No třeba bude příležitost kdy jej nasadím :-) Bylo to ale hezký, jak v mazlavým a uklouzaným terénku jsem ani nehrábnul a "nepřipravení" závodníci nemohli pro prokluz ani kolo tlačit .-)) to jsem si to užíval, ale na silnici ani šlapat nemuseli a už mě předjížděli i když jsem šlapal jak vůl :-)
Prohozeni pedalu neni takovej problem. Muzu vzit velkej imbus a pak by to prace mala byt na par minut...
To asi bude nutný, našel jsem své staré botky, ale na nich jsou také kufry na šlehače a nejdou sundat :-)), takže pokud by chlapi souhlasili, tak bychom museli šlapadla přehodit.
myslim, ze je to jednoduzsi, nez prohazovat kufry...
Kufry přehazovat ani není možný, ze starejch bot je nedostanu a na současné je dávat nebudu, protože by se vymačkali jinak.
Původně jsem myslel, že mám na starých botech SPD, takže bych dal na své kolo SPD pedály a bylo by hotovo, takto by se museli prohodit pedály na obou kolech.
Ty jo to teda bude narocny...
Jdu to teda oficialne vyhlasit, kdyz uz jsme tu z toho udelali OT kralovstvi :o)
Pokud budeš souhlasit, tak nebude, prostě vyndáme imbusy a přehodíme pedály a potom za zpět.
Může to jít snadno a rychle a taky nemusí. Doporučil bych na všech kolech, na kterých se pedály budou přehazovat je před vyjížďkou doma povolit a pak jen lehounce dotáhnout.
Jinak se velmi snadno stane, že některý z nich imbusem nepovolíte (ta páka je hrozně malá, už jsem měl problém povolit i dlouhým klíčem na pedály).
Ještě jednou díky zapůjčovatelům, kteří mě umožnili si oba Canyony, jak XC, tak AM vyzkoušet, stejně jako radám zde na fóru, které mi v rozhodování pomáhali.
Nakonec jsem se rozhodl pro XC 6.0 a právě bylo uhrazeno, takže ho co nevidět dostane do spárů německá a poté české pošty. Doufám, že se k němu budou chovat hezky a dorazí v pohodě. Také doufám, že bednu budu moci použít na podzim při letecké přepravě. Nicméně jakmile dorazí, tak ho přeskládám a doufám, že se nám podaří poté naplánovat nějaký výlet na zajetí s nákoláky :-)).
Gratulace .-)
Tedy, vypadá to že napíšu jedno slovo a sám si dám hlas, abych si zvýšil ego, či co. Já si ho ale fakt nedal :-(
Dal jsem ti ho já - tedy jakože se připojuji ke gratulaci ;-)
Gratulace, předpokládám, že to rozhodování nebylo snadné. :-)
Jj, myslím že brdské zkoušení biků na jednu stranu pomohlo, ale na druhou stranu asi moc ne :-)) a to jsem mu to nechtěl komplikovat a svoje jsem nepůjčil :-)))) nebo spíš nikdo vlastně nechtěl :-) proč si taky zkoušet kolo, který asi do kopců brzdí, či co :-)))
Já jsem si nezkoušel ani Gianta od pb, abych si zapamatoval jenom ty dvě kola. Rozhodování jednoduché nebylo, ale nakonec převážilo to, že jsem přece jenom více do XC a to AMko se pode mnou nějak moc pohupovalo, i když ta průchodnost kořeny a kameny byla vinikající, ale jelikož takto rozbité cesty jezdím málo, tak větší váhu měla ta živost XCčka, to AMko jsem musel celkem dost lámat do zatáček, moc se mu nechtělo, zatímco to XCčko tam šlo samo.
Mě XCčko s vidlicí na 100mm (tedy v originále) právě přijde točivé příliš a pak hůře drží rovnou stopu ve vyšších rychlostech.
Mě sedlo mnohem více s vidlicí na 115mm (jel jsem ho jak na 100, tak na 115mm), tak se hlavovým úhlem přiblížilo AMku, ale pořád ho nedohnalo.
Ale každému tady může sedět něco jiného, to je jasné.
Nevíš náhodou jaký zdvih zadní stavby mají u Canyonu ty marathon modely? Vím jen, že vidlice má 80mm.
Jestli myslíš LUX modely, tak ty mají 100/100mm.
C má 80/80
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
Já mám zase rád, když kolo nemusím do zatáček tlačit a jde tam samo, dá se s tím krásně vyhrát, hlavně v technických úsecích.
S tím vedením přímého směru ve vyšších rychlostech je pravda, že bude mnohem neklidnější a nedovolí pustit tolik otěže, ale to už je daň té živosti.
Je jenom dobře, že je tolik různých variant, že si opravdu vybere každý co mu vyhovuje.
Muj XC full se zdvihy cca 80/90 je zivy az az, mozna drzi hur stopu ve vyssich rychlostech, ale to vubec neznamena, ze se s nim neda jet rychle, prave naopak. Jenom se s tim musi proste pocitat, ale zadnym omezenim to neni.
Neni nad to mit pri rozhodovani o budoucim biku moznost porovnani vic zdvihu a systemu.
A co třeba tohle ? :-)))
http://www.canyon.com/blogs/media/images/00252.jpg
To by se Ti nelíbilo ? ;-)