Dobry den, uvazuji o vymene mych mechanik Avid BB5 za hydry Magura Julie... Co si o tom myslite? mate s nema nekdo zkusenosti? diky
Zkus se zeptat Honzy Gally, ten s nima jezdil či jezdí.
http://www.eh-adventures.com/
Obecne jsou vsechny Magury vyborny brzdy, i kdyz v pripade Julii jde o tu uplne nejnizsi radu. Proto nechapu, ze se chystas na upgrade brzd a kupujes si ty nejlevnejsi (a nejmin vykonny) hydrauliky. Osobne bych se podival po vyssich radach.
No ano, ale ja menim mechaniky za hydry tak nevim proc ne Julie? A co treba takove Avid Juicy 5 ???
Já bych Julie nebral. Jsou s nimi dost rozporuplné zkušenosti.
Pokud bych měl koupit nové brzdy, tak vybírám z následujících:
Louisy, ORO, XT, J7
Louisy jsou možná o chlup lepší než ty ostatní, ale mě třeba moc nesedí jejich chod a jsou oproti těm dalším dražší.
Z těch dalších tří bych mohl jezdit všechny a nejvíce mi sednou tvarem a chodem páky ORO, to ale neznamená, že jsou obecně lepší než ty ostatní.
Julie jsou velice problémové co se spolehlivosti týče. Nejvýhodnější co lze na netu sehnat je toto :
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...+-zadni_3056.html
Nejvýhodnější možná-poptej se v okolí jak se líbí mechanikům sociální model od SH.Houbovitý chod,pokud rovnou netečou už nové z prasat v dělící rovině,odvzdušnění docela problematické,berou až za polovinou chodu,Ne nadarmo vydalo SH pro servisy buletin a v něm upozorňuje na možné problémy s nimi-samozřejmě se to nese v duchu toho,že se to celé zlepší a když ne,kontaktujte svého prodejce Sh.Lange toho ovšem moc nevyreklamuje.o tom by mohli vykládat kluci z jedné Ostravské prodejny kterým tekly na celé zásilce u Meridy a Lange jim vyměnil akorát zničené destičky.Ale třeba chytneš dobrý kus či pár :-o)))Shrnuto a podtrženo-jít jen do vyzkoušeného-Sh 525,535,Avid J5 chci li ušetřit,když přidám můžu výš-LX,J7-ale to snad víte.Jen ještě detail-na Sh jsem nedávno marně sháněl něco jako sadu těsnění a nic tam nešlo napasovat-prý si mám koupit výhodně nový brzdový set(Lange)-na AVID jsou sety s těsněním skladem...tak dobrou volbu.
Mechanici od nás tvrdí něco úplně jiného. Tohle přesně říkají o Juliích.
Já se taky nezastávám Julií,ale píšu ti o něčem,co je na trhu pár měsíců a zkušenosti z terénu ještě ani nejsou,zato ty prvotní z montáží kol jsou katastrofální.A když už jsme u Julií.není to tak dávno co byly problémy s odvzdušňováním,všichni to dělali špatně a po roce z Magury vypadlo,že byly konstrukčně špatně navržené pístky-myslím,že neomylní nejsou ani u Sh a snaha dostat cenu dolů není vždy tou nejlepší.
Mám na Magurach Julie třetí destičky a občas mi páčka zadní brzdy zabere na prázdno. Může to být v krizovce docela fatální. Půjdu do výmněny. Pro rejpaly: odvzdušněno je a oleje je dost.
Nekdy muze byt odvzdusneno i odbornikem a pritom tam klidne muze byt bublina, co zpusobi ten chod naprazdno. Olej nestlacis.
To by bylo furt měkký. Tohle brzdí stále dobře a najednou nic, páčka až na doraz a brzda neví, že jsem ji zmáčknul.
To podle mne nezabral píst nebo prošel olej přes přepouštěcí ventilek bez odporu.
Prave ze ne, bublina muze klidne i cestovat podle naklonu kola. Ale je fakt, ze takhle na dalku muzu jenom hadat. Kazdopadne pistek je spojeny mechanicky s brzdovou pakou, nechce se mi verit, ze by se obcas vyhakl a pak zase vratil zpatky. Olej taky nikam neutece, pokud system dobre tesni. Prepousti se jenom v pripade roztazeni teplem z brzdy do prepousteci nadobky, v systemu v hadicich) ale logicky dal zustava. Vyjimkou je prave zavzdusneni.
Bublina se stlačuje stále stejně ať je u brzdových destiček, u páčky nebo někde v polovině bowdenu. Určitě nemění fyzikální vlastnosti podle pozice, kde právě je. Připouštím, že může mít vliv jestli je v bowdenu nebo v prasátku, ale ne až takhle fatální a jen občas.
Nikdo nemluví o vyháknutí páčky, ale o pístu a o ventilcích, které u mojí Magury fungují tak, že část oleje píst nažene do brzdového válce přes bowden a část vrátí zpátky do zásobní nádržky. Ověřeno pokusy s otevřeným víčkem.
Takže jediné vysvětlení je, že buď nezabral píst nebo selhal přepouštěcí ventilek a nekladl dostatečný odpor tak aby se natlakoval brzdový válec a přepustil všechen olej do zásobní nádržky, což je nejpravděpodobnější.
V každém případě tam něco selhalo a moc dlouho nevydržely. Což byla hlavní myšlenka mého příspěvku.