ahoj, stále hledám ty nejlepší cyklomapy , aby tam byly vyznačeny i cyklostezky 3 třídy.Našla jsem také toto:Cykloatlas ČR 1:100 000
Cykloatlas pokrývá celé území ČR a poskytuje komplexní a aktuální informace o cykloturistické nabídce jednotlivých oblastí. Ty najdete v mapové části v měřítku 1:100 000. Vyznačeny jsou také doprovodné cykloslužby, turistické zajímavosti, vrstevnice po 20 m a stínovaný reliéf terénu. V úvodní textové části je řada užitečných informací nejen pro začínající cyklisty. Cykloatlas obsahuje také rejstřík sídel.
Další, podstatnou součástí tohoto cykloatlasu je výběr 230-ti atraktivních tras a tipů na cyklovýlety. Každý výlet je umístěn na 1 listu A4, na jehož jedné straně je detailní mapa se zákresem průběhu trasy, z druhé strany se nachází podrobný itinerář, grafický profil trasy a důležité informace o turistických zajímavostech, orientačních bodech a službách na trase. Listy jsou barevně označeny a přehledně uspořádány podle regionů. Každý cyklovýlet má vyznačen povrch cest na trase, doporučen typ kola (cestovní, trekingové, horské) a je ohodnocen z hlediska celkové obtížnosti (délka / převýšení). Vazba v šanonu umožňuje vybraný list vyjmout z atlasu, absolvovat podle něj trasu a znovu uložit zpět.
Neměl by chybět v knihovničce žádného skutečného cyklisty.
Cena pro jednotlivce je 1350,- Kč.
Jaký je váš názor, jaké mapy od vydavatelů používáte vy? Díky za informace, zdravím Růža
Mám ho. Jezdím podle něj. Vyhovuje mi.
Ja jazdim podla turistickeho atlasu 1:50 000. Vysiel skor ako cykloatlas a tak som kupil ten a kedze mi vyhovuje nechcel som kupovat aj cykloatlas. Su v cykloatlase vyznacene na znacenych cyklotrasach aj vzdialenosti? Su tam znacene aj pesiacke turisticke znacky ( a su na nich aj vzdialenosti)? Na planovanie tras sa mi zda atlas 1:100 000 lepsia mierka, na pohyb v terene je asi lepsia 1:50 000 (aj ked casto musim menit strany). Takze o tom cykloatlase rozmyslam, pockam este rok, dva , kym sa turisticky atlas uz nebude celkom zhodovat so skutocnostou.
Taky ho mám - a posledně jsem ho koupila k Vánocům i bráchovi, aby si pořád nechodil půjčovat nějaké listy... :-) Bohužel jsem brzy poté, co jsem si ho koupila, na celou loňskou sezónu onemocněla, tak jsem podle něj zatím moc nenajela..
Podle mně jsou lepší nový cyklomapy od Shocartu, jsou 1:60000 a jsou tam i neznačený ale vyzkoušený trasy.
Ten atlas je podle mně dobrej jako dárek, ale jinak mně přijde lepší si vždycky koupit mapu oblasti kam jedu.
já si vždycky naskenuju tu stránku, kterou potřebuju a vytisknu. Případně si slepím několik takto vytištěných listů. Dělám si tam třeba poznámky. V případě dlouhé trasy si vytečkuju cestu apod.
Kdybych měl kupovat jednotlivé mapy, tak mě to vyjde 100x dráž...
Oskenovanie a vytlacenie stranky je dost drahe. Myslim, ze tlac farebnej A4 vychadza okolo 20 korun, to je mozno lepsie objednat si u Shocartu jednotlive listy, ktore potrebujes (predavaju ich po 5 korun).
Ja vyberiem prislusnu stranu z turistickeho atlasu a dam si ju do mapnika, po pouziti ju zase vratim do zakladaca. Na dlhsiu trasu si vyberiem len tie listy, ktore budem potrebovat. Zatial sa mi len raz stalo ze sme omylom vysli z mapy.
no já nevím. Mě to nic nestálo... Tiskárna u toho počítače stojí tak jako tak, takže její cenu nepočítám a toner jsem vždycky dostal...
Dřív jsem vozil ten originál list, ale ono jim to zas moc nesvědčilo a to naše okolí bylo už trochu poničený:o)
No pokud fakt jezdíš úplně po celý ČR tak jo. když vycházím z toho že velkou část toho atlasu nepoužiju tak to dražší podle mně neni.
moravu moc ne. Čechy už mám naskenovaný skoro celý...
ale jde o to, že když potřebuju, sáhnu a maám. Nemusí to jít někam koupit. Takže rozhodnu-li se večer, že pojedu zejtra do Jindřichova Hradce, vím, že mám mapu doma. Abych to měl s těma mapama stejně, musel bych je koupit všechny a to by bylo opravdu násobně drahý, proti atlasu.
Pěšky to dělám, ale na kole jezdím jen podle toho atlasu, bo tolik podrobností a povídání na zadní straně mapy nepotřebuju
A neni pak lepší si to tisknout z webu?
Jako kdybych ten atlas měl tak to asi dělám stejně, ale kdybych se rozhodoval jestli ho koupit nebo ne tak bych do toho nešel, protože ne bych některý části použil tak by existovala novější verze mapy.
Možná. Já ho koupil před dvěma nebo třemi lety, když jsme jeli s manželkou na dva týdny po Čechách. Věděl jsem jen že vyrážíme z domova a že se tam za dva týdny vrátíme, ale neměl jsem tušení kam a kudy pojedeme, takže jsem ten atlas táhnul v brašně celej...
Ani nemusis jazdit po celej CR, uplne staci, ak si chces urobit konkretny vylet a potrebujes nan tri rozne mapy 1:60 000.
Teda ja som predtym pouzival mapy 1:75000,
ale predpokaldam,z e tie 60 000 maju pokrytie zhruba rovnake. Za cenu atlasu si mozes kupit maximalne tak 15 map 1:60 000, takze nie je to 100x drahsie, ale ak pouzivas mapy casto, tak sa atlas asi oplati viac. Ja sice po Cechach nechodim vela (este mi chyba vaic ako polovica uzemia), ale podla toho co mam prejazdene, by som uz potreboval aspon 30 map 1:60 000 (nepocital som to presne, ale medzi 20 a 30 to je urcite).
Sice si myslím, že ty žádné mapy nehledáš ale spíš je prodáváš, takže bys mohla napsat rovnou, že je to reklama. No ale budiž. Já mám cykloatlas asi za 400 Kč a ten mi stačí. Takže ten tvůj bude v mé knihovničce cyklistově chybět.
Nojo... podle toho neregistrovaného nicku by to tak skoro vypadalo...
Na druhou stranu - na stránkách ShoCartu už je minimálně od prosince hlášen jako vyprodán... Tak nevím... (teda ne že by na tom až tak záleželo)
Nebooj, nejsem podnikatelka,jen jsem ho našla na netu a přemýšlím jestli koupit nebo ne.Jsem na MD a každá korunka dobrá:-)) a tohle dost stojí, proto potřebuji názory a informace.... to zkopírovaný jsem tam dala ,aby nedošlo k mýlce,, o který jde.To mě nenapadlo, že dělám reklamu:-((, to se omlouvám.Ahoj Růža
Když šetříš každou korunou, vyplatí se Ti mít někoho známého od Zlína nebo kdo tam jede. Směrem na Vizovice jsou Zádveřice a Shokart tam sídlí v motorestu. Při koupi přímo u nich to vyjde o něco levněji. Pozor ale na jejich pracovní dobu (myslím, že jsou tam do tří odpoledne).
Jejich stránky: http://www.shocart.cz/cs/index.php
Mám cykloatlas od Shocartu v měřítku 1:100000, který stál ve své době (2003) cca 500 Kč. Pak mám Turistický atlas ČR za necelých 1500 Kč., který je ale v měřítku 1:50000, takže je mnohem obsáhlejší. Jsou tam zaznačeny i cyklotrasy. Na plánování jsou oba super, do neznámého terénu ale beru mapu.
jezdím podle A5 autoatlasu MarcoPolo 1:200 000 za 200. Cyklotrasy (ani ty hlavní) stejně často nejsou sjízdné, takže když chci někam dojet, nelze se na ně spoléhat. Pokud jedu někam do terénu, tak si beru (případně koupím) klasickou turistickou.
Mám atlas od Shocart 1:100000, stál necelých 500 Kč a na plánování tras výletů je úplně ideální (i když poslední dobou ho zastiňují možnosti internetu jako jsou letecké mapy, načítání vzdáleností atd.) V terénu pak jezdím podle "padesátek" od KČT, které mi maximálně vyhovují, je v nich zakresleno prakticky vše.
Jinak o mapy se zajímám, takže tento cykloatlas za 1350 Kč znám......vysloveně špatný není, ale myslím si, že především vzhledem k měřítku je ta cena naprosto nehorázná!
Vloni jsem koupil Turistický Autoatlas Česko (vydal SHOCART v roce 2006) za, tuším, 399 Kč. Je tam celá republika v měřítku 1:100 000 s vyznačenými cyklostezkami i turistickými cestami. Takové "vymoženosti" , jak popisuje v úvodu vlákna Růža, tam samozřejmě nejsou (ani o ně nestojím), ale pro základní informaci to postačí. Navíc mám ještě z dřívější doby skoro celou republiku v měřítku 1:50 000 na turistických mapách z VKÚ Harmanec.
Mám cykloatlas 1:100 000 vázaný ve spirále, jehož cena do 500Kč byla únosná pro dvouletou aktualizaci. Dál jezdím podle spec. map 1:50 000 nebo teď i 1:60 000 zájmové oblasti, protože atlasy zastarávají neúnosně rychle.
Mé osobě naprosto postačuje obyčejný autoatlas republiky v měřítku 1:100 000.Vše co normální člověk potřebuje tam je.Na turistické detaily koukám na mapě Seznamu jež si mohu poté vytisknout.Měl jsem možnost nahlédnout do speciálního atlasu (údajně nejpodrobnějšího) 1:50 000 a musím říci hrůza.Obrovská těžká publikace v které je tolik možných i nemožných detailů a růrného značení ,že se v tom člověk bez studia karlovy univerzity stejně nevyzná. A ta cena!!!
Co se týká cyklostezek třetí třídy tak nevím co si pod tím představit.S českýma cyklostezkama nemám dobré zkušenosti všeobecně, natož s třetí třídou.Čas od času na nějakou vjedu.Buď to má nesjízdný povrch nebo se musím vracet úplně.Nadávám téměř vždy.
Jinak kdyby se jednalo pouze o mapy tak dejme tomu.
A aby mi někdo plánoval kudy mám jezdit ? Podrobně na 230 A čtyřkách s přesným itinerářem kde mám kdy být,jaké si vzít kolo? To by tam mohlo být ještě taky co si mám obléct,co mám jist a kde se jít vy...t.
Děkuji ale nechci.
Tak daleko jsem ještě neklesl.
Pokud jezdíš po celé ČR a plánuješ celodenní nebo vícedenní výlety je atlas ideální věc - vezmeš příslušný list a vyrazíš. Pokud hodláš poznávat okolí bydliště a jezdíš ráda v terénu doporučuji nové cyklomapy v měřítku 1:60, kde mimo stezek 3. třídy najdeš i neznačené stezky a můžeš kombinovat trasy dle svých časových možností, momentálního počasí a sjízdnosti.
Libil se mi, ale nakonec jsem se rozhodl pro reseni jednotlivych map 1:100 000 doplnenych pro pruzkumne vypravy nekolika kusy 1:50 000. Co mi teoreticky nejvice vadilo byla moznost poskozeni jedntl. listu pri vytazeni z atlasu a pouziti v terenu.
Ked das list do igelitoveho zakladaca, tak sa velmi neposkodi.
ja to takto pouzivam a naozaj sa list poskodi (skor by som povedal pokrci) len vtedy, ak ho pouzivam viacej krat.
Keby sa vsak predsa len poskodil, da sa ten jeden poskodeny list objednat (stoji 5 CZk). Mam mapnik na A4 a tak sa mi lepsie do neho davaju jednotlive listy ako kdejako poskladana cela mapa. Scanovanie a tlacenie jednotlivych listov je dost drahe a navyse, ked som pouzil atramentovu tlaciaren, skopirovana strana nebola odolna voci vode. Skoda, ze podobny atlas nevydali aj pre Rakusko, asi by som si ho kupil.
Jenze ja nemam mapnik, mapu vozim v kapse nebo v batohu, pokud ho mam. Jinak souhlas, ale prave proto mi prijde lepsi samostatna mapa, ktera zobrazuje mnohem vetsi uzemi a je skladaci.
Ja mam asi slabu pamat na mapu, lebo keby som vozil mapu v batohu, tak sa na kazdej krizovatke musim zastavit a pozriet do mapy :-). Vidiet vacsie uzemie potrebujem skor pri planovani tras (to znamena vacsinou pocas dlhych zimnych vecerov doma a tam si rozlozim listy z atlasu na zemi :-) Vacsina nasich ciest je v neznamej (novej) oblasti, takze do mapy v mapniku pozeram skoro stale. Kazdy ma samozrejme svoj sposob orientacie a kazdy si po case najde ten svoj sposob, ako na to.
No, a jelikož jsem na to stejně jako Ty a po první druhé odbočce už zapomínám kde mám opravdu zahnout, tak jsem to vyřešil gépéeskou ;-) Mapník si na řídítka nedám a pokaždé zastavovat a vyndavat mapu/y z batohu už mne fakt omrzelo :-)
Mám "turistický" (ČR i SR). Zcela vyhovuje. Opotřebované stránky alespoň svědčí o tom, kde všude jsem už byl:-)
Děkuji všem za informace,rozhoduji se mezi uvedeným atlasem ČR (v úvodu) od Shocartu a jednotlivými cyklomapami různých oblastí v měřítku, které uvádíte,také od shocartu.Tak snad vyberu dobře.Ještě jednou díky.
Já si myslím, že měřítko 1:100 tis. je na kolo víc než postačující. Když máš měřítko podrobnější, musíš furt listovat, obracet listy, hledat, kde vlastně jsi (rychle z mapy vyjedeš).
Máme taky nějaký cykloatlas, měřítko je 1:100tis. takže vždycky vezeme jen pár potřebných listů.
Na "speciální oblasti" (např. hory), kde je potřeba číst v mapě větší detaily si kupuji mapy KČT (tyhle mapy mám nejradši). Nejradši bych si tyto mapy koupila pro celou ČR, ale jsou oblasti, pro který mi to příjde zbytečný. Cykloatlas měřítko 1:100 tis. mi připadá jako rozumý kompromis.
Koupili jsme si třeba ten Slovenský atlas 1:50 tis., ale asi ho prodáme, nejsme s ním spokojeni.
Když bloudíš po horách a hledáš tu zatrac... cestičku, tak 1:50 000 je i na kole skoro málo... :-)
Ne skoro, měřítko 1:50 000 je prostě málo a to kdekoliv v terénu, nejen v horách.
Ideální jsou podklady 1:10000, ale i tam je pořád problém v tom, že neexistujou podklady, které sedí zcela s realitou a je u těch 1:10000 klidně až 20-25% cest, které už neexistují vůbec nebo v půlce končí nebo naopak nejsou v mapě a v reálu ano.
Ale je jasné, že 100% sedící mapa jen tak existovat nebude, mít aktuální tyhle podrobné podklady je téměř nemožné i když se všechny průběžně aktualizují.
A pak zlatá GPSka, fakt bych nechtěl sebou tahat věci typu celý atlas nebo několik kusů map (a to teď nemluvím o dalších zásadních výhodách GPSky).
A když už se tu zmiňují mapy a já zmínil GPSku, tak doufám, že už brzo vyjde nová Topo Czech v2 Pro (budou dvě verze Topo Czech v2, kde Pro verze bude právě komplet z podkladů 1:10000, které jsou sice nejsou ideální jak se zmiňuju výše, ale je to to nejlepší co pro ČR existuje).
Jenže problém je, že ne vždycky detailnější mapa = přesnější mapa. Někdy je naopak změť cest na detailní mapě matoucí a někdy je mapa podrobnějšího měřítka jenom "zvětšenina" mapy méně podrobného měřítka, tj. je tam to samé, jenom větší.
Pokud je to jen zvětšenina, tak je to ale v podstatě podvod.
S tím problémem více detailů souhlas, to je přesně co píšu o příspěvek výše o těch 20-25% cest pro ty podklady 1:10000.
Mě se ideálně jeví kombinace použití map 1:50000 a 1:10000.
Plánovat nové trasy v neznámém terénu podle méně podrobné, kde je menší množství těch problematických cest (které neodpovídají reálu) a pak sebou mít tu podrobnější pro operativní změny po cestě a to nejlépe s gpskou (bez ní je stejně hustá cest v mapě k ničemu, když člověk neví přesně kde je a při husté síti cest v mapě je zcela rozhodující jestli jsem už na dané konkrétní cestě nebo o 100m dále na jiné).
Protože jezdím téměř výhradně po silnicích, bohatě si vystačím s automapami:
Československo — Automapa 1:800 000 (Kčs 14,50). Je tam i okolí: části Německa, velký kus Rakouska, Polska i Maďarska.
Polsko — Automapa 1:750 000 (Kčs 13,-). Výhoda: Nejsou tam silnice, které jsou na nových (polských, v Polsku koupených) mapách, ale ve skutečnosti neexistují.
Rakúsko — Automapa 1:600 000 (Kčs 12,50). Je tam i kusisko Německa, Švýcarska, sever Itálie, západ Maďarska, kus Jugoslávie, Českomorava od rovnoběžky Strakonice - Třebíč - Brno dolů, z Horních Uher Bratislava.
V Berlíně jsem šokoval tamního někdejšího cykloturistu. Když se mně ptal, jaké mám mapy na cestu po Německu a jaký mám plán Berlína, ukázal jsem mu Hrady a zámky NDR. Málem se vysypal...