Máte někdo zkušenosti s fullem a potřebou tahat děcka na tyči? Chtěl bych si fulla pořídit, ale holka ještě není natolik veliká, abychom se bez tažného zařízení obešli a na své současné HT bych měl kupce, takže řeším otázku jak to vyřešit. Obávám se, že kdybych při používání tyče zamknul tlumič, tak by mohl brzo odejít. Sice nejezdíme nic krutého, ale na hrbolaté cesty určitě narazíme.
Co vy na to, máte někdo zkušenosti, nebo doporučení?
Možná by to šlo řešit tak, že v případě vlečení bys buď zapnul propedal = menší zdvih, nebo bys tlumič přifouknul, neviděl bych tam problém :-).
Problem bych videl v pomente netazeni. Tyc se pridelava z boku k zadni stavbe, coz u fullu bude problem...
Tak si koupí nosič na sedlovku a tyč připevní na něj. Tyč je ale nutné zespodu podložit nějakým molitanem aby tak nedrnčela......
Asi nemám představivost, ale cokoli na fullu na sedlovku mi nějak neštymuje..
Mě se to také nelíbí. Síla bude působit v nevhodném směru a bude zadní stavbu zbytečně namáhat způsobem, na který není stavěná a to poměrně velkou silou.
kdyz uz jsi nakousl tema zadni stavba a namahani zpusobem, na ktery neni stavena... co si myslis o privesnem voziku, ktery se pridelava za osu zadniho kola. Myslis, ze to bude delat velky problem zadni stavbe?
Ideální to asi nebude, ale zdá se mi to pořád lepší než na sedlové trubce.
A jsou tací, kteří to tak na fullu vozí, takže to tak hrozné být nemůže.
Také to jednou budu řešit a zatím se spíš přikláním raději fulla šetřit a tahat vozík za HT. Aspoň se dobře pozná, kde už to není pro dítě ideální dle otřesů na HT (dítě může mít odpružený vozík, takže na tom bude lépe).
Ten vozík mi připadá pro tu stavbu horší, páč je vyloženě přidělán k zadní stavbě a síly působí přímo na ložiska, na druhou stranu těm ložiskům to asi bude jedno odkud ty síly přichází.
ložiska vyměníš, spíš jde o zadní stavbu jako prostorovej celek. hlavně musíš uvažovat situace, kdy to zatížení bude nesouměrný, tedy rozjezd a brždění v zatáčce a v neposlední řadě při přejezdu nerovností (a ještě v zatáčce - nejhorší). tlumič bych do toho netahal, tomu je to fuk, řek bych.
No podle mne tazeni by v tomhle nemelo moc vadit.
Duvod: zadni kolo cely bicykl tlaci dopredu. Lze rici, ze prave v te ose vznika cely pohyb. Kdyby to bylo napriklad tak, ze predni kolo tahne tak by to fullu vadili (jakoby se natahoval).
Atypicka zatez na tlumic muze vznikat pri brzdeni z kopce prevazne predni brzdou.
Ty síly tam působí určitě jiné, ale neřekl bych, že až tolik na tu zadní stavbu. Jedna síla bude působit směrem dolů, takže to bude jako kdybych měl o cca 20 kg více, druhá působí dozadu, což je opět mimo stavbu, zde je nejvíce namáhána část nad spojením horní rámové trubky a sedlové aspoň bych řekl.
Ono to nakonec dopadne stejně tak, že si to HT nechám a udělám z něho takové přesunovací kolo, nicméně se mi nebude chtít tahat dvě kolo někam, kde budu potřebovat obě, protože očekávám, že budu zmlsanej fulem a na HT se mi nebude chtít.
Ta složka působící směrem dolů je v pohodě, to bude jak píšeš přesně s těmi kg navíc.
Ale právě ta složka působící směrem dozadu, která bude navíc poměrně velká s celkové síly, kterou tažná tyč bude působit se mi vůbec nelíbí.
myslim, ze nosic na sedlovku v tomhle pripade neni idealni reseni. Ta tyc ve slozenem stavuj mi prijde dost dlouha nato, abych ji daval na nosic.
tady je videt, jak je mysleno jeji uchyceni v pripade, kdy dite neni zrovna tazeno
http://www.online-kola.cz/zbozi/177_original.jpg
Az se otepli, vezmu Kadla na vylet a dam vedet. Jediny co bude mozna potreba prifouknout zadek a bude to dobry myslim...
Tak to bude ideální test. Když tohle kolo vydrží v pohodě, tak se ostatní už nemusí opravdu bát.
A ty máš ještě možnost tlumič trošku víc přifouknout? Nejsi už blízko maximálnímu povolenému tlaku?
Jestli si spravne pamatuju, tak mam na zadku cca 235 psu..
Tak to máš rezervu ještě dost velkou, to by mělo stačit. Maximum je 290 nebo 300psi, teď nevim přesně.
Ja myslim ze tak 10-20 psu navic by melo byt maximum. Ta radialni vaha bude tak kolem 10-15 kilo max
Já myslím, že o bude chtít přifoukat mnohem více.
Vem si to poměrově, teď ja na zadní stavbě u tebe zatížení někde kolem 60-70kg (jen odhaduju, nevim ani přesně tvojí váhu ani přesně rozložení zatížení na předek a zadek).
Pokud naroste zatížení o 10kg, tak už to bude chtít tak 35psi navíc.
Musí se to brát v poměru k zatížení zadní stavby, ne k celé tvojí hmotnosti.
Ale uvidíš, třeba to v reálu bude jinak.
Nějak si nemyslím, že Meduza je zrovna ideální typický testovací jezdec, u něj by snad šlo vyzkoušet, jak se bude Kadel chovat, když ho potáhne přes brody nebo nahoru na tu Hlásku, ale normální klidná jízda - nevim, nevim... :-)))
Sice není typický testovací jezdce, zato je zcela ideální testovací jezdec. Pokud to při jeho testech kolo přežije, tak je to 100%, pokud to kolo nepřežije, tak je pořád ještě velká šance, že u někoho jiného to bude v pohodě :-)
:-))), ano, to teda máš recht :-)))
Nevidím v tom žádný problém s holkou jsem takhle procestoval tisíce km a jedinej problém byl , že mě při dlouhý cestě vzadu usínala. Kolu to vůbec nevadilo , přtvrď pružení a vyraz . Tyč jsem měl na sedlovce.
Jj, v tomhle každá rada drahá. Já bych to asi vážně řešil dvěma kolama. Fullíka si nechal na fullení v terénech a na tyč s děckem si nechal horáka. Co to má za význam tahat mladýho na tyči s přefouknutým tlumičem? Medůzu chápu, ten s Kadlem dá klidně Hlásku :-), ale běžnej cyklista s děckem na tyči stejně jezdí dobře jetelný terény a na to myslím HT stačí. Je to ale asi individuelní. Může nastat situace, že na dovolený si někdo dá 20 km s tyčí, pak jí sundá a maže někam "do skal" bez tyče. Tam asi ty dvě kola nejsou řešení :-( mě osobně prostě tyč na sedlovce fulla nesedí. Třeba je to ale i tím, že už mám velký děti, a tohle řešit nemusím. Kdyby jsem to děcko měl, tak kdo ví, jestli by KTM tyč nedostalo :-)))
To je přesně to co řeším, hodně jezdíme mimo, kde je nějaký výlet s děckama a potom si zajedeme i sami bez děcek, takže řešením by bylo tahat dvě kola, což se mi moc nechce. Mít doma jedno kolo navíc až takový problém není, nejspíše to tak i dopadne a udělám z něj takový přejezdový kolo.