Caute cyklisti a cyklistky. chcem sa spýtat, aký mate názor na kvalitu dusi . je podstatny rozdiel medzi tými dražšími a lacnejšími. znižuje sa pri tom aj charakter jazdy a opotrebovanie plástou? či je to vsetko iba jeden velký reklamný ťah? nejde mi ani tak o rýchlu sportovu jazdu. hlavne kazdodenné pouzitie a sem tam nejaký náklad an nosiči. Prajem pekné velkonocné sviatky.
Dražší duše jsou dražší pouze proto, že jsou lehčí.
Klasická biková duše za 70Kč váží kolem 160-210g a má tloušťku stěny 0,9mm. Kolem 100Kč jsou k mání duše kolem 120-130g s tloušťkou stěny 0,6mm.
A pak to roste cenově hodně rychle a klesá až k extrémním 80-90g s tloušťkou stěny 0,45mm.
Podstatný rozdíl tedy je, že ty ultralehké a superdrahé už jsou výrazně náchylnější k defektům. U těch kolem 120-130g je to pořád ještě cca stejné jako u klasiky (tam stejně hlavní roli hraje plášť).
Osobně bych do duší lehčích než je těch 120-130g nešel, jsou akorát šíleně drahé, náchylnější na defekty a už stejně nic moc váhově neušetří.
Pak už je lepší jít stejně rovnou do NoTubes.
Souhlasím. Vyzkoušel jsem Continental Supersonic - cca 95g - za vyjížďku jsem píchl 2x a v neposlední řadě to významně přispělo k nepohodě na sedle. I zvuk od kol je takový papírový.
Pokud je to píchnutí skrz plášť, tak na to ani moc s tou superultralightkou souviset nebude, tohle z 99% ovlivní plášť (pokud třeba trn projde pláštěm, tak je úplně jedno jakou tam máš duši, nevydrží to žádná).
Náchylnost na defekty u těhle duší je uvnitř pláště, tedy hrozně snadno se stane defekt třeba o nepatrný ostřejší hranu pásky na ráfku, apod.
Ale nevim jaký jsi měl defekt, takže těžko říct, zda to mělo nebo nemělo souvislost.
kdysi jsem dokonce zkoušel latexové duše / tuším Vittoria, barva do fialova/ a to se nesvědčilo vůbec, mám dojem, že se mi na nich ani nepodařilo vyjet z domu a už ucházely, problém taky byl v tom, že jsem nevěděl čím je zalepit, jedna stála ,tuším, přes dvě kila - nebrat! obecně mám dopbrou zkušenost s výrobky Schwalbe , duše i pláště, od této firmy bych se nebál ani těch lehčích duší, ale nejsou běžně k mání/ XX light mají pro 26" 95 gr, extralight 130 gr a klasiky 190 gr, ten střed by byl optimální, kdyby byl/
Pokud nejsou pláště podhuštěné (což spousta jezdců preferuje), nemělo by to vadit. Když jsem začal jezdit 29", dal jsem dovniř poctivě WTB originál 29" duše (WTB 700x47-52). Jedna vážila 203 gramů. Dnes do nich cpu úplně obyčejné crossové (Kenda 622x28-47) které váží 151 gramů. Přesto že jsou uvnitř výrazně tenčí, nemám větší počet defektů než předtím (styl jízdy je stejný). Jediný rozdíl je že je musím dofukovat po 14 dnech místo jednoho měsíce.
Jasně, s tím také souhlasím.
Jak jsem psal výše, tak u těch superultralightek pod 100g jsou to stejně většinou defekty uvnitř pláště aniž by cokoliv pláštěm prošlo. A není to jen o tu pásku na ráfek, ale i třeba o nepatrně ostřejší hranu patky nebo stačí i nepatrně vystouplé vlákno pláště.
Ale tohle platí až pro ty superodlehčené pod 100g. Od těch 120g a síle stěny 0,6mm problém nebývá.
S dofukováním také souhlas, ale to ničemu nevadí. Já dofukuju třeba stejně každý týden ať tam mám 120-130g nebo dříve klasiku kolem 180g. Ono přeci jen i u té klasiky to o něco za týden klesne a když jezdím tlaky hodně nízké, tak už není ani ten menší pokles tlaku ideální.