Ahoj, hledám crossové kolo do cca 15 000. Zaujal mě Author Reflex, Leader Fox Gateway ,Merida crossway 300 sport a Superior RX 620. Jaké máte zkušenosti s Leader Foxem? Meridu všichni chválí, ale přijde mi oproti ostatním předražená (alivio za cenu, kde je jinde deore...), je opravdu tak dobrá?
Díky moc za rady
Mám Reflexe 06-koupil jsem ho vloni po slevě za 12 000 a naprostá spokojenost.Najeto 4000km po různých površích,hl.silnice 4 kategorie-jsou kolikrát o dost horší než polní a lesní cesty :-)Vyměněnej akorát řetěz a brzdový špalky a docentrováno zadní kolo-mám přeci jenom 96kg.Akorát vidlice není nic moc,ale u kol v této kategorii se to ani nedá očekávat.Jinak doporučuji-za málo peněz docela dost muziky.
Manželka ho má a je s ním moc spokojená.Má rok 2004.
Dalším dvěma kamarádům jsem ho doporučil(mají rok 2005 a 2006) a oba se semnou pořád baví,z čehož usuzuji,že jsou taky spokojení.Jeden z nich toho sice moc nenajezdí,ale ten druhý jezdi celoročně.
Nějak jsem nenapsal,že se jedná o Author reflex
Ahoj "havířováku" - jaks dlouho tady nebyl? - tak dva roky hádám... :-)
Merida není špatná (i když jsem to taky časem překopal z Alivia na Deore - 9 kvaltů je 9 kvaltů...) Mám ale ročník 2006. Letos kupoval brácha, k tomu už mám výhradu. Pokud chceš jezdit s nosičem, je určitý problém s uchycením. Jinak dobrý kolo.
K čemu je vzadu devítikolo? Rozsah stejný, všecko je dražší a řetěz míň vydrží...
Chápal bych to u závodníka, kterýmu záleží na každým zoubku, ale na výlety u kola kvality Alivio/Deore..?
Já přešel na devítku rovnou ze šestky a je to paráda. Někdy bych bral i nějaký "mezipřevody", aby se mi dobře jelo (asi mám malej rozsah použitelných otáček motoru :o). A řetěz jednou ročně zas neni taková investice.
Jo ten motor, to je nejslabší a nejdražší článek, ale lepší to už nebude :o)))
To je o jízdním stylu. Neznám přesně dnešní osmičkové kazety, ale dřívější před nástupem devítky byly s různým rozsahem, tedy 9-ka je totéž co dřívější osmička + největší pastorek navíc:
dříve 11/28 - dnes 11/32
dříve 11/30 - dnes 11/34
A pokud dnes existují kazety 11/34 na osmičku, tak to odstuňování už musí být šílené i pro turistu.
Já už jsem to tu teď nedávno psal, já bych ocenil ještě větší rozsah převodů než 44/32/22 - 11/34 a přitom horší odstupňování bych nesnes ani náhodou (spíš bych snesl o malinko jemnější, samozřejmě nepotřebuju jako na silniční kazetě)
A jsem jasný turista. Pro mě je 9-kolo tedy zcela nepostradatelné a naoak ještě nestačí.
Tím neříkám, že někomu nemůže stačit menší rozsah, ale rozhodně to nevidím pro každého jako zbytečné.
Nevím to moc jistě, ale myslím že vzadu budu mít cosi jako: 11-13-15-17-19-22-26-30, nejlehčí převod 22x30.
Největší skok je 26:22 a 13:11, 18%, což odpovídá změně kadence 90:75 rpm. Minimální rychlost na 75rpm je asi 7 km/h. Na turistiku bohatě stačí. Když něco nevyjedu tak buď hrabu nebo jdu na záda, nikdy ne kvůli síle.
Když jsem začal jezdit triatlon a stěžoval si, že mi nějaký převod chybí, silničáři říkali, že mám dat o dvě kolečka těžší převod a pořádně zabrat;-)
Kazeta by měla být 11-13-15-17-20-23-26-30 (tedy bývala) pro osmikolo. Já mám stejnou jako jsem uvedl jen +34 pastorek.
Trošku mi někdy vadí ten skok 17/20, jinak to docela jde.
Ta nejmenší rychlost 7km/h ale právě spoustě lidí nestačí ani náhodou.
Běžně na dovolené v horách strávím i celou hodinu z jednoho výletu jízdou rychlostí pod 7km/h.
A běžně jezdím i kolem 4km/h. Nehrabu téměř nikdy a na záda už se nepřevracím vůbec z několika důvodů: dobrá geometrie kola, snižování zdvihu vidlice, pořádné pláště, aspoň trošku slušná technika jízdy do prudkých kopců.
Tu rychlost 4km/h když je třeba dám na 22/34, ale kadence rozhodně není ideální. Na tuhle rychlost neklesám už tak často, takže se to dá samozřejmě přežít i s tím převodem co mám. Kadenci, která mi vyhovuje mám při 22/34 až při 6km/h.
95% výjezdů, které nedám končím na fyzičce, kdybych ještě navíc neměl 22/34, tak bych nedal těch výjezdů více.
A rychlostí 5-6km/h běžně jezdí polovina naší party i prudší asfaltové výjezdy. V Jeseníkách rychlostí pod 7km/h trávili skoro všichni z party opravdu hodně času ve výjezdech a všichni jsme turisti.
Všiml jsem si maličko různých složení od SRAMu, od Suntouru apod... Když jezdíš technické výjezdy po kamení, tak to snad užiješ.
Mě se nejvíc líbilo když se dal koupit ořech, kolečka a poskládat si vlastní 5-6tikolo. Dá se dnes kupovat jednotlivá kolečka cenově přijatelně? Když už budu pořizovat zadní kolo, tak dám nějakou pětku za to co chci vzadu já, a ne co si myslí výrobce, že by tam mělo být;-)
Jinak složené kazety opravdu jsou, u Sramu třeba dokonce u různé kazety je i různé složení.
To co jsem psal je pro Shimano kazety.
Těch 6km/h není jen pro terén, když je prudší delší stoupání, tak klidně i na asfaltu. Ono když se objeví asfaltová stoupání, která mají 20% a více (a v horách na úzkých silničkách tokové bývají ne tak ojediněle), tak je to pro spoustu turistů makačka dostatečná.
Skládání kazet se vůbec nevyplatí, pastorky po jednom jsou nechutně drahé. Leda ještě vzít dvě kazety a složit jednu.
Ale u vyšších kazet jako XT je stejně největších 5 pastorků nanýtovaných na společném unašeči, takže tam měnit pastorky nejde vůbec.