Caute, pri akej váhe zadných brašní dávate aj na bike predné brašne na vyváženie. nechcem so sebou vláčt vela bagáže, ale nechcem ani aby trpel zadný ráfik.
Doporucuji nad 15 kg na delsi jizdy, kolem 20 kg na vikend
Ale hodne taky zavisi kolik vazis.
Praskajici draty zadniho kola jsou nic moc.
Pokud obcas tlacis je zatizene predni kolo ktere se nezveda dalsi plus.
Vážim 80 kg, ked sa dobre najem :-). Idem na menšiu cykloturku zhruba týzden, po spevnenej ceste. Na zadný nosič by som chcel naložiť max 20kg. Ale teraz váham či by nebolo lepšie rozlozit tu váhu na celý bike=pred a zad.
ja mam neco prez metrak takze u mne byly/?i?/ ty predni brazny nutnosti. je to sice i s nosicem asi tisicovka ale i z hlediska poradku ve vecech jsou fajn. dalsi vyhody viz. http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6667
to by ma zaujímalo, kam ideš na týždeň keď potrebuješ väčšiu váhu než 20 kg. ja som bol v lete v rumunsku(tu musíš spoliehať iba na seba -treba komplet náradie a bežné náhr.diely na akúkoľvek opravu okrem prasklého rámu a ráfiku) a celková váha nepresiahla 30 kg, na zadnom nosiči necelých 25kg aj s komplet "kuchyňkou". dalo by sa to rozložiť aj na predné, ale túto výhodu zmetie prvý protivietor(vážim 78kg).na týždeň v civilizovanej krajine pri varení a spaní v stane netreba viac ako 20kg záťaže, rozloženej aj pod rám a príručnú brašňu pod korman- a to je maximum.
já jsem míval na MTB přední nosič naloženej tak, že se odpor vzduchu spíš snížil
vysvětli-chápu to tak, že kolo bez brašen má určitý odpor vzduchu, ty přidáš brašny a odpor se sníží- jak je to možné?
kolo jako celek získá aerodynamičtější tvar. Vozil jsem nahoře na nosiči kulatej spacák, kterej rozrážel vzduch. Funguje to podobně, jako různé kapotáže na kolo (taky se jakoby něco přidá, ale odpor vzduchu se sníží, a někdy dosti razantně).
je pravdou ze na zadech jsem snad tezsi batoh nez 15 kg nemel.... ale na kole doby byly jine a vozil jsem spoustu veci ktere dnes opravdu nepotrebuju. Viz moznost nakupu v stancich vietnamcu ci podstatne lepsi moznost stravovani. Me cesty byly obvykle 2-3 tydny a ta vaha tak vychazela. Jinak domnivam se ze predni nosic ve vetru neni nijakou pritezi, ale je mozne ze zavisi od rychlosti...
v mojom prípade je jedno, či idem na týždeň alebo mesiac na cesty. beriem stále to isté, lebo musím predpokladáť zmenu počasia a stan, varič, spacák, "kuchyňu"... to nosím stále a to sú práve tie najťažšie veci. iné je však keď idem na výkendovku, stan a mnohé iné veci odpadajú.
Vážim 80 kg, ked sa dobre najem :-). Idem na menšiu cykloturku zhruba týzden, po spevnenej ceste. Na zadný nosič by som chcel naložiť max 20kg. Ale teraz váham či by nebolo lepšie rozlozit tu váhu na celý bike=pred a zad.
Ja by som odporucal rozlozit vahu aj na predok. Odlahcis zadne kolesa ( tie by to mali aj tak vydrzat), ale ovela vacsi prinos prednych brasni je v tom, ze sa cely bicykel "stabilizije". Teda stoji pevnejsie na ceste aj pri rychlych zjazdoch. Chvilu si budes musiet zvyknut na trochu tazsie zatacanie, ale po par kilometrov to bude O.K., na spevneych cestach ziaden problem. Skor ked pojdes po ture s prazdnym bicyklom, tak sa Ti bude zdat, ze nejako divne "skace". So styrmi brasnami mas v nich aj vacsi prehlad a mas miesto na pripadny nakup napriklad. Urcite je lepsie mat styri bocne brasny ako mat dve bocne a este jednu vzadu navrchu (ta dviha tazisko prilis hore), naopak predne brasny su este nizsie ulozene ako zadne a tak drzia tazisko dolu.
Přiznám se, že jsem svoje brašky (radši) nikdy nevážila, ale třeba na víkend bych si přední brašny nebrala. Na týdení akci, pokud si vezeš i nějaké to jídlo, je lepší si váhu rozložit i na předek. Takže u mě ne podle váhy, ale podle délky cesty. Vzadu mám spacák+jídlo a ve předních brašnách oblečení.
Ale záleží taky kolik věcí potřebuješ. Někdo zvládne nabalit na měsíc jenom dozadu :-)
jaký je rozdíl mezi věcmi na víkend a na měsíc? Podle mě vlastně žádný.. Možná tak jedna sda tričko-trenky-ponožky navíc....
Víš co, já si hlavně myslím, že množství zavazadel se řídí tím, kolik máš úložného prostoru. Co všechno je nezbytné člověk odhalí, pokud si to musí nosti v báglu na hřbětě. Stačí to pak srovnat s narvaným kufrem auta pro stejně trvající dovolenou. Jenže je to pohodlné. Ještě musím - tedy chápu, že ve světle břeclavských událostí to zní divně - připomenout službu České pošty, posílání balíku poste restante. My jsme takhle jeli na dovolenou na tandemu a věci jsme si poslali na místní poštu. Takže jsme dorazili, vyzvedli si věci na poště a na konci dovolené jsme je zase do balíku šoupli a poslali domů. Na kole jsme vezli jen to nezbytné, kdyby pošta nedorazila.
no já bych třeba na víkend asi nebral vaření + různé zásoby jídla atd. (kilo rýže, půl kila cukru, čaj a pod.), taky kdybych předem tušil, co bude za počasí, tak bych nechal doma třeba teplé/studené oblečení, uzavřené boty/sandále, rukavice, pláštěnku atd. Na měsíc beru všechno, protože nevím, jak bude. Ale třeba na měsíc a na tři měsíce už bych asi žádný rozdíl neměl (snad jen na cestu mimo civilizaci nebo někam, kde je hodně draho, bych si vzal jídla, co bych uvezl a asi i víc náhradních dílů na kolo).
já vaření nevozím tak jako tak. S oblečením tě chápu, ale já bych si i v parném létě vzal s sebou nepromok a v sandálech jezdím celý rok.
U mě by se to lišilo jen tím spodním prádlem a množstvím chleba na začátku. Od týdne výš už ale beru pořád to samý, jen finanční zásoba se zvyšuje.
já si na delší cesty beru dvoje boty mimo jiné ze dvou důvodů: 1) Jedny se můžou rozbít 2) občas se mi nějak otlačí noha, vyměnit boty je pak příjemná změna. No a uzavřené boty v zimě jsou přece jen lepší:-)
No a jinak s věcma to má samozřejmě každej jinak. Někdo jede na měsíc nalehko, jí v restauracích, spí v hotelích a případné problémy řeší v servisu. Někdo zase třeba během čtrnáctidenní cesty jenom bere vodu a jinak má všechno s sebou. Ono taky záleží na tom, kam se jede.
jo souhlas. Na tom kam se jede záleží asi dost hodně. Kdybych jel do rumunských hor vybavím se jinak. Při cestě evropou vím, že vždycky bude v dosahu nějaké městečko, kde se dá v případě nenadálé změny počasí koupit něco v sekáči, že není problém, koupit nějaké potraviny po cestě atd.
Jinak jezdím na těžko, do restaurací nechodím ani doma ani jinde a v hotelu spím jen na služební cestě v zahraničí. Jsem klasickej vandrák;o)
moje řeč-po 20-ti letech putování mám balení "pod kůží" a ještě jsem nevezl víc jak 30kg( i s potravinama,stanem a vařením). přední brašny jsem (kvůli rozložení váhy)bral asi 2x a po jízdě za větru mne to brzo přešlo. je jedno, jestli jedeš na víkend nebo na měsíc- váha se zvyšuje jen zásobou potravin(do míst bez civilizace),ostatní věci jsou stejné-systém vrstev zvládá teplotu od -10°C po +50°C, na cestách věci přepírám, stačí tedy prádlo 2x a vejde se v pohodě do jedné brašny, v druhé spaní a nahoře vaření ,doklady mapy foto a ostatní drobnosti pod řídítka a je to.
No neviem, neviem... Mne sa naopak zdá, že rozloženie váhy je v pohode vec. Ak naložím do zadných bašní 25 kg a môžem tú váhu rozložiť na 15kg zad a 10kg pred tak sa mi to zdá logickejšie. Čo sa týka vybavenia a váhy vecí je v podstate jedno či idem na týždeň alebo tri týždne. Veci periem taktiež po ceste, ale na období až tak podstatne nezáleží. Musím brať varenie, nepremokavú bundu, polartec bundu, sandále, spacák, stan... a to isté beriem na zhruba akékoľvek obdobie. potraviny väčšinou nakupujem raz za dva až tri dni. pečivo ak sa dá každý deň.
Karol, pri takých váhach, ako si uvádzal, v pohode to spratáš na zadný nosič. Podobne naložení robíme spevnené i nespevnené cesty na crossoch bez problémov. Je pravdou, že 2 trojmiestne stany a varenie rozkladáme medzi 4-5 bikerov, ale pohoda"
súhlas aj s tebou aj s karoom- ja som iba chcel podtrhnúť, že pridaním predných brašní síce rozložíš rovnomerne váhu, ale neželal by som nikomu ísť s obrašňovaným bicyklom za menšieho vetra- to by sis asi obúchal hlavu o strom. tá relatívna výhoda v rozložení váhy by sa ti 100x vypomstila.súhlasím s tím, že 30kg viesť iba na zadku je nezmysel- ale prečo voziť takúto záťaž, nieje to zbytočné?
Karol,už jsi četl knihu ,, http://www.nakole.cz/global/showimage.php3?src... ,,? Oni nestežovali ,trva 14let bez problem. :-) Každy rok vozim težši,bez problem.
cau, knihu som necital, avsak poznám pribeh týchto mladých ludí. na váhu brasní si nestazujem, iba sa pýtam na vas názor. ide mi hlavne o pohodu z jazdy a co najmensie zatazenie zadného kolesa, tak preto taka otázka. ak je zad naložený na takú váhu, že ho len s tazkostami dvihnes a dvíha ti to predok=tak neviem ci to radsej nerozloziť. mam zadný nosic do nosnosti 30kg a viem, že to nanho v pohode vsetko natrepem, pocitujem vsak pri zjazde mensie kmitanie kolies. asi to budem nad 25 kg rozkladat na celý bike. tak iba tolko...
ide oto, či potrebuješ viezť toľko vecí, keď neideš na cestu okolo sveta. pri balení si treba rozvážiť každú vec- či je nutná a či ju oželiem.potom sa v pohode spraceš do dvoch brašní a nebudú mať viacej ako 20kg
práveže tá váha sa ti nazbiera, ani nevieš ako. ak používaš stan, varič, náplň do variča, riady a nejaké to jedlo 5kg až 10kg nazbieraš ako nič. k tomu spacák, boty, oblečenie, nejaké náhradné diely... na 2 až 3 týždňové výlety vozím max. 30 kg (podľa odhadu= nakladám tak, že ledva zdvihnem zadný nosič s batožinou) a chcel by som si tu váhu rozložiť. počul som na rozloženie váhy pred - zad samú chválu, tak neviem.
rozloženie váhy je vec názoru- samozrejmeje jazda s prednými brašnami do stúpania pri jazde "zo sedla" lepšia- nemusíš prenášať sám váhu na predné koleso(aby sa nedvíhalo), ale- ako som už povedal, nie je potrebné viezť viacej ako 20kg vzadu+ 5kg rozložených pod rám a nad predné koleso. snaž sa baliť tak, aby sa "to"nenasberalo.