Už to tu bylo probíráno jistě mnohokrát, ale pokusím se znovu.
Začal jsem mazat řetěz mazadlem, o kterém jsem se dočetl na Internetu (možná dokonce někde zde ve starých přísvěvcích).
Jedná se o Nicro 666 K-4 Ultra (najdete na ). Jedná se o syntetický "suchý" mazací olej s antokorozními vlastnostmi.
Při nasazování (v jiném tématu probírané) řetězové spojky jsem využil to, že je řetěz dole a velice důkladně jsem ho umyl a odmastil. Pak ho prostříkal tím Nicro K-4 Ultra, nechal asi hodinu působit, utřel jsem ho a nasadil. Od té doby jsem byl asi 3x jezdit a dojmy jsou skvělé.
Dřív, když jsem projel svůj okruh, kde jsou jak silnice tak prašné cesty v terénu, jsem měl řetz vždy šíleně zaprasený a zralý na další umytí. Nyní vypadá pořád jako nový, staší je setřít hadrem trochu prachu, v ruce skoro nešpiní ...
Takže ho budu používat, uvidím po delší době, zda se nevrátím k nějakému tomu doporučovanému, ale silně lepivému oleji ...
Ale budu raději, když zůstanu u tohoto. Pokud se osvědčí, koupím si už nikoliv aerosol, ale plechovku (kilovku) za cca 650 Kč a ta bude "na věky"
Jinak, je to skvělé mazadlo na spoustu využití.
http://www.ctan.cz/databaze/uvod_doplnek/nicro...
a tady nějaké povídání ve wordu:
http://www.ctan.cz/databaze/nicro_1/kl_666...
Zajímají mne vaše poznatky, připomínky a zkušenosti.
:-)
Prosím tě, asi budu mít blbej dotaz, ale v čem myješ ten řetěz?
no - momentálně jsem ho myl v tom co jsem měl zrovna po ruce doma:
do nádobky kde jsem ho myl jsem nalyl trochu lihu, trochu acetonu (neměl jsem zrovna doma víc lihu ani technický benzín), trochu autošamponu a trochu horké vody (zhruba od každého 1/4
a v tom asi 10 minut pral.
no a pak v kýblu s hodně horkou vodou smíchanou s autošampónem - to asi 4x než byl řetěz čistý.
pak jsem ho nechal viset na šňůře na sluníčku a asi hodinku oschnout a nakoec jsem ho důkladně prostříkal tím novým mazadlem, prohýbal, znovy stříknul, nechal asi 1/2 hodiny působit , pak otřel hadrem, nasadil, protočil párkrát na kole ... a .. začal s tím zase jezdit
Ahoj puschpulle. Promiň, že Ti do toho mluvím, ale zdají se mi dvě věci:
1. mytí řetězu po tak krátké době se mi zdá zbytečné, ona ta "zbytečná" rozborka + sborka té spojce asi neprospívá
2. nemyl bych to "tvrdým" odmašťovačem (aceton, techn. benzin, perchloretylen...), ale podle mě v petroleji (v naftě už zase ne, ta je mastná).
Ahoj!
Ano, nyní poprvé to vlastně bylo brzo. Ale už jsem tu spojku chtěl mít nasazenou a když už byl řetez venku tak jsem ho umyl, protože jsem chtěl aplikovat to nové mazání. Když bude vše ok, tak řetěz sundám zase až na podzim!
:-))
To puschpull: Tvůj postup mi připadá zbytečně komplikovanej a zdlouhavej, hlavně pak zbavení řetězu vody, asi fénem? Já ho protáhnu bez demontáže pračkou ve třech lázních petroleje a naposled v technickým benzínu. Pak ho stříknu MD sprejem, protočím a za 20 minut je vymalováno. To všechno probíhá nad starou dětskou vaničkou, abych si nezaprasil půdu. Mám výhodu, že ty sračky naleju v práci do mazutu a shořej v kotli.
abernathy: takhle jsem to dělal jen jednou, před aplikací toho "suchého mazání", abych měl řetěz úplně čistý. Špína se na něk nyní skoro nelepí ...
Já mažu řetěz Chain star-je to nějaké bílé mazivo v tekutém stavu.Já ho nakapu na řetěz nechám pár minut a pak jen otřu řetěz hadrem a je to OK.Zatím jsem spokojený,prodává se buď ve spreji(ale to jde velká část bokem) a nebo v 20 ml lahvičce za cca 45 kč ,což není moc a za zoušku to určitě stojí.To suché mazivo co používáš ty bych taky vyzkoušel ale zatím jsem ho nikde neviděl.Jinak na mytí řetězu je super myčka na řetěz nasadíš to na řetěz párkrát otočíš klikama do zadu a je to :-)
Už jsem taky vyzkoušel kde co. Po hrubé očistě (vytření do hadru) jsem na čištění používal pračku. Řetěz jsem pral v 1.kole v naftě, ve 2.kole v technickém benzínu. Je to hodně účinné, ale kam potom s tím svinstvem? Jedině to slévat do lahve a dát do sběrny vyjetých olejů. Navíc prací lázeň se z pračky dostává ven a kape z řetězu. Tento postup už jsem překonal. Teď používám po hrubé očistě čistič brzd pro auta ve spreji. Nastříkám to na řetěz, pastorky i převodník. Pod kolo dám hadry. Všechno svinstvo se rozpustí, vyplaví, vykape do hader na zemi. Čistič se odpaří, svinstvo je v hadrech a řetěz je nádherně čistý. Hadry jsou za chvilku taky suché. Řetěz ještě protáhnu přes čistý hadr a namažu ChainStarem, jak už tady bylo zmíněno.
Použití petroleje na čištění se mi neosvědčilo, jednou jsem zapomněl řetěz namazat a ráno byl jak liška. Po naftě a benzínu a ani po čističi brzd se to nestalo, to už jsem zkusil záměrně.
Kdo maže, ten jede :-)).
Já to svinstvo vyleji někde za garáží - velmi rychlé, ekologie mě nezajímá.
Když mám schůzku s premiérem ve Strakovce, tak to vezmu s sebou a leju to tam na dvoře do záhonu. Mirek tam takhle likviduje vyjetej olej z Volva a dvakrát jsem tam viděl i Julínka. Před náma to tam lil Paroubek. Je to v pohodě, protože tam se ekologisti nedostanou a nemůžou tudíž protestovat.
ja petrolejem z pracky polevam koprivy. vsude se nejake tyto svine daji najit.
a já blbec z nich doteď dělal čaj.... :o)
vsak ja stejne hubim jen tech par uz tak priotravenych za panelakem, pro ty na caj si snad chodis nekde do lesa na palouk, ne?
zkoušel jsem ledacos, mě vyhovuje Mega Olej, je na bázi teflonu,vytěsňuje veškerou vlhkost. naštíkám na řetez, nechám vzlínat, setřu hadrou a jedu. Kamoš používá nějakou special vazelínu a taky je spokojený.