Mám Meridu Miami 2006 a je na ní najeto 1000 km. Co všechno bych měl nechat seřídit a prohlídnout v servisu?
Kolo není auto, abys musel dělat servis po ujetí určitého počtu kilometrů. U kola musíš údržbu dělat průběžně, protože je mnohem rychleji náchylnější k trvalým poškozením zanedbáním údržby.
Předně je třeba průběžně kontrolovat vytažení řetězu.
Průběžně čistit a mazat řetěz, na přední odpružené vidli kluzná pouzdra vazelinou/silik.olejem.
Pokud nemáš zapouzdřená ložiska, tak jednou za rok rozebrat a promazat vazelinou.
Průběžné kontrolovat promázání lanek a přehazky i přesmykače. Příp. vyčistit od prachu, bahna apod.
Kontrolovat obložení brzd či sjetí brzdových špalků - po sjetí vyměnit.
Kontrolovat vůle v řízení i v pohonu - tj. hlavové složení , středové složení, popř. složení náboje, pokud nemáš zapouzdřené.
Kontrolovat sjetí pláštů, jejich řídnutí - příp. vyměnit.
Průběžně kontrolovat tlak v pneu - dofoukávat.
Rovněž běžná údržba tlumiče - pokud máš - promázaní vazelinou u pružin.
A samozřejmě to občas umýt.
Každopádně kolo umyj, pokud se s ním chystáš do servisu. Určitě ho opraví radši než kolo zasr....od bahna až na půdu.:-)
Určitě jsem na spoustu věcí zapomněl, ale věřím, že i další poradí a doplní.
Já jezdím s autem do servisu po 15.000 km. A to s ním jezdím mnohem rychlejc, často s nákladem a víc lidma. Kolo by mělo být nejmíň stejně kvalitní, ne?
Bohužel je kolo daleko "zranitelnější" za prvé z toho důvodu, že na něm není všechno zadeklováno a schováno před vnějšími vlivy jako u auta. 2/ Má daleko jemnější a miniaturnější mechanismy, které jsou podstatně choloustivější než u auta právě proto, že jsou stavěny na přenášení a zazanmenávání / max. využití daleko menších sil, stavěny na daleko menší hmotnost s cílem co možná nejlehčí váhy kola. Prostě, kolo = skřítek v mechanice obroti obru autu. V autě je jedno, jestli bude něco vážit o 2 kg víc vzhledem k poměru výkon a užitná hodnota. 2 kg více hmoty za účelem bytelnějšího kola ale žádný cyklista moc nevítá - právě naopak!:-)
tady asi někdo nepochopil lehkou ironii...
Aha tak ona to byla ironie...
Hned jsem si myslel, že kvalitní kolo po 1000 km nemůže vyžadovat žádný servis.
Tak dík, žes mě nakop:-)))
No tak teď jsi mne trochu vykolejil, jestli to jako ironie BYLO myšleno... :-)
Tvůj (první) příspěvek se dá vyložit dvěma způsoby:
1) dva co reagujou na mne nepochopili, že můj příspěvek je ironický
2) já (ve svém prvním příspěvku) jsem nepochopil, že dotaz na servis po 1000km samozřejmě nemůže být myšlen vážně...