Ahoj. V sobotu jsem prorazil zadní plášť na krossu. Sice jsem si teď koupil nový, ale přece jenom: ten starý má najeto jen 3500 km, vzorek perfektní (jedná se o ten, co author dává i na letošní typy určitě od stratose po synergy - tenká gumová slupka, zevnitř síťovina). Ta dírka je přesně ve středu pláště, na ploše o průměru cca 3 mm je vyrvaná guma a pod tím je proseklá síťovina. V tom místě je tedy obnažená duše v přímém kontaktu s komunikací. Myslíte, že by to šlo zevnitř vylepit záplatou např. ze staré duše, popř. vložit kousem něčeho ještě tvrdšího - starého pláště apod.? Přece jenom mi to je dost líto vyhodit. Díky.
Co to delas prorazet takovej krasnej plast:-)))
Ne k veci. Me se to taky povedlo jen s tim rozdilem, ze ten plast mel najeto cca 400km. Stal me pekne prasule a byla by skoda ho vyhodit. Tak jsme je zevnitr podlepil starym plastem a jezdil jsem na mem jeste dve sezony (byl na nahradnim kole). Podotykam, ze to bylo na horskym a to ja vubec nesetrim a vydrzel.
Nekde jsem cetl, ze se to da opravit tema vecickama na bezdusovky pro auta.
GL
Jo to by mě taky zajímalo. Propíchl jsem krásný nový (tak 1000 km) schwalbe marathon hřebíkem a taky se tím roztrhala tkanina, takže když se to nahustí na max. tlak, tak se tam udělá boule. Koupil jsem si nový, ale toho starého je škoda.
Ahoj. Jestli se tam dělá boule, tak to nevidím dobře - "nosná" je ta tkanina a máš ji zřejmě porušenou ve větším rozsahu než já.
Ona se ta boule ale dělá až při větším tlaku. Kdyby se to zalepilo, tak by to na nějaký nižší tlak (dal bych to asi na kolo do města) mohlo vydržet.
McTorpedo, já jezdím krosse nafouklého na 6,5 barru, to mi vyhovuje a tomu vzorku asi taky, když se sjíždí minimálně. Jestli to foukneš aspoň na 5 barrů, aniž by to boulilo, tak bych to taky vypodložil a holt se ukáže.
Jeden extrémě šetřivý spolužák měl jezdil na horáku na tak podhuštěných kolech, že mu zteřela neustále prohýbaná guma naboku pláště, odpadala a zbyla tkanina. Posléze se v půli výletu v tkanine vytrhla díra cca 1x4cm, ze které vyčuhovala vyboulená duše. Vrazil pod to starou vizitku a dojel domů, kde to vyměnil za obal od šalinkarty. Po několika stech kilometrů udělal problém obal od šalinkarty, poněvadž měl ostré rožky a těmi poškodil duši - pomalý defekt. Nicméně kdyby se vzal podobný materiál bez ostrých rohů, nepochybně by ti zakryl tu malou dírku v plášti spolehlivě i do 6,5bar. Nevýhoda vizitky je, že papír opakovaným vlhnutím ztratí vlastnosti, ale něco podobného z plastu by mohlo stačit na další 3500km.
Připomíná mi to historku kamaráda, který natržený kord pláště vyspravil lepicí páskou zevnitř a plášť celé jaro provozoval, až na to zapomněl. Pak vyjel s rodinou na Korsiku, vyložili je někde v nahoře v horském sedle. Při sjedu zahřál ráfky a od nich plášť. Pak během zlomku vteřiny lepící páska i kord povolil, duše vyhřezla a praskla a plášť se sundal z ráfku a namotal na brzdu, vše ve slušné sjezdové rychlosti. Získaná zranění ho natolik poučila, že významnou část svého výdělku investuje do koupě nových a nových plášťů.
Osobní zkušenost: lze docela dobře zalepit díru na běhounu pláště, pokud je poškozen kord po straně, je to více problematické. Každopádně takto spravený plášť je už poněkud nespolehlivý.
Taky su zveědavej, kdy se ten borec nějak podobně poučí. Pokud jde o RC modely, utrácí možná víc než já za svoje lehokolo, ale jak má koupit novej plášť, tak nesmí stát víc jak 100Kč:-).
Jojo. Občas se musím smát některým názorům na Bike-Fóru. Většina lidí tam má kola za desetitisíce, ale jak by měli koupit ( ikdyž ne moc důležitou ) nějakou "součástku" za pár kaček, tak se jim to nelíbí...;-) Viz kdysi dávno probírané reflexní samolepky... Celá sada stojí od 50 do 60 Kč, ale pro některé jedince se to zdálo moc...
Jinak mám takový názor, že na dílech ke kolu, které mají dost podstatný vliv na jízdní vlastnosti a bezpečnost se nikdy nesmí šetřit... Jsou totiž pláště a "pláště"...
Na druhou stranu to ale neomlouvá výrobce a především pak naše slavné prodejce, kteří nám tvoří koncovou cenu... Dát za slušnější "kus gumy" od 500,- a výše, mi připadá trochu šílené... To je pomalu dražší než na auto... A některé jsou už i za 1400,-...
Pro těžší techniku s drahými plášti, se dělá tvz. zcelování plášťů. Dojde ke svaření pláště. Dost dobrý.