Nazdar lehokoloví nadšenci! Tak jsem pečlivě sledoval, kdy tato chvíle přijde a už je to tady!:-) Po letošním letáku od AZUBu jem netrpělivě očekával, co z nich vypadne za levné dostupné leho. No, bude to zřejmě dostupné, je to zajímavé cenově, nicméně jednu výhradu bych přeci jen měl...Proč se AZUB stále tak sveřepě drží původní tradiční koncepce rámu od AZUBu? Možná něco nápaditějšího by neškodilo. I tak je to ale krok správným směrem k prostému člověku s lehokolovými ambicemi. Vivat AZUB!
http://www.azub.cz/?novinky=20
třeba se na něm někdo v dohledné době sveze, podle obrázku těžkou posoudit, cenově je to cca půlka běžného Azubu, což je hodně pádný argument
No jen aby tady neplatilo známé pořekadlo, že nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci.. Když bych o lehokole uvažoval, tak tahle "koza" by mě tedy nezaujala a koukal bych rozhodně na "dospělý" Azuby :-) Hold za vyšší cenu, ale prověřené a dobré.
Jo to já taky, ale spousta lidí přemýšlí jiným směrem. Já bych taky radši odpružený a s lepším vybavení a připlatit si. Koneckonců jsem to tak taky udělal a pak rok neměl skoro ani na jídlo. Ale každý přemýšlí jinak a tohle kolo se mi líbí a cena je výborná. Už se těším na svezení!!!
Tvoje kolo se mi maximálně líbí, ale to v odkazu silně odrazuje :o(
děkuju, jsem rád, že se ti moje kolo líbí. Mě taky ;o)
To v odkazu je mazimálně jednoduchý bez odpružení, aby se dostalo s cenou co nejníž. Něco podobnýho na trhu chybí a mě se podle fotky zdá dobrý. Vypadá líp než easy. Ta se mi vzhledem nezamlouvala, ačkoli co se jízdních vlastností týče, byla skvělá.
Jednoduchý asi jo, ale ošklivý (asi jako Liberta), to easy ještě víc (skládačka).
Třeba mi někdy? to tvoje půjčíš :o)))
A ležák asi musí být full, tam si nemůžeš přes nerovnosti stoupnout do pedálů :(
Musí a nebo nemusí být full podle toho, na co jej chceš. Pokud chceš nějaký takový allroad, něco jako je mezi auty landrover, se kterým můžeš vjet kam chceš a on tě tama proveze i s bagáží, tak to potřebuješ celoodpružený. A na takovouhle turistiku podle mě Azuby moc konkurence nemají, ani ve světovém měřítku.
Na druhou stranu já teď konečně objevil krásu neodpruženého lehokola. Jak píše Láďa o kousek vedle, má to lepší odezvu na šlapání a je to lehčí. Tím pádem to může být mnohem větší žihadlo co se týče akcelerace a stoupání do kopců. Jezdím na pneumatikách 1,8" vpředu a 1,5" vzadu a obě na 6 barů. Přesto mi spáry v asfaltu, výtluky, vlny od trolejbusů nebo vystouplé a zapadlé kanály nevadí. Pochopitelně obrubníky jsou těžší, ale po chodníku nejezdím, tak mi to nevadí. Naopak ta žihadlovitost řízení se mnohem líp hodí na kolo na dojíždění než ten těžký křižník jako je celoodpružený Azub.
Takže jestli plánuješ ježdění po asfaltu a chceš něco, co bude hezky zrychlovat a stoupat a i cestovní rychlost bude minimálně na úrovni silničního kola, tak tenhle nový ForALL ECO je pro tebe ještě lepší ty odpružené Azuby.
Na čem to jezdíš Jirko, ty máš snad Azuba 4, ne ?? Tak se pochlub jaký máš žihadlo.
A jinak tohle lehokolo ForAll bude náhodou si myslím, velice dobrý. Jednoduchá geometrie, vypletená sedačka spousta děr pochytá a když bude i cena příznívá , určitě přiláká do našich řad další nadšence.
prověřené a dobré?? z vlastní zkušenosti nemůžu souhlasit. vlasním maxe cca půl roku njažděno tak 200 km. zrnu ti moje závady a nedostatky.
1 uchcení šlapáku přád se protáče tak sem utahoval až jsem ztrhal šrouby. řešení osadol jsem M8x1 zatím drží. hodlám ještě vyměnit tu plastovou vložku za hliníkovou je dost otlačená.
2 2x elektrikářská páska ktrá drží trubku řetězu obě prakly. dostnepříjemná záležitost trubka se ti posune až k přehazovačce a řetěz ti začne dřít o vidlici. bylo to v terénu vyřešil jsem to tkaničkou. doma pak upravil do lepší podoby.
3 teď je přemýšlím co udělám s těmi pertinaxy na řídítkách co na nich mám brzdové páky. protáčí se a je to dost nepříjemné když nenajdeš brzdovou páku tam kde ji čekáš.
už se jen hrozím co dalšího přijde
Můžu se zeptat, co to je 1/ uchycení šlapáku??? Nevím ,co to je ani šlapák... 2/ Jaká páska drží trubky řetězu??? Mám Azub 4 a tam mi trubku dole drží pevný navařený závěs na hlavovém složení a pod sedlem vrchní trubku závěs z kroužků. 3/ Brzdová páka se ti protáčí na řídítku??? To ale asi nebude výrobní vada Azubu ale špatné dotažení krčku klik páček. ...Člověče ty to musíš zřejmě všechno dotahovat až "na krev" , že máš všechno stržené. Jsem zvyklý to mít tky dotažené, ale všeho s mírou. Každý šroub a závit má podle druhu materiálu svůj max. uzahovací moment a pak je prostě včudu.
Šlapák je ´technický´ výraz, který zavedl Azub. V angličtině se mu říká také boom. Vzhledem k tomu, že taková součástka se na v česku prodávaných kolech krom Azubu vůbec nevyskytuje, pak hold někdo první musel přijít s nějakým výrazem. Vzhedem k tomu, že jsi jezdec Azubu, tak bych předpokládala, že ten termín znaš. Já jej ale také nepoužívám.
Šlapák opravdu neznám - jen v hudbě = Šlapák, označení pro tanec tempa pochodového, vytancovávaný bez poskoků, vyšlapováním, s případným natřásáním -jedná se vlastně o lidový tanec.:-) Podle mého se u AZUBU jedná o výsuvnou konsolu se šlapacím středem. Jelikož geometricky se jedá o jakousi verzi sedlovky - jen v opačném směru - z důvodu konstrukce lehokola a myšlenky polohování posezu a vzdálenosti nohou od šlapacího středu, nazval bych toto "šlapovkou" či ještě lépe šlapací či klikovou konsolou.
za starých časů se pojmem "šlapák" označoval někdy komplet klik a středového složení, ale bylo to tak dávno, že to možná není ani pravda
my tomu říkali "šlapání"
Azub tomu skutečně říká šlapák.
V hudbě znám zase šlapák = velký buben hraný pedálem.
jestli šlapák není maskulinum od šlapky, tedy prostitut :)))
to bude odvodené z futbalu :-))
Ahoj, jezdil jsem na tom a zda se ze o tom konecne muzu i mluvit.
Takze ... kolo se mi velmi libilo. Potesila mne tuhost ramu, pojezdil jsem do kopce (od Vystaviste po Veletrzni vzhuru), pojezdil jsem po dlazbe (Hermanova) a myslim ze to kolo bude dobre.
Slape to diky pevnemu ramu velmi dobre, stoupa taky fajn a zaroven ta sitova sedacka je pohodlna i na dlazbe.
A jak rika Karel Vlcek na kole nejezdime abychom se pohoupali, ale abychom nekam dojeli.
Pochazi-li clovek ze silnice a na lehokolech mu chybi ten pocit kdy se slapnuti primo prevadi do pohybu vpred, tak tohle kolo je jeho gusto.
Do me chuti se aspon trefilo velmi dobre. Sedacka je dost vzprimena a zaroven pohodlna. Rizeni je horni, jak mam rad.
Ze zahranicnich kol bych to asi prirovnal k Ligthningu. Ten je o hodne lehci, ale posed a pocit z jizdni geometrie je hodne podobny.
když už jsi tady svědku očitý, tak se zeptám na věc, která mi vyplynula při pohledu na obrázek, řízení horní - príma beru /taky jsem ho zvolil na A.5/, ale zde se nedá sklápět / nebo dá?/, čímž je tyč řízení relativně vzdálená od sedačky, aby se na kolo dalo nasednout. nezhoršuje to dojem z jízdy a vůbec jakým způsobem se dá ladit řízení a posed celkově? / výška řidítek, posuv sedačky a její naklápění - t.j. nastavení pro různé uživatele/
jo, rám je ocel?
Ram je ocel, rizeni je pevne, nijak vyrazne mi to nevadilo. Pujde to vybavit beznym sklapecim od azubu. Vysi priplatku nevim.
Vyska sedacky a jeji sklon serizovat nejde.
Delka slapani se serizuje beznym zpusobem posunem slapaku.
Hledas-li neco seriditelneho, kup si bezny azub ten se pysni seriditelnosti temer cehokoliv.
no běžného azuba 5 už mám doma, ale mě to všechno zajímá, přestože bych pětku za jiný model od A. určitě neměnil
mám uplně stejný pocity ke svýmu Azubu 4 :o)))))))))))
Žádný jiný lehokolo mi nesedlo tak skvěle. Ale asi je to těma najetejma kilometrama, zvykem a taky tím, že je zkrátka moje a mám k němu už nějakej citovej vztah :o)
tenkrát, v den D - rok 2006, mě manželka přivezla do U. Brodu a nazpátek do Olomouce už jsem šlapal / ale abych se nevytahoval, po cca 10 km jsme dali leho do kufru a úsek cesty do Tlumačova jsem se vezl - hlavně kvůli silnému provozu jsem si netroufal, pak zase kolo z kufru a těch zbývajících cca 50 km jsem už opět jel sám/ přivykání bylo bleskové, měl jsem pocit, že pětka je vyrobena speciálně pro mě
No podle mě se revoluce nekoná :-) Ta cena zdaleka není až tak "dostupná" - pokud by kolo stálo cca 12 000tis. tak by to bylo o něčem jiném... (i když na druhou stranu chápu že nákaldy na vývoj a výrobu jsou nemalé). Rám tohohle typu vám svaří kdejaký zámečník za pár korun (pravda i když nebude vzhledově třeba tak pěkný) ale lehokolo se tak dá získat za podstatně menší částku....
Nejsem si až tak jistý, zatím jsem nikdy za svaření ničeho neplatil míň jak 3 tisíce (u profíka, kterému věřím) a to bylo jen svaření. Když započtu následné začištění, nalakování a znovuprojetí závitů, tak kdybych si měl krom materiálu platit vlastní čas, tak ten rám pod deset tisíc nevyrobím. Když přičtu brzdy, náboje, ráfky, výplety, duše, pláště přehazky, 3x řetěz, bowdeny, lanka, brzdový a řadicí prvky, tak už se těm 18500 začínáš blížit. A tos ještě pořád neudělal výplet sedla, spešl řídítka a nesložil to dohromady.
Osobně jsem schopen pochopit, že to kolo ECO dokáže Aleš za tuhle cenu udělat, ale musím uznaž, že sám bych nevěděl, jak to dokázat.
Jirko zapomínáš na jednu maličkost.Azub nakupuje za velkoobchodní ceny.Kdežto ostatní lidé co staví za normální ceny.Jeden rám stojí podstatně víc než série atd.
Jak přesně se změní cena svařování jednoho rámu u série dvaceti kusů oproti jednomu kusu? Já to nevím, ale nebude to moc. V případě, že vyrábíš nějaký přípravek, ve kterém to drží, tak jeho cena se samosebou dělí počtem kusů, ale jinak je to jedno. Stále stejný počet hodin a množství materiálu za jeden kus.
U lakování to je dost podobný. Když máš velký lakovací box, můžeš trochu ušetřit lakováním víc kusů stejné barvy naráz, ale to je asi tak všechno.
U komponentů bych s velkoobchodníma cenama byl dost opatrný. I kdyby těch kol jednoho typu vyrobili sto, tak pořád si těch sto lidí vymyslí sto různých kombinací komponent. A když přijdeš za dovozcem a řekneš, že chceš velkoobchodní cenu na deset stejných přehazovaček, vysměje se ti do ksichtu. Je zvyklý prodávat je po tisících naráz, ne po deseti. Cena za kus bude často taková jako najdeš v různých E-shopech co vyškrabávají skladové zbytky. Nemůžeš porovnat cenu, za jakou součástky koupí malý výrobce typu Azub, co staví kusově na specifikaci od zákazníka, a cenu, za jakou to nakoupí třeba Author. To nebude jinak o kousek vedle ale násobně.
Nepochybně dokáže Azub nakoupit levněji než ty nebo já, ale nedělám si iluze o tom, že by to bylo třeba za polovinu, tomu nevěřím.
dále píšu vlastně to samý, Tvůj příspěvek jsem přečetl až teď. jako obvykle vznikají dvě skupiny diskutérů - pro první je Azub na přijatelných cenách, pro druhé předražený. možná i proto, že na Azubu velmi spokojeně jezdím, patřím do skupiny č.1
Cena svařování se asi nezmění ,ale cena 1m trubky a 100m trubky je jiná.Je to jiné když jdu koupit metr jeklu a nebo celou tyč .Rozdíl poznám i já v maloobchodě.Tak proč ne Azub. Neříkám,že je předražený,ale mohlo být i levnější.Nechci se hádat o ceně .To už tu bylo.Sedačka nebo spíš opěradlo by mohlo být posuvný.Nevím jestli budou dělat jednu velikost nebo víc rozměrů.Mohlo by se stát ,že menší jedinci nedosáhnou na řidítka opření.Budou koukat pod řízením na cestu a čahouni mohou kopat kolenama do řidítek.Předek natáhneš,ruce ne.
S tou délkou rukou by mě to taky zajímalo, jak to mají vychytaný. Ona není tak kritická jako délka nohou, ale stejně. Celkově měly všechny Azuby s horním řízením na kterých jsem kdy seděl řídítka hrozně blízko k tělu, takže to možná nebude problém ani pro menší lidi dokonce bez nastavení nebo výměny čehokoliv. Ale na tom ECO jsem neseděl, tak nevím, jak daleko ta řídítka jsou.
Nebudu tady rozebirat, kolik by stalo udelat posuvne sedadlo, prip. kolik by stalo udelat jej polohovatelne. Nebudu se ani zminovat o tom, zda se da koupit sto metru trubky levneji nez metr atd. Ani tu nebudu rozebirat proc se ECO nepodoba Giru. Na tomto kole uz delame rok, kazdy detail ma svuj duvod a troufnu si rici, ze jsme to prosli horem dolem, zleva zprava, a take diagonalne a s vysledkem jsme spokojeni.
Velikost ramu bude jen jedna, kratci lide si mozna budou muset poridit kratsi slapak, aby se dal vice zasunout do ramu. Polohovani riditek bude reseno nastavitelnym predstavcem v horni casti, pripadne se bude dat cela ridici trubka trosku zkratit. Posledni variantou bude standardni polohovatelne rizeni od Azubu za priplatek. Vsechno bylo delano tak, aby cena byla co nejprijatelnejsi a kolo co nejpouzitelnejsi pro vsechny vysky.
Pokud nekdo zvladne udelat lehokolo s podobnymi komponenty za mensi penize, a bude jej schopen prodavat i v zahranici, a prosadi jej mezi zakazniky, a pritom to bude cele delane tady v CR, pak sem s nim! Radi jej budeme prodavat.
Snad jen posledni vec. K dispozici by mel byt i jen ramovy kit jehoz cena by se mela pohybovat snad kolem 8000 az 9000 Kc. Co si pak na to kdo nahazi, uz nam bude jedno. My vybirali komponenty tak, aby neco vydrzely, aby kolo bylo pohodlne (Schwalbe Big Apple) a aby to kolo trochu vypadalo. Dokazu si predstavit, ze budete mit Eco za 12.000 Kc.
Za cely AZUB Team preji krasny den.
když jsem před časem sondoval možnost nechat si svařit rám z oceli na MTB 29", tak jsem na žádného lidového svářeče nenarazil a když už jsem i narazil, tak se do díla příliš nehrnul, no a když vezmu v potaz, že např Duatec vyrobí rám z hlíny na zakázku za cca 15000 /samozřejmě na klasické kolo/, tak bych tu cenu Azubu viděl docela příznivě.No jistě, pokud by Azub nakupoval kontejnery rámů od nějakého asijského dodavatele, kus za 1500 i s vidlicí, pak by koncová cena mohla být třeba i pod 15000. Jestli to vaří ručně někdo u nás /stejně jako duralové rámy Azub/, tak mi cena přijde víc jak přijatelná. Ostatně vždycky se dá počkat na sezonní doprodej :- ) nebo na akci typu - kup jeden a druhý máš zadara na další veksl
Jak psal 62jarda, nemůžeš srovnávat kusovku se sériovou výrobou, při tý jsou náklady (nejen materiál) na práci řádově nižší, už od desítek kusů.
no uvidíme o jak velký série se bude jednat, při uvedení modelu na trh půjde spíš o kusovku, záleží, jak se kolo chytne, ale nějaký masový zájem bych nečekal / to ani v případě, že by bylo i o několik tisíc levnější/, překvapení jsou, samozřejmě, možná. třeba se část uchytí i v zahraničí?? / ostatně soudím, že Duratec vyrobí v současné době víc rámů jak Azub a cenově to není žádná lidovka, během pěti let jsou cca na dvojnásobku ceny/
Výrobce na prvních kusech, i prvních ověřovacích sériích vždycky prodělá, ty vyjdou tak draho, že by to nikdo nezaplatil. Jak se ale začne (u takovýho typu malosériové výroby) dělat desítky a stovky, je výrobní cena hned dole. samozřejmě cenu musej dopředu určit podle předpokladů prodejnosti.
Tož aj kdyby ti to někdo svařil za pusinku, ne každý si je s to kolo navrhnout, vybrat trubky, trubky nařezat....
Jasně máš pravdu.. ne každý je schopný a zručný.. já jsem spíše chtěl reagovat na tu úvodní myšlenku "konečně je tady lehokolo pro všechny" - což vzhledem k té ceně není až tak pravda...
Mě ty dohady o cenách Azubu vždycky pobaví. Předpokládám že Azub nedělá sociální politiku, ale vyrábí lehokola a hlavně generuje zisk. O tom, že to dělá dobře svědčí spousty spokojených zákazníků a to že firma se stále rozvíjí.
Kdo chce lehokolo za lacino, má možnost pustit se do výroby sám. Pak výsledná cena záleží pouze na konstruktérových požadavcích a schopnostech. ;o)
Je to hrozně jednoduchý, když na něco nemám peníze a chci to, tak a) začnu šetřit, b) půjčím si, c) koupím z druhé ruky.
Myslím že pres lehouš z druhé ruky se dá pořídit za dostupnou cenu, oba moje stroje jsem tak koupil a jsem spokojen (pravda, musel jsem je poněkud "oprášit", ale to už nebylo tak nákladné)
Vzhledem k tomu že jsem se rozhodl nějaké leho pořídit, tak jsem byl na nový ekonomický model dost zvědavý.
Moje dojmy jsou tyto: kolo nevypadá špatně, ale 5ka a Max se mi vzhledově líbí mnohem více.
Osobně dávám přednost spodnímu řízení - což není chyba kola, ale můj problém.
Chybí možnost nastavení sedadla a to by mohlo vadit.
Použité komponenty jsou nižších tříd a při koupi bych je musel vyměnit za lepší, což by cenu kola dál zvýšilo.
Není odpružená vidlice a to mi chybí.
Nechci za každou cenu kritizovat, protože problematiku lehokol znám pouze teoreticky, ale zkouším něco postavit a uvidím co z mých představ nakonec vyleze.
Vzdycky me pobavi, kdyz se lide (Cesi) pozastavuji nad tim, ze nejake lehokolo nema nastavovani sedacky. Ono totiz drtiva vetsina lehokol sveta nema nastavovani sedacky, maximalne nastavitelny sklon o 3-5 stupnu. Dokonce i nejlepsi trikolky Greenspeed jsou naprosto nenastavitelne, jen ten slapak (konzola slapaciho stredu, slapovka) se da vysunout. Je fajn, jak jsou Cesi rozmazleni AZUBem a u kazdeho lehokola ocekavaji rozsahly system nastaveni.
ALe to je přece jasný ne? Po zkušenosti s lepším, tě horší už nikdy neuspokojí...
Po zkušenosti s jízdními vlastnostmi a polohováním Azubu 4 mě logicky drtivá většina jiných kol přijde v něčem nedostatečná.
Ano, a tak je to správne, tak to má byt´!Pokrok je dobrá věc, obzvláště, pokud nám přináší něco skutečně pohodlného!Koneckonců, od těch dob, co sleduji AZUB, je právě IPS to, čím se firma chlubí a co vystavuje na svých kolech do poředí všem na odiv. Proto mě zase vždycky pobaví, když se lidé z Azubu pozastavují nad tím, že Česi u jejich lehokol požadují to či ono - např. nastavování sedačky potažmo jsou jejich IPSem rozmazlení. Co jste si navařili, jo, to si taky holt jíte!:-)))))) Každý váš nový model je tak vystaven větší kritice, než ten předchozí, tím víc, čím lepšími se v oboru stáváte. Tak to prostě je a tak to prostě chodí!:-) A věřím, že tato konstruktivní kritika vám od zájemců či majitelů vašich kol také mnoho positivního přináší - alespoň co se týče průzkumu trhu a priorit potencinálních zákazníků. Čím vyšší jsou jejich nároky a požadavky, tím vyšší musí být i vaše cíle pro jejich uspokojení a samozřejmě tomu úměrně roste i kvalita vašich kol a vám by tak měly růst i počty zákazníků a vlastně i zisk...není-liž pravda?????:-)
no jo, ale u auta v základu taky nečekáš automatickou klimu a xenony, kdyby měl základní model všechny finesy top nabídky, tak by si člověk ten dražší kus neměl potřebu kupovat
Ale prosim tě, stavitelná sedačka je u každého auta už v základu....:-))))
jde o to, jak moc stavitelná:-)
Ani u tokovéhoto lehokola není problém udělat naklápěcí sedačku, stačí použít systém Bacchetta nebo jak to mají Rans.
http://www.ransbikes.com/rearseatSXP.htm
http://www.bacchettashop.com/sess/utn...
http://www.bacchettashop.com/sess/utn...
nejjednodušší bude objednat leho v bacchettashopu, nakonec i cenově to vyjde "levněji" než azubáček... dolar je teď za deset,ne?
Ale, ale...Jako nápad a inspirace pro Azubáky dobrý, ne??? Vždyt´ by se jednalo jen o drobnou úpravu stávjícího rámu a bylo by to taky určitě funkční. Otázkou zůstává, aby někdo od bacchetty toto neoznačil jak průmyslovou krádež....
Někdy by to chtělo před bezduchým tlacháním trochu popřemýšlet. Bylo to míněno jako námět (přestože věřím, že ho profíci znají ) popřípadě jednoduchá úprava pro toho , kdo by měl zájem si sedačku naklápět.
Jsem velice rád, že Aleš bude vyrábět praktické lehokolo, které půjde, podle mého názoru, velice na odbyt. Vím o čem píši, protože jsem na takovém kole najezdil 20 000 km. Takové kolo má mnoho výhod, hlavně ve městech. Posez je vzpřímený, takže nepadá hlava dozadu. Lehce se převáží vlakem. Kdyby opěradlo bylo nižší, aby se dalo nasedat zezadu ( přehozením nohy) tak to nemá chybu. Co se týká odpružení, tak to v dnešní době, kdy je tolik pěkných cest, vůbec nepostrádám. Další výhoda je, že se na takovém kole nemusí učit jezdit. Jezdil jsem na různých lehokolech, ale žádné nebylo tak praktické. (neměnil bych).
ach ta Blazenka...
Správně
Dosud jsem neobjevil nikoho dalšího, komu by "padala hlava dozadu", pořád jsi jediný, kdo mi to kdy řek. :-)
S tím učením je to taky diskutabilní, obecně platí, že dokud jezdíš stále jen na jednom lehokole, jakékoliv jiné lehokolo se musíš učit. Já se na Blažence napoprvé málem zabil a později jsem vyzkoušel mnoho kol, která považuji za snadněji ovladatelná. Člověk musí být zvyklý na aspoň dvě lehokola různé konfigurace než může jezdit na jakémkoliv napoprvé. Do té doby mu vždycky to jeho bude připadat nejjednodušší.
Jinak je pravda, že tahle konfigurace patří z hlediska ovládání k těm snazším.
No řeknu Vám, že pokud bych něvěřil, že si to udělám levněji tak bych to koupil na splátky.
Tož abych si trošku rejpnul: psal sem tuším už možná před dvouma rokama jestli by Azub neprodukoval/nevymyslel nějakej profesionálně udělanej levnej jednoduchej homebuild. Bylo mi odepsáno přibližně "ve stylu že to prostě nejde" vyrábět/navrhnout jednoduše levně a kvalitně.
<br> Pokud sem si mohl všimnout tak Azub nežije primárně výrobou a prodejem lehokol, ale má široký sortiment zboží (nemám k dispozici grafové koláče generovaného zisku a obratu z různých prodejních šuplíků, jestli jdou víc na dračku jednokolky,vozíky,Dahon skládačky atd). V seznamu mých nákupních priorit je kolo za 16-18-20tisíc prostě drahá hračka, a nezbyde mi než konstatovat že vakuum mezi domanakoleně robeným lehokolem a kupovaným je stále vysoké(ale zmenšilo se:-)). Ojetých kvalitních lehokol za přijatelnou cenu asi nebude v nejbližší době pro nikoho dostatek a tímpádem se v čechách bude i nadále po garážích řezat svařovat, s notýskem počítat náčrtky koumat bádat atd. Lehokolo pro každého budou asi vyrábět číňani. Azubu si vážím , aby mě někdo nenapadal že na ně plivu oheň a síru.
co bys rejpal? ale je jasné, že očekávat leho od Azubu výrazně pod 20 tis. je nereálné. na druhé straně - za ty peníze koupíš vyladěný stroj a můžeš hned jezdit / pravdou je, že pro řadu lidí je stavba leha koníčkem a baví se jí stejně jako jiný jízdou/
Přesně, můžeš do toho vrazit 12 tis., bavit se stavbou a vychytáváním much, ušetříš 6 tisíc. Nebo můžeš vzít to za těch 18 a mít okamžitě kolo co už někdo vychytal. Někomu vyhovuje jedna varianta a jinému druhá. A obě by měly existovat.
No budme radi za garazovky! V soucasnosti na Cyclevision (v NL / http://www.ligfiets.net/cyclevision/ ) vidis zavodit pomalu jenom Questy a z nekapotovanych vitezi Razz Fazz-y. Kdyz prohlizim alba z drivejsich rocniku, tak 5 let zpatky a dal, tak tam jezdilo plno homebuildu, domakapotovaneho slepencoveho cosi. To bylo alespon pokoukani... Ted uz se clovek muze priucit vesmes jenom na Spezi, kam prijede spousta kutilu a pak na setkani lehokol v Ceske republice!
zajimalo by me, cim to je, ze lehokolovych homebuildu uz jsem videl tolik, ale klasicke doma vyrobene kolo jen jedno, resp. to bylo jen upravene jsko rozkladaci...
protože proč vyrábět klasický rám, když se dá všude sehnat skoro zadarmo nějaký starý...
Ale lehokolový, kde seženeš? Koupíš nový nebo vyrobíš...
jo, jo, ale stejne... je to fajn
nemyslím si, že všechna domácí lehokola vznikají s úmyslem ušetřit a leckterá dosahují vyšších kvalit, než některé "tovární" výrobky (nebo alespoň pro konkrétního jezdce, sériové stroje jsou často dělány pokud možno jako univerzální, což vyžaduje určité kompromisy). A naopak - rám na jakékoliv klasické kolo taky neseženeš, například celoodpružené s těžkotonážními nosiči (jeden z hlavních důvodů, proč jsem si koupil Azuba).
Že to říkáš zrovna ty Honzo, člověk který má a zná ceny z první ruky. V této souvislosti mi to nedá, abych si trochu nerýpnul . Na srazu jsem s Alešem mluvil o představci a Aleš mi říkal, že je cena vyšší, protože se jedná o kusovou a speciální zakázku (čož jistě každý chápe) ,mluvil o částce kolem 600,- . když sem se dostal k potřebě řešit řídítka na svojí stavbě, zavolal sem k Vám a mailem mi přišla nabídka. Cenu tady radši ani zmiňovat nebudu, ale tak trochu se mi podlomily kolena, takže sem byl nucen řešit to "podomácku". Není to sice tak estetické, ale hlavně že je to funkční.
Asi jsem nebyl pochopen. Jsem tady spise na strane homebuilderu. Ja sam bych se nikdy do niceho takoveho nepustil. Tem, co chteji mi lehokolo, ale neumi stavet, chceme v nejblizsi dobe nabidnout alespon ten ramovy set na ECO. Pak to urcite bude daleko levnejsi a dostupnejsi, postavit si kolo, ale nekreslit, nevarit, nelepit a nesroubovat.
Vase duvody znam, jen jsem tak nejak premyslel nad tim, zda jsem nekdy videl nejaky homebuild klasickeho kola.
Ty byly k vidění na horách v druhé polovině 80tých let minulého století.Jen můj švagr měl dva takové horáky.
Klasické rámy z neklasického matroše:
http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID=207
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce...
Až jednoho krásného dne bude jezdit na lehokolech půlka republiky tak se bude dát pořídit "lehce jetý Azub4/Apus" v bazaru třeba za hodím cifru 3-5tis.Kč. A tehnle stav bude počátkem nejtemnější doby pro houmbuildery v českomoravském kraji(bude tu přelehokolováno), a odhaduju to že to nastane přesně 15.4.2032(kdy Azub prodá svoje první milionté lehokolo - po druhé ropné dopravní krizi). Rámový set ECO-START bude ze smrkového prkna lepen epoxidem olištováno proužky březové překližky.
Jak sem tak po čase mrknul na pokryti, tak tam přibylo pár pěkných kousků výroba (c)Jarda62.
Stejně tak dneska nikdo(nebo skoro nikdo) v dnešní době doma nesvařuje a nevyrábí automobil, když pojízdnou plechovku pořídím za pár kaček.
no myslím, že už pomalu přichází doba, kdy kdo chce jen jezdit, tak si kolo prostě koupí, stavět budou jen ti, kdo chtějí něco extra (auta se taky staví podomácku, přestože na rozdíl od nemotorových vozidel je kolem toho spousta nesmyslné úřední buzerace).