Mám zadní vidlici z legendárního favoritu a přední vidlici z další legendy, skládačky. Rám bude jekl 40x40, kerého mám 3m a metr 45x45. Ale jak to tu pročítám, tak to není kdo ví co. Dokonce mi zvoní hlavou mnou vyhlašovaný vorkšop na dřevokolo, kdy bych použil jen tu přední vidlici ze skládačky, ale nemám, pro svůj metrák, důvěru v tuhost. Mám možnost svařovat céóčkem i lepit v sušárně činžáku. Tak mi prosím napište, mám se vrhnout do toho oceláče, tak jak je nebo mám sehnat zadní vidlici z horáka nebo udělat úpravu ninkova dřevokola? Honí se mi to hlavou a nemám se kde zeptat.
Stačí 40*40a posuvná část35*35.Zadní stavba z horáka.
Abych se přiznal, tak shánět zadek horáka, to už považuju za málem něco navíc. Spíš přemýšlám mezi zmíněnýma variantama.
Jinde jsi slíbil postup stavby oceláče a teď váháš mezi ocelí a dřevem? Co tak zkusit "železné dřevo"?
8-)
No kdyby mě nerozhodilo přemýšlání nad tím favoritem, tak už se svařovalo, ale ta pevnost je pro můj metrák holt kritériem. Ale ta varianta dřevokola s tou dvacítkovou vidlicí se mi líbí, můj nápad to ale není, už je to tu někde zmíněné.
http://www.blids.nl/gallery/Plywood-Recumbent...
8-)
+ také"
http://www.blids.nl/o106/hpvnews_picture...
8-P
Ahoj, v ramci vyklizeni sklepa mohu ram po pra- horaku nabidnout. cena - odvez si to. jsem z UH. vic po e- mailu.
dcibulka (takoveto)evektor.cz
Oceláč asi. Ale jekl 40x40 (45x45) je asi zbytečně bytelný. 40x30x1,5 by měl bohatě stačit.
No míním jezdit po polňačkách, tak mám jekl 40x40, proto mi leží v hlavě ten zadek favorita a aj ta odpružená přední vidlice.
lepší než jekl je trubka, mám 50*1,2 vaha je fajn a o tuhost se nebojim. Zadek z favorita je hodne blativa ocel, pokud to tedy neni F1.
Věřím, že trubka je lepší, ale s jeklem se líp dělá :-)
Předevčírem jsem zkoušel ohnout CrMo trubku 50x1,2 na profi ohýbčce u kamaráda co se tím živí. Nezkoušejte to! Trubka se pokrčila a zdeformovala. Je to prý moc tvrdé.
Teď budeme ohýbat ocelovou trubku 50x1,5 a to by prý mělo být v pohodě. Váha nebude zas tak o moc větší a nosnost stejná. Tak uvidím, co z toho vyleze.
to by melo jit ohnout dobre, ja ohybacku nemam tak sem to vzdycky narizl flexou, prihnul k sobe a svaril. Jako nouzovka to slo.
ohybat trubky mne uci s piskem, co se nasype do te trubky, ten nedovoli deformace.
Jak ohýbají trubky oppravdoví "profíci" můžeš vidět tady, rozhodně to nedělají pomocí písku. Mimochodem bych řekl, že je tam na obrázcích vidět součást lehokol (možná se mýlím :o)))
http://www.volny.cz/kovosmejkal/ohybani...
No, to uprostred vypada jako nosic na azubu, ze by to ales delal u nich?
Nechal jsem si dneska udělat rozpočet v katalogových cenách na vybavení a vyšlo to na 7400. Plus 3000 za odpruženou přední vidlice, plus bowdeny a něco za prácu a vejdu se do 12000,-. Rozježdění mého vysněného swb tak vidím až po srpnu, takže zářijový sraz v Dubňanech stíhám tak tak. Podotýkám kompletně na novém materiálu!
Řeším ještě jedno kolo, problém je v tom, že nemám žádné zkušenosti se stavbou, a to tříkolku. Mám kamaráda, co neohne ani jednu nohu v kotníku, kyčle kolena rychtik, a chce jezdit na kole po polních cestách, tak jako já. Dá se to nějak řešit jako to šlapání nebo zavřít knihu?
Možná to bude vyžadovat spešl pedály, nebo je nějak upravit, třeba k uchycení celého chodidla nebo tak. To záleží na tom, co přesně jeho kotníky snesou v jakém směru. Ale nevidím důvod proč by nemohl jezdit, určitě by to šlo. Jen to chce ušít tu mašinu na míru, hlavně nasedání a ty pedály.
Což o to pedály, on má aj hamotné boty, tzn. odsazení do boků, doufám, že je tam výběr materiálu jako dlouhá oska středu nebo dlouhá oska šlapátek... Jenže v materiálu se neorientuju, vždyť nevím co je mufna...
Dají se sehnat nástavce. Našroubuješ je do klik místo pedálů a teprv do nich ty pedály.
A to je běžně k dostání a v nějakých délkách? Jinými slovy, kde?
No to si právě nemůžu vzpomnět. Dělala to firma co někde v Čechách vyrábí vzpřímené tříkolky pro postižené. Vybavuje se mi teď jméno Loped. Zkus projít jejich web, jestli to tam nenajdeš. http://www.loped.cz/
Jestli to teda byli oni.
Tříkolku na polní cestu - doporučil bych si to pokud možno vyzkoušet. Jde to, ale je nutno si uvědomit, že tříkolka je trojstopé vozidlo, což není na horší cestu to pravé...
Pokud se Ti to bude jevit po zkoušce jako akceptovatelné pro uvažovaný typ terénu, tak řeš šlapání. Jak bylo uvedeno - je to možné i když s uvedenými omezeními.
Takže stavba se nekoná, vzal jsem v úvahu doporučení na neurologii a zaměřil jsem na tříkolku. Na tu se z plezíru necítím a tak koupím letošní model EZ-3. Mám tak k dispozici pro stavitele zadní rám z horáka a 3m jekl 40x40mm. Omlouvám se všem, kteří mě fandili, ale zvětší se mi tím naděje na návrat s projížďky.
Tak mi přece jen znovu ruplo v kouli a dávám se znovu do stavby, trojúhelník mám vzadu z horáka, jekl 40x40mm, horáckou přední vidlici 20", šlapací střed z favoritu, ale visí mi ve zduchu trubka hlavy řízení, protože z favorita mají trubku v místě návarů rámu perforace z výroby. Kvůli levorukosti mám na to teda zámečníka... snad se to spraví :-)
Kde prosím objednám trubka s vnitřním průměrem 31,5mm?
Navíc řídítka ještě nevím jak řešit, ale to nějak dořeším.
Teoreticky v Hutním materiálu. Prakticky budou chtít, aby´s chtěl 6 m dlouhou rouru. Lepší je obejít pár větších (s několika zaměstnanci) zámečnictví - mají víc různých zakázek - kde se délka, která ti stačí, dá nalézt /a levně/. Hlavovou trubku jsem vyříz´ z horáka na šroťáku za cca 10,- Ká-čé.
Hlavovou trubku jsem na šroťáku vyřízl ze starého BMX kola. Sice je v ní také díra ale vychází mimo jekl.
Hlavovou trubku mám vnější průměr 35mm, tloušťka stěny 2,5mm a perfektně to sedlo na nové hlavové složení, co se prodávají na nové horáky, takže vnitřní průměr nikoliv 31,5mm jak na favoritech, ale 30mm. Takže toto brnkačka. Už jen posvařovat a napasovat vyráběné sedlo a vychytávat mouchy a jezdit a jezdit a...
Takže po necelých dvou(ch) letech bude hotovo? Ty teda fofruješ ...
B-)))
Tak trubku jsem objednal půl metru 35mm vnější průměr a stěna 2,5mm, rozřežu to na 3 části (pro 3 kola :-) a nechám je prosoutružit. Ještě ty plastové trubky na řetěz a su zavalen materiálem jak výsadkář. Snad tu někde najdu odkaz...
Míním šlapací střed s trubkou z favorita přivařit na "pojízdný" násuvný jekl 45x45 pěkně nahoru, ale ještě nevím, jak to pak fixovat na rámový jekl. Mám to stáhnout šroubama vodorovně nebo vertikálně, vzhledem k namáhání tím šlapáním?
Čumák a okolí hlavového složení jsou na SWB kole podle mě namáhané hlavně do stran, právě od šlapání. Trochu to záleží jak vede řetěz, jestli je hodně podél rámu (prakticky jen stranové namáhání), nebo jestli jej kříží pod nějakým větším úhlem nebo je sice rovnoběžně, ale hodně nad rámem a podobně (pak se přidá i svislé namáhání, vodorovné je tam furt).
Pod sedlem (mezi koly) pak je zase namáhání svisle od váhy jezdce. Pokud ti nějak vychází použití obdélníku nebo oválu nebo něčeho obecně většího v jednom směru, hodí se to dát na plocho je-li to dost silné na hmotnost jezdce když je to na plocho. Tak zajistíš tuhost proti silám od šlapání a zároveň pohodlí pasivním pružením svisle.
srouby svisle , pokud je das vodorovne pri sikovnem padu je mas zapichle v noze...
jinak preji hodne trpelivosti pri licovani jacklu do sebe.
to jirka-> domnivam se ze zde je nasazeny jackel 45*45 na 40*40 a vsechny sily jsou preneseny tvarovym stykem.
Dal bych šrouby vodorovně. Stejně, jako jsem je měl tady http://www.papji.wbs.cz/Stavba_lehokola_a_dalsi... na sedmé fotce. A pokud bych chtěl mít 100% jistotu, aby se vnitřní jackel nepohnul dal bych je i nahoře. Přece jen si myslím, že hrozí při šlapání více uhnutí středu do stran, než to, že se bude kývat nahoru, dolů.
Zítra budu mít vzadu svařený rám a budu pasovat přední vidlici, takže su zvědavý, jak to dopadne. Mám taky přivařený střed na jekl, ale musím ještě sehnat plechy na zavaření děr po trubkách, Doufám taky, že vevnitř vydržel středový závit.
Tak mám svařený zadek, ale ten úhel podle Ninka, jako pravý-kolmý úhel, je přetáhlý, takže budu muset zalomit jekl u hlavové trubky a dostat tak šlapací střed dolů. Nepříjemné...
Už při kreslení plánů ve vektorovém editoru jsem určil úhel hlavové trubky tak aby byl 72° vůči zemi, tak jako je u dětského horského kola s podobnou vidlicí jakou jsem použil (geometrie rámů nalezeny na stránkách Author). Zámečník co vyráběl rám sice obracel oči v sloup když jsem chtěl mít hlavovou trubku v úhlu 88° vůči hlavnímu jeklu ale ujistil jsem ho že to nemusí být na stupeň přesně, ať to dá nějak od oka... :-) Výsledné dílo jsem zkontroloval trojúhelníkem a podařilo se mu to!
(dotyčný řemeslník si před časem postavil LWB takže má pochopení)
Tak jsem už propiloval díru pro hlavovou trubku a zkusmo to dal dohromady. Pěkné uspokojení :-) Ještě mi přijdou provrtaná žebra na síc aj s kulatinkama a budu zkoumat pozici šlapacího středu. A pak už jen finále v podobě kladky pod sícem a ty řídítka. Příště to budu dělat z jeklu 35x35mm.
Včera (30.8.) mi svařili rám. Že bych letos opravdu vyjel? Sedadlo a' la "parkovou lavičku" budu dělat podle původního vzhledu, který byl na jakémsi kanadském lehofóru (lamely na žebrech).
Nejsem si jistý, jestli včera byl srpen, ale s těma lamelama počítám na dřevákovi, kde to budu přidělávat šroubkama. Akorát zrovna na tom dřevokole mi zamrzla domluva s truhlářem. Ve výsledku chcu porovnat hmotnost. Mám na tom oceláču velký rozvor 136cm, tak su zvědavý, jestli to na polňačkách v okolí budu dostatečně obratné.
Měl si na rám nějaký výkres nebo od oka (jak já)?
1/2 a 1/2.
8-)
Částečně od Highlandera, částečně http://www.bauanleitungen.ch a trochu Shok a trochu vlasní invence.
Tak mi truhlář po dvou měsícách vrátil vyvrtané žebra na síc aj s kulatinkama a začínám laborovat s kompletní montáží sícu na rám. V návaznosti budou řídítka a pak podle noh na šlapátkách bude/nebude snížen šlapací střed dolů.