Tady jsem vybral jeden typický příklad, který ve mně vzbuzuje pochybnosti o důvěryhodnosti Čemby. Je z článku o zničené Palkovické stezce.
V článku Čemba o Palkovické stezce se píše: „ Pro lidi z širokého okolí Frýdku-Místku byla jednou z takových stezek, které ve vás probouzejí lásku k přírodě ………..
Díky její vhodné poloze ji při svém návratu z odpoledních vyjížděk po Hůrkách využila většina cyklistů. Pro pěší turisty byla cílem víkendových vycházek.“
V dalším odstavci se píše: „Stav stezky se však s léty zhoršoval. Stezka zarůstala obtížným maliním, někde byla poškozena erozí, jinde špatným vedením.“
V těch dvou odstavcích je podle mě velký rozpor. Ještě jsem neviděl stezku, kterou hojně využívají cyklisté i chodci, aby ZARŮSTALA MALINÍM. Intenzivně využívaná stezka má opačný problém – neustále se rozšiřuje a v jejím bezprostředním okolí zeleň pomalu mizí. Z toho, co je vidět z fotodokumentace, mám dojem, že stezka byla využívána jen minimálně a že před zásahem Čemby byla mnohem hezčí. Je zde patrná snaha o manipulaci se čtenářem, snaha o vyvolání dojmu, že za Čembou stojí spousta nešťastných turistů a cyklistů.
Dále cituji: „Místní členové Čemby tak byli postaveni před volbu, buď dobrovolnicky pracovat bez doložitelného povolení, nebo nechat chodník dále chátrat a zarůstat. Rozhodli se pro první možnost.“
To je velmi zajímavé – členové Čemby bez „patřičného doložitelného povolení“ upravovali lesní stezku. Srozumitelněji se to dá formulovat také tak, že to dělali ilegálně, neboli načerno. To je podle nich zřejmě v pořádku, dokonce se jdou s výsledky své práce pochlubit přímo k primátorce. Poté, co magistrát odmítl prohlídnout a tím de facto legalizovat úpravu této stezky, Čemba se brání za pomoci právníka. Ten vypracuje právní analýzu, která hovoří ve prospěch Čemby. Asi mají opravdu šikovného právníka.
V článku se v závěru píše: „Dobrovolníci z Čemby dokázali pracovat podle světově uznávané dobré praxe a s citem pro přírodu.“
K tomu bych dodal jen tolik, že Čemba předvedla poměrně zdařilý husarský kousek. Svým partyzánským způsobem jednání pravděpodobně vyprovokovala lesáky ke zničení jedné pěkné pěšiny, poté obvinila magistrát z protiprávního jednání, přičemž neopomněla zdůraznit, že tato praxe je světově uznávaná a k přírodě citlivá.
Každá věc má dvě strany. Jsou-li na jedné straně "světlé zítřky" začíná to pro mě smrdět čertovinou. Poohlížím se po straně odvrácené, po tom , co má zřejmě zůstat skryté. )-8
Palkovická stezka, jak byla zde prezentovaná, mi přijde jako dílko týmu velmistra propagandy J. Goebelse. Když je totiž nátlaková akce vydávána za "světově uznávanou dobrou praxi" je zde, bohužel, něco špatně. Něco, co nutí k zamyšlení ...
I proto "Pohled z druhé strany"
8-)
Vezmeme par vet vytrzenych z kontextu, zamerne prekroutime, okorenime demagogii, vyvodime mylne zavery a hle, dostaneme Fénixuv prispevek:-)
No to bych blil z tebe fénixi.. nechť se v popel obrátíš a už nikdy nepovstaneš...
Možná to autoři Palkovické stezky trochu zveličili a přehnali s významem jedné pěšiny, v době globálního oteplování a kácení pralesů je to celkem prkotina. Pravda, odmakali si tam dost hodin bez nároku na odměnu, což je v dnešní době celkem unikát. Pracovali na něčem, co jde úplně mimo aktuální generaci úředníků, přidělující miliony na rozvoj regionální turistiky či podpory sportu mladé generace. Když to dokončili a vypadalo to přijatelně pro lidi i pro přírodu, přijel buldozer. Budiž, je to asi normální. Existuje totiž něco jako:
a) generační rozdíly - pamatuji doby, kdy byli vyznavači menšinových sportů jako skateboard, BMX, snowboard řazeni rozumnou většinou mezi úchyly, kteří ohrožují chodce, generují randál na sídlištích a zpomalují provoz na vlecích. Teď mám na sídlišti 150m od bytu U-rampy obehnané zvukolamy a na sjezdovkách vznikají snowparky pro prknaře.
b) snaha lidí protěžovat vlastní zájmy nad zájmy druhých - znám cyklisty preferující u výletu rovinatou asfaltovou cestu stejně jako ty, které okouzlily úzké stezky proložené kameny a kořeny, brody a s profilem jako zuby cirkulárky. Je samozřejmé, že těch prvních bude vždy více, protože jen menšina si poradí s požadavky na zručnost, fyzičku, spolehlivé dražší kolo, problém co s dětmi ... ovšem stejně jako většině turistů stačí výlet na Petřín, pořád by měla mít zdatnější menšina možnost vylézt si na Sněžku.
c) ekonomické hledisko - pro lesáky a radnice je biker ekonomicky nebezpečný či nezajímavý, lesáci mají obavu z plašení zvěře a eroze stezek, radnice se potřebují předvést většině a možná i trochu profitovat. Debata o tom jak plaší zvěř rodinka s uřanými ratolestmi, eroduje lesní technika, otevírání cyklostezek spočívá často jen ve výrobě cedulí ... se nepřipouští.
Tak co s tím, máme tu Čembu lobující za menšinu, které se v ideálním případě podaří po mnoha létech přesvědčit tu většinu, že použít jedno procento z rozpočtu cyklodálnice protínající Šumavu na občasné pročištění a zarovnání povrchu terénní cyklostezky tamtéž je normální a zdravá věc. Jenže než k tomu dojde, budou členové této spontánně vzniklé organizace spontánně generovat různé akce a projekty. Některé úspěšné, některé propadáky. A různí Fénixové budou remcat a kritizovat, pochybovat o důvěryhodnosti a varovat .. než a) umřou a nahradí je nová tolerantnější generace b) která bude ve stáří na těch rovinatých asfaltkých vzpomínat jak to kdysi drtili v terénu c) a dostanou se i do těch funcí v úřadech.
Nové sporty vznikaly a vznikat budou. S tím nemám problém. Že Čemba lobuje za menšinu, to mi také nevadí.
Vadí mi, že Čemba si nejde svojí cestou. Je agresivní vůči snažení lidí z jiných odvětví cyklistiky. Nacpala se mezi cykloturisty a obyčejné výletníky a snaží se urvat kus něčeho, co ti lidé budují už spoustu let. Čemba napadá asfalt, protože ho nepotřebuje. A kašle na lidi, kteří asfalt potřebují.
Drtivá většina cyklostezek vede po lesních, nebo polních cestách, po tzv. obslužných komunikacích, které mají soukromé majitele. A ti je POTŘEBUJÍ POUŽÍVAT k obhospodařování svých pozemků. Asfalt se nepokládá kvůli traktorům, ale kvůli cyklistům. Vlastníci těch cest jsou většinou natolik velkorysí, že cyklisty na své cesty OFICIÁLNĚ pustí. Ale zároveň ty cesty potřebují i pro sebe. Pokud se taková cesta udělá ze štěrku, traktory ji několikrát ročně poničí a... cyklista má smůlu. NE TEN TRAKTOR! Proto se dělají z asfaltu - aby byly sjízdné po celý rok bez ohledu na to, že po nich jezdí i traktory. Takže obvinění, že asfalt je pro lesáky a zemědělce je ve své podstatě lživé.
Navíc přírodní povrch je sice levnější, ale potřebuje celoroční údržbu. Což není nijak levná záležitost.
Kdežto dobře položený asfalt je sice drahý, ale v té vysoké ceně je zahrnuta údržba na celá desetiletí dopředu.
Celý třetí odstavec jsou bludy. "Asfalt se nepokládá kvůli traktorům, ale kvůli cyklistům." Soukromníkovi, nemá-li zájem něco z cyklistů "vymačknout" na ně zvy... určitě víš, co. Vydávat tvrdě vydělané peníze pro výletníky? To by museli být na hlavu.
Fénixi, Fénixi, teď jsi ouplně mimo. Bohužel.
Já teda nevím, jestli jsem to špatně napsal, nebo co? Možná jsem měl napsat spíš páteřní trasy, ne cyklostezky a měl jsem zdůraznit, že ten asfalt neplatí vlastníci cest?
Vlastníci cest ten asphalt platí, ale platí ho, protože po těch cestách jezdí se svými osobními vozy. Aby si je neničili. Páč myslí ekonomisch.
Pokud by ho (asfalt) neplatili oni, musela by to dělat obec. Proč by to dělala, vždyť výnos z daní lze nasměrovat i jinam ...
8-)
Mi přijde, že si nerozumíme. Psal jsem o polních a lesních cestách, jejichž majitelé souhlasí s cyklistickým provozem s tím, že tyto cesty používají spolu s cyklisty. Asfalt se platí s evropských a obecních peněz z důvodů, které jsem popisoval - aby ty cesty zůstaly celoročně sjízdné pro cyklisty. Traktory asfalt nepotřebují, poněvadž jsou konstruovány pro jízdu terénem. Kdežto Čemba tvrdí, že ten asfalt je tam pro ty traktory a cyklisté že jsou jen zástěrka k utrácení peněz za asfalt. Něco podobného se možná řešilo v údolí Orlice. Ten asfalt se tam nejspíš nalil, aby Povodí Labe, nebo jak se ten podnik jmenuje, mohl používat stejnou stezku jako cyklisté a neničil ji svojí technikou, kterou používá při údržbě břehů apod. Ale to se jen dohaduju.
Jinak mě docela překvapilo, že jinak docela výmluvní zastánci Čemby neuvedli jediný VĚCNÝ argument, kterým by vysvětlili či obhájili počínání Čemby v Palkovickém lese.
tobě připadá Čemba agresívní a tlačící se mezi cykloturisty výletníky, snažíc se utrhnout si z koláče veřejných peněz které jí nepatří, peněz určených pro ty správné cyklisty, ty co tady jsou už dlouho a mají přednostní nárok ... víš o tom jsem psal výše. Prostě ty a tobě podobní nechápete, že tady existují ještě jiné druhy cyklistů, část z nich už dlouhé roky (já více než 10) se smíšenými pocity sleduje tzv. podporu cykloturistiky, vidí že se tady podporuje z veřejných financí rozvoj cyklistiky, považují se za cyklisty, ale když už (střelím od boku) 10% z nich rádo přírodnější terén, tak nechápou proč také 10% prostředků neputuje na tvorbu těch jejich přírodních tras (nebo 5% nebo 3%, jde o princip).
Vlastně už roky ve mně narůstá při pohledu na některé cyklostezky pocit, že my lidé děláme něco špatně, lijeme asfalt, válcujeme, utápíme milióny namísto toho aby jsme si namontovali odpruženou vidlici a sedlovku. Ale to je můj názor a respektuji, že většině to tak vyhovuje. Ovšem zároveň by se nikdo neměl divit, že první biker který řekne nahlas tu kacířskou myšlenku "za každých 10m asfaltové cyklostezky můžeme mít 1000m upravených stezek, tak proč alespoň část prostředků nedat tímto směrem" sklidí od nás nespokojených bikerů velký aplaus.
Ten tvůj argument, že přírodní povrch potřebuje pravidelnou údržbu platí jen pro ty polňačky, po kterých se chceš prohánět zároveň s traktory. V okolí máme několik cest se zaválcovaným štěrkem kde mají motorové vozidla zakázaný vjezd (vesměs hráze kolem řek), jezdí tam tuny cyklistů (často i na silničkách!) a povrch je už cca 5 let nepoškozený. Tyhle 2-3 m široké cesty sice nejsou přesně to, co chce Čemba, ale nic to nemění na tom, že často stačí multikára, pár lopat, betonová skruž přes potok a za "pár korun" může jet člověk kilometry hezkou přírodou aniž by potkal jediné auto.
Hele, o své asfaltky se neboj (ostatně pro výjezd a příjezd je využívám také), ale nedělej z Čemby strašáka pro lidi, je to spontánně vzniklá organizace, takže některé její kroky mohou být ze začátku nešikovné, ale globálně vzato je tady pro cyklisty a ne proti nim.
Ano, myslím si to samé, co Ty. Členové Čemby by si měli namontovat odpruženou vidli a sedlovku. Tím by měly jejich nároky skončit. Pak už stačí jen vyrazit. Píšu to už poněkolikáté - přírodních cest je k dispozici dostatek, či spíš dokonce přebytek. Například investice do singltreků je úplně zbytečná. Kdežto kvalitních asfaltových cest pro cyklisty je pořád zoufale málo. Nehledě na to, že na každé nové asfaltové cestě se vyrojí i bruslaři, kočárky a podobná havěť :-), takže je evidentní, že asfalt nechybí jen cyklistům.
A já už po několikátý píšu: Pokud se nebudou stavět asfaltový dálnice v lesích kde se tím zničí přírodní stezky, pokud se nebudou i moje peníze vyhazovat na nesmyslné megastezky tam kde jsou zbytečné a přitom budou umírat cyklisté v okolí měst protože tam ty stezky chybí budu mít pořád připomínky a budu do toho šťourat, a´t v rámci Čemby a nebo sám za sebe.
A stavět asfaltový stezky pro bruslaře v kamžiku kdy nemáme peníze na základní síť dopravních stezek je zkrátka dementní. Je to na úrovni nezaměstnanýho co nemá na nájem ale koupí si plazmovou televizi.
Ani Ty bys neměl paušalizovat - kolik asfaltových dálnic v lesích se postavilo a kolik se při tom zničilo přírodních stezek? A kolik přírodních stezek ještě zbylo? A čemu říkáš "nesmyslné megastezky"? Kolik je asfaltových stezek v poměru k těm z přírodního materiálu? To by možná byla dost výmluvná čísla, která by jasně hovořila o tom, že asfalt je celkem vzácnou záležitostí a že terénní cyklisté z něj nemusí mít strach.
O stavění asfaltových stezek pro bruslaře v okamžiku, kdy nemáme peníze na základní síť dopravních stezek, jsem nenapsal ani slovo. To je samozřejmě dementní, jako stavět v takovém okamžiku singltreky. Je to na úrovni nezaměstnanýho co nemá na nájem ale koupí si plazmovou televizi.
Nesmyslná megastezka je třeba na Šumavě u gerlovy hutě, už to tu bylo několikrát, najdi si fotky. Další je třeba u Vlkavy - asfaltka skrz les a přitom na okolních silnicích mezi vesnicema už auto srazilo několik cyklistů.
Není to jednoduchý, není to jenom problém že se tím ničí příroda nebo tak, je to celý balík problémů. Z logiky věci Čemba která je zaměřená na teréní cyklisty upozorňuje na problém z pozice teréních cyklistů, kdyby se o to zajímala i nějaká organizace zabývající se cyklodopravou tak by zase kladli důraz na problém plýtvání penězi. Na to by se podle mně měli zaměřit organizace typu automat atd. Ale protože se o to nikdo nestará tak je prostě čemba víc vidět a tím je víc vidět její hlavní argument.
Ale všimni si že i když začínáme tím "ničí se tím příroda" dodáváme je to plýtvání" atd.
Argument "kolik se tím zničilo přírodních stezek" nemůžu přijmout, to bysem pak mohli rezignovat na jakýkoliv posuzování třeba dálnic s argumentem "not ak se postaví dálnice, ale koukejte kolik místa ještě zbyde".
Vysvětli mi prosím, proč letěl pan Kvasnička do USA, kde se přednostně věnoval singltrekům. Dokonce pomáhal jeden budovat. V USA neexistují cyklostezky? Že by se totiž býval byl mohl na své stáží věnovat cyklostezkám, to by bylo rozhodně prospěšnější. Když se z USA vrátil, napsal do časopisu Velo nadšený článek o tom, jak v USA vzniká jeden singltrek za druhým. To vůbec nezapadá do tvrzení, že Čembě jde především o stávající síť cyklostezek. V jednom z inzerátů si Čemba stýská nad tím, že biker musí jednu půlku vyjížďky kolo nést a druhou tlačit. Kudy to vlastně členové Čemby jezdí?!! To nevypadá na cyklostezky! Tvým tklivým slovům o tom, že Čemba má takhle ušlechtilé úmysly lze jen těžko uvěřit. Navíc mám z celé diskuze dojem, že problém není v asfaltu, ale ve špatné koordinaci výstavby a propojení cyklostezek. Doufám, že si nemyslíš, že tím koordinátorem by měla být Čemba. To už mne napadá přirovnání kozla k zahradníkovi, nezlob se.
A víš co, já si myslím, že by tím koordinátorem skutečně měla být Čemba. Oni by se potom třeba tobě podobní konečně probrali a místo nejapného držkování a bezuzdné kritiky snahy ostatních zvedli své zadky a něco pro svou věc udělali.
Zatím tady už pěknou dobu jen mlátíš pantem do klávesnice a přitom slintáš na Čembu jakoukoliv možnou špínu, která tě napadne, kam až tvoje představivost sahá. Nelíbí se ti to ? Tak s tím něco udělej, založ si vlastní organizaci, která se bude starat o ten typ cyklistů, za který se ty sám považuješ.
Ach jo, fakt mám rád lidi, kteří neví co chtějí, a i kdyby to věděli, tak pro to nic neudělají. Ale jsou si naprosto jisti tím, co nechtějí a jdou po tom, jak slepice po flusu.
Nejapné držkování, bezuzdná kritika, zadky, mlácení pantem do klávesnice, slintání na Čembu, jak slepice po flusu. To jsem celej já :-)
Nicméně - já po ničem nejdu. Já vyjadřuju svůj názor, diskutuju, jsem tvrdohlavý a podezřívavý. Ale nemám z toho ani korunu. Jako slepice tady možná kdákám a natřásám si peří, ale po flusu opravdu nejdu. Po flusu jdou právě ti lidé, kteří vědí, co chtějí a něco pro to dělají.
Právě jsi začal podporovat Čembu. Nevěříš ? Mrkni do svého posledního, opět konstruktivního vlákna.
Dokážeš pochopit že čemba nevznikla proto aby stavěla cyklostezky? nechápu proč pořád za něčím hedáš to co tam neni a na tom si stavíš tvoje pokřivený fantazie.
Ale nevím proč se tio pořád snažím to vysvětlit, ty si stejně pořád vedeš svou a jenom házíš špínu. Přeju hodně štěstí v tvém paranoidním světě kde jsou všichni ti špatní a chtějí ti jenom škodit.
Přiznáš-li konečně zcela jasně a bez vytáček, že Čemba nevznikla proto aby stavěla cyklostezky, ale aby jejich výstavbu ovlivňovala ve prospěch výstavby singltreků, (čili aby byly nějaký "bajkový vdolky,“ jak říká pan Kvasnička) situace se rázem vyjasní. Z té špíny, kterou házím, se stane holá skutečnost.
Máte-li možnost zaje(c)t si na cyklostezky v okolí Kladna, vyzkoušejte povrch Glorit. Cca 10 cm tlustá, propustná vrstva, co unese Avii (i naloženou) je řešením. Pro bruslaře nepříliš vhodná. Kladenští radní? spíš provádějící firma pořídili "za málo peněz hodně muziky"
neznam presne situaci v konkretni lokalite,ale cely ten humbuk kolem te "pesinky" ze strany Cemby me rovnez pripada jako dalsi demagogicka masas , jejiz hlavnim cilem je ukazat jejich oveckam" hledme, jak je ta Cemba ekologicka a bojuje za zajmy bajkerstva" Pritom opak je pravdou,Cembiste prosazuji za kazdou cenu budovani zbytecnych a nelegalnich singltreku , pricemz jejich hlavnim motivem je asi uzobnout si co nejvic z kolace penez tekoucich z EU do podpory cyklistiky v CR. Skutecne zajmy bikeru je vsak vubec neinteresuji, nebot bikeri v CR nemaji potrebu jezdit po vytycenych trasach, ale chteji maximalne vyuzit stavajici sit jiz existujicich pesinek a cest v lesich. Pokud Cembu nekde poradne neprasti pres hlavu (obrazene receno) tak se v bodoucnu dockame diky jeji aktivite zakazu vjezdu do lesa. myslim si ze je cas na to, vysvetlit Cembe , ze lobuji jen za sebe,ale ne vetsinu bikeru vCR. tekze me nezbyva nic jineho nez souhlasit s Fenixem.
Nepochopil. Bohužel.
Nepatřím k sympatizantům ČEMBy, ale oni chtí upravovat stezky stávající, ne vytvářet nové ...
" ... nebot bikeri v CR ... chteji maximalne vyuzit stavajici sit jiz existujicich pesinek a cest v lesich ..." = zavání anarchií, to by vedlo k devastaci lesa a přírody vůbec ...
(pěšinka vyšlápnutá zvěří je i pro bikera?)
A co ty, ty lobuješ za co? (a chceš-li praštit ČEMBu, nepotřebuješ totéž též?)
8-D
lesni cesty atd. pochopitelene vyuzivat v souladu s Lesnim zakonem. ja zadne upravene cety typu singltrek v lese nepotrebuji a pokud si tam vlastnik lesa vybuduje cestu na svazeni dreva byt i asfaltovou, tak to musim vzit na vedomi a ne do toho pindat z pozice nejake vyssi pozice mravni ci co si to vlastne Cemba prisvojuje.Cemba pak vystupuje jako agresivni ekologicka organizace a ne obhajce zajmu bajkerstva
Pouze bych tě trochu opravil, jestliže je vlastníkem lesa STÁTNÍ firma, tak já jako obyvatel této změně a daňový poplatním můžu pindat do toho, jak tato firma funguje a co dělá. Sice to bude k ničemu, ale právo na to mám.
obecne kecy o danovych poplatnicich a jejich pravech(je zajimave , ze tento argument pouzivaji nejcasteji lide, kteri do statni kasy odvadi nejmene...). Mimochodem, ty jsi natolik fundovany, ze rozumis odbornym vecem, jako je zpusob hospodareni v lese?
Já si troufám říct že do státní kasy odvádím dost nadprůměrné daně, smím tedy podle tebe upozorňovat na to že chci aby se využívali rozumně?
Ať si tam vybuduje třeba tobogán, ale ať pak nikomu netvrdí, že to dělají "pro cyklisty" !!! A to, že na to v mnoha případech jdou dotace z EU je také malinko na hlavu, nepřipadá Ti to tak ??? Proč by se mělo z rozpočtu přispívat nějakému soukromníkovi, který to utratí především za svoje potřeby ? Jen to pak umně zamaskuje tím "pro cyklisty a rekreanty"...
nevim jestli v tomto konkretnim pripade jde o budovani cyklostezky z penez EU a nebo se jedna o priblizovaci cestu pro lesaky.Obecne vsak je potreba si uvedomit ze 90% uzivatelu kola pozaduje co nejlepsi cestu, nejlepe asfalt pro jeich vylety.Osobne nic takoveho v lese nepotrebuji, ale pro posuzovani takovych akci je asi priporitni spolecneska objednavka a ta je dle meho nazoru jasna.Je zajimave, ze tvrde elogicko bikerske jadro odpurcu asfaltu, vubec nevystupuje proti budovani dalskovych cyklotras, napr. Praha-Viden, jeichz smysl unika asi kazdemu rozumne uvazujicimu cloveku. Vzdyt kolik lidi ma touhu a hlavne cas absolvovat tuto trasu zrovna na kole?A do techto projektu se nalevaji uplne neuveritelen penize.Ted jse si ze zajmem precetl na techto strankach o nejake celoevropske siti takovych tras, do ktereho se CR vehemente zapojuje. pritom projet na kole vetsinu mest a obci v CR je sebevrazedny cin z duvodu absolutni absence cyklostezek v obcich a mestech. A to je paneve ten hlavni problem nehospodarneho nakaldani s nasimi penezi a ne kousek asfaltu nekde v lese.
Nikdo nedělal žádnou studii co vlastně cyklisté za povrch cest požadují, takže tvrdit, že 90 % cyklistů požaduje co nejlepší cestu (asfalt) je dosti odvážné.
Z čeho si toto své přesvědčení čerpal?
Já vím o opačné studii Shocartu, asi 55 % chce neasfaltové cesty:-)
neni nahodou majitel shockartu clenem CEMBY ? Podle meho je to zbozne prani Cembaku a ne realita. 90% uzivatelu kola uprednostnuje kvalitni povrch sjizdny za kazdeho pocasi.
To můžu zrovna tak říct: "a není náhodou BH prodejce silničních kol?"
Pokud máte nějaký jiný výzkum tak sem s ním. To je mimochodem další věc na kterou uporňujeme - staví se aniž by se před tím dělal průkum co je vlastně třeba.
90 % cyklistů chce jezdit po přírodních cestách. A vyvrať mi to.
Ale on má přeci pravdu, já tomu věřim, že 90% majitelů kola chce jezdit výhradně po asfaltu. Ale autem, protože velká většina těch majitelů má kolo někde v garáži, ve sklepě, nebo na půdě. A ti co jezdí jen po městě, třeba do a z hospy taky, že jo :o)
Plus samozřejmě všichni plnohodnotní dopravní (těch je snad něco kolem 10-15ti%)
Jó, kdyby se posuzovalo podle cyklistů, kteří kolo používají (doprava, turistika, sport, adrenalin....), navíc se i vzdálí pár km od města (protože se tu řeší cyklostezky v přírodě a né AutoMatové stezky ve městě),to by byla jiná. Kdyby se ještě použila nějaká relevantní jednotka (něco jako tunokilometr), třeba cyklohodina (strávená v sedle), pak by to vyšlo asi obráceně, než si BH představuje :o)))
jsou tu nejake statistiky staci si zavolat na MD pan Martinek. Doprucuji take abys v lete vyrazil podivat se do nejake cyklisticky nastevovane lokality napr.Sumava a muzes si delat carky kolik lidi uprednostnuje asfalt a kolik jich radostne poskakuje po to tve k prirode setrne a klikatici se cesticce, v realu pak plne louzi, balvanu a korenu
Dovolil bych si podotknout, že Šumava je národní park a tam se smí jezdit jen po značených cyklotrasách. Tedy tam, kde je nám správou parku nařízeno.
Můžeme se sice tvářit, že lidé po vyasfaltovaných trasách jezdí proto, že si to přejí, ale daleko více mi připadá, že po nich jezdí proto, že jiné cesty s použitelným povrchem nejsou a nikdo, kromě ČeMBY se nestará o to, aby nějaké neasfaltové trasy zbyly.
Mimochodem, BH je ten samý BH co na bike-foru?
Co takhle podepisovat svoje názory jménem, jako to klidně dělají členové ČeMBY !!!
nejsem clnem Cemby, takze nemusim!(podepisovat se svym jmenem, nakonec ostatni to take nedelaji)
Co se tyce %,pockejme si na pruzkum MD, ktery ma zajistovat Martinek (znas ho osobne, tak se ho zeptej, jak to vypada)a uvidime, kolik uzivatelu kola touzi po singltreku. Aby bylo jasno, nejsem apriory proti budovani singlterku, urcite je to zajimava moznost pro zpristupneni lesa i pro bezne cyklisty. ALE vadi me opravdu hodne to nesmyslene prosazovani singlteruku za kazdou cenu a hlavne ten uplene vyhroceny a stupidni boj proti kazde asfaltove cesticce, ktera v CR vybuduje. Prece Cemba by mela hlavne bojovat za volny pohyb po lese a ne furt prosazovat singltrek jako jedine reseni problemu bajkingu u nas. To preci nemyslis vazne, ze se obavas, ze se zaasfaltuji vsechny lesni cesty v CR! To je upla demagogie a totalni ztrata soudnosti. Timto svym pocinanim podle meho nazoru delate medvedi sluzbu cyklistum obecne, dostavate se na uroven Deti zeme a podobnych hnuti a take odrazuje i potencionalni priznivce od spolupravce, tedy me rozhodne.
Nevim, proč dáváš pořád do kontrastu asfalt a singl. Třeba mojí prioritou vůbec výstavba singlů neni (snad mě za to nevyloučí), ale snaha o výstavbu podstatně levnějších a hezčích cest, pokud nejde o vytíženou čistě dopravní trasu (podívej se na moje cyklostezky na rajčeti). To by umožnilo konečně vybudovat větší síť cyklostezek, sice ne úplně "ideálních" pro silničáře, ale takových, které by bez problémů používal většina cyklistů. Zatím se i v lesích a lukách praktikuje jen afaltování, naši úředníci, projektanti a stavbaři nic jiného neznají, neumí a nechtějí (protože by nevydělali). Přesto, pokud ti jde o "singly" a podobné cestičky, i kdyby platil tvůj poměr 90/10, tak by mohlo jít těch 10% financí na tu terénnější část cyklistiky (myslim, že 10% v současné situaci čemba považuje za utopii). Zatím na to nejde vůbec nic, tak proč jsi (nejen ty) tak podrážděný?
K Martínkovu výzkumu, co znamená zkratka CDV a MD jistě víš, takže výsledek je předem jasný, zvlášť jestli se budou ptát na cyklostezce ve městě a otázka bude : preferujete hladký sjízdný povrch, nebo kameny a kořeny ? Odhaduju 99/01 :o)))
A znovu opakuju : řešíme tady "cykloturistiku", jak dálkovou, sportovní, nikoli DOPRAVU ! To ať řeší AutoMat, Oživení, Děti Země.......
O ČeMBě ve spojení se singltrekem se hodně píše proto, že nám stále někdo předhazuje, že chceme nahradit síť turistických cyklotras singltrekem. Jenže snaha, aby se neničila příroda asfaltem a boj proti dopravním cyklotrasám je zcela rozdílný pojem a velmi rád bych slyšel, kde že to blokujeme dopravní trasu a chceme ji nahradit singltrekem. Chci to tu vidět napsané, nebo nech keců !!!
Navíc, samo CDV přiznává, že asfaltové cesty se dnes staví hlavně tam, kde je to projekčně a územně nejsnažší. Je totiž potřeba utratit peníze z EU ať to stojí co to stojí.
S Jardou Martínkem jsem mluvil minulý týden, mimo jiné i o množství jednotlivých skupin cyklistů a o žádném průzkumu se nezmiňoval. Takže mu budu muset zavolat a zeptat se přímo na tohle.
On je průzkum a průzkum, pokud se KČT ptá: "Chcete jezdit po asfaltu a nebo drncat po kamenech a kořenech a brodit se blátem ..." tak je výsledek jasný.
Pokud se zeptáš: "Pojedete raději po rozpáleném děravém asfaltu a nebo raději po hezké přírodní cestě pod korunami stromů?" tak se dozvíš zase něco jiného.
To, že s bojíš použít v diskusi svoje jméno a ukázat kdo jsi a čí zájmy hájíš taky o něčem vypovídá.
tak na teto urovni tedy odmitam s Tebou diskutovat!Coz me tedy mrzi, nebot jsem te povazoval z te particky za skutecne rozumneho a fundovaneho clena i s prihlednutim k Tvym drivejsim aktivitam na poli cyklistiky, kterych jsem si vzdy vazil. Kdyz uz jsem se rozepsal, tak jen dovetek k tem statistikam: rozdelni cyklistu do skupin skupin uzivatelu kola bylo zpracovane ASPK a bylo presentovano na Bike konferenci , ktera se konala v ramci vystavy Sport life 07 v Brne. Ta statistika vychazela z pruzkumu mezi prodejci jizdnich kol v CR za rok 2006. je uverejnena ve sborniku prednasek z teto akce. Pan Martinek me o tom, ze bude provadet pruzkum o potrebach cyklistu informopval loni na jare, kdyz jsem s nim pomerne vehementne diskutovali nad koncepci cyklodopravy JmK. Z toho materialu jednozancne vylynulo, ze takovy pruzkum v CR chybi zejmena ve vztahu k poctu zajemcu o dalkove cyklotrasy,ale i vyuziti singltrek. Predjimat v teto chvili vysledek prukumu a jiz predem se vuci nemu vymezovat, jako to delas ves vem prispevku ukazuje, ze sam nejsi presvedcen o tom, ze priritou vetsiny cyklistu u nas je singltrek. Protoze se o vse kolem vyuziti kola zajimas mozna i dele nez ja, tak ti prece jen musi byt jasne, kdo je prumerny uzivatel kola a jake jsou jeho potreby a pozadavky. Vhodnopu nabidlkou sice muzes jeho uvazovani castecne zmenit, ale vzdy bude prumetrny cyklista milovnikem pro nej bezpecnych a pohodlnych cest ( nejlepe od hospody k hospode po asfaltu, pokud se budeme bavit o rekreacnim vyuziti kola). mas na to skutecne jiny nazor?
Docela by mne zajímalo, kde jsi viděl, že tvrdím, že prioritou většiny cyklistů je singltrek. Tohle neříká ani Tomáš.
Myslím, že většina cyklistů chce cestu bez aut s dostatečně kvalitním a jetelným povrchem bez bahna a výmolů. To říkám celou dobu a nijak se tím netajím.
A usuzovat z množství prodaných kol na preference jejich majitelů dost dobře nejde. Skoro polovina kol jsou horská, dá se tedy říci že skoro polovina lidí jezdí mimo pevné cesty?
Mimochodem, ani CDV není nestranný dotazovatel, co se týče preferencí cyklistů.
Tak proč pan Kvasnička v USA studovala budoval singltreky, učil se jezdit minibagrem, proč o tom napsal článek do časopisu Velo, proč radí Slovenským cyklistům, že bez singltreků k nim nebudou jezdit žádní bikeři? Když teda ví, že prioritou většiny cyklistů není singltrerk? Já vím, co mi odpovíš, protože Čemba je MOUNTAINBIKOVÁ a hájí zájmy terénních cyklistů. Jenomže i mezi terénními cyklisty jsou velké rozdíly. Takže to vypadá, že Čemba hájí zájmy pouze malé části terénních cyklistů, těch SINGLTREKOVÝCH. A ne těch, kteří "chtějí cestu bez aut s dostatečně kvalitním a jetelným povrchem bez bahna a výmolů", jak píšeš.
Když nejsi schopen rozlišit, že se ptám BH na to, kde jsem něco prohlašoval já, tak Ti na nic odpovídat nebudu.
Stejně je naprosto jasné, že máš problémy s komplexním chápáním psaného textu. A podle toho, kolik času věnuješ plácání nesmyslů na tomhle serveru, tak máš taky ..... co na práci !!!
podivej ty osobne podle meho mas skutecne jine pripority nez deklaruje CEMBA, jenze vzdy pri konkretni diskuzi se nechas strhnout a opakujes fraze jako z tisteneho pruvodce pro budovani singltrek.Pokud s etyce statistiky ASPK tak jeji pruzkum se zameril i na rozdelni cyklistu podle zamereni (zpusob vyuziti kola), vzhledem k tomu ze tato statistika neni bohuzel nikde na webu presentovana, tak zde jsou cisla (%)zjistena pruzkumem u maloobchodnich prodejcu kol:
dopravní cyklisté 15
výletníci 45
hobby 25
sportovci 5
turisté 8
ostatní 2
souhlasis?
Fenixe ja osobne vubec neodsuzuji, mozna voli prilis expresivni vyrazy,ale v podstate ma pravdu. nevim proc se do nej tak navazite. Copak nejste schopni slyset i jiny nazor? a jeste proc si tedy cemba nezada seriozni pruzkum u nejke agentury? at se mate cim pak ohanet! ja bych to urcite respektoval.... sak penez mate ted dost :), clenska zakladna utesene roste, sponzori pribyvaji....
Teď to neber jako nějaký útok nebo něco, ale co teda podle tebe z tý statistiky vyplývá? pro mně třeba to že 15 % lidí používá kolo jako dopravní prostředek a zbylých cca 85% v podstatě pro zábavu.
Takže to vidím tak že dokud nebude uspokojeno těch 15% dopravních cyklistů tak je budování asfaltových stezek pro ty "pro zábavu" vyhazování peněz.
Ale podle mně jsou tyhle výzkumy ať už ukazují cokoliv skoro nanic, podle mně se musí posuzovat konkrétní případ. Bude plánovaná stezka sloužit pro dopravu nebo zábavu (turistiku, sport...)? Pokud pro dopravu, vede opravdu tak aby ji lidé používali? Nebudopu radši jezdit po silnici kde sice riskují ale je to kratší/rychlejší?
Pokud bude stezka pro zábavu/turistiku, není lepší použít levnější povrch a postavit víc kilometrů?
Víš co říkal Winston Churchill: "Věřím jen té statistice, kterou jsem já zfalšoval" :-)
Docela by mne zajímala metodika, jak bylo řešeno dělení na výletníci, hobby, sportovci a turisté. Protože pokud se mám já přesně zařadit do některé z rubrik, tak nejsem schopen říci do které. Snad jedině sportovce škrtnu bez většího uvažování, u ostatních fakt nevím.
Můžeš dát k dispozici metodiku, jak se průzkum prováděl?
Ale jinak, pokud sečtu turisty, výletníky a hobby a sportovní uživatele, tak doprava je skoro nezajímavá.
Takže volání po čistě rekreačních trasách je oprávněné. A dopravní trasy by měly vznikat podél silnic tam, kde se jezdí za turistikou. Vite třeba, že kolem trasy R35 v Českém ráji není vůbec navržena žádná úprava pro dopravní cyklistiku? A to je zrovna jedna z tras, kde je cyklistů hodně a aut tam také není málo :-(
reakce na prispek Michala Jandy ( system uz neumoznuje na nej odpovede primo). jednak ta cisla odrazi stavajici stav, pokud se vybuduji kvalitni cyklostezky v sidelnich utvarech, tak podil dopravnich cyklistu vyrazene vzroste.Ale ta cisla alspon davaji nejakou predstavu o
sturkure cyklistu. Osobne si myslim, ze pruzkum o potrebach a priporitach uzivatelu kola je zasadni material bez nez povazuji jakekoliv investovani do cyklo infrastruktury za mrhani prostredky . je to logicke zdany podnikatel prece nespusti investici, pokud si neni jisty jeji ucelnosti a navratnosti. zatimco stat podleha tlakum nejruznejsich lobby a vyslovene mrha prostredky nas danovych poplatniku (tedy i tech , kteri tam stejne neprispivaji), tedy chova se naprosto neracionalne a nehospodarne. Preci eni mozne planovat vynalozeni miliard Kc na nejake dalkove cyklotrasy, kdyz chybi elemantarni erkonomicky propocet a zjisteni vyuzitelnosti. Stejne je to i se singltrek. Vsimni si, ze Cemba nikde neuvadi nejaka cisla, tedy vyjma tech jak to prioneslo mld. Liber ve Skotsku. jenze jednak to vychazi z jinych podminek, v anglii je obecen zakaz volnehjo pohybu po krajine a tak kdyz se objevi misto, kde se da projet na kole v prirode, tak je logicky vyuzivane, ale Cemba nikde neuvadi kalkulaci nakaldu na vybudovani a zejmena na udrzbu takove pesinky. Proc? No je jasne, ze za 10 let je vyuziti asfaltove cesty pravdepodobne efektivnejsi, nebot takova sotolinova cesta vyzaduje v delsim casovem useku vyrazne vyssi naklady na udrzbu nez asfalt, byt je pocatecni investice nizsi. nechapui jeste jednu vec, pokud je to ttakovy business, tak proc Cemba ne vlastni nakady nevybuduje vzorovy projekt singlterku a take zajistuje jeho udrzbu, spravu a vse kolem. Vzdyt se ji to preci musi vratit behem par let tak jako ve Skotsku, ne? Jenze jednodusi je prudit a pozadovat to po statu, tedy jen kritizovat bez vlastni odpovednosti. A to me osobne hodne vadi.Howg
BH:
Takže opět kritika s tím vzorovým singletrackem, která kritizuje, co je tak je ve skutečnosti úplně jinak.
To je důvod, proč už v těchto diskuzích téměř neraguju, protože tu stále někteří dokola vytahují nepravdivé argumenty typu, že Čemba dělá nebo tvrdí tohle a tohle.
Je zajímavé, že ti, co nemůžou Čembu vystát vždy ví nejlépe, co Čemba dělá a tvrdí a přitom si nejsou ani schopni podroběni přečíst stránky Čemby, kde většina těch informací je.
Tenhle druhý odstavec není mířen ani tak na tebe, jako na některé další diskutující (jen jsem to zmínil v souvislosti s tím vzorovým singletrackem).
tak o tom nevim, za se tak podrobne stranky Cemba nestuduji..., pokud je to tak,tak to jedine spravna cesta.S hodnocenim si vsak pockam az za nejakou dobu po realizaci. Priklady s USA jsou jasne, po par letech doslo k uplnemu zniceni techto cesticek asi v oblasti Marin( alepon tak me informoval jednen navstevnik teto obvlasti)
problém je v tom, že při plánování cyklotras by se neměl dělat průzkum mezi stávajícími cyklisty, ale mezi všemi potenciálními budoucími cyklisty. Tedy je potřeba se ptát i lidí, kteří teď na kole nejezdí a zjistit, jak moc by jezdili, kdyby se postavila např. síť asfaltových cyklostezek nebo síť singletracků. A z hlediska investování peněz z veřejných rozpočtů uvážit další vlivy, například kolik lidí v důsledku změn v dopravní (případně sportovně-rekreační) infrastruktuře přesedne z auta na kolo (tzn. ušetří se parkovací místa, hluk, znečištění, přeplněnost silnic), kolik lidí naopak cestou "za cyklistikou" pojede autem atd. (těch vlivů je samozřejmě celá řada dalších).
vicemen souhlas s PavlemS
Takže když použijeme čísla, která jsi sám sám napsal, tak najednou je to zase špatně? A máme dělat korekci na nenarozené cyklisty? Můj názor je, že ve většině oblastí nebude nikdy dopravní cyklistika masovou záležitostí a vždy bude převažovat to vytažení kola za hezkého počasí a hledání kusu hezké cesty bez aut.
Ptal jsem se také na tu metodiku toho průzkumu.
Těžko uvádět čísla o údržbě jakýchkoliv cest pro cyklisty, když se o ně prakticky nikdo nestará nebo do toho skrývá jiné náklady.
rekace kolombo cisla... vubec ne,za temi cisli si celkem stojim, jen upozornuji na to, ze hodnoti soucasny stav. Ja jsem presvedcen o tom, ze pokud se lidem umozni dopravovat se po sidleni oblasti na kole, budou se kola jako dopravni prostredek vyuzivat masoveji. Stavajici prevazujici rekreacni vyuziti kola je anomalie dana stavajicimi podminkami pro provoz kol ve mestech a td.
a jeste reakce Kolombo. nechapu proc si nekdy nevyjedes za hranice do Nemecka, Rakouska, Danska, Holandska, tam ti musi byt jasne kam by se nase cyklistika mela ubirat z heldiska celospolecenskych prinosu. nevi jestli zrova ceska cesta kolo presdevsim pro sport a rekreaci je ta spravna..
Ale když si čtu tvoje odpovědi tak spolu přece vůbec nejsme ve sporu. Říkáme celou dobu že dopravní stezky v sídelní oblasti jsou správně a že se teď ka staví nesmyslně bez průzkumu preferencí, style, "utratíme co půjde".
Jiná situace je pokud jde o sportovně-rekreační stezky. Pokud se obec rozhodne že utratí x miliónů za sportovně-rekreační stezku tak by prostě měli vědět že existuje alternativa v podobě singltreku a sami se rozhodnout. proto ty příkladu z Walesu apodobně, turistika je průmysl jako každý jiný.
Já tady často dávám za příklad Šumavu, protože ji znám. Asi rok před založením čemby, kdy jsem naprosto netušil že nějaká čemba někdy vůbec vznikne jsem na Sumave potjak nezanedbatelny mnozstvi lidi kteri byly rozpacity z toho ze tam je vsude asfalt. jejich reakce by se dali shrnout "pekny to tu je, ale priste uz sem asi nepojedu, uz sem to videl a po asfaltu muzu ejzdit doma".
Samozrejme jsem se neptal vsech cyklsitu co jsem potkal, tohle byli vesmes lidi keri se ptali na cestu atd., alle vzorek to byl pomerne pestry.
Co je pro mistni lidi, ketri se v podstate muzou zivit jedine turistijiou lepsi. Clovek co tam prijdede jednou a nebo clovek co se tam bude vracet? A lze to funguje ukazuje prave prikald toho Walesu.
Jeste k tomu proc si nedame udelat nejaky pruzkum - nemel by to delat ten kdo rozhoduje o tech penezich? vzdyt se na tom shodneme. Taky si endelam pruzkum jestli ma armada koupit obrneny transportery nebo treba dela:-)
takze nakonec shoda, bordel je v nejvyssich patrech nasi spolecnosti , tedy neefektivita, nekompetentnost, parcialni zajmy a to je nejvetsi problem budovani cyklostezek u nas. Jen jak to zmenit?
Stourat se v tom. Tlacit na uredniky aby utraceli nase penize efektivne. Nejhorsi co muzeme udelat je nedelat nic:-)
Ale ten asfalt opravdu JE pro cyklisty. Když bude po přírodní cestě jezdit cyklista souběžně s lesní technikou, cesta se stane nesjízdná pro cyklistu, NE pro lesní techniku.
Jestli se někdo umně zamaskoval tím "pro cyklisty a rekreanty", tak je to Čemba, která chce cyklisty a rekreanty připravit o asfaltové cesty pomocí tvrzení, že ten asfalt se dělá pro soukromníky a ne pro cyklisty a rekreanty.
Co jste chteli to mate:D vsichni jste tady prece velci "bikeri" bez hranic, ja jsem ziletkar a tak cemba neni moje organizace a nic mi nerika... a sere me ze si jak rikate ukousne velky kus kolace z rozpoctu a my ziletkari taky jezdime na predmesti po dovjkach trojkach a jeste nas ohrozuji motorova vozidla...
No vida, kolik se vás tady našlo (pokud tedy Bud není Fénix ;-) ... tak už si ksakru založte svojí, žiletkářskou organizaci, ne ?
Obyčejná závist, jinak to nevidím ;-)
Oni se na nic takového nezmohou (protože pořád mezi sebou "závodí", prostě žiletky, no :-)), tak aspoň rejpou do všeho okolo...
Dalsi chytrolin... mas neco proti zavodum?
Vůbec nic ;-) Tím závoděním jsem nemyslel přímo nějaké závody, ale spíš dost častou rivalitu mezi vámi... A vůči jiným cyklistům už tuplem... Tebe ještě neznám, tak si to ale, prosím, neber osobně ! Poznal jsem ale už dost silničářů na to, abych za sebe mohl říci, že se jich hodně povyšuje nad druhé... Proto jsem předpokládal, že se mezi sebou kvůli tomu nikdy nedomluvíte ;-) Nic jiného v tom nehledej...
Jasne zdrava rivalita mezi nami musi byt i na treninku :D... Ale ja teda jsem ohleduplny k ostatnim cyklistum a je mi fuk jestli je to biker, ziletkar, crosař, turista vyletnik nebo zavodnik, defakto jsme na stejne lodi... A vtom bylo jadro meho prispevku, proc je cemba velky to ochrance prav VSECH CYKLISTU jenom pro zajmy "velkych" bikeru ve velkych terenech??? Smrdi z toho jenom penize... Jit proti asfaltu je asi tak logicke jako podporovat formuli 1 a jit proti paleni benzinu...
Ty to bud nechapes nebo nechces chapat a nebo o Cembe mic nevis a informace cerpas jenom z nekolika prispevku v tyhle diskusi.
Jednak Cemba chce byt ochrance prav TERENICH cyklistu, ne vsech cyklistu.
A to ze se nam nelibi nesmyslne a nepromyslene rozlivani asfaltu do prirody mimo jiny taky znamena ze zbyde vic penez na ty stezky na predmesti.
Proč ? Protože ČEMBA = Česká MountainBiková Asociace ;-) Vidíš tam snad někde zmínku o žiletce ? :-)
To je asi jako kdyby "offroadisté" nadávali, že se za ně neberou majitelé Rolls Royců a jiných aut, které mají úplně jiné určení...
Asi si rikas jak si me setrel, ale ja nemluvim jenom o ziletkach, mluvim obecne o cyklistice, tohle skatulkovani se mi nelibi, a vubec jestli to je teda jenom takhle vyhranene, nedal bych vam ani desetnik... Kolik vas tak je co se prohanite v umelych prirodnich tratich? :D Jsi asi velky biker, JO TEN NEJVETSI! :DDD Ja mam taky MTBcko chlape ale nejsem takovy drsnak vis?
Jo, Jarda tě setřel dobře a tys to nevydejchal ;-))) Jinak doporučuji navštívit stránky čemby, ne kvůli přihlášce, ale aby sis znovu přečetl co je to singletrack a především jaký je pro něj důvod. My bychom se s radostí proháněli po současných lesních cestách, kdyby se vjezd na ně nezačal postupně zakazovat (třeba ve jménu eroze), nebo se rovnou neasfaltovaly. Singletrack je jednou z alternativních odpovědí.
A jestli máš MTB, tak by ses taky mohl zkusit někdy po jednom projet, a pak tady můžeš plácat něco o drsňácích, komiku ;-)))
To nebylo žádné setření, ale jenom upřesnění pojmů ;-)
Tady nejde o žádné škatulkování. Jen jsem chtěl upozornit, že ČEMBA se chce především starat o věci, kterým rozumí nejvíce (nebo se to alespoň domnívá...) a se kterými má největší zkušenosti. To jest "jízda v terénu".
Bikeři přeci nebudou navíc řešit věci, které se týkají výhradně silničářů... Nebo snad chceš aby Ti do Tvého ježdění zasahoval někdo, kdo o tom má jen jakousi mlhavou představu ? Protože přesně tak se mi teď jevíš Ty, když tu pořád nechápeš význam a skutečný způsob úpravy lesní cesty do podoby singletracku ;-)
No, tak Dík teda :-) Já a drsný biker...;-) Slyšíte to všichni ? Dejte si na mne pozor, jsem ten nejlepší :-))) Hehe, i bez Deuteru :-)))))))))
Ne Fenix vazne nejsem... Ziletkarskou organizaci? HA HA HA dovol abych se zasmal, tohle snad ani nema cenu komentovat...
A proč ne ? Chcete někde slušný kus asfaltu ? Myslím, že ano... Tak proč by za tohle nemohlo bojovat nějaké sdružení "silničních cyklistů" ? Jinak to za vás totiž bude řešit jen samospráva, která má dost často odlišné myšlení než cyklista jako takový...
Ono je ale asi lepší nedělat nic a pak jen brblat, že "se to" udělalo blbě, že vám to nevyhovuje, že jo ? ;-)
Byla to Čemba, kdo začal první brblat, že jí něco nevyhovuje. Všechny tyhle diskuze se už několik měsíců opakují, protože Čemba brblá a brblá...a čeká s nataženou dlaní, kdy něco ukápne od sponorů, nebo z dotací.
Jestli má Čemba v něčem pravdu, tak je to skutečnost, že singltrek je velmi levný a dá se vybudovat svépomocí, jen s motykou,krumpáčem a lopatou. Tak hoši - DOST ŘEČÍ, DO PRÁCE!
Je příznačné, že tohle napíše diskutér, který se bojí psát pod vlastním jménem, do diskuse, kterou sám založil a kterou oslavuje zničení jednoho ze singltreků.
Bylo by dobré vrátit debatu do věcné a férové roviny. Dělat ze mě kreténa, to vám jde velmi dobře a já si vás za to velmi vážím.
Už je tu zhruba 60 příspěvků, ale nikdo z vás mi ještě nevysvětlil, jak to v tom Frýdku-Místku vlastně bylo.
Existuje zde aspoň JEDEN příznivec Čemby, který je schopen vysvětlit, proč se v Palkovickém lese ilegálně upravovala krásná lesní pěšina? Vysvětlí mi někdo, proč ta pěšina zarůstala maliním, když byla tak oblíbená a hojně využívaná?
Bude Čemba i nadále "PRACOVAT PODLE SVĚTOVĚ UZNÁVANÉ DOBRÉ PRAXE A S CITEM PRO PŘÍRODU?!!
Dělat teď z tebe "kreténa" už není třeba a ani to nejde, to totiž dělají geny, výchova, a mnoho dalších vlivů.
Tak to vypadá, že mi to nikdo nevysvětlí :-(
A divíš se? Vždyť se chováš jako blbec, tak se nediv že se s tebou nikdo nechce bavit. Sám si na začátku vlákna psal že si viděl jejich stránky, já tam koukal a je to tam celý dost jasně popsaný. Jestli tomu nerozumíš tak bude chyba si u tebe.
Jo, popsaný je to dost jasně. Správce lesů vlastněných Frýdkem-Místkem byl zřejmě naiva, který nabídl Čembě svolení k úpravě stezky tzv. "Tichou dohodou". Typuju si, že tichá dohoda je to samé, jako "Tajná dohoda".
Čemba s "Tichou dohodou" souhlasila, stezku upravila.
A pak se z tou "Tichou dohodou" šla pochlubit na magistrát přímo k primátorce.
Čili Čemba toho správce jednoduše práskla jeho nadřízenému a pak to ještě pověsila na net :-(
Je celkem pravděpodobné, že následkem tohoto neférového jednání Čemby, k čemuž nutno přičíst i její vyhrožování magistrátu právníkem, vznikla další "Tichá dohoda", tentokrát mezi magistrátem a zhrzeným správcem lesů - vemte buldozer a vyžeňte ty lidi z lesa.
Čímž nechci říct, že jásám nad zničením lesní stezky. Chci jen poukázat na manipulativně napsaný článek o Palkovické stezce a na to, že Čemba nese svůj podíl viny na zničení té stezky.
Ale taky je možné, že jsem úplně vedle a všechno bylo jinak. A že mi to konečně někdo nějak rozumně vysvětlí.
:-)
Kdyz tobe neco vysvetlovat je uplne zbytecny, to je jak hrach na stenu hazet. Veci kolem Cemby tu uz byly vysvetleny x-krat...
... no tak se pak nediv, že na vás nikdo nemyslí ;-)
Jestli to bereš takto, tak se nedivím, že vám zbývá jenom kafrat na fórech jak jste ukřivdění :-)
S vama je tezka rec, nakole.cz jsou jenom turisti a nejvetsi bikeri pod sluncem vis? Ja si narozdil do vas a vasi cemby nestezuji, nekafram a nikdy jsem na zadnych diskuzich zadneho ziletkare toto delat nevidel... Spis se nad sebou zamyslete vy a pak se nedivte kdyz vas prefici silnicar ani nemavne ,nepozdravi, odplivne si ukaze vam zada a zmizi...
Jestli si nestěžuješ, tak proč píšeš, že tě ČeMBA sere, že si ukonsne koláče a vám žiletkářům zbyde jezdit po dvojkách a trojkách silnicích?
Tak to z tebe vypadlo, takové chování jako ty popisuješ bych přiřadil k těm povýšeným silničářům, jak tady o nich psal Jarda. Mimochodem, to jejich chování vypovídá jenom o nich samotných, o nikom jiném.
Z pohľadu žiletkára bez tých "cykloasfaltiek" zrovna o moc neprídeš, tie sa nerobia ako cesty vhodné na rýchlu jazdu, hlavne keď po nich pochodujú procesí a procesí chodcov, inlinistov a pod. Tie čo sa stavajú mi nikdy nepripadali ako výhodné pre rýchlu a zároveň pohodlnú jazdu, skôr by také bolo treba okolo ciest 1. triedy a pri mestách pár takých pre in-linistov a rodinky, ale nie niekde pánu Bohu za chrbtom. Ale u nás sa to stavá absolutne nesystémovo a od veci, tam kde netreba sa pchá asfalt a tam kde by bolo treba nie. Čo sa týka veľkého kusa koláča ... kto skôr príde, ten skôr mele...boli prví
Tento text jsem zkopíroval z oficiálních stránek města Frýdek-Místek:
Vlna nevole se zvedla poté, co město muselo kvůli kalamitní těžbě upravit lesní pěšinu v Palkovických Hůrkách. Stěžuje si zejména Česká mountainbiková asociace, která zde provedla o své vůli terénní úpravy k většímu komfortu jízdy na kole.
Pracovníci města však její zástupce upozornili již dříve na skutečnost, že les je hospodářský, nikoliv les zvláštního určení se zvýšenou rekreační funkcí, a že v případě nutnosti hospodaření v lese bude pěšina využita pro lesnickou činnost. „Bohužel, les v Palkovických Hůrkách zasáhla kůrovcová kalamita a my jako jeho majitel a správce, musíme napadené dřevo vytěžit, přiblížit a odvézt. V opačném případě bychom porušili zákon, kůrovec by se rozšířil do dalších lokalit a les by byl postupně zcela zničen,“ vysvětlil, proč musela být pěšina rozšířena a ztratila tak pro cyklisty jisté kouzlo, náměstek primátorky Michal Pobucký.
„Dřevo napadené kůrovcem přibližujeme na vývozní místa pomocí koní, jsme tedy šetrní k životnímu prostředí. Terén v lese je ale svažitý a ve třech případech se koně ve svahu převrátili. Proto jsme byli nuceni vytvořit ve svahu tzv. úzkou přibližovací linku, ke které jsou již koně schopny dřevo přiblížit. Po přibližovací lince je pak dřevo přepraveno na odvozní místo. Nastala tedy situace, na kterou byli členové ČeMBA upozorněni, a pěšina, kterou upravili, musela být rozšířena. Jiné alternativy řešení nebyly výhodné,“ dodala tisková mluvčí radnice Jana Matějíková.
Super, a co jako ? Kdybych byl ty, tak hned budu spekulovat o tom, že si našli výmluvu a já nevím jaké paranoidní konstrukce.
V praxi je to tak, že pokud je výše uvedené pravda, nic to nemění na faktu, že Čemba s veškerou svou aktivitou znamená podstatně menší zásah do přírody, než umělé vysazování naprosto nevhodného typu zalesnění (u nás velmi běžné), které poté podléhá podobným neduhům s potřebou lidského zásahu (a to drastického, a navíc vynuceného legislativně, AHA ?).
S čím příjdeš příště ? Už z toho začíná být docela zajímavá tragikomedie, Mr. Bean hadr. Těším se na příští díl, i když možná jen v repríze ;-)))
Mně se na tom článku líbí formulace, jak se jim "převrátili koně" :-)))
A na Tvém příspěvku se mi líbí, že já o voze a Ty o koze. Tohle téma jsem zavedl, abych ukázal nepoctivé, manipulativní, nepřesné a neúplné informace, které Čemba zveřejňuje. O ekologii tady a teď nejde.
No a jak víš že zmanipulovaný je článek čemby a ne tenhle? Aha?
no tak vedle původní propagandistické prezentace na http://mrtvastezka.cemba.cz bych rozhodně více věřil rozumně vypadajícímu stanovisku magistrátu. Vypadá to ale, že lidi z ČeMBA sebekriticky uznali, že s průhlednou propagandou daleko nedojdou a trochu se umoudřili, současná upravená prezentace již vypadá daleko důvěryhodněji.
Bylo by pěkné, kdyby si čembisti opravdu hluboce uvědomili, že ne všichni cyklisti chtějí jezdit jen v terénu a myslím, že k tomu diskuse v poslední době tady nakole.cz trochu přispěly. Třeba pak, jako mimo jiné také milovník projíždění se po lesních pěšinách, nakonec taky podám přihlášku do ČeMBA (což jsem mimochodem skoro chtěl udělat, když vznikla, ale právě např. odporné video o zničení palkovické stezky a názory některých čembistů proti kvalitním spojovacím stezkám prezentované tady na fóru mě od toho silně odradilo - on ten rozpor ale asi nebude zas tak extrémní, jak se zezačátku zdálo).
Hele už mně skoro přijde srandovní to psát pořád dokola, ale my víme že ne všichni chtějí jezdit v terénu.
Ale prosím aby se to pořád nestavělo do pozice asfaltová stezka nebo pěšina plná kamenů a kořenů a nic mezi tím.
Doporučuji fotky od pepíka waterse v jiným vláknu, je tam několik cest který v pohodě nahradí asfalt.
Jinak vysvětlení k prezentaci na mrtvastezka.cemba.cz:
- to co tam bylo původně mělo za cíl vzbudit pozornost a získat podporu, tak aby magistrát FM viděl že to lidem není lhostejné. to se myslím podařilo, podporu vyjádřilo cca 2200 lidí. má to i praktický výsledek, doporučuju si porovnat vyjádření magistrátu na začátku (nic opravovat nebudeme) a teď (cestu po skončení prací opravíme aby mohla zase fungovat jako naučná stezka).
- protože nechat běžet podpisování donekonečna tak jsme tam dali nový obsah který je adekvátní současné situaci.
Takže výsledkem je to že cesta bude použitelná o hodně dřív než za několik let jak to vypadalo na začátku.
K formě jakou jsme pro zveřejnění celého problému přistoupili může mít leckdo výhrady (mají je i někteří členové ČeMByé, ale že to alespoň trochu pomohlo se popřít nedá.
"názory některých čembistů proti kvalitním spojovacím stezkám prezentované tady na fóru" - k tomu pořád marně čekám na nějaký konkrétním příklad:-)
A přidám k tomu už po několikáté text z webu www.cemba.cz kde je zcela konkrétně popsaný vztah ČeMBy k asfaltovým stezkám:
1:
Q: Je ČeMBA proti asfaltovým cyklostezkám? Já po cyklostezkách jezdím rád.
A: I ČeMBisti se rádi projedou po pěkně udělané asfaltové stezce. Vadí jim ale, že je asfalt prosazován jako jediné řešení podpory rekreační cyklistiky. Asfaltové stezky mají určitě své místo. V lese a ve volné krajině je ale potřeba umísťovat je velice citlivě.
"on ten rozpor ale asi nebude zas tak extrémní, jak se zezačátku zdálo" - předpokládám, že tento můj dovětek jsi nepřehlédl, jen se to snažíš ještě více vyjasnit - on totiž když se někdo na začátku vyjádří "v žádném případě nechci cyklodálnice v přírodě" tak to chápu jako zamítnutí jakýchkoliv spojovacích cyklostezek, které vedou jinudy než např. podél silnic nebo ve městě - a někdy je skutečně lepší (zvlášť v kopcích) postavit spojovací cyklostezku jinudy, než vede silnice. Nepochopení dávám na vrub tomu, že se někteří jedinci nedokážou vyjádřit přesně.
Ano, nepopírám, že vaše propaganda si našla svoje adresáty. Je ale dost možné, že kdybyste se k problémů od začátku stavěli seriózně, neudělali byste si tolik nepřátel a petici by vám třeba podepsalo ještě více lidí (já jsem např. nepodepsal jen kvůli formě prezentace).
ještě poznámku k Tvojí větě "Ale prosím aby se to pořád nestavělo do pozice asfaltová stezka nebo pěšina plná kamenů a kořenů a nic mezi tím":
Já zase "prosím, aby se to (pořád) nestavělo do pozice buď 4 m široká asfaltka s únosností 20 tun nebo vůbec žádný asfalt a nic mezi tím". On se ten asfalt dá udělat např. jen půl metru až metr široký (a z obou stran ještě kus rovné šotoliny pro vyhýbání a předjíždění), pro méně frekventované úseky dálkových či spojovacích tras je to ideální řešení - silničáři projedou v pohodě a rychle, minimálně část cesty je zaručeně sjízdná furt, cesta je dostatečně široká, aby pojmula případné extrémy o slunných víkendech, ale asfaltu je jen nezbytné množství. Je to takto podoně např. podél Bečvy mezi Lipníkem a Hranicemi (fotky bohužel nemám). .. A mimochodem..ten Glorit je opravdu jen kolem Kladna? Jen kvůli tomu tam teď z Brna nepojedu...
Koukám, že děláš vše proto, aby si Tě většina ostatních zařadila do skupiny "nebrat vážně".
Když pominu to, že se jen těžko bude schvalovat a stavět komunikace s 1m širokým pruhem asfaltu a zbytkem v přírodním povrchu, tak technická:
Jak chceš zajistit, aby mezi asfaltem a šotolinou nevznikala ostrá, několik centimetrů vysoká hrana, která je právě pro cyklisty dost nebezpečná.
Většina pádů na panelkách v Jizerkách vzniká právě při přejezdu hrany panelu a středovou šotolinou.
Nebo je to jen takový nápad, jak nechat ty protivné cyklisty potlouct a popadat?
určitě to jde, když jsem takovouhle cestu viděl. Navíc pokud tady všichni tvrdí, že jde udělat nebořivá cesta bez asfaltu, tak musí jít udělat i tohle;-)
Panelky v Jizerkách jsou něco jinýho, tam jsou sjízdný jen ty panely, kolem to nijak zpevněný není.
Včera jsem zrovna našel fotku asi tohoto úseku v archívu mého táty, který jezdí do Teplic n. Bečvou do lázní a ve volných chvílích brázdí na kole okolí. Je zajímavé, že tam tahle šířka prošla..... Fotky na požádání zašlu.
Jestli je to možné, hoď je na rajče a napiš odkaz.
Díky
Viz http://zbartos.rajce.idnes.cz/2007...
Připomenu ti jednu tvojí (záměrnou) nepřesnost.
Tvrdil jsi ve svém příspěvku, že "To je velmi zajímavé – členové Čemby bez „patřičného doložitelného povolení“ upravovali lesní stezku. Srozumitelněji se to dá formulovat také tak, že to dělali ilegálně, neboli načerno."
No a z toho příspěvku, který jsi uvedl nyní vyplývá, že o ilegální, neboli načerno akci se nejednalo, což jsi ty již od počátku vědomně překroutil a nyní jsi sám sebe usvědčil o manipulativním, nepřesném informování ostatních.
V článku města je doslovně uvedeno: " Česká mountainbiková asociace, která zde provedla o své vůli terénní úpravy k většímu komfortu jízdy na kole."
V článku Čemby se doslova píše: „Místní členové Čemby tak byli postaveni před volbu, buď dobrovolnicky pracovat bez doložitelného povolení, nebo nechat chodník dále chátrat a zarůstat. Rozhodli se pro první možnost.“
Ani z jednoho článku nevyplývá, že jejich akce byla legální.
Ale ani to, že by to bylo nelegální...
Prostě jim to nebylo doporučeno, když lesy měly v úmyslu to zase rozrýt... Tak to aspoň chápu já...
No bylo to tak že hned od začátku se ti co to tam opravovali snažili získat povolení. od lesního správce získali ústní povolení, ale písemné nechtěl dát. Zároveň jednali i s magistrátem jakožto vlastníkem a ten nechtěl o žádném povolení ani slyšet. Důvodem nebyla těžba, ale to že by těmi úpravami poškodili životní prostředí.
Kdyby město řeklo naférovku že povolení nedají protože nechtějí, nebo protože se tam bude těžit tak by se to dalo pochopit. Ale když to odmítnopu z důvodu ochrany přírody a pak tam pošlou buldozer....
To, že někdo někde pracuje bez doložitelného povolení neznamená, že je to ilegální. Ústí povolení je také povolení a kdyby ho neměli, tak by to zástupci správce, nebo majitele jistě použili. Nikdo toto ústní povolení nezpochybnil, takže ho měli.
Celé vyjádření ze stránek Frýdku Místku hovoří o tom, že o tom se zástupci ČeMBY jednali a že je upozorňovali na to co se může stát, NIKDE ani náznak toho, že by jim tu úpravu zakázali, nebo máš pocit, že by to zástupci majitele, nebo správce neřekli, že jim úpravu zakázali? Z kontextu celého článku je, že ČeMBA ústní povolení měla s tím, že může dojít ke změně na širší cestu, pokud to bude potřeba.
Fénixi, nekruť se jako had, toto je jasné jako facka, že jsi od začátku uváděl zmanipulované informace o ilegalitě akce, které se nyní nepotvrdili.
"Tichá dohoda" není podle mě nic legálního. Obzvlášť, když město odmítlo dát oficiální povolení.
Ale i kdybychom vycházeli z toho, že tichá dohoda je legální, tak Čemba věděla, že ta stezka může být v budoucnu poničena při těžbě dřeva.
Takže ta podpisová akce nebyla fér vůči lidem, kteří ji v dobré víře podpořili, ani vůči městu.
Jestli není ústní dohoda legální, tak nevím kde jsi to vzal. Náš právní řád ústní dohodu připouští, takže nemůže být nelegální.
Nicméně, zde nejde o to, jestli s tím měla ČeMBA počítat, ale že ty jsi prohlásil, že jednali nelegálně a načerno, což majitelé ani správce lesa nepotvrdili, takže jsi informaci o Palkovické cestě nejenom otočil, ale zmanipuloval.
Nemáš pravdu. Já přece vycházím přímo z článku Čemby. Tak mi vysvětli, jaký je rozdíl mezi ústní dohodou a "tichou dohodou". Tenhle podivný termín je jádrem našeho sporu. Já se domnívám, že ústní dohoda je legální a TICHÁ DOHODA je podle mě ilegální. Pokud magistrát, jako vlastník lesa odmítl dát oficiální povolení, ti lidé z Čemby to měli vzdát a ne od správce lesa vydyndat "tichou dohodu". Mohlo je napadnout, že z toho magistrát nebude dvakrát odvázaný.
Těžko my dva mezi sebou zjistíme, co tento termín přesně znamená. V textu se píše, že správce nechtěl dát povolení písemně, ale nabídl takzvanou tichou dohodu. Mohla to být, ale také nemusela ústní dohoda, kterou mohl správce nazvat tichou a poté se již tohoto termínu drželi.
Myslím, si že kdyby to bylo něco nelegálního, tak by se proti tomu majitel lesa ohradil a určitě by to uvedl ve svém vyjáfření, že to byla ze strany ČeMBY nelegální akce, což neuvedl, takže mi připadá, že to ani majitel za nelegální úpravu nepovažoval.
Mícháš dohromady jablka a hrušky. Tichou dohodu nabídl správce (jablko), ne majitel (hruška).
Ta dohoda byla "Tichá" právě proto, aby ji "neslyšel" majitel. Když se majitel o činnosti Čemby nakonec přeci jen dozvěděl, odmítl ji legalizovat. To, že se neohradil, je velmi relativní pojem - podívej se, jak ta stezka dopadla.
Rád bych všechny zdejší příznivce Čemby upozornil, že pláčou na špatném hrobě. Svoji zlost by měli upřít na toho, kdo chyby dělá. Ne na toho, kdo na ně upozorňuje.
Zdejší členové a přívrženci Čemby jsou málo kritičtí vůči vedení této organizace. Je to ale celkem logické, neboť manipulativní kampaň Čemby je cílená právě na tento druh důvěřivých lidí. Bohužel to zavání způsoby, které praktikují některé náboženské sekty.
S tebou to nemá cenu, kydneš tady vždy něco, co nemáš ověřeno a nezajímá tě, jestli je to pravda. Nejsi schopen svá tvrzení doložit. Jak můžeš přesně vědět, co termín tichá dohoda obsahoval, jak víš, že to znamená, že o tom nesměl vědět majitel? Ty jsi na tom jednání byl?
Použiješ jakoukoli lež, která se ti hodí do krámu, všechno otočíš a divíš se, že s tebou nikdo nechce rozumně diskutovat, když se najde někdo, kdo toho ochoten je, tak mu předhazuješ své domněnky, které nemáš nikde ověřené, ale to tebe nezajímá, když už to jinak nepůjde, tak se omluvíš, ale to je nízké, házet na druhé špínu a když se ohradí, tak se omluvit.
Howgh
No vida, tak už ti nestačí urážet Čembu, ale dostal jsi choutky urážet i její členy ? Já se tedy rozhodně necítím ani příliš důvěřivý, ani málo kritický, a už vůbec ne součástí jakékoliv "sekty".
Manipulativní jsou především tvoje překroucené příspěvky v nichž mícháš fakta s dohady a celé to stavíš tak, jak se ti to hodí.
A jestli někdy budu plakat na nějakém hrobě, pak tvůj to nebude, tam se bude tančit, zpívat, pít a slavit ;-)))))
Tvoje poslední věta je myslím dost nevkusná. Přát si něčí smrt a ještě ji předem oslavovat... Na tom nic nezmění ani ten smajlík. Můžeš mít proti komukoli výhrad, kolik chceš, ale existuje určitá hranice vkusu.
Vkus nemůžeš normovat, a o žádné přání nešlo, pouze o slovní hříčku na frázi vytaženou z původního Fénixova příspěvku. Omlouvám se těm, kterým to přijde nevkusné, za to že mám odlišný vkus ;-)
"Pokud magistrát, jako vlastník lesa odmítl dát oficiální povolení, ti lidé z Čemby to měli vzdát a ne od správce lesa vydyndat "tichou dohodu"."
TOHLE je ukázková manipulace. Nějolikrát tady bylo napsané že je to naopak, ale ty to schválně otočíš aby to vyznělo naopak.
nejdříve se obrátili na správce lesa, ten dal ústní svolení ale nechtěl dát písemné, tak se začalo jedna s magistrátem coby vlastníkem.
Tak jak to teda bylo?
Tohle jsi napsal Ty: "od lesního správce získali ústní povolení, ale písemné nechtěl dát. Zároveň jednali i s magistrátem jakožto vlastníkem a ten nechtěl o žádném povolení ani slyšet."
Napsal jsi ZÁROVEŇ. Už jsem z toho úplně tumpachovej. Pokaždé je to jinak, ale všechen ten zmatek v tom děláte vy. Já se v tom jen marně snažím orientovat. Nejdřív jsem se marně dožadoval, aby mi ten bordel někdo vysvětlil a bylo ticho po pěšině. Pak se díky tomu článku z magistrátu ukázalo, že jste "zapomněli" napsat spoustu věcí - například, že je tam kůrovcová kalamita. Běžte k šípku, co je ta vaše organizace zač, se ukázalo jasně, podvodem jste nasbírali 2200 hlasů na podporu té vaší partyzánštiny a teď tu vandrujete do mě. Účel světí prostředky - to je vaše heslo. A na to jsem chtěl upozornit. Což se mi myslím podařilo, takže debatu s vámi končím a jdu se věnovat něčemu příjemnějšímu.
Elegantně si vyklouzl z toho že ty si to otočil úplně jinak.
"Pokud magistrát, jako vlastník lesa odmítl dát oficiální povolení, ti lidé z Čemby to měli vzdát a ne od správce lesa vydyndat "tichou dohodu"."
Kde si vzal že dohoda se správce byla tichá aby se to nedozvěděl vlastník fakt nevím, možná víš víéc než my, pak bys možná mohl vystoupit z anonymity a nějak svá tvrzení podložit.
Ale to ty neuděláš, lepší házet špínu anonymně co? Takže si trhni nohou, nadávej si, pomlouvej, stejně tě nikdo nebere vážně.
je pravda, že ho nikdo nebere vážně, na druhou stranu je ale i pravda to, že zatím nikdo (z čemba) jeho celkem odůvodněné pochybnosti nevysvětlil, jediné, na co jste se vzmohli jsou osobní útoky a zesměšňování. Mě by například taky zajímalo, proč jste na začátku tvrdili něco jiného, než teď. Spíš chování ČeMBA mi zavání manipulací a zkreslováním faktů. Když se nevyjádříte jasně a svoji verzi pořád měníte, nemůžete se divit, že vzniká poměrně velký prostor pro různé spekulace.
S Fénixem je těžké diskutovat, když ke své diskuzi využije jakékoli své nepodložené spekulace, mnoho věcí otočí a vyloží je úplně jinak, než je pravdivé, když svá tvrzení nemůže prokázat, tak to nechá být a jinde napíše jinou nepodloženou věc. Kdyby tady ostatní používali stejně zavádějící informace jako on, tak by to vypadalo úplně jinak. Jsou tu lidé, kteří se mu to snaží vysvětlit, ale není to možné, on se prostě chytne něčeho a to omílá dokolo a je mu jedno, že to je jinak.
Mimochodem:My jsme se tě v jiném vláknu ptali, jestli můžeš konkretizovat hulváty z ČeMBY na tomto fóru, dal jsi odkaz na dvě diskuze a dále jsi to nerozebíral, tak to zkusíme znovu, kdo z ČeMBY se na této diskuzi jako hulvát.
nechci vytrhávat věty z kontextu. Hulvát nemusí být jen ten, kdo se vyjadřuje např. vulgárně, ale i ten, kdo zesměšňuje někoho jen proto, že má jiný názor a je nepřiměřeně arogantní. Nechci se v tom pitvat a rozjíždět hádku o tom, které slovo je ještě hulvátské a které nikoliv, případně kádrovat kdo zaplatil členský příspěvek do ČeMBA a kdo ne. Kdo chce, tak si ty odkazované diskuse projde a udělá si obrázek sám. Myslím, že jsem nenapsal, že lidé z ČeMBA _jsou_ hulváti, ale jen že někteří na mě některými svými příspěvky tady tak působí. Pod vlivem emocí leckdo ujede a ve skutečnosti je to třeba normální slušný člověk.
Sorry ale bez konkrétních příkladů je to jenom takové hospodské tlachání. Takže prosím o konkrétní příklad.
Tohle si napsal: "jediné, na co jste se vzmohli jsou osobní útoky a zesměšňování."
Takže prosím o konkrétní příklad osobního útoku a zesměšňování. Jinak očekávám omluvu.
nevidím důvod, proč bych se zrovna tobě měl za něco omlouvat, proti tobě jsem nic nenapsal. Jestli to chceš jasně, tak jasně říkám, že zrovna tebe nepovažuju za toho, kdo se tu chová jakkoliv nekorektně.
No ale psal si o členech ČeMBy že ""jediné, na co jste se vzmohli jsou osobní útoky a zesměšňování."
Ale pořád si neuvedl nic konkrétního. Ale necháme toho, nikam to nevede, je to pořád dokola:-)
tak si kurňa přečti tadytu diskusi od začátku! Vidíš tam někde konkrétní odpověď, jak může frekventovaná stezka zarůstat maliním a jak mohli čembisti s čistým svědomím pracovat v lese bez písemného povolení?? Zato je tam hromada osobních útoků (jasně, že ne všechny jsou od členů čemba, ale některé ano). To je zcela konkrétní upřesnění toho, co jsem tím myslel a nic konkrétnějšího k tomu prostě není třeba psát. A na tvoji výzvu na konci reaguji pozitivně, už k tomu opravdu nic psát nebudu:-)
Pavle, nevím čeho se bojíš, jestli má někdo potřebu napsat, toto: "Poté, co jsem si tady na fóru přečetl některé extrémní a někdy až vulgární příspěvky některých jejich členů, kteří za každou cenu zesměšňují každého, kdo si myslí něco jiného než oni, svůj názor na tento spolek musím trochu přehodnotit. Bohužel, jak to bývá běžné i jinde, organizaci netvoří psaná pravidla, ale konkrétní lidi, a nemálo lidí v ČeMBA na mě tady na fóru působí jako omezení hulváti.", tak by měl být schopen tyto svá obvinění obhájit, což odkazem na dvě diskuze, kde je mnoho přispěvatelů není podle mého názoru dostatečné. Nemusíš nic z kontextu vytrhávat, napiš, že se jedná o příspěvek v konkrétní diskuzi v konkrétní den a hodinu, to je vše. Obrázek ať si udělá každý sám. Jestli jsi myslel někoho konkrétního a konkrétní příspěvek, tak nevím proč tento příspěvek nechceš zveřejnit. Mně přijde jako normální být schopen obhájit své příspěvky, takto to vyznívá jako plácnutí do vody. Ono je to hezké napsat, že druhá strana je hulvátská, ale ještě důležitější je to obhájit, z čehož se pro mně nepochopitelně vykrucuješ.
1) nikde jsem netvrdil, že nějaká "druhá strana" je hulvátská, nepodsouvej mi zase něco, co jsem neřekl a) čemba pro mě zatím pořád ještě není něco, proti čemu bych měl být nějak zaujatý, nepleť si mě s Fénixem - takže označení druhá strana není úplně na místě, b) napsal jsem jen to, že na mě vystupování některých členů a příznivců takto působí (což ještě nutně nemusí znamenat, že si to o nich myslím). Nepleť si moji kritiku vystupování některých členů a některých nešťastných prohlášení a propagandistických prezentací vydaných čemba, případně prohlášení vedení čemba zkreslené neprofesionální prací novinářů, s kritikou této organizace jako takové.
2) že vytrhávání z kontextu není správné, o tom svědčí například i to, jak jsi z kontextu vytrhl ten citát z mého příspěvku.
3) nechci nikoho kádrovat ani udávat, kdo má zájem, ať si ty diskuse, na které jsem dával odkaz přečte, příspěvky, které ve mě vzbudily dojem, který jsem popisoval, tam nezaujatý čtenář celkem bez problémů najde, v zaujatém čtenářovi ale akorát rozvíří další vášně a to opravdu nechci.
4) Myslím, že jsem do diskusí o asfaltu, čemba a jejich chvályhodných aktivitách, ale některých mně se příčících praktikách, členech čemba, kterým ujely nervy v diskusi (uznávám, že v některých případech právem) a podobných věcech toho napsal už dost, ostatní už taky napsali dost, nic nového se tu už stejně nedozvím a já k tomu už taky nemám co říct, škrtám si sluníčka a těším se na shledanou, ať už na dálkové asfaltce nebo singletracku.
1) nic ti nepodsouvám, druhou stranou je myšlena ten na druhé straně diskuze, ty jsi jeden diskutující, někdo je druhý diskutující (druhá strana) doufám, že nyní to již bude srozumitelné
1a) viz bod 1.
1b) nepsal jsem nic o tvé kritice ČeMBY jako takové, psal jsem o tom, že nejsi ochoten doložit pravdivost tvých tvrzení konkrétně a odvoláváš se na celé diskuze s 650 příspěvky
2) Ano máš pravdu, z tvého příspěvku jsem neuvedl první dvě věty: "Zajímavé, zdá se, že pod dojmem stejné diskuse jsem prodělal opačný názorový posun. Před nedávnou debatou o asfaltu jsem patřil spíše k příznivcům ČeMBA, připadalo mi, že je to organizace s jasným a zdravým názorem na věc." - i nadále si myslím, že ty první dvě věty nijak nezkreslují, nebo nemění význam těch následujících vět, které jsem zkopíroval celé, aby nedošlo ke zkreslení, že vytrhnu tři, čtyři slova.
3) proč bych byl rád, aby jsi uvedl konkrétní příspěvky je proto, protože já nedovedu přesně oddělit, které jsou od členů ČeMBY a které nikoli, vím, že kolombo, já, šnek a Michal Janda jsou členové ČeMBY, u nikoho dalšího si jistý nejsem, takže ani nemohu posoudit, jestli se mám zabývat příspěvky někoho jiného, proto bych to rád věděl konkrétněji.
4) Opravdu se nebudu pročítat 650 příspěvky, abych zjistil o které ti šlo, takže to beru tak, že jsi plácnul do vody a nyní nejsi schopen toto své vyjádření doložit konkrétními fakty. Buďto tam žádný takový příspěvek není, nebo nevíš, jestli je to člen Čemby, proto raději mlžíš.
Pro Pavla Š (a taky pro Fénixe): omlouvám se za řazení, systém mě nechtěl pustit pod příspěvek, kam by moje reakce měla patřit.
Rád bych reagoval na Tvůj dotaz ohledně logického rozporu mezi stezkou zarůstající maliním a jejím častým využíváním, tedy: "jak může frekventovaná stezka zarůstat maliním" (viz výše ve Tvém příspěvku).
Jak to vypadá, tak jsi z Brna či jeho okolí, proto bych Ti doporučil se zajet podívat na tzv. Morávkovu cestu, neboli červenou TZ, jinak NS Lesnickou, poměrně frekventovanou stezku, vedoucí ze Soběšic směrem k Útěchovu. Na několika místech je dosti zarostlá maliním, nejmarkantněji zhruba v polovině trasy od Jezírka k Panské louce (jižní svah, rozsáhlé porosty malin), a to vzdor poměrně vysoké vytíženosti jak pěšími, koňáky a cyklisty.
Tímto bych rád dokumentoval, že a priori nelze položit rovnítko mezi to, že stezka zarůstá maliním skutečností, že je nevyužívaná. Zrovna šlahouny malin jsou poměrně robustní, co vím, tak rostlina se chová "agresivně" ve smyslu rozšiřování svého habitatu. No a když nakonec uvážím nepříjemné trny, chodec nebo cyklista se rád šlahounům vyhne, čímž další existenci, množení a rozrůstání maliní rozhodně neuškodí.
Jko už mně to nebaví. Vyjádření je na http://mrtvastezka.cemba.cz/cely-pribeh/ Pokud má někdo dotazy ať kontaktuje tiskového mluvčího jak jsem už několikrát psal a nikdo to zatím neudělal. Cokoliv co tu kdo píše do diskuse (včetně mně) se nedá vykládat jako oficiální názor čemby.
Jediný co tu bylo v několika verzích je časová poslopnost, ta je právě na těch stránkách popsaná.
Jinak pořád se tu omílá že textje nekonkrétní ale nějak mně pořád chybí ty konkrétní otázky.
A zase, píšeš něco o osobních útocích, dej prosím konkrétní příklad osobního útoku někoho z ČeMBy na Fénixe.
nevím přesně, kdo všechno podal přihlášku do čemba a kdo ne, ale například Šnek to jasně deklaroval, zkus si s chladnou hlavou přečíst jeho příspěvky v této i jiných diskusích - to skutečně není věcná argumentace - a není bohužel sám, kdo se tu podobným nevkusným způsobem za čembu bije.
Celá tato debata mohla velmi rychle skončit, kdyby někdo vysvětlil, jak je možné, že údajně cyklisty hojně užívaná stezka zarůstala maliním (to skutečně taky nechápu, asi u Frydku rostou nějaké supermaliny) - to dosud nikdo nevysvětlil - a jak to bylo s tím povolením/nepovolením (tedy říci, proč čembisti pracovali ilegálně, případně proč to ilegální nebylo (ústní dohoda je taky dohoda a to nikdo kromě Fénixe nezpochybnil)) - tedy dvě věci, na které Fénix upozorňuje v úvodu. Tím by to celé mohlo v podstatě skončit.
Podívej, mně je snažení čemba silně sympatické, jediné, co se mi na tom nelíbí je ta demagogie a propaganda kolem (ano, ty mi třeba řekneš, že ten článek "asfalt teče krajinou" nebo jak se to jmenovalo, nepsal nikdo z čemba, ale ty jsi z čemba a dával jsi tu na něj odkaz, tedy jsi ho šířil, tedy se na šíření takovýchto nesmyslů (v lepším případě pravdivých vět, které po vytržení z kontextu dávají úplně jiný význam), čemba prostřednictvím svých členů taky podílí). Pak čemba navenek skutečně působí jako spolek šílenců, kteří chtějí ostatním něco diktovat. Ne každý se podívá na oficiální stránky čemba, aby zjistil, že to tak hrozný není.
Maliny - pokud tam nechodí zástupy lidí celý den tak ti začne zarůstat všechno.
Povolení - není to otázka spíš na správce? Jinak nevím co přesně chceš slyšet. měli ústní povolení od správce ale nechtěl dát nic písemně.
Odkaz na článek - dal jsem odkaz na článek z Týdne. A co z toho má plynout?
Čekal jsem, kdy zmíníš můj nick. Takže abychom si to vyjasnili - s Fénixem mám skutečně problém, a jeho způsob argumentace a vůbec vedení "diskuze" mě irituje do takové míry, že moje často hrubější odpovědi ještě zdaleka neodpovídají mému skutečnému stavu při čtení jeho příspěvků - to jest "rozžhaven vzteky do běla". A je to skutečně pouze a jen moje slušné vychování, které mne drží od užití skutečných vulgarismů.
Proběhly tu stovky příspěvků, kde zpočátku bylo energie k diskuzi a vyjasnění situace rozhodně několikanásobně víc, než ve vláknech která následovala později. Rozumní a uvážení diskutéři se po poznání, co je Fénix (jakožto virtuální diskutér) zač stáhli a skončili se slovy "na toho nemá cenu reagovat". Někteří horlivější v diskuzi ještě pokračovali/pokračují. Mě to bohužel došlo natolik brzo, že už jsem se stačil dostat i k těm skoro vulgarismům.
A ohledně Čemby ještě jednou zopakuji to podstatné, co podle mne lze říci ke všem Fénixovým příspěvkům:
Čemba je asociace tvořená lidmi se společným zájmem, a to je terénní cyklistika. Vše další lze nalézt v příslušných paragrafech naší legislativy, ať jde o její povinnosti, pravomoce atd. Do této chvíle v ní nemá stát žádný podíl, a ani Čemba od státu žádné dotace nedostává, je financována příspěvky svých členů. Tím pádem do její činnosti nemá nikdo právo mluvit, pokud není její člen, nebo pokud není překročen zákon. A v tom druhém případě jsou tu od toho příslušné orgány.
Z toho celého mi Fénixovo snažení skutečně připadá jako zoufalá snaha poškodit a pošpinit tuto organizaci za jakoukoliv cenu - jestli to tak není, pak již naprosto nechápu jeho jednání. A jestliže to tak je, pak bych si troufl hádat, že v pozadí jsou jeho vlastní zájmy, které se s Čembou výrazně rozcházejí. Což může znamenat jediné - méně asfaltu při stavbě rekreačních cyklostezek v přírodě bez dopravního významu. Nechci domýšlet, komu může taková věc vadit, ale to je to právě to, co mě tak vytáčí.
p.s.: upozorňuji, že nemluvím za Čembu, je to jen a můj osobní názor a ačkoliv jsem jejím členem, mluvím zde pouze za sebe
Jo a ad ty omílané lesní maliny/ostružiny - pokud vím, tak tyto rostliny jsou plazivé, popínavé a dosti odolné (vyjma plodů) .. a každý kdo se alespoň trochu pohybuje v přírodě ví, že mohou mít kořeny klidně 50cm od cesty a přitom se výhonky plazí až po té cestě, v případě dalšího podrostu klidně visí ve výšce i desítek centimetrů.
Pěší nemá problém podobné úpony odtlačit oděnou rukou nebo batohem, pro jedoucího cyklistu to snadno znamená pád nebo velmi ošklivé a bolestivé zranění. A to nejlepší - stezka může být hojně užívaná, aniž by to na výše popsané mělo vliv.
Můžeš mně říct co si představuješ pod pojmem"tichá dohoda"?
Říkej si tomu jak chceš, bylo to tak že správce jim ústně povolil úpravy ale nechtěl to dát písemně.
Ale možná by nebyl problém zeptat se přímo magistrátu, nebo toho správce. Pokud se prokáže, že nemám pravdu, rád se za svůj omyl omluvím přesto, že na vině je hlavně ten špatně napsaný článek.
Aha, takže ty sám přiznáváš že vlastně vůbec nevíš jak to bylo, ale vynášíš rozhořčený soudy.
Myslím že tohle vysvětluje mnohé.
Tož, já se vám divím. Do Lidlu nechodím a bourat ho nechci. Čepici s bambulí v zimě nenosím a její výroba mi nevadí. To co se mi líbí pochválím. Co se líbí druhým a mě ne, nehaním.
Jste snad jiní ?
Jezděte na kole a neřešte nesmysly.
Ano, ti co stezku upravovali byli upzorněni že stezka může být "poničena", ne "zničena". Tj. předpokládali že s epřes ní bude tahat, že se některé části zničí ale celek zůstane zachován. Ne že se to celé rozbagruje.
A neztracime tady s tim bajnym ptakem zbytecne cas? :-)
S cyklisty se již před nedávnem setkal, když jej pozvali, aby se podíval na krátký úsek chodníku, který upravili. „I když jsem byl postaven před hotovou věc, tak jsem nenamítal nic proti tomu, když si chodník upraví v celé jeho délce. Upozornil jsem je ale, že pokud budu muset vjet do lesa, pak to bude právě po jejich chodníku,“ řekl lesní správce.
„Nechápu, jak jste si mohli dovolit vést proti nám takovou kampaň! Nezabili jsme stezku, prostě jsme se museli nějak dostat ke stromům napadeným kůrovcem a odvézt je pryč,“ zlobil se včera na bikery správce městských lesů Oldřich Krobot.
Připomíná mi to tu pohádku o Smolíčkovi:
"Krobote, Krobotíčku, pusť nás do lesíčku, jenom dvě motyčky tam strčíme, párkrát si kopneme, vůbec tě nepodrazíme a hned zase půjdeme."
On ten zákon, co zavedli na Slovensku, není tak úplně od věci. Ušetřili si tím do budoucna spoustu problémů ve smyslu "Pusť si Čembu do lesa a už se jí nezbavíš."
Cyklistická stezka z Olešné přes Hůrky na Hukvaldy je další příklad nepochopitelného uvažování. Krásný chodník, navíc udržovaný partou cyklistických nadšenců byl proměněn v tankodrom po průjezdu těžké těžařské techniky. Není to jediný příklad necitlivého přístupu správců městských lesů. Osobně chodím často se svým psem do frýdeckého lesa a musím potvrdit, že správcovská společnost se chová, jakoby šlo spíše o tajgu někde v Rusku než o příměstský les určený k rekreaci. Lesem sice vede naučná stezka, ale jak po ni jít, když se musíte brodit půlmetrovýn bahnem rozryté cesty? A není pravda, že to je jen kvůli kůrovci. Pokud vím, dub kůrovec nenapadá.
Autor: Ing. Martin Říman, ministr průmyslu a obchodu
Náš pan ministr je zdá se velký znalec dřevin :-(((
Tobě se líbí jen ten názor, který se ti zrovna hodí do krámu, co ?
Škrtám sluníčko, tohle nemá smysl.
Abych byl uzpřímný, tak zrovna po tobě se mi vůbec stýskat nebude.
Z tohoto vlakna se stava Fenixova onanie. Skrtam taky :o)
...aneb, jak bajneho ptaka Fenixe honiti...:-)
V souvislosti s tím, jak útočně se Čemba chová ve Frýdku-Místku mě napadá ještě jedna věc. Čemba vyjadřuje svůj postoj k asfaltu pomocí hesla - "Make love, not asphalt", což znamená něco ve smyslu: Dělej lásku, neasfaltuj.
Mě zase napadlo heslo, kterým bych chtěl vyjádřit svůj postoj k Čembě: "Make love, not problem", což znamená něco ve smyslu: Dělej lásku, ne problémy.
Tenhle text také naznačuje, že můj výklad termínu "tichá dohoda", byl správný. "Tichá" byla proto, aby ji "neslyšel" magistrát:
""Úpravu lesní pěšiny provedla ČeMBA podle mluvčí (magistrátu)na vlastní zodpovědnost, až poté se svou prací seznámila magistrát. "Byli upozorněni na skutečnost, že les je hospodářský, není to les zvláštního určení se zvýšenou rekreační funkcí, a že v případě nutnosti hospodaření v lese využijeme pěšinu pro lesnickou činnost," uvedla mluvčí.""
V jiné diskuzi kdosi vyjádřil názor, že moje "házení špíny" na Čembu by bylo možné žalovat u soudu...