Zdravím,
co je podle Vás vhodnější řazení gripshiftem nebo páčkama? Hodlám koupit nové kolo pro svého miláčka, asi Author reflex SX. Nevím o tom vůbec nic. Stejně netuším jestli rovná řídítka nebo berany. Co myslíte? Díky.
Já osobně mám páčky, gripšivty jsem zkoušel na chvíli a nevyhovovalymi, ale jde asi jen o zvyk. Berany se vozej jenom na silničkách a s tou zase můžeš jenom na silnici. Takže je nejprve potřeba se rozhodnou kde na kole budete jezdit. Rovný řídítka jsou dobrý, ale doporučuju k nim rohy, protože člověk si může měnit polohu rukou na řídítkách, což je po delší jízdě celkem dobrý. Nějlepší je při výběru kola obejít pár krámů, kde ti poraděj. Je lepší jich obejít víc, protže v každym řeknou něco trochu jinýho, a ty to musíš zprůměrovat. Jestli jsi z Prahy nebo okolí tak bych doporučoval navštívit výstavu Sport Prague, je koncem února v Letňanech, a tam obhlídnout co je na trhu.
Diky za radu Tome, Prema
Berany jsou hůř ovladatelný, ale máš s nima lepší aerodynamiku. Takže přesně jak říkal Tom - na silniční kola pro vysoké rychlosti ideální. Pokud chceš ale občas do terénu (a to podle mých zkušeností v Čechách aspoň občas zajede snad každý), rozhodně rovná řidítka s rohama pro uvolnění zad. Mě osobně dost vadilo, že s beranama furt čumím pod sebe a když se chci kochat, musím si dát ruce nahoru, tudíž dost blízko sebe a to kolo se třeba na kostkách blbě ovládá.
Pokud jde o gripshifty, osobní zkušenost nemám. Ale slyšela jsem, že časem se rozštelují a přehazuje ti to samo, když se jenom trochu víc opřeš o řidítka.
Pardon vážení,
nechtěně jsem Vás zmátl tím, že jsem použil označení berany pro to, čemu se nyní, jak už teď vím, říká rohy (na koncích řídítek). Pochopitelně mě nedapadlo dávat na trekové kolo berany z kola silničního.
Mimochodem to "zraje na Author Stratos SX.
Srdečně zdraví Přema
Mám Stratos s gripama a nemůžu si stěžovat. Po páčkách to byl chvíli nezvyk, ale teď bych asi neměnil. Po 4 letech pracují stále spolehlivě. Myslím, že jsou i pohotovější než páčky. Ale to samý říkají páčkaři, takže to bude spíš otázka zvyku.
Pro mě lepší jednoznačně páčky. S gripshiftem jsem jezdil asi týden a ve složitějším terénu jsem musel při řazení přehmatávat dál od středu řidítek abych omylem nepřeřadil a když jsem chtěl přeřadit tak zas zpátky. S páčkama nic takovýho nehrozí. Ani s páčkama (stejně jako s gripem) není problém naráz přeřadit přes všechny převody.
To záleží na třídě komponentů, já svůj Altus musím páčkama řadit hezky po jednom pastorku.
U mě taky vítězí páčky,ale k tomu počtu pastorků na jeden pohyb páčky: Nevim nevim jak bys přeřadil naráz přez všehny pastorky páčkama. Přez 3 určitě, 4 možná, ale víc už asi těžko... . V tomhle mají možná gripšifty navrch, ale jak často je třeba řadit přez všech 9 (8) (nebo 7) (ale i méně ;o))) ) převodů najednou?...
Úplně jednoduše: Prostě tu páčku zmáčknu 2x :-) (mám sedmikolo, STX, 2(zmáčknu) x 3(kolečka) = 7 koleček. Ta přehazovačka to reálně rychlejc stejně nestihne, kdyby se to udělalo rychlejc, hrozí divoké přeskakování řetězu. Stejně tak na menší kolo (zpravidla se nepotřebuje tak rychle řadit na těžké převody) - prostě tu páčku lehce zmáčknu třeba 7x za sebou. Když se to dělá gripshiftem úplně najednou, hrozí že řetěz vyletí i při dobře seřízené přehazovačce.
Jezdim gripy asi sest let a nemuzu si stezovat, podle me je to nejrychlejsi zpusob razeni o vic prevodu najednou.. a jeste se mi nestalo, ze bych omylem preradil (v terenu, sjezdu ap.)
Jednoznačně GRIPY. S páčkama se to nedá srovnávat, je to o třídu až dvě výš. Ale svou roli hraje i zvyk, u mě zvyk z mašiny, takže doporučuju pro motorkáře.. ;o)........a s tím nechtěným přehozaním -to je jen nějaká fáma......4 roky s gripama v pohodě, v terénu i na silnici.
Na silnici a na cestách gripy v pohodě, ale v těžším terénu, když je potřeba s tím kolem skákat a pevně se držet nevěřím že jakýkoliv gripshift funguje bez problémů. S páčkama se můžu pevně držet a zároveň řadit a ještě k tomu třeba brzdit. Tohle si s gripshiftem nedokážu představit.
Tohle dilema jsem řešil u prvního trekovýho kola někdy před 6ti lety. tenkrát gripy docela letěly a tím pádem byly snad na všech tehdy prodávaných kolech. Na radu známých jsem si ale nechal řazení vyměnit na páčky a dodnes jsem neměl potřebu to měnit zpátky na gripy. S páčkama naprostá spokojenost.
Jde o zvyk, ja si na gripshift nezvykl nikdy a jednoznačně preferuji a vlastním páčky - zatím nejlepší systém, který jsem měl možnost vyzkoušet je Deore od Shimana - jednou páčkou a palcem řazení nahoru, druhou páčkou a ukazováčkem řazení dolu. Jedna obousměrná páčka je na nic, protože při řazení de-facto pouštíš jednou rukou řidítka a už se mi to nejednou témeř vymstilo, když jsem ve chvíli řazení najel na díru a řidítka tak tak udržel. Ať si tvůj miláček řekne...
Rohy bych též jednoznačně doporučil. Při změně polohy rukou na řidítkách si odpočinou jednostranně zatěžované svalové skupiny a při větší šířce úchopu se můžeš při šlapání do řidítek více opřít.
No jasně, o prehistorických páčkách SIS nebo jak se to jmenuje (vlastním na jednou kole jejich silniční verzi na rám) se tady snad nikdo nebaví. Ještě existují páčky něco mezi tím, dvojpáčka dole, kde ale obě páčky mění polohu. Tuším že se to jmenuje shimano ez fire, ale taky už je to staršího data. Toto bych taky řekl že je lepší než gripshift.
Je to jednoznačně otázka zvyku. Když jsem si kupoval nový kolo se shiftama, byl jsem skálopevně přesvědčenej, že půjdou dolů. Nakonec nějak nebyl čas a dneska bych do páček nešel. I když bych si určitě zase zvykl.
Oboji je OK , je to personalni preference , gripy maji nevyhodu ze se ti casteji podari nechtene preradit a na nektery packy si dat majzla protoze jsou dost pomaly ........ ja preferuju packy ale kvalitni , nejaky rapid fire ze Shimana je pro me bottom line i na trek bicycle .