Evidence kola u Městské policie se provádí jen v některých městech a pro občany mající v těchto lokalitách trvalý pobyt, má to preventivní význam.Jak ale podobným způsobem zabezpečit kolo, když v našem městě MP toto neprovádí?
z vlastní zkušenosti můžu říct, že ta evidence u MP nemá naprosto žádný význam.
Tak tvrdit, že to nemá žádný význam, je pěkná blbost.
Co jsem viděl statistiky, tak ty mluví pro registrace.
Hlavně je to účinné pro místní existence. Když uvidí, že kolo je registrované, tak ho radši nechá být, či se ho zbaví.
Jaké statistiky? Mohl bych je taky vidět? Pokud vím, tak vizuálně se registrované kolo mění na neregistrované odlepením jedné nálepky.
jenže pod tou nálepkou je vypískované evidenční číslo..., to by jo museli zbrousit a třeba by to policistům přišlo podezřelé...
Jak mne nekdo zacne neco piskovat, ryt nebo razit do karbonovyho ramu, budu se bit :o)
:-))))
Co si představuješ pod pojmem "zabezpečit"? :-D
Měl jsem na mysli preventivní zabezpečení prostřednictvím evidence kola u policie.
Měl jsem kolo zaregistrované Policií ČR a přesto ho už čtvrtý rok oplakávám. Je iluzorní si myslet, že tahle procedura je k něčemu dobrá. Kolo ti ukradnou, nahlásíš to policajtům a ti to za rok odložej.
Jak za rok ? Už po 2 měsících dorazí dopis "pachatel neznámý, případ se odkládá"... To bys je dost přecenil. Takto přesně to totiž bylo s mým kolem před 4 lety...
Když nehledají auta, tak nebudou hledat ani kola...
a co tak krimistop?
odkazy jsem tu už dával, ale ...
http://www.cyklistikakrnov.com/Bezpecnost...
Stejne tak uz jsme ti uz davno psali, ze mikrocip buhvi jak duvtipne umisteny na kole asi tezko zabrani jeho kradezi, klidne muze byt na kole i nalepka.
Neexistuje vule kola hledat (nehlede na to, ze to neni tak jednoduche), neexistuji centralni registry, kazda policejni hlidka asi tezko bude vybavena nejakou cteckou mikrocipu a taky bude tezko preventivne zastavovat kazdyho cyklistu. A kazdymu cyklistovi se asi tezko bude chtit zastavovat kazdymu policistovi.
Na kolo ukradene v pojistenych prostorach doma se vztahuje dobre uzavrene pojisteni domacnosti, na kolo venku je potreba si dat pozor.
Jojo....prijdou pani od policie, zeptaji se na par dulezitych veci, udelaji fotografie...a kdyz se jich zeptas, jaka je sance, ze se kolo najde, tak reknou, ze hodne mala...a patricne to vysvetli:-)
Uz nekolikrat jsem tohle slysel.
U nas ani nebyla vule obcas hlidat nas panelak. Asi pred cca 8 lety se tam behem leta ukradlo pres 20 kol a dve babety. A to ani nemluvim o okolnich barakach...tam se taky kradlo. Tenkrat uz i lide pres noc drzeli hlidky....protoze policie nemela chut neco pro obcany udelat. Pak jeden stary pan slysel, ze se neco ve sklepe deje. A kdyz tam statecne prisel, dostal pres tlamu takovym zpusobem, ze ho musela odvezt zachranka...A ani to policii neprimelo k tomu, aby neco udelala....Ale na sluzebne lidem moc nepomuzou.
Takze kolo jen do bytu...
Ale to se ted´jistě zgruntu změní. Policie vylepila na svá auto nové nápisy :" Pomáhat a chránit!" . Tak ted´půjdou jistě všem zlodějům tvrdě po krku a budou pomáhat chránit i barák. Už začali u poslanců - s tím hlídáním. Takže možna za pár desítek let se to dostane až k nám dolů a pomůžou i hledat zloděje kol. Do té doby však třeba vlastní domobrana a na vozy policie nápis:...."Občane!Pomoz si sám - nejsme tady od toho, abychom každého vodili za ručičku i přes přechod!Na takové prkotiny jako kradená kola a kabelky skutečně nemáme kdy!":-((((
Registraci u městské policie jsem si na kolo udělal. I přesto, že nemamám v Brně trvalé bydliště. Udělal jsem to hlavně pro to aby tuto databázi snad časem začali brát vážně, dokud tam bude 30 kol v brně tak se tak nestane(neznám současný stav). V praxi to vypadalo tak, že jsem dostal ke kolu průkazku asi podobně jako malý techničák s číslem rámu a podobně. Když nic jiného, tak jsem rád, že mám od policie potvrzené, že kolo s tímto číslem rámu bylo moje a když mi ho ukradnou tak budu vědet, kde to číslo rámu mám. A koho neodradí tvar mého kola, nálepka policie a zámek tak tomu se prostě asi neubráním. Jistota je prosně neopouštět kolo a proto ho parkuju v bytě a venku se ho snažím nenechávat o samotě :-).
V Brně to eviduje pro jistotu každá městská část zvlášť, ne? PČR zcela jistě nebude online kontrolovat záznam ve všech databázích všech obecních poskoků pro každého cyklistu i kdyby je náhodou začli zastavovat a kontrolovat.
Kolo, které stojí za ukradení, stojí i za vybroušení a přeražení čísla rámu. Pak je ti průkazka i záznam v databázi hovínkářů víškčemu. Jakákoliv databáze je jen k tomu, že když se náhodou kolo najde, prokážeš jeho vlastnictví.
Prostě služby státu jsou ti jako obvykle k ničemu, co si sám neuhlídáš, to nemáš...
Dokud nebude zájem o registraci, tak asi nebude obhájitelná potřeba pořádné databáze, ale přiznávám že jsme se dostali do debaty jestli byla dříve slepice a nebo vejce. Boužel na tomto často stojí odmítavý postoj k cyklistům. Nejsou cyklisti nejsou potřeba cyklostezky.
Nejdřív musí být centrální databáze, pak lze diskutovat, zda má smysl v ní evidovat své kolo. Centrální databáze je třeba Krimistop, funkčnost a ceny jsou všeobecně známy. Takže je to na vkusu každého jednotlivého soudruha, že.
Řešit centrální databázi a registraci kol mi připadá zbytečné. I u aut je to komplikované a drtivá většina lidí to nedělá. A to je aut mnohem více a dražších než kol.
V případě krádeže kola je téměř 100% jistota, že policajti kolo nenajdou. Pokud se tím budou vůbec zabývat. Prodá se jinde, rozebere se na náhradní díly...registrace neregistrace. Krádež je prostě riziko a každý se musí postarat sám, aby tohle riziko minimalizoval. Zatím prostě neexistuje situace, kdy by registace a evidence kola výrazně snížila možnost krádeže.
Bohužel, centrální databázi aut a s tím spojenou státní buzeraci a plýtvání prostředků tu děláme povinně.
Centrální databáze kol tu je, známe funkčnost a cenu (to je ten Krimistop) a její použití je tedy dobrovolné. Každý sám si zváží přínosy a náklady a zájem o tuto službu ukazuje, jak výhodná je například pro cyklisty.
Neříkám, že je k ničemu, jestliže se najdou lidé, kteří si registraci dobrovolně vyberou a zaplatí ze svých peněz, a jestliže provozovatele databáze tato služba uživí, pak je přínosná.
Ale (1) vést centrální databázi čehokoliv ze státních (tedy i mých) peněz a (2) k ní někoho nutit považuji za zločin a kdo o tom rozhodl by měl jít sedět za zpronevěru (ad 1) a vydírání (ad 2).
Já tvrdím, že to je k ničemu. Myslím, kdyby někdo zaregistroval jedno kolo na dvou odděleních MP, že to klidně zaregistrujou.
Policie má asi jiné starosti než hledat kola. Napadlo mě, že kdyby chtěli, mohli by použít kola-volavky, vybavená sledovacím zařízením, aby mohli ukradené kolo sledovat kde se zrovna pohybuje. Možná by tak rozkryli i nějakou síť zlodějů, ale hlavně by se to rozneslo mezi zloději a mělo by to psychologický efekt, žádný zloděj by si už nemohl být jistý jestli jde o kolo normální nebo nastraženou volavku. Možná by to šlo udělat i bez policie, ale stálo by to peníze :)
Sledovací zařízení, které bude schopno určit polohu kola a ještě ji někam pár dnů hlásit, než si pro ni někdo dojde, by bylo dost velké a tudíž na kole těžko ukryté.
Stačilo by nastražit své kolo před hospodu a schovat se do křoví s malorážkou, zlodějů by začlo rychle ubývat, bohužel je to nelegální:-(((
Svého času jsem registrované kolo hodil do bazaru i s evidenční kartou a řekl jsem jim,aťmě nový majitel zkontaktuje až to bude chtít přehlásit.S kolem už 2 roky někdo jezdí a nic(má ho ale vyšperkované o tu nálepku..."registrováno.."Když jsou ho měl registrované,tak jsem měl péra z toho,aby mě nezastavili.Jezdím bez OP.
ano, sledovací zařízení je drahé a velké, svým příspěvkem jsem chtěl spíš říct, že podle mě nemá smysl snažit se o nějaké super hyper zabezpečovací zařízení kol, ale spíš se snažit o odrazení zlodějů, aby vůbec něměli chuť krást, to je podle mě jediná cesta, proto bych spíš podporoval metody které vedou k vystopování a odhalení pachatelů, a to by tahle nastrčená kola mohla řešit, prostě kde se hodně krade, tam se narafičí kola, která se budou hlídat a kdo si pro ně přijde ten se bude sledovat a případně se i odsoudí. Hlavně se musí vědět o tom, že se takové metody používají, aby zloději měi strach sáhnout na cizí kolo. Když se u nás dají kola krást vpodstatě bezttrestně, tak se zkrátka krást budou pořád.
A kdo to bude dělat ??? Policie, jak to tak vypadá, se chce vyvlíknout už i z ježdění k nehodám... Potom ovšem nevím na co ji pak máme. Na buzeraci ? Na dávání botiček ? Na měření uměle snížené rychlosti na přehledných místech ? Zbytek si dosaď sám :-(
Obávám se, že policie na tohle nemá, ale taková domobrana nasraných cyklistů by tohle zvládnout mohla a když už by lumpa přistihli tak zavolají policii aby ho stopla, když se těm policajtům zloděj předhodí pěkně pod nos tak by se o něj už mohli postarat. Pár takových úspěšných akcí by mohlo stačit na to, aby se to rozneslo a zlodějíčci dostali strach.
Evidentně jsi ze zdůvodňování pana ministra vnitra nic nepochopil. :-)))
Pochopitelně ta druhá možnost je nadávat na neschopný policajty a každýho půl roku si kupovat nový kolo a nebo s ním spát v ložnici a venku se bát nechat ho před hospodou když si jdu dát něco na zub. :)