Na toto kolo mám zálusk, máte někdo zkušenosti ?
nemám ale vypádá pěkně... Můj názor je ten že za stejné peníte můžsš mít eště lepší kolo např Canyon AM-5..http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html...
Lepší brzdy, vidlice... A eště ušetříš..
Dost bylo canyonů :-)))
Začal jsem jezdit na treku fuell ex 8 2007 a nemá to chybu, takže hledáš-li opravdu pohodlné (měkké) kolo pro super pohodové vyjížďky, tak s tou 6.5kou chybu neuděláš. Na závody bych ale tenhle full zrovna neviděl, ale ty nejezdím - na co platit startovný za poslední místo, že jo ?
Ovšem je fakt že tenhle canyon je přece jenom líp osazenýnež ta 6.5ka, ať už co do tlumiče + vidlice, tak i ostatní komponenty :-).
Ale přesto bych asi vzal toho Canyona mnohem lěpší poměr cena/výkon a výjde tě to na 40klackú
A kerej ty si?
Díky za reakci, ještě mám v plánu vyměnit komponenty za Deore XT, samozřejmně závoodit vzhledem k věku už nikdy nebudu. Měl jsem jen strach ze zadní odpružené vidlice, neboť jsem slyšel názory, že je to špatné - prý to bere sílu při šlapání ....
K té odpružené zadní stavbě - mám tam sice lokaut, ale ten vůbec nepoužívám, max. to přehodím na propedal, ale ani to většinou ne - i když někam přejíždím po asfaltu. Ony ty asfalty u nás zas nejsou až tak velká sláva a pokud se najde někde skutečně hladký, tak se ten zadek vpodstatě nehne ani při plném otevření tlumiče. A jestli to trochu houpe do kopce - neřeším, mou prioritou není rychlost, ale vytrvalost :-)
Tak tohle jsem chtěl slyšet, mně totiž známí tvrdili, že odpružený zadek je jen pro prudké sjezdy ...
oni ho totiž nemají ....
Hmmm, s tvrzením Tvých známých si dovoluji nesouhlasit. Já si myslím, že - paušálně - rozšíření celoodpružených kol stále ještě brání jejich cena, i když i ta postupně klesá. No a lidi, kteří musí investovat třeba do stavby domu nebo prostě musí napřít finance i jiným směrem, tak si to musí rozmyslet. Až budou "celopéra" stát 20 tis., tak si ho bude kupovat většina...
Přesně tak, cena je stále vyšší u fullů než u HT a jediná zásadní nevýhoda.
Ale je fakt, že už to není tak hrozné, už začíná být rozdíl pouze kolem 10tis. pro podobné osazení, což už není tak hrozné (tohle je třeba rozdíl mezi Canyonem GC6 a XC4, které jsou cca na stejném osazení).
A co teprve až budou stát 20 táců lehokola, každej na nějaké fully nebo HT, či co to je, úplně zapomene a všichni budem jezdit vleže :o)))) ostatně nejlepší je to vleže, tak ať vám to jde stále :o)))
Tak i v tom případě všichni ne :-)))))))) páč si myslím, že 98 % normálních cyklistů na své miláčky nezapomene a za kanape je nevymění :o))))))
Od lidí, kteří alespoň pár měsíců fulla nejezdili vůbec jejich názory na fully neber vážně. Oni o tom z prominutím v 95% případech ví úplný h....o a jen šíří zcela nesmyslné věci o fullech.
Dávám boda.. nemám moc kvalitně osazenýho a funkčního fula ale jsem maximálně spokojen a za HT už bych neměnil .-)
a v jako cenové kategorii ho máš ?
44 stál
tak za tyhle peníze, to vybavení asi nebude XTR, ale trošku slušný snad bude, ne?
Ty pořád o svým fullu mluvíš, že je "nic moc", ale já tě - i ostatní fullisty - sleduju, když spolu vyjedem a tvoje KTM pod tebou maká parádně, takže bys ho neměl tak "srážet" :-). Je to naprosto skvělá strojovna.
Používám zdejší slovník :-))) když jsem ho kupoval a tady recenzoval tak žádná slova doporučení nepadla :-) nedbal jsem ale a koupil a basta .-)
Ono je to tak, že dneska většina všech slušných fullu nezávisle na systéu chodí celkem slušně a až na pár vyjímek není propádak žádný full.
Při tom výběru, když se to tu řešilo, tak už se řeší rozdíl mezi dobrým, lepším a ještě lepším.
Takže bych vůbec netvrdil, že to KTMko chodí špatně, to zase ne.
Jen, že jsou tu stavby, které chodí ještě o něco lépe a přitom nestojí více.
Další věcí pak je, že každá stavba má trošku jiné vlastnosti a pro ideální výběr už pak každý musí vědět, jaké přesně vlastnosti preferuje a co pro něj bude to úplně nejlepší. K tomu se dá dopracovat ale stejně až časem.
Když vezmu třeba takového Canyona, tak to je dobře fungujíc FSR, ale s konkrétním průběhem zadní stavby, který opět nemusí být pro každého zcela ideální a někomu může sednout trošku jiný průběh a jiné provedení FSR.
S vpp je to pak to samé, tam jsou opět různé specifické vlastnosti, které někomu přijdou jako výhoda, ale zase je tam jiná nevýhoda.
U toho KTMka je to tak, že se vždy najde jiné konkrétní kolo s FSR nebo vpp, které nabídne stejné vlastnosti + něco navíc.
Proto to KTMko není ideální volba a lze najít vždy něco o malinko lepší. To ale nic nemění na tom, že chodí bude chodit také slušně.
Nějak nemohu najít, kdo by Canyon v ČR prodával, hledám špatně, nebo to nikdo neprodává ?
Canyon si to prodává sám, žádného distributora nemá... Musíš to objednat přímo u nich...
to jako v Německu ? a co záruka a servis ?
Jj, v Německu. Záruka platí německá a do servisu to můžeš dát kdekoli u nás, neuplatňují garanční prohlídku jako je zvykem zde. Jen to asi chce nějaký slušný servis, kde vědí co dělají. Nechat šťourat nějakého "garážového kutila" do vidlice za 20000 bych asi jentak neriskoval :-)
Tohle kolo ale doporučuji jen v případě, kdy už víš co přesně potřebuješ. Tzn. hlavně rozměry kola, už jen z toho důvodu, že to vlastně nemáš před koupí kde vyzkoušet. Leda tak se domluvit s někým kdo už ho má a projet se na tom... Od oka, bez předchozí zkušenosti s podobně kvalitním kolem (třeba i jen HT) to může být risk a třeba se netrefíš do správné velikosti. Pro tyto účely tam mají nějaký výpočet (PPS), ale ani ten není úplně přesný. Každopádně když už správně odhadneš velikost, tak se ty další drobnosti dají v rámci možností už doladit.
Jen k tomu servisu. U vidlice a tlumiče je to jedno zda je to Canyona nebo ne, tam prostě jde o to, že je to Fox a tam je servisů o něco méně, které to jsou schopné udělat a správně by všechno mělo chodit do Cyklošvec (jediný autorizovaný servis Foxu). Z pohledu Foxu je tedy skoro lepší, že je Canyon z německa, u kol koupených u nás je to nutné poměrně striktně dodržovat (servis u Švece) pro zachování záruky (já na servis u Švece třeba prdím, za ty prachy co to u nich stojí...).
Jediná problematičtější věc je tedy servis ložisek, ale stejně by to měl každý slušný servis zabívající se fully zvládnout.
Na druhou stranu jsou tam kvalitní průmyslová ložiska a pravděpodobně na ně nebude potřeba sahnout klidně 15-20tis. km.
A velikost na základě výpočtu nějakého systému bych se odvážil tak maximálně dle tohoto:
http://www.competitivecyclist.com/za/CCM?PAGE...
Tam berou správně v potaz všechny rozměry a to hodně podrobně a narozdíl od PPS to velmi slušně počítá i délku posezu. A v reálu to dost slušně souhlasí (samozřejmě nepatrné rozdíly tam vždy budou podle subjektivních požadavků na posez, ale co jsem se setkal, tak ten rozdíl nikdy nebyl velký).
asi ale není nad to si takovou věc pořádně osahat.