reklama

Vytahaný řetěz

Co mi hrozí při ježdění na vytahaným řetězu? Jde mi o to, že šetřím na nové kolo, a dočasně jezdím na takovým starým polostřepu jehož řetěz už má nejlepší časy za sebou. Normálně bych bez váhání koupil řetěz novej. Ovšem šetřím na kolo nové, a tak chci investice to toho starýho co nejvíce minimalizovat, což se s výměnou řetězu a nejspíš i kazety moc neslučuje.

A proč se ptám - za týden odlítám do Anglie kde bych měl s tím kolem ujet zhruba 1000 km a nevím, zda ten vytahanej řetěz nehrozí větším rizikem podělání se než řetěz novej. Jinými slovy nevím, zda je jedno jakej tam mám řetěz a pouze ten starej deformuje kazetu (což nevadí), nebo mi ten ojetej může způsobit nějakou technickou závadu která by se mi uprostřed Anglie blbě spravovala..

Tuším že moje vyjadřování nepatří k nejlepším, ale snad to není napsaný moc kostrbatě a dá se z toho to pochopit..

[ Zpět ]
Datum: 01.03.2008
Autor: Koťas
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    neřeš to. V Anlii řetěz moc netrap (příliš nedup do pedálů při rozjíždění a divoce neřaď) a řetěz tě nezklame. V úplně nejhorším případě ti začne na některých pastorcích střílet a možná bude trochu hůř řadit, což ovšem na pohodové dojetí zcela stačí (předpokládám, že nebudeš jezdit závody). A jestli je ten řetěz opravdu v dezolátním stavu, tak jestli chceš mít úplně klid tak si radši vezmi nýtovačku.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.03.2008
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    Pokud nebudeš na staré kolo kupovat řetěz nový, tak je to jedno. Sice domrvíš kazetu a převodníky, ale to poznáš spíš s novým řetězem.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.03.2008
    Autor: nooski
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    V tecnický otázce souhlasím s předřečníky. Akorát v Anglii na kolo nic nekupuj, je to tam o dost dražší než tady, i když libra silně klesla.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.03.2008
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    Jak už psali kluci, neboj se a nech to bejt. Nervi za to a řaď v pohodě a nic se nestane. Taky se mi nechtělo měnit řetěz, když jsem scháněl prachy na Rohloffa s tím, že to nemá cenu do toho investovat a půl roku jezdil s řetězem vytahaným natolik, že to na dvou psatorcích střílelo tak děsivě, že jsem je vynechával a zvládlo se to v pohodě.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.03.2008
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    Z vlastní zkušenosti, může se stát,že se roztrhne,jak už někdo výše psal "nýtovačku sebou" a není co řešit.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.03.2008
    Autor: keťo
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    ....a když to bude střílet neúnosně - demontovat přehazku a zkrátit řetěz, a budeš na tom jezdit dalších 20 000 kiláků.
    Tady může vzniknout problém -- u moderních rámů nelze posunout zadní kolo dopředu / dozadu -- nelze řetěz napnout.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.03.2008
    Autor: Howgh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      2 věci:

      Proč kvůli zkracování řetězu demontovat přehazku?
      A co pomůže zkrácení řetězu proti střílení? Vždyť rozdíl mezi vytahaným a nevytahaným řetězem je mezi 12 články ani ne 1mm. Prostě se dělají vůle mezi čepy a zkrácení řetězu to neovlivní.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.03.2008
      Autor: nooski
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vytahaný řetěz

             

        při absenci přehazky musíš řetěz zkrátit, čímž vznikne ten bazmek - singlspíd se tomu moderně říká. Řetěz nemá prostor ke střílení.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.03.2008
        Autor: Howgh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vytahaný řetěz

               

          Jo tady byl myšlený singl:-) Tak to joo. Sám jsem singla stavěl na rámu, co pro to nebyl dělaný a někdy nejde trefit zprávné zkrácení, aby řetěz nebyl moc volný, ale ani ne moc natáhlý.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.03.2008
          Autor: nooski
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      Co to tady meles? Ze "u moderních rámů nelze posunout zadní kolo dopředu / dozadu" Ja mam na kole normalne horizontalni patky, proc by to jako u "modernich" ramu nemelo jit?

      [ Zpět ]
      Datum: 05.03.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Delfin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vytahaný řetěz

             

        Horizontální patky byly běžný než se začaly objevovat přehazovačky. Kolo si vyšteloval a řetěz napnul pomocí takových napínáků. Od tý doby, co se používají přehazovačky jsem je na novým kole nikdy neviděl. Sem tam na něčem desítky let starým, co potkám někde na vsi. Ty je fakt máš?

        [ Zpět ]
        Datum: 05.03.2008
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vytahaný řetěz

               

          Hele nedávno jsem napínáky viděl na jednom novém kole v obchodě, ale přiznám se že jsem na koukal jak puk a nostalgií se mi leskla slza v oku.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.03.2008
          Autor: Zoid
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vytahaný řetěz

                 

            já bych je potřeboval na svým leháči....

            [ Zpět ]
            Datum: 06.03.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vytahaný řetěz

                   

              byly samozřejmě na speciálním rámu, to by asi museli azubáci vymyslet speciální zadní vidli na Rohloff, ale stejně by to bylo na nic, protože velikost dráhy řetězu se ti na kole mění podle pružení zadního tlumiče

              [ Zpět ]
              Datum: 06.03.2008
              Autor: Zoid
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vytahaný řetěz

                     

                no jo člověče, to mě vůbec nedošlo....
                Kaji se :o(

                [ Zpět ]
                Datum: 06.03.2008
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vytahaný řetěz

                     

                mohl bys mít kladky vedoucí řetěz oběma směry přesně osou čepu, pak by se délka nezkracovala:-)
                Podle mě ale stejně na leháč rozsah rohloffa nestačí a je lepší tam dát dvojtác (a k tomu samozřejmě klasický napínák)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.03.2008
                Autor: PavelŠ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vytahaný řetěz

                       

                  mě to zatím stačí uplně v pohodě. Mám podle mě ten samý rozsah co předtím. Jen to mám na vlastní žádost víc posunutý k lehčím převodům, což mi vyhovuje.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.03.2008
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vytahaný řetěz

                         

                    neříkám, že je menší, než klasika, jen že je malý.
                    Pokud při 35 km/h z kopce či po rovině přestáváš šlapat, tak ti to samozřejmě stačí i takto.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.03.2008
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vytahaný řetěz

                           

                      Obvyklou šlapací frekvencí jedu na nejtežší převod cca 40-42 km/h
                      Teď jsem přezul gumy, čímž se zvýšila moje rychlost na rovině o cca 7-9km/h a máš pravdu, chtělo by se mi jezdit rychlejc:o)) Nebo lépe řečeno tu čtyřicítku utočím na více úsecích než předtím. Ale zase se mi v kopcích hodí, že svojí frekvencí můžu tu jet 5-6 km/h. Dříve (před Rohloffem) jsem mohl točit i v padesáti, ale do kopce jsem už někdy od 7km/h jel silově, ne frekvenčně.
                      Dvojtác nechci. Přijde mi to jako krok zpět ve vývoji.
                      Ale tohle mě láká a láká: http://www.azub.cz/CZ/schlumpf-high-speed-drive...
                      Zbývá jen vyřešit obligátní otázku: "Kde na to vzít a nekrást?" :o)))))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.03.2008
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vytahaný řetěz

                       

                  Presnejsi by bylo rici, ze "prevodovy rozsah dnesnich kol" na lehac nestaci, protoze Rohloff ma cca stejny rozsah jako klasika 3x9 takze je to jedno. Tim samozrejme nespochybnuji, ze by lehac chtel vic, ujel jsem na tom jen par metru, ale vzhledem k hmotnosti toho stroje na strane jedne a k aerodynamice pri vyssich rychlostech na strane druhe by se urcite hodilo neco s rozsahem dejme tomu od 24:38 do 53:11.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.03.2008
                  Autor: mgt
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vytahaný řetěz

                         

                    ano, takto jsem to myslel

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.03.2008
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      Dá se to i u nových rámů http://www.brave-machine.com/site.php?teil...

      [ Zpět ]
      Datum: 08.03.2008
      Autor: jipík
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vytahaný řetěz

             

        odkaz se neotvírá celý takže: products - Hardtails: Brave Machine 22,

        [ Zpět ]
        Datum: 08.03.2008
        Autor: jipík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    Me by docela zajimalo jak casto by se mel retez menit. hodne lidi mi rikalo ze po kazdych 1000 kilometrech byh mel koupit novy retez tak nevim co je na tom pravdy. Osobne sebou vozim nytovacku a dvakrat se mi jiz stalo ze se mi i novy retez (ujeto cca 200Km) proste "pretrhnul". Nejednalo se ale o nice extra o retez typu HG-53.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.03.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Veolw)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      Tady http://www.cyklodiskuze.cz/obecne/mereni... na horalu nebo trekingu, kde se vozí ty Shimanské a Sramovské parodie na řetězy je myslím délka mezi 132,7 a 132,8 posledním varováním. U řetězů Campagnolo bych řekl že číslo bude kolem 132,6 (z novoty je o trošku kratší)

      [ Zpět ]
      Datum: 03.03.2008
      Autor: nooski
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vytahaný řetěz

             

        Nějak jsem od podzimu (132,6) zapoměl měřit a přešvih jsem to na 133,0mm (cca.po 3,8tkm).
        Po výměně za nový (Sram parodie) nic nestřílí, řetěz si jen ševelí :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 05.03.2008
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vytahaný řetěz

               

          Jseš fakt dobrej. Jak to děláš????Já mažu, čistím a řetěz tak 1250 km a má total dost.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.03.2008
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vytahaný řetěz

                 

            Na výdrž řetězu je hodně vlivů a to především:
            - podmínky kde ho jezdíš (tím mám namysli pouze extrémní podmínky, které mohou rychle zkrátit životnost)
            - váha jezdce
            - jak jezdíš rychle a jak frekvečně; to je skoro nejdůležitější faktor; při kombinaci pomalá jízda + frekveční šlapání prostě vydrží mnohem déle
            - mazaní a čištění má vliv poměrně malý až zanedbatelný, tady jde pouze o to, aby řetěz nebyl příliš zasraný, tedy ideální mazat co nejméně a aspoň sem tam otřít (nějaké velké čištění v odmašťovačích životnosti nepřidají, naopak ji mohou zkrátit, protože při dalším namazání se mazivo nedostane dovnitř článků).
            - trochu záleží na typu řetězu, ale ne nějak moc (snad jediná C9 má výdrž výrazně větší, ale třeba u Shimana jestli HG53/73 nebo 93 je skoro jedno - tedy až na povrchovou úpravu, kdy u 53 při častém použití ve vodě může výrazně rychleji reznout).

            A ten rozptyl výdrže je prostě velký, řetězy lidem vydrží tak od 600km klidně do nějakých 5tis. km.

            Já patřím k těm, co jezdí pomalu a k tomu frekvečně a v extrémních podmínkách nejezdím (samozřejmě občas v bahnu ano, ale ne stylem, že bych vyrážel rovnou do superbaheních lázní nebo jezdil bahení závody). O řetěz se starám minimálně, tedy pouze pokaždé před vyjížďkou utřu hadrem (tím myslím rychlovka 5s) a máznu sprejem (zase 5s) a to co nejmíň aby se moc nezasíral při vyjížďce.
            Kdysi jsem měl období kdy jsem udržoval řetěz pořád superčistý a výdrž nebyla ani o chlup lepší.

            No a 8-čkový řetěz mi nikdy nevydržel pod 5tis. km a teď 9-kové řetězy vždy kolem 3,5tis. km a měním je při 132,8 na více místech naměřených (s tím, že se může objevit místo, kde už má 132,9).

            Co jezdíme v partě, tak péče o řetěz +-stejná u většiny, trasy stejné (tedy podmínky pro řetěz stejné) a výdrže se liší hodně. Jsou tací, co mění také po 1200km a jsou i tací, kterým vydrží ještě více než mě (třeba manželce kolem 4tis. km).

            [ Zpět ]
            Datum: 05.03.2008
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vytahaný řetěz

                   

              Mě vydržel řetěz čtyři roky. Cca 18tis. kilometrů. pak to začalo střílet.
              ALe já mám lehokolo, jestli to hraje roli.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.03.2008
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vytahaný řetěz

                     

                Lehokolo asi žádnou roli v tomto nehraje.

                Ale tohle co píšeš je jiný případ, ty si tam nechal řetěz až do projevení problémů, v tu chvíli je ale kazeta a často i převodníky na odpis.

                Všechny mnou udávané údaje jsou pro včas měněné řetězy, kdy kazeta vydrží těch řetězů x po sobě (u mě klidně přes 20tis. km).

                Samozřejmě, že jsou možné oba přístupy a to měnit vše až to odejde za delší dobu nebo včas řetěz a je na každém si spočítat, co je pro něj výhodnější (+ u varianty nevčastných výměn je třeba kalkulovat i s velkou šancí na přervání řetězu a horší funkci řazení ke konci životnosti).

                Mě to vždy vycházelo pro včastné měnění řetězů lépe, vozím XT kazety, takže vůči řetězu je i přes současnou super cenu kolem 1000Kč pořád ještě dost drahá (za to mám 4 řetězy) a k tomu převodníky jsou také poměrně drahé (prostřední XT tedy odchází rychle i při včasném měnění řetězu, uvidíme co ty nové 08, ale třeba velká a malá pila ne).

                A preferuju perfektní funkci řazení a vyhýbání se přetržení řetězu, takže bych volil variantu včasného častější měnění řetězu, i kdyby to bylo o něco dražší.

                Ale chápu, že třeba u lidí, co jim vydrží řetěz jen 1000km (pro včasnou výměnu) to často vychází jinak a navíc pak musí měnit řetěz už proklatě často.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.03.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vytahaný řetěz

                       

                  mě to vyšlo pro to nechat to být a vyměnit po delší době všechno. Nevím, jak to vychází ekonomicky (odhadem mi to přijde zhruba nastejno), ale hlavně to vyhovuje tomu, že jsem línej:o) Než měnit X krát do roka řetěz, tak to to radši dám jednou za čtyři roky do servisu ;o)

                  Teď jsem pořídil Rohloff a tohle budu řešit v násobném časovém horizontu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.03.2008
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vytahaný řetěz

                         

                    Tam tě řetěz možná přežije, když tam se nemusí používat takové úzké jako na 9ce a když je trochu vytahaný, tak to ničemu hned nevadí.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 05.03.2008
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vytahaný řetěz

                         

                    :o) Příště, babičko, příště.... :o)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 05.03.2008
                    Autor: PepikW
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vytahaný řetěz

                       

                  Mloku a ostatní, právě budu kupovat řetěz, jednoduchej blbej dotaz: kolik za něj dát, aby to stálo za to a zase abych zbytečně neplatil? Jedzím silnici, vzadu šestikolo, vpředu (teď bude :-)) trojtác Sora. Takže kolik byste dali za řetěz?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.03.2008
                  Autor: k.vl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vytahaný řetěz

                         

                    Tak v těhle řetězech už nemám vůbec orientaci, co je na trhu.

                    Připlácet se obecně nikdy moc nevyplatí, životnost s dražšími řetězy neroste skoro vůbec. Bývají rozdíly hlavně v povrchové úpravě a tam je pak otázka za jakých jezdíš podmínek. Pokud nejezdíš moc za deště a jiných vodních podmínek, tak ani za povrchovou úpravu není třeba připlácet.
                    Na druhou stranu, když se u devítkového řetězu sežene občas např. HG93 sežene za 350, tak proč ho nevzít (teď třeba na kupkolo za 365).

                    [ Zpět ]
                    Datum: 05.03.2008
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vytahaný řetěz

                           

                      Dík, to mi k hrubé orientaci stačí :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 05.03.2008
                      Autor: k.vl
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Vytahaný řetěz

                             

                        Tak si ho hlavně kup a pak se div, že Ti tam nepasuje :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.03.2008
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Vytahaný řetěz

                               

                          Jako co si mám koupit? Myslel jsem, že mi k hrubý orientaci stačí uvedená cena. Když mi Mlok napíše, že by dal za řetěz zhruba tuhle cenu... Pochopil? Můžu se vyjádřit i podrobněji, jestli potřebuješ... ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.03.2008
                          Autor: k.vl
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Vytahaný řetěz

                                 

                            O.K. ;-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.03.2008
                            Autor: Jarda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Vytahaný řetěz

                                   

                              Koupeno. Teda na mým 14tiletým rámu vypadá ta Sora až příliš nově a dobře, ale hlavně, když to bude fungovat. Už se těším, až ji o víkednu proženu :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 07.03.2008
                              Autor: k.vl
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vytahaný řetěz

                       

                  myslím, že rwd lehokolo hraje hodně podstatnou roli. Řetěz je delší, ale místa, kde se řetěz hýbe jsou stejná. Řekl bych, že v místech, kde jde řetěz rovně se ani v tahu prakticky nevytahuje. Vytahuje se v místech, kde se hýbe (ať už broušením čepů v místech ohybu nebo šikmým přejížděním přes zuby při řazení). Navíc při dlouhém řetězu na lehokole prakticky odpadá negativní vliv případného řazení "do kříže" (podle některých také zkracující životnost řetězu). Takže řetěz jako kus vydrží na lehokole déle (což můžu taky potvrdit, devítkový řetěz mi při podobném stylu jízdy vydržel o hodně déle, než sedmičkový na MTB). Možná platí, že na jednotku délky řetězu se ujede stejná vzdálenost (tedy provozní náklady související s výměnou řetězu budou stejné).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.03.2008
                  Autor: PavelŠ
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vytahaný řetěz

                   

              Setkal jsem se s názorem, že čím více frenkvenční šlapání, tím větší opotřebení řetězu i převodníků a pastorků. Něco na tom bude přecejenom na stejně ujetou vzdálenost urazí řetěz delší "trasu". Něco na tom bude, protože na silničce jezdím vyloženě silově (na rovinách kolem 70ot/min a do kopce klidně i pod 50) a řetěz vydrží neskutečně dlouho.
              Ještě se mi osvědčilo mazat řetěz co nejméně a udržovat ho víceméně suchý. Nenabere na sebe tolik bordelu, který funguje jako brusná pasta. Pochopitelně tohle lze aplikovat jen za sucha a na silnici. V blátě a dešti je třeba mít řetěz namazaný víc, ale tím pádem se rapidně zkracuje jeho životnost.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.03.2008
              Autor: nooski
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vytahaný řetěz

                     

                No, a mně zas přijde čím větší silové šlapání, tím více se za to rve a vytahuje se :-) Tak si vyber...

                [ Zpět ]
                Datum: 05.03.2008
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vytahaný řetěz

                     

                S mazáním souhlas, ale s tou frekvencí ne. Na silničce řetěz vždy vydrží déle.
                Mě vždy na silničce řetěz přežil celou silničků :-)
                Poslední silničku jsem prodával, když ještě neměla ani 10tis. a C10ka řetěz pořád v pohodě.
                A jezdím frekvenčně stejně na obojím.

                U řetězu to není o uražené vzdálenosti ale o síle, která na něj působí. Kdyby síla byla minimální a nedostal se do něj bordel, tak by vydržel téměř věčně.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.03.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vytahaný řetěz

                       

                  Já tu výdrže řetězu na základě stylu jízdy hodnotím na vzorku cca 15ti lidí.
                  I ty těžší, kteří jezdí frekvečně a nechodí téměř ze sedla (tedy ani krátké úseky nervou velkou silou), tak těm vydrží řetěz pořád výrazně více.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.03.2008
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vytahaný řetěz

                 

            Nečistim, nemažu, kašlu na něj a jezdim :)))
            No přes zimu občas "čistim", ale jen po bahnitý vyjížďce celý kolo wapkou, tak asi i ten řetěz :))). Po uschnutí i trochu mažu (silikonem, WD, co zrovna je po ruce).

            [ Zpět ]
            Datum: 05.03.2008
            Autor: PepikW
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    Zrovna měním řetěz (spolu s převodníky) a ten starej ještě není úplně odepsanej (ještě jeden zub na měrce ;-)) Jestli máš cestu do Prahy, napiš a stav se, je tvůj :-) Koupil jsem ho už s kolem, netuším, co je to za značku, asi nic moc, ale což... Jo, a je dost zprasenej, k vyprání, řekl bych :-)
    Jinak bych to taky neřešil - nýtovačka tolik neváží, 1000 km není tolik... Užij si Anglii, taky bych jel :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 03.03.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (k.vl dnes neregistrovaný)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vytahaný řetěz

         

    nova kazeta a retez snad neni tolik penez....Furt penize penize tady resite.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.03.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Emma)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      Jak pro keho Emičko, jak pro keho!

      [ Zpět ]
      Datum: 05.03.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (džbery)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      http://www.novinky.cz/clanek/134572-emma...

      kdybys neničila majetek, zbylo by na kazetu a řetěz:o))

      [ Zpět ]
      Datum: 05.03.2008
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vytahaný řetěz

           

      Hele placas blbosti,pravdepodobne jezdis spise autem nez na kole.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.03.2008
      Autor: Kupko
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

401 cyklistů (2 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024