Rozhodl jsem se postavit leháče a chci se zeptat:
budu mít CrMo trubku na rám. K ní ptřebuju přivařit zadní vidlici, hlavovou trubku, střed a trubku na řízení. Nevím jestli tyhle věci seženu ze stejného materiálu. Takže to možná bude ze starého ocelového rámu.
Jde to vařit Cočkem, nebo se to musí pájet mosazí? Pokud jdou oba způsoby, co je lepší a pevnější?
Jsem laik, takže je to možná naivní dotaz, ale potřeboval bych to vědět. Díky
Pokud máš možnost svářet COčkem a nechceš něco ultra lehkého poddimenzovaného, vař COčkem. Pájení mosazí není vhodné, mosaz není tak pevná jako ocel.
suchoj - Mozna neni tak pevny ale poread je pevny dostatecne.
zden42 - mig, tig, pajeni mosazi vse dobre, pouzij toho koho najdes a bude ochoten ti to udelat
Taky jsem podobné věci vařil Cočkem. Ale musíš přizpůsobit sílu drátu síle materálu rámu.Na CrMo trubku 1,2 mm je ideální je drát 0,6 mm, ale úplně nejlepší je TIG, spousta drobných firmiček ho používá, zkus se poohlédnout po svém okolí.Jinak na bodování před svařením používám obyč. invertor, elektrody ESAB 1,6 mm na nerez, proud hrozně malý, stačí tak 20A.
lepší svařit metodou wig wolframová elektroda vytáhne el oblouk a přidáváš drát jak když vaříš plynem