Ahoj, budu si kupovat nové kolo Kelly's ExquisiteDSC, kde je namontována mechanická kotoučová brzda Shimano M495 Mechanical disc. Včera jsem slyšel názor, že kotoučové brzdy na kole v cenové kategorii 16.000,- jsou brak a že se hodně špatně štylují. Nemluvě o tom, že je údajně brzdový kotouč vyroben z prolisovaného plechu, který má tendence se kroutit a tudíž dělat pěknou neplechu. Nicméně, kolo si stejně kupuju, tak bych spíš ocenil váš názor a případně, jak vzniklé problémy řešti.
Dík moc za názory...
Ahoj. Já jsem četl Tvůj dotaz, ale zas takový borec nejsem a proto jsem sem nelezl. Rozhodně vím o klucích na tomhle webu, co toho znají mnohem více (a taky o dvou holkách - Dais, ta je přes všechno, a specialistka na modrá kola Janules). Takže můj názor: kolo za 16 tisíc už nepatří k těm levným, znám ho z internetu a viděl v Praze v Nuslích v té kellysácké speciálce. Mechanická kotoučovka: já si o mechanice myslím, že pokud je Tvá váha cca do těch 80 kg, tak by měla být bez problémů. Jestli máš 100 kg, tak tuhle brzdu nedoporučuji - stále je tu otevřená diskuze od kluka, kterému to nechodí jak by mělo a i zástupce firmy (Hayes) mu řekl, že mechanická kotoučovka není pro vyšší váhu vhodná. Pokud jde o vlastní kotouč - ty, co jsem viděl - a je jedno, jestli jde o kotouč na mechaniku nebo hydru - tak byly vzhledově stejné samozřejmě až na otvory, jde mi o materiál (ale zas na druhou stranu - možná kotouče pro hydru jsou vyráběny z trochu kvalitnějšího materiálu, přece jen jsou určeny pro tvrdší brzdění hlavně na horských, sjezdových a podobných kolech). Vyladit mechanickou kotoučovku je někdy trošku obtížnější, sám jsem ji nikdy neměl, ale byl jsem u toho, když jsme ji kamarádovi dávali novou na kolo. Nicméně se to povedlo, takže neškrtala. K tomu "kroucení" kotouče: při brzdění hydraulickou kotoučovkou se pohybují dvojice pístků proti sobě a mezi sebou sevřou vlastní kotouč. Ten se při brzdění zahřívá a velmi často se rovněž zvlní. Při brzdění mechanickou kotoučovkou jeden pístek tlačí na kotouč a ten se tím vychyluje, je "natlačen" k protikusu a tak tam vzniká to vlastní brzdové tření (někdy se vyjadřuju jako magor, sorry). Tím je snad míněno to Tvé kroucení. Po skončení brzdění a vychladnutí kotoučů v obou případech by se měly kotouše srovnat do své původní rovné podoby. Závěr: jseš pro tohle kolo rozhodnut, máš v tom jasno, což je dobře, něčím Tě zaujalo. Jsi-li váhově "normální" - jdi do toho a hodně šťastných kilometrů.
Mimochodem, teď si vybavuji - v posledním Velu (nebo to byla Cykloturistika? Teď nevím, měl jsem včera v ruce obojí) se píše o instalaci mechanické kotoučové brzdy, přičemž zjistili, že u nové brzdy je už z výroby nějak prohnutý kotouč - nainstalovali to bez problémů, jen si s tím víc vyhráli.
Dík moc... No, s váhou by problém být neměl, vážím něco kolem 72Kg. Ten článek jsem četl. Vlastně všechny o kotoučovkách, co tu jsou, ale nikde jsem nenašel odpověď. Každopádně děkuji a s vyjadřováním si nedělej starosti... :o) I já používám výrazy jako "udělátor", "pochystátor" - věc určená k jistým účelům, jen nevím, jak se správně nazývá, atd.. :o)