ahoj, muzu pouzit Kotouč BBB POWERSTOP 203 BBS-86
http://www.bike-eshop.cz/kotouce/kotouc-bbb...
na Hayes HFX 9? pokud jo, kde sezenu redukci na uchyceni brzd. trmenu?
diky
Použít ho můžeš, pak už jenom záleží, zda máš vidlici s IS nebo PM.
Pro IS http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Pro PM http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Sory to IS tady http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
diky.
predpokladam spravne, ze pro vidlici Manitou skareb comp z r. 2005 potrebuju tu nejdrazsi variantu?
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Ty chceš dát na Skareba 203mm kotouč? To opravdu není dobrý nápad.
Skareb se kroutil i se 160mm kotoučem a mojemi 70kg jak had. S 203mm kotoučem bys asi mohl brzo vzlétnout, protože ze Skareba bude vrtule :-)
takze mi to nedoporucujes?
ja nechci zbesile brzdit, spis chci citlivejsi brzdu...
Taky bych to moc nedoporučoval... Sám mám Axela (sice je to trochu jiná třída, ale i tak) a ten se pod mými 65kg kroutil i s obyčejnými mechanickými 160mm kotouči... O Skarebu si zkus něco přečíst i na B-F a najdeš tam úplně to samé co teď psal Mlok.
S větším kotoučem citlivost brzdy naopak klesá. Na stejnou brzdnou sílu potřebuješ menší sílu, tedy brzda je kousavější s větším kotoučem.
Samozřejmě pokud budeš brzdit na velkém kotouči pouze výrazně menší silou na páce než s menším kotoučem, tak výsledná brzdná síla bude stejná a namáhání vidlice také. Takže v takovém případě by to vidlice vlastně vadit nemělo. Jenže v praxi pak skoro vždy používáš o trošku větší brzdnou sílu s tím větším kotoučem.
A pak se zhorší výrazně s větším kotoučem cinkání a škrtání (a to škrtání na měkkém Skarebu může být třeba v zatáčkách už sakra výrazné).
hm, tak ste me ukecali....kazdopadne dik za rady.
koupim klasickej 160. mate zkusenosti, jestli je lepsi original hayer nebo BBB?
Skutečný profíci maj vzádu 140 mm. Teď jde o to, jestli jsi skutečný profík? :-)))
este jedna vec: kotouce od shimana sou taky kompatibilni s hayes?
Kotouče jsou kompatibilní všechny navzájem, až na pár vyjímek a ještě může být problém u specifických velikostí (tedy že např. Avid používá 185mm kotouče a většina ostatních výrobců 180mm; ale i tam jsou kompatibilní, tam je akorát třeba jiné adaptéry nebo přidat/ubrat podložky, aby byl třmen ve správné poloze vůči kotouči).
Pak ještě některé kotouče jsou 2mm průměr a některé 1,8mm. To je ničemu nevadí a lze zaměňovat.
Pak je tu ale jedna zásadní věc a to jestli je kotouč na 6 děr nebo centerlock a to samé náboj. Je třeba mít tu stejnou kombinaci. Sice existuje i adaptér na centerlockový náboj pro 6-děrový kotouč, ale to je dost k ničemu. Adaptér stojí většinou stejné prachy co samotný kotouč a je to spoj navíc a váha navíc, takže vždy je lepší dát správný kotouč.
Ale i Shimano vyrábí některé svoje kotouče 6ti děrové.
dik za vycerpavajici odpoved
a kdy menit kotouc??? co se stane, kdyz ho nevymenim vcas?
zkrouti se?
Výrobci kotouče uvádí tloušťku při které by se měl vyměnit. Bývá to cca 75% původní tloušťky, někdy i méně.
V případě použití organických destiček se kotouč jen tak nesjede. Nemám na žádném kotouči na kolech doma zatím výrazně znatelný úbytek materiálu.
Pokud se vymění včas (tedy při té doporučené šířce kotouče), tak se nestane nic. Pozdní výměnu jsem ještě netestoval a testovat nebudu, v extrému by se mohl zbortit a mohlo by to špatně zkončit.
Mel jsem vidlici axel s kot.160 a mechanikama MX1.Po vymene kotouce za 203 se brzdny ucinek dost zlepsil,ale cinkani byl konstantni jev.Od toho pomohla vetsi vzdalenost desticek od kotouce,ale zase byla brzd.paka pri brzdeni u rukojeti.Je to neco za neco.
U hyder nelze zvětšit vzdálenost destiček od kotouče. To je jejich základní vlastnost, že se postupně samoseřizují (což je super, žádná údržba) jak se sjíždí desky a to na vzdálenost, která je určena konstrukcí daných brzd (a ta je pořád kondstatní).
Brzdný účinek se zvětšením kotouče zvětší vždy u všech brzd, většinou použití většího kotouče je větší rozdíl než mezi jednotlivými modely brzd se stejným kotoučem. O to větší záhul dostane pak vidlice.
A jak dlouho ten Axel přežil s tím 203 kotoučem?
Axel prezil 3,5k na160 a 5k na 203 kotouci a jeste jezdi na manzelcinym kole,takze 30-ti km rychlost uz neprekracuje.