jake je podle Vas nejlepsi crossove kolo v cene 20-30 tis. czk ??? Dam par tipuu , hodte aj svyy... diik
http://www.merida.sk/prodej/crossway-hfs-3000-v-08
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-900-v-08
http://www.author.sk/verbal/2205/
Co tohle?
http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...
Já bych se plně spokojil s tou levnější meridou, ale nezatracuji ani synergyho - kvůli kotoučovýn brzdám (kotouče na airlineho bude u mě další plánované vylepšení, až ojedu ráfky). Ta dražší merida by pro mě byla skoro zbytečná...
Za ty peníze žádné!!! Krosové kolo z Tebe vytřese duši i na lepší okresce. Radši horák z nízkovalivými balony. Krosa jsem vlastnil a do roka byl z baráku!
napsal si za ti peniize zadnee si myslim ze 20-30 tis czk na cross neni zas tak malo,
mne se polibuje ta merida 900 , cross ze mna vytrase dusi, zalezi podle vidle asi aj, sice ta merida 3000 je komplet v XT a ma marzocchi vidlu. PS. Jaky si mjel cros kdyz si ho dal z domu pryc? naky qalitnejsii nebo naky sunt ?
Kros jako kros. Je jedno, jakou to má vidli. Ve výsledku na to má největší vliv stejně užší plášt´a vždy je z toho kostitřas. Přední odpružená vidle je dobrá na větší nerovnosti, ale netlumí drobné a neustálé rázy do rukou. Máme na tandemu široké balony a pořád to bylo dost tvrdé. Tak jsem dal odružené sedlovky - podobně jako je tomu u některých krosů - a pořád to je tak tak. Přiznávám, že jsem rozhodně neměl krosa za 30000 ,- ale za 16 000 + nějaká vylepšení na něm. Ale jsem rád, že jsem se ho zbavil. Raději širší nízkovalivé balony na horáka než super krose na úzkých pláštích. Tot´můj názor a má zkušenost. Jezdil jsem na krosu denně 10 km do práce a už děkuji, nikdy!Nikomu to nenutím, ale každého před koopí crose varuji! Pokud chcete jezdit jinde než po asfaltu I.třídy či pěkné cestičce v místním parku a budete chtít vyrazit i do lesa, kamenitou polnici, přejet nějaký ten kořen už pro vás bude jakýkoli kros málo. Jedno jestli za 15 či za 30000 ,-.
:o) No vidíš, já se zase strašně divim, proč se většina cyklistů, co občas potkávám na lesňačkách a polňačkách, kde se musí občas přejet kamínek, nebo kořínek, trápí na těch balónových horákách. O těch davech na asfaltkách na fullech raději pomlčim :o)
Prostě si každý musí najít to "svý" a naštěstí jsme různí.
Souhlas v tom, že na houpat se na Fullovi do kopce po silnici na Šumavě, čehož jsem byl osobně svědkem - je blbost. Ale ono vjet v tom lese - pokud je vlhko či mokro - do rozblácené cesty na úzkém plášti je tedy o hubu. Takže ty lidi na těch horákách v lese já naprosto chápu - na začátku lesa je to třeba jen přejet kamínek či kořínek a uprostřed něj - kde te nevyschne ani za pár dní - se už můžes brodit v bažinci!:-)
Budeš se divit, ale s bahnem mám tochu jinou zkušenost (spíš v Jizerkách na favoritu - skoro cross, tady u nás to vysychá rychleji :), na úzkých pláštích, s jemným vzorkem, bláto "prořízneš" na podklad a projedeš líp.
Samozřejmě to neplatí vždy a všude.
Souhlas, i na biku se na pořádné bahno vozí pláště speciály na bahno a ty jsou vždy užší (většinou se dělají bahení speciály kolem 1,8") a s hodně řídkým vzorkem pro perfektní samočištění.
A takový plášť je na suchu nic moc. Univerzální pláště prostě nejsou.
A co vozím třeba já širší pláště se slušným vzorkem (Albert + SS 2,25), tak to rozhodně nejsou žádné speciály do bahna a tam nejsou žádný zázrak (i když se také samozřejmě na bahně nějak dá).
Když máš pořádného a vyladěného fulla, tak se Ti to houpat rozhodně nebude. Nehledě na to, že drtivá většina slušnějších vidlic a tlumičů má pro tyto účely takovou hrozně moc šikovnou věc jménem Lockout ;-)
Dál bych se neobával ani o hmotnost takového kola, ty lepší jsou kolikrát lehčí než má drtivá většina dnešních rekreačních jezdců na krossech nebo obyč MTB...
oprava poslední věty:
...jsou kolikrát lehčí než crossy nebo i obyč MTB, na kterých dneska jezdí drtivá většina rekreačních jezdců, výletníků...
Drtivá většiná těchto jezdců bohužel kolo s Lockoutem zadního tlumiče či přední vidlice totiž nemá, protože drtivá většina těchto jezdců si kupuje kola do 20 000 spíš do 15 000 ,- a tam jsou jen věci bez Lockoutů.
Do 20tis. se ale žádný full neprodává. To se pak nemůžou divit.
Fully začínají na 30tis. a to ještě pouze pár vyjímek jako Canyon XC3.
Že ne??? Tak se podívaj sem, co jich tam je:
http://www.zbozi.cz/?q=celoodpru%C5%BEen%C3%A9...
Já mám ale opravdu na mysli full, nikoliv "full".
Já moc dobře vím, co TY máš na mysli.:-) Ale tohle jsou fully, které já potkávám a na nich tu drtivou většinu.
Věřím, že je potkáváš. Já se s tím v mojem okolí moc nesetkal. Dost lidí v okolí buď nemá peníze na dražší kolo nebo je nechce za kolo dát, ale v takovém případě nikdo z nich fulla nemá a raději mají všichni použitelné HT.
Takových kol si ani nevšímám :-) Myslel jsem, že mluvíš o extrémech typu superdrahý full, na něm perfektně oblečený cyklista a jezdí jen po asfaltu, nejlépe po rovině a maximálně tak od auta směrem do hospody a zpět, max. 20km za den :-))) Tomuhle já říkám hovadina a zbytečně vyhozené peníze. Ale každý svého štěstí strůjcem, že...? Když na to má...
Dávám ti bod. To jsou dobré sběrné suroviny :-)))))))))))))
Suroviny levné = kolo dobře prodejné. To víš, Petrune, je to kolo pro drtivou většinu. Sám jsem jedno takové kolo používal jako zimáka. Do toho marastu se solí to úplně stačí a .... Je to taky kolo a zima se na tom odjet dá. Šlapat musíš stejně jako na tom za 60 000,- :-)))...Jinak to nejede...:-)))
Tady nejde o cenu kola. Nikdo netvrdí, že se nedá jezdit na levnějších kolech.
Za těch 15-18tis., co tam většina kol v tom odkazu stojí by mohlo být slušné HT, na kterém by se dalo slušně jezdit. A do marastu se solí klidně s pevnou vidlicí.
Tohle se ale o těch kolech z odkazu říci nedá, obzvlášť kombinace mizerný full a marast se solí, to musí být tedy fakt paráda. Ty kola v odkazu jsou prostě vyhozené peníze.
Věc názoru...Pokud má někdo chut´zničit v soli osazení za 30 000 - je to čistě jeho volba. Já radši zničím střed za 300 a vyměním ho po každé zimě. I když musím říci, že na tom kole jsem neměnil paradoxně ještě vůbec nic a jezdí OK. A je cenově sakra laciné. Osazené tím nejlevnějším, co je na trhu.
Asi se úplně nechápeme. Já nemám nic proti levnějším kolům a souhlasím, že do těch sr...k v zimě je to i mnohem vhodnější než si ničit drahé kolo.
Problém je v těch fulech v odkazu, že jsou to vyhozené peníze a hrozné šroty za ty prachy (funcke bude mizerná, akorát budou hodně těžká). Takže levnější kolo klidně ano, ale za 15tis. a méně jedině HT, které bude rozumné a ne "fulla".
To bych tak netvrdil... Kamarád si loni koupil nové GT asi za 12000 (nový model, ne žádný výprodej z předešlého roku) a má na vidlici lockout. Sice je to Gila od RST, ale má to tam a kupodivu to i nějak funguje ;-) O kvalitě vidlice se teď ale bavit radši nebudu ;-)
Což ale nevypovídá o tom, že ta "drtivá většina" má alespoň podobně vybavená kola, to určitě netvrdím. Jen reaguji na ty Tebou uvedené ceny...
Přesně tak.
Jsem se konečně minulý víkend dokopal na kolo (také nemám rád zimu a pod 5st. se mi chce jen zcela vyjímečně, v sobotu to bylo ale docela dobrý, sluníčko, 6-9st. rozmezí).
A protože u nás bylo ještě hodně bahna, tak ne celé jsme jeli terénem a možná skoro půlka byla po asfaltu (trošku bahna mi nevadí, ale brodit se v hlubokém bahně a bít po 5minutách zasr...ý úplně všude tak, že pláště neprojdou pomalu rámem to opravdu nemusim; takže proto kombinace i s více asfaltem).
Ale co chci hlavně říci, chvilku jsem měl zamčenou vidlici a tlumič na propedal, že jedeme po asfaltu, ale rychle mě to přešlo a téměř celý asfalt jsem jel s otevřenou vidlicí i tlumičem a byl jsem hrozně rád, že nejedu na HT, natoš na nějakém krossu.
S houpáním a nějakými většími ztrátami energie s otevřeným tlumičem a vidlicí jsem nikdy problémy neměl. Kombinace výběru vhodného kola + celkem slušného šlapání do kruhu (když už není fyzička a techniku v terénu nemám taky nijak zázračnou, tak aspoň slušná technika šlapání) a i 140/140 full jede po asfaltu parádně.
Zásadní rozdíl dělajou pouze pláště, ty to na asfaltu dokáží dost zpomalit, pokud to jsou pořádné drapáky.
Ale bóžinku... A seděl jsi už na silničním ? :-) Je mi pastvou pro oko i ucho, když se po silnici valí nízkovalivý horák.
Kros je v pohodě, ta Merida 900 je podle mě maximum, pokud nemáš nějaké speciální požadavky. Mám starší Meridu nižší řady, ale postupně přestrojenou na tenhle model. Duši mám, a to jezdím i po horších okreskách a po polňačkách.
Rok jsem jezdil na horalu se slicky a když jsem přesedlal na silničku tak to bylo nebe a dudy. Co jsem si vyzkoušel několk crossů, tak to fičí skoro jak silnička a přitom si na tom člověk sedí jak král. Cross je superní univerzál, pokud ti připadá nepohodlný tak si k ušáku přidělej kolečka a kliky ;-)
Ale kuš - toto je přece strašně individuální a nedá se to takhle zobecňovat. Já mám cross i mtb a nedokážu si představit, že bych někdy sbalil svých pár švestek a jel na mtb natěžko na vícedenní akci - to pohodlí mi to prostě neposkytne. Tvrzení, že cross je určen jen na kvalitní asfalt je dle mých dosavadních zkušeností nesmysl - nevím, cos měl, ale to snad musel být nejhorší "tescobike", když to tvrdíš :-).
Na druhou stranu - když už si člověk chce "zablbnout", je lepší mtb - ovladatelnost, "hravost".
Odsuzovat ať už jednu či druhou skupinu kol prostě nemá opodstatnění. Z mého hlediska je cross univerzálnější než mtb - zvládne asfalt i většinu terénů, navíc je na delší cesty pohodlnější - ale jak říkám, jsou to mé osobní preference a každý je má nastaveny jinak.
Každý ať jezdí na tom, co mu vyhovuje.
Není mi jasná jediná věc, v čem může být cross na delší cesty pohodlnější?
Pokud myslíš geometrii, tak tam je to pouze o tom, jakou geometrii si kdo u biku pořídí (a k dispozici je jakákoliv). A jiný důvod mi tedy vůbec nenapadá, pouze to, že budu mít méně pohodlné pláště, jak tedy celé kolo může být pohodlnější?
Za sebe můžu říct, že pro mě i na delší asfaltovou cestu je nejpohodlnější jednoznačně full a to úplně ve všem (tedy nejen to, že to žehlí pořád všude i když to slušně jede, ale i posezem - ten je daný ale pouze mojim výběrem a s fullem obecně nesouvisí).
Ani jsem nikdy neměl problém s dojezdem na fullu na delší trasy. Sice kross s úzkými plášti jede o něco lépe (ale překvapivě rozdíl není tak moc velký ani při těch pláštích co vozím, což bude dané tím, že jezdím pomalu). Tedy já srovnávám dokonce se silničkou, kterou jsem jezdil delší dobu současně s fullem. A i když jsem na silničce dal o něco větší průměr (rozdíl překpapivě poměrně malý), tak pro mě bylo snažší ujet 150km asfaltu na fullu než na té silničce (na fullu jsem jel stejnou intenzitu, tedy o trošku pomaleji, ale díky pohodlí kola a posezu bylo snažší odšlapat ve stejné pohodové nízké intenzitě 7,5hodiny místo 6,5hodiny na silničce).
A pro zajímavost, velmi zajímavý příklad toho, že pokud se jede na pohodu, nejsou žádná rychlá kola potřeba a není problém dojet v klidu dlouhou trasu.
TheIF z BF, který jezdí Canyona Torque FR9 07 (full se 160/160, kterého má poladěného dost směrem do FR) a má tam pláště Big Betty 2,4 (což jsou na asfaltu už hodně pomalé pláště).
A na tomhle kole dal asfaltovou vyjížďku 240km dlouhou za 13,5h celkového času (tedy včetně přestávek).
Pokud se jede tedy na pohodu, tak se dá jezdit daleko na všem a není s tím žádný problém.
Problém je akorát pouze v případech, když se někdo na takovém kole snaží jet rychlostí jako na silničce, to opravdu nejde na delší trasy.
S celopéry zkušenosti nemám vůbec, takže bych se do toho radši moc nepletl :-), každopádně si nedovedu moc představit, jak na fulla dám zadní nosič - už i na svoje mtb bych kvůli tvaru trubek musel dát nějaké objímky a s tím nosičem by to vypadalo asi trochu zajímavě :-)
K té pohodlnosti: Ano, myslím, že lze nalézt v kategorii mtb různé geometrie, stejně tak v crossech atd. Ale co jsem zatím jel na různých mtb, byla ta geometrie plus minus podobná. Mám na mysli hlavně to, že na svém crossu mám řídítka oproti mtb posazena výš, jsou širší - vlaštovky (s rohama :-) - je to pohodlné, nějaké in/out mi může být ukradené :-)) Na crossu mám prostě takový ten pohodový (kochací :-)) posaz, který vnímám jako pohodlný na delší cestování.
O rychlosti jsem vůbec nemluvil - cross nemám proto, abych na něm závodil. Řekl bych, že pro to ani není určen.
Jak jsem napsal v předchozím příspěvku - když si chci "zablbout", beru si mtb, když pohodovou vyjížďku nebo natěžko, vytáhnu crosse. Tak to vidím já - mimochodem nejsem žádný extra zapálený cyklista :-). Za rok najedu cca 2000km. Ty máš asi víc zkušeností.
Vlajdy x rovné řídítka jsou spíš o rozdílu pohodář x chrt/závodník.
Já mám taky na obou fullech vlajdy (a i na fullu také s krátkými růžky) a v mém okolí na bikách mají vlajdy téměř všichni (nikdo nezávodí).
Tedy proto jsem nechápal moc tu pohodlnost krosu oproti biku. My máme v partě biky pohodlné téměř všichni (až na pár chrtích vyjímek, kteří sice nezávodí, ale mají chrtí povahu).
A rozdíly v geometrii biků jsou velké, já třeba potřebuju kratší rám a na některých rámech (jako třeba Trek, Sup) bych nemohl vůbec jezdit, byly by na mě hrozně dlouhé.
Já už jezdil biků celkem hodně a postupně jsem se propracoval k pro mě ideální geometrii a posezu, která je naprosto odlišná od posezu, co jsem měl na prvním biku (na počátku nebyly vlajdy ještě vůbec, byly nízké zdvihy vidlic, tedy obecně řídítka hrozně nízko a já mám krátké ruce, teď vozím řídítka o 2cm výše než sedlo a přitom nemám stále úplně narovnaný posez; kdysi jsem měl řídítká x cm pod úrovní sedla a to i přesto že jsem vozil šílené představce typu sklon 45st. aby je aspoň trošku zvýšil).
Prostě ten posez je pouze o tom jaký kdo chce mít a je nezávyslí na tom jestli to bude cross nebo bike (akorát u crossu je problematičtější pokud někdo chce řídítka hodně pod úroveň sedla).
Ano, právě o tu vzájemnou polohu sedla a řídítek jde. Na crossu je mám posazená výš a jsou široká. Na mtb níž a rovná. A z vizuálního hlediska si nějak nedovedu představit široké vlaštovky na mtb, ale to je možná tím, že jsem nic podobného ještě neviděl :-) Osobně se mi to zdá být horší představa, než vozit na crossu vlaštovky s rohama :-D
Skoro každý kdo nezávodí a jezdí trošku terény (a nejen polní cesty) dnes vozí na biku vlajdy.
Ze začátku vlajdy začaly u sjezdových kol, ale už dávno přešly přes nižší zdvihy fullu až k HT.
Důvodem není jen pohodlnější posez, ale především mnohem lepší vedení kola ve sjezdech a technických pasážíš.
A postupem času se dnes i spousta chrtích HT už rovnou prodává s vlajdami, to dříve nebývalo.
Jeden příklad, třeba zde často řešený Canyon:
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
Možná na levných kolech stále značně převládají rovná řídítka, ale je to i tím, že rovná jsou prostě levnější, což je na levných kolech podstatné.
Za 30 tis czk už by mohlo být už i nějaký kostitřas typu cyklokrosové kolo... :-)
Ronda, diik za prispjevek
Ronda,
dik za prispjevek, pises ze dle tebe je ta 900 maximum, mne se moc libi takee akurat nerozumiim proc ma levnejsi model 800 kluky lx deore a drahsi 900 jen deore. dumam aj nad tou 3000 v i kdyz je drazsii ale maa urcite ovela lepsii vidli marzochi nez ten 900 a je kompletka celaa v xt
jo a jeste ma brzdy avidy 7 i brdove paky avid 7 co sou dle mych informacii veli dobree brzdy. Clovjek spekujluje ze mozna by stacial aj levnejsii 900ka ale novy kolo si uz nemam v plane za par roku kupovat tak ne mne pak nesere ze sem si nekoupil rovnou tu 3000
Lepším určitě nic nezkazíš, ale zvaž, jestli není lepší ušetřený prachy nacpat do doplňků a hadrů. počítej s tím, že většinou pláště a řetěz jsou obyčejné, jenom aby to jelo a je dobrý počítat s výměnou za kvalitnější. Hlavně řetěz, podle mých zkušeností nic moc nevydrží. Taky sedlo ti nemusí vyhovovat. S brzdama na krosovi nebudeš mít problém, i v nižší verzi ti budou stačit, mám vcelku obyčejná véčka a i v 80 brzdí bezvadně. Ale je zrovnatak dobrý hned vyměnit špalky za jiné, které nerasují ráfky. Většina těhle věcí platí i pro to dražší kolo. Akorát že to má o trošku hezčí a trošku lehčí komponenty. Ale u krose pár deka nehraje zas tak velkou roli, málokdo na něm závodí. Na vidli si nestěžuju, ale je fakt, že jsem se už zhoupnul i na lepší. Ale každá má ještě lepší alternativu...
A co Kellys? Myslím, že za ty peníze taky velmi solidně poskládané.
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module...
Tohle mne vždycky vyzve na plac. Kellys je podle mého jedinečně vyvážená značka. Řekl bych, že nabízí celkem dost muziky za rozumnou kačku. Navíc ještě nejsou zkažení a nenechají si platit víc za značku, než za kvalitu. Jinak pokud jsi si již koupil klo a je to ta Merida, tak i to není špatná volba. Zatím je stále považuji za výrobce, který chce nabídmout pohodlí i kvalitu již v nižších cenových relacích. Ať se už ale rozhodneš jakkoliv, tak ať ti Tvůj nový společník dělá jen samou radost.
ten kellys moznaa neni zlej ale vice se mi liibi todleto :
http://www.merida.sk/prodej/crossway-hfs-3000-v-08
nebo mate nekdo nakej jinej typ na cross v cene 20-30 czk?asi meridu bych bral nejradsi, jde o to kterou?
800
900
3000 V ?
Není to čistokrevný cross, spíš takový hybrid, ale kdybych hledal něco v téhle kategorii, rozhodně bych to přibral v úvahu:
http://www.cykloexpert.cz/trekingova-krosova...
nebo vybrat některý ze slabších modelů:
http://www.cykloexpert.cz/trekingova-krosova...
řekl bych přesně mezi krosem a MTB 29", ale mají ty kola skoťácký šmrnc
jako scott neni spatnyy ale chtel bych radsi klasickej cross.
nevim ale co je pri crossu najdulezitejsii ci mam vahat medzi?
mat ho celej v xt ? nebo staci aj lx deore? jde o tyto biky hlavne a sem z teho uz totalni magor jeden ma lepsi hento druhy hento tak fakt neviim, chtel bych 3000, pak mne napadne ze 900 by uplne stacila tez pak ale ze 900 ma kliky s prevodnikmi jenom deore tak radsi 800ku ktera je celaa v LX deore. Pociitim takej velkej rozdiil v tej 3000 V oproti tej 800 alebo 900ke?3000je o pulku drazsii. se nane mrknete a skuste mi poradit, diikes.
3000 :
http://www.merida.sk/prodej/crossway-hfs-3000-v-08
900 :
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-900-v-08
800 :
http://www.merida.sk/prodej/crossway-tfs-800-v-08
jo a jeste sem zapomnel ta 3000ka ma brzdy cele digit 7 con sem slysel sou velice dobre V braky, mrknete na ti dve vidle a skuste mi je porovnat hlavni rozdily: tu marzocchi z tej 3000 s tou suntour z 900 nebo 800ky.
no takze jak to vidiite ?
Hele ta 900 se mi fakt zamlouvá. Bílá barva by mne plašila, ale na barvu to nejezdí viď?.. :) Počítej s investicí ještě do rohů. Bez těch bych už jezdit nechtěl. No a já jsem si ještě na to koupil sportovní blatníky. Po většinu mé jízdy jsou sice k ničemu, ale pokud se nechám unést mimo asfalt, tak jsou k nezaplacení. Ať je to tak, nebo tak, určitě se raději v nějakém obchodě na všech kolech svez. Nemusí Ti třeba sednout do ruky a pak by Tě mohlo mrzet, že máš sice kolo se svělou výbavou, ale nemůžeš se na něm třeba najít. Až si jej koupíš, tak dej vědět. Pořádám pro pár rekreačních nadšenců víkendovou jízdu Chodskem a Českým Lesem. Předběžně na květen, až červen, kdy je větší jistota ustáleného počasí. Tím vlastně zvu i ostatní... Štastnou ruku při výběru a zatím ahoj...
ta 900 ka se zamlouva i mne a to velmi jen mne jeste maata naazor ze ta 3000 je hydroformed raam ma lepsi brzdy sigle dit 7 je cela v XT a ma vidlu marzocii
Hele, tak takový odborník zas nejsem. Ta 900 má zas o 3 mm vyšší zdvih. U toho crossu toho tady asi už moc nevykoukáš. Mne u mojeho Kellysu Axis také dělilo "jen" 1000,- u jiného kellysu {už nevím značku} od odpružené sedačky, stavitelného představce, devítikolové rozety a kdoví čeho ještě jen to, že nebylo skladem v mé velikosti. To už záleží jen na Tobě, co od těch komponentů čekáš, a zdali ten rozdíl vůbec poznáš. Prostě nevím... :(
tak 3 mm zdvihu bych tady opravdu neřešil... ;)))
ja se neptal na rozdil 3mm na vidli ti mam na haku ale na rozdil medzi tou 900 V a 3000 HFS
hlavne : vidla, single d 7, HFS, cize ci sa oplati ta HFS 3000 alebo staci ta 900 V
Další variantou je koupě rámu a komponent podle představ. Ale pak už nekoukat po běžných produktech, ale o pár desítek tisíc výš. :-)) Pokud ale nechceš závodit, tak při cykloturistice rozdíly moc nepoznáš. Cross není na extrémní řádění, koukej spíš po pohodlí při delší cestě. Řešit XT, LX nemá valný význam, zrovnatak jestli brzdy pětky nebo sedmičky. Oboje pojede a oboje bude brzdit na tomhle kole stejně. Jestli máš hodně peněz, ber dražší, jestli míň, vem levnější a dokup doplňky. Svezeš se v podstatě stejně. Akorát zkus někde v krámě porovnat vidlice, tam by mohl být rozdíl znát.
diky vsem za vase nazory, jojo to sem se chtel zeptat ci pocitim moc rozdiil medzi tema vidlemi? vicemene sem na 90% rozhodnut pro 900V, tych 10% sou pochybnosti ze ci ne radsi 3000
Dobrá volba. Bráchovi nedávno kolo ukradli, tak teď kupuje 500 (kvůli barvě :-) a bude to přestrojovat podle svých představ. I to je cesta, rámy jsou kromě barvy v těhle třídách stejné. 900 má jen transparentní lak na kartáčovaném hliníku. Je to věc vkusu, jemu se to moc nezamlouvá, ani mě.
A co http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/TCS-Delta... ?